minnaar deel 13

26-09-2010 21:24 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Je kunt een idee hebben van verliefd zijn. Of... weten dat je het bent. Voelen dat je van iemand houdt.

Dan is het een hersenspinsel?

Maar stokstaartje, wat is het bij jou?
@Slang: ik hoop natuurlijk dat iedereen voor zichzelf weet wanneer het echt liefde is of pure lust...

Maar ik denk wel dat er een kleine lijn zit tussen verlangen, passie e.d. en kriebels van verliefdheid. Dat kan dicht bij elkaar liggen.
@honingbeer / Slang.. ik ben bang dat dit echt is.. wat ik voor hem voel heb ik nog nooit voor een man gevoeld en dat is wederzijds..helaas ligt het niet zo gemakkelijk..mede door leeftijdsverschil en levensfasen...maar soms ben ik bang dat ik het voel omdat ik dit graag wil voelen, maar volgens een vriendin van me is dat onzin en ben ik bang voor de liefde..

maar idd ..mijn relatie met nr.1 staat hierbuiten, al heb ik door deze sv wel veel inzichten gekregen in mijn eigen relatie.

dus idd als het stuk loopt met nr.1 wil ik eerst ff op mezelf om alles op een rijtje te zetten, voordat ik me in de armen van een ander gooi.. dat moet ook voor hem gelden..

Dan pas voel je wat je werkelijk voelt..terug naar de basis..
verliefdheid en van iemand houden vind ik persoonlijk wat anders. Verliefd zijn mag, kan ook best en is zelfs heel voor de hand liggend als je sv't. Denk ik. Had t er vanochtend nog via whatsapp (enorrum handig!) over met een goede, wijze vriendin die me eraan herinnerde dat ik echt wel even verliefd ben geweest op (ex)minnaar. Was ook zo bedacht ik me toen, maar na een noodgedwongen time out bleek ik hem ook redelijk goed weer losser te kunnen laten en merk ik dat er geen verliefdheid meer lijkt te zijn!

Hiermee wil ik zeggen: pas op dat je dingen niet groter maakt dan ze zijn, blijf t in perspectief zien. En nr1 en sv vergelijken kan helemaal niet om eerder genoemde redenen door jullie allen...
Van liefde krijg je zoveel meer. Zonde om daar bang voor te zijn!

Liefde komt niet elke dag om de hoek kijken.

Pak het vast met beide handen.

Ik moet verder werken:( tot later.
quote:bkstr schreef op 21 januari 2011 @ 14:20:

verliefdheid en van iemand houden vind ik persoonlijk wat anders. Verliefd zijn mag, kan ook best en is zelfs heel voor de hand liggend als je sv't. Denk ik. Had t er vanochtend nog via whatsapp (enorrum handig!) over met een goede, wijze vriendin die me eraan herinnerde dat ik echt wel even verliefd ben geweest op (ex)minnaar. Was ook zo bedacht ik me toen, maar na een noodgedwongen time out bleek ik hem ook redelijk goed weer losser te kunnen laten en merk ik dat er geen verliefdheid meer lijkt te zijn!

Hiermee wil ik zeggen: pas op dat je dingen niet groter maakt dan ze zijn, blijf t in perspectief zien. En nr1 en sv vergelijken kan helemaal niet om eerder genoemde redenen door jullie allen...Dit is ook precies wat ik bedoelde bkstr! Verliefd zijn en die kriebels horen een beetje bij de spanning van een sv..maar moeten dus inderdaad niet verward worden met echte liefde!
@abi: het lijkt me heel moeilijk om nu alleen vrienden met hem te zijn, maar geniet daarvan wat hij je geeft. Zijn vriendschap kan ook heel belangrijk voor je zijn. En wat betreft mijn date, nou dat was weer helemaal top. die man is echt zo lekker. en ik heb er geen borrel voor hoeven in te nemen. hahaha

@honingbeer: lekker hoor al die aandacht van die sv's. veel plezier en geniet ervan. hoop dat je op net zo'n wolkje als mij mag belanden, ik geniet nog even van mijn geile flow.

@netstokstaartje: ja wat kan ik zeggen echt klote voor je. en ik snap helemaal dat je zegt dat je er klaar mee bent en gewoon lekker zelf de touwtjes in handen wilt nemen. en dat moet je ook doen, het is jouw leven tenslotte. stel dat hij voor jou kiest en jij verlaat nr1, denk ik dat het niet goed zou zijn om van het 1 in het ander te springen. dan vul je het ene gat op met het andere. dus eerst maar eens lekker tijd voor jezelf. en dan jezelf afvragen wat jij wilt.

@mystic: ik kan jou alleen maar sterkte en wijsheid wensen. zet alles eens op een rijtje en denk vooral aan jezelf.

@unreachable: heb je al een idee waneer hij terug in NL is?

@bkstr: wat goed dat je zo lekker open bent geweest tegen hem. en succes met je huizenjacht. ga je nog andere huizen bekijken binnenkort?

@slang: ik denk dat eventueel verliefd zijn op sv bij iedereen anders is. ik ben in ieder geval niet verliefd op mijn sv. die tijd heb ik jaren terug al gehad. toen hebben we er niks meegedaan, want dat had echt zo moeilijk geworden. natuurlijk heeft mijn sv een speciaal plekje, we zijn ook de beste maatjes. maar we kunnen het heel goed scheiden emotioneel gezien. gelukkig maar.

@suzy: ik heb met veel plezier je stuk van een paar pagina's terug gelezen. en ook wil na een date een vorm van bevestiging, maar dat is toch normaal. wij sturen een paar uur na een date een smsje dat het heerlijk was e.d. ik denk dat wij dat allebei wel nodig hebben. het is fijn om te weten dat je er allebei nog steeds plezier aan beleefd.
@Lasc: thx! Ik hoop dat het heerlijke gevoel idd aanhoudt...merk nu alleen al dat ik toch stiekem de hele tijd naar mijn telefoon kijk of ik een sms heb...gevraagd of hij morgenavond leuke dingen met me wil doen;-)!
Netstokstaartje, balen ja. Maar je weet zijn beslissing en dat gesprek komt wel. Ik denk dat hij het ook moeilijk vindt!

Het is natuurlijk zo dat iedereen echt wel weet wat het verschil is tussen liefde en verliefd zijn, maar ik denk dat je het verliefd zijn heel erg kunt voeden en er elkaar erin mee kunt mee slepen (denk maar aan virtuele verliefheden) Het is aandacht krijgen, en dat kan erg verslavend werken. Net zoals sommige mensen verslaafd kunnen zijn aan negatieve aandacht (verzinnen van ziektes e.d) ,dat syndroom heeft ook een naam.

Las, gaan jullie proberen wekelijks af te spreken?

Bkstr, ja handig he...Whatsapp!
@stew: dat het nu even twee weken achter elkaar was is gewoon toeval. de volgende twee weken helaas niet, of het moet anders lopen. hij druk met werk en ik ook, heb ook veel afspraken staan komende twee weken, morgen ga ik lekker met de meiden op stap. dus ga me goed vermaken van het weekend. social-life draait ook gewoon door en die van hem ook. we hebben gewoon de afspraak, wanneer het uitkomt, hebben ook geen contact gehoud tussen de afspraken, houdt het wat luchtig allemaal, vind het prima zo.

@honingbeer: ben benieuwd of je een date hebt morgen. succes!
honingbeer: zitten we toch alweer op dezelfde golflengte

stew: jan handig he, whatsapp. Heb jij t ook?
Ben echt blij voor je lasci!!! Heerlijk!!

Gaat vandaag echt goed met me. Rust in hoofd, regie helemaal terug. Vind het nu al een mooie herinnering, heb er veel van geleerd. Mocht zoiets me nog eens overkomen, zal ik er toch iets behoedzamer/ bedachtzamer instappen. Gevoel hebben voor sv/ minnaar is op zich prima. Zeker als je er beide zo instaat. Maar heb wel geleerd dat gevoelens niet altijd te handelen zijn en dat het zo complex kan worden dat het toch misgaat.

Ik neem voorlopig nog wel even afstand. Ga uit mezelf niet meer sms-en. Is alleen maar beter omdat dan echt alle hoop is vervlogen bij mij. En dan is het echt heel leuk om vriendschappelijk af te spreken. Ben ook eigenlijk wel blij dat hij standvastig is gebleken, had me anders bij breuk in toekomst inderdaad zoveel meer pijn gedaan! Het is denk ik ook wat moeilijker voor mij geweest omdat ik single ben. Ik had geen thuis om op terug te vallen.

Ook mooie berichten van jou honingbeer!! Echt fijn dat het zo lekker loopt allemaal!

Hoop dat je je snel wat beter voelt stokstaart!!

Er is zoveel gepost, maakt het beetje lastig om op iedereen te kunnen reageren. Vind ik trouwens heel knap dat veel van jullie dat wel lukt!! Maar ja, ik ben dan ook nog maar een kersverse forummer! Moeten jullie me maar vergeven!!

In ieder geval dikke knuffel voor iedereen!!
konden jullie ook even niet op de viva-site?
:( er was vast een storing

Nu heerlijk the voice of holland!

Maar denk zo aan minnaar:-)

Ik kan heel goed alles scheiden. Waarom hij niet??

Nu sleept hij mij mee.

Moet nu alle zeilen bij zetten om te zorgen dat hij zijn gevoel gaat erkennen en zich er niet voor gaat sluiten.

Hahaha maar ik voel dat het mij gaat lukken.

Ik denk aan netstokstaartje, wat naar om liefde te kennen in je leven en er bang voor te zijn.

Wat mij zou overkomen is:

Ik zou nu ook nagaan denken over mijn eigen huwelijk.

Mijn huwelijk is niet optimaal.

We zijn maatjes. Maar nog steeds is hij mijn nr1

En als er nu liefde voor een ander zou zijn... Nou sleep mij maar weg.

Dus minnaar kappen! Niet verliefd worden! En zeker geen spelletjes spelen met mijn hartje:-) (hij leest echt niet mee.)

Oh... Wat een mooi lied van adele...

En nog iets, ik heb een waanzinnig geile maar ook super mooie! lingerie vandaag gescoord.

Let's party:-)
Nee kon ook niet op de site! Volgens mij was t under construction!

Hihi, die Slang, lekker he zo nadenken over je minnaar! Probeer hem wel beetje te begrijpen hoor! Tis niet voor iedereen even makkelijk om t gescheiden te houden! Is zijn gevoel, en dat moet hij een plekje zien te geven. En als dat niet lukt, is dat niemands schuld. Dan is het gewoon zoals het is (heb ik van mijn affaire geleerd, hihi).

Ik zit ook lekker voor de buis. Met kind en vriendje van hem te logeren. Mobiel in mijn tas!! Wow, gaat echt goed met me!! Ik kan het!
ECht iedereen kijkt naar tvoh....;) Alle minnaars even op een laag pitje begrijp ik?;)

Juist dat gescheiden houden is echt heel moeilijk voor veel mensen! Zolang dat gebeurd dan kan het zo erg genieten zijn........
ja voor de buis en achter de laptop. En aan de wijn. Goed he, dat multi tasken!!

Op laag pitje die minnaars? in mijn geval wel ja, want heb er geen meer!

En inderdaad blijkt het voor sommigen van ons moeilijk, het gescheiden te houden. Is misschien ook wel leerproces.
Slang: minnaar kappen, niet verliefd worden? Denk je dat hij dit in de hand heeft? En als hij verliefd word, wat gebeurt er dan, denk je? Slaat de bliksem in??

Car, minnaar op een laag pitje? In your dreams... minnaar volop in beeld, mét alle gevoelens...en alles mag er zijn en dat vertellen we elkaar ook. Ja, óók dat we van elkaar houden! Zonder angst en zonder trouwring.
Vind ik dus echt geweldig he Rooss, dat die gevoelens bij jou er gewoon wel mogen zijn! Klinkt echt mooi! heeft jouw minnaar ook een nr1??
Mijn minnaar heeft een nummer 1 maar dat loopt helaas niet lekker. Hoewel, het heeft ook zo zijn voordelen. Omdat hij op dit moment alleen woont hebben we alle tijd en alle ruimte ... en dat is zo luxe en heerlijk!

Ja, alles mag er zijn, eindelijk.. En dat voelt zo bevrijd. En als we afscheid moeten nemen... dan doet het godvergeten pijn. En so be it.
Ben stiekem wel beetje jaloers op je!! Bij mij is het stuk gegaan op teveel gevoel. Kon hij niet handelen. Ik heb geen nr1 en misschien daardoor wel meteen gevoel. Ik heb heus wel eens ONS gehad, maar in meeste gevallen zelfs daar vriendschap aan over gehouden, hahaha. Terwijl ik liefde en lust best kan scheiden. Maar als ik iemand heel erg leuk vind, en lekker, komt er toch al snel gevoel bij. Vind ik niks mis mee. Diet stelregel van gescheiden houden snap ik ook niet zo want werkt voor mij niet. Wel heel jammer, dat hij wel zo schrok van alle gevoelens en emoties.

Wel jammer dat het bij hem met nr1 niet zo goed loopt. Zou het anders worden bij jullie, als hij echt van zijn nr1 af zou gaan?? Ik begrijp uit jouw posts dat jij echt een heel fijne relatie hebt met je nr1.
Careca!! leef je nog .

Rooss,lijk me heerlijk een minnaar die lekker alleen woont,luxe maar ook moeilijk omdat je niet weg wil.
Angel, ja dat komt wel eens voor. En als de agendaas het trekken plakken we er nog een nachtje achteraan..

Abi, ja, ik denk wel dat het zal veranderen als hij echt gaat scheiden. Dan is het voor hem vrijheid blijheid en feest, ik weet niet of ik dat ga trekken, heel eerlijk gezegd. Een vaste relatie tussen ons zit er niet in hoor. Ik wil mijn man inderdaad niet kwijt en ik zie trekken in hem die mijn man ook heeft (goh, je valt toch vaak op hetzelfde type hè?) Daarbij zijn minnaar en ik het erover eens, we geven elkaar het beste van onszelf. Wat is daar nog van over als je huishouden, geld en opvoeding met elkaar deelt? Zoals het nu is is het perfect en genieten we schoftig.

Mijn man en ik hebben een heel goede, open relatie. De golven zijn hoog en de dalen diep maar tot nu toe hebben we alle stormen overleeft. Kabbelen doet het niet... en soms baal ik daar wel van. Maar over het algemeen gaat het in harmonie.
Jeetje Rooss ,daar kan ik alleen maar van dromen een nachtje met minnaar,lijkt me super!
Eeehm de laatste 2 dates waren ehm 2 nachten.... sssssst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven