Gezondheid alle pijlers

onbewust angst s'nachts?

22-01-2011 14:51 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste viva forummers,

in september ging mijn scheiding van start nadat mijn man er met een ander vandoor ging alles was rond in december dus een hele snelle scheiding.

niet lang daarna heb ik een nieuwe vriend gekregen wat al een kennis van me was, wat ik voor hem voel is onbeschrijvelijk maar.... daar gaat het verder niet om

ik was eigenlijk heel snel klaar met mijn ex vooral veel woede heerste er.

ik ben niet meer bewust met hem bezig

maar sinds hij weg is heb ik vaak dat ik snachts zwetend wakker word wat heel vervelend is...

had al een beetje op internet gezocht en het kan toch onbewust angst zijn of dat je lichaam je wat probeert te vertellen,

misschien dat ik er toch nog niet zo klaar mee ben als wat ik dacht?

zijn er hier soms mensen die dit herkennen?

alvast bedankt!
Woon je nog in het zelfde huis? Slaap je nog onder het zelfde dekbed? Ik zou eerst naar omgevingsfactoren kijken voordat je aan allerlei onbewust vaag gewouwel begint te denken.
het is wel hetzelfde huis maar de rest is allemaal anders...
Kan het dan niet zijn dat je nu onder een te dik dekbed slaapt? Of dat je slaapkamer warmer is dan toen je ex er nog was bijvoorbeeld?
Hoe oud ben je? 's Nachts badend in het zweet wakker worden kan ook andere oorzaken hebben dan een-onbewuste-en-tot-nu-toe-nog-niet-door-jou-onderkende-woede-tegen-je-ex-echtgenoot-terwijl-je-alweer-gelukkig-bent-met-een-nieuwe-relatie. Hormonen, bijvoorbeeld.

En misschien is je nieuwe vent een soort straalkacheltje?
Wat eten we vanavond?
Als je brein een computer zou zijn, dan zou je bewuste op 60bits draaien en je onbewuste op 11,2 miljoen bits. Dus ja, ik acht de kans groot dat je nog heel veel onverwerkte processen hebt die je misschien niet eens rationeel kunt benaderen.
Mijn huisarts zegt altijd: "eerst alle lichamelijke oorzaken uitsluiten, dan pas gaan wij psychisch zoeken". Dus naar de huisarts.
Je bent de enige die dit antwoord weet.

Bij mij is hetzelfde aan de hand geweest maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet aan "onverwerkte dingen" te liggen.

In mijn geval was het wél zo. Ik was te snel even over mijn scheiding heen gestapt en in een nieuwe relatie. Ik raakte uiteindelijk (Fysiek ook) helemaal ontregeld. Het is voor mij een typische manier om met stress en zorgen om te gaan. Als dit voor jou ook is dan zou het best kunnen. Je denkt er niet voor niets aan.
Voor opgesteld dat het niet meer dan logisch is, dat je na een paar maanden je scheiding nog geestelijk moet verwerken. Al vind je je ex nog zo'n eikel, heeft hij je flink bedonderd. Dit was niet de intentie van jullie huwelijk.

Praktisch: is het niet zo dat je nu een pyjama aan hebt, terwijl je toen je getrouwd was niks aanhad? Als ik zo'n satijnen/ niet ademend ding aan hebt, dan zweet ik me ook de ting tang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven