HD recorder en digitenne
zaterdag 22 januari 2011 om 13:30
Ben echt een digibeet. Ik heb digitenne (ook geen andere keuze) en wil graag programma's opnemen, als het kan ook tegelijkertijd kijken. Is dat mogelijk?
Het liefst heb ik een HD recorder met DVD (/ blu ray?) zodat ik maar één kastje heb, maar die kan ik nergens vinden?
Kan dat bij Digitenne alleen via de HD recorders die door digitenne zelf worden aangeboden of kun je ook een 'gewone' harddiskrecorder aansluiten?
Het liefst heb ik een HD recorder met DVD (/ blu ray?) zodat ik maar één kastje heb, maar die kan ik nergens vinden?
Kan dat bij Digitenne alleen via de HD recorders die door digitenne zelf worden aangeboden of kun je ook een 'gewone' harddiskrecorder aansluiten?
zaterdag 22 januari 2011 om 14:01
Een 'gewone' harddiskrecorder heeft geen decoder (= ontvanger voor het signaal van digitale TV). Er zijn harddiskrecorders met ingebouwde decoder, maar dat zijn meestal kabeldecoders.
Je kunt een 'gewone' harddiskrecorder ook met een analoog signaal (kabel) gebruiken, maar ik begrijp dat je afhankelijk bent van Digitenne,
Je hebt een harddiskrecorder nodig die een ingebouwde decoder heeft die digitennesignaal kan ontvangen. Die worden dus aangeboden via KPN.
En anders kan je je (bestaande?) Digitenne decoder aansluiten op je 'gewone' harddiskrecorder, maar dan heb je idd 2 kastjes.
Je kunt een 'gewone' harddiskrecorder ook met een analoog signaal (kabel) gebruiken, maar ik begrijp dat je afhankelijk bent van Digitenne,
Je hebt een harddiskrecorder nodig die een ingebouwde decoder heeft die digitennesignaal kan ontvangen. Die worden dus aangeboden via KPN.
En anders kan je je (bestaande?) Digitenne decoder aansluiten op je 'gewone' harddiskrecorder, maar dan heb je idd 2 kastjes.
zaterdag 22 januari 2011 om 14:15
zaterdag 22 januari 2011 om 14:55
zaterdag 22 januari 2011 om 14:58
zaterdag 22 januari 2011 om 15:00
zaterdag 22 januari 2011 om 16:20
zondag 23 januari 2011 om 11:14
Ben zo blij met mijn Humax ihdr-5050c (met dank aan Xander)! Zie hiervoor een ander topic (Iemand toevallig bij Caiway?). Op de doos van deze HD-recorder (die wel 2 programma's tegelijk kan opnemen) en interactief is (je kan 'm dus stilzetten als moederlief - bij mij meestal het geval - je opbelt als je je favoriete programma zit te kijken) staat volgens mij ook dat ie voor Ziggo en diverse andere kabelnetten is.
Tot op heden ben ik fan van dit apparaat.
Tot op heden ben ik fan van dit apparaat.
maandag 24 januari 2011 om 21:25
Ik heb deze in gedachten: http://www.satellitecity. ... 20gb-recorder-p-1711.html
Topfield TF5300K ontvanger met 320 GB harddisk en Conax kaartlezer
Funke DSC 200 binnenantenne
Digitenne Smartcard
Mogelijkheden
Tijdens live tv het programma pauzeren (Time shifting)
Tijdens uitzending scènes direct herhalen (Instant replay)
Digitaal opnemen
Opnemen van het ene kanaal en op het andere kanaal tv kijken of radio luisteren
Alle opnames in 1 overzicht
Makkelijk opnemen vanuit de Elektronische programmagids (EPG)
Opslagcapaciteit: 180 uur
Jammer alleen dat ie niet ook DVD's kan afspelen.
Topfield TF5300K ontvanger met 320 GB harddisk en Conax kaartlezer
Funke DSC 200 binnenantenne
Digitenne Smartcard
Mogelijkheden
Tijdens live tv het programma pauzeren (Time shifting)
Tijdens uitzending scènes direct herhalen (Instant replay)
Digitaal opnemen
Opnemen van het ene kanaal en op het andere kanaal tv kijken of radio luisteren
Alle opnames in 1 overzicht
Makkelijk opnemen vanuit de Elektronische programmagids (EPG)
Opslagcapaciteit: 180 uur
Jammer alleen dat ie niet ook DVD's kan afspelen.