(te) groot Kado?

23-01-2011 00:02 166 berichten
Stel je partner wil een familielid een kado geven voor een verjaardag van een paar honderd euro. Zelf ben ik het daar absoluut niet mee eens. Ik kan het uitspreken naar mijn partner ergo heb dit al gedaan, maar kan het eigenlijk niet verbieden toch?

Wat zouden jullie doen.
Alle reacties Link kopieren
Mee eens, is misschien kinderachtig. Maar het kan toch best zijn dat TO de administratie doet en vriend niet zo door heeft dat ze die 600 euro niet zo gemakkelijk kunnen missen. Niet iedereen is ook even goed in met geld omgaan en daar ook op de lange termijn naar kijken.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
quote:tatlitatli schreef op 23 januari 2011 @ 00:18:

Is je partner soms een Turk *

*serieuze vraag hoor, het is best wel cultureel bepaald wat een acceptabel bedrag voor een cadeau is namelijk...Tatlitatli daar moest ik ook aan denken! Ik weet namelijk uit Chinese kringen dat 600 euro helemaal niet veel is voor een familielid of gast.
Nope hij heeft geen spaargeld en het is geen turk, maar wel een cultuur waar familie alles is.

Ik vind het echt zonde van mijn zuurverdiende geld. En het is geen noodgeval het is een gevalletje in het zonnetje zetten.
Ah! Ouders vind ik ook een ander verhaal! Kan niet in je geldzak kijken, maar zo'n geval is wel reden tot een heel andere discussie hier thuis. Ik dacht bij familielid aan een verre Turkse neef ofzo.
nou, dan is het jammer dan voor hem.. gaat hij zelf maar meer verdienen om het te betalen
Ook voor minder dan 1200 euro moet het lukken om zijn ouders een mooi en speciaal cadeau aan te bieden, lijkt me.

Ouders verdienen soms een mooi cadeau, maar lijkt me niet dat jullie daarvoor moeten beknibbelen.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
quote:monalisalove schreef op 23 januari 2011 @ 00:24:

Ik ben straks natuurlijk de super bitch, het idee komt van zijn zus ze willen iets aanbieden aan hun ouders, wat dus twee keer zo duur is en zij betaald de andere helft.

We zijn net getrouwd (in gemeenschap van goederen).

Das nie zo handig nie
Monalisa, is er geen alternatief wat ietsje minder kost? Want bij 1200 euro denk ik aan een reisje, en dat kan toch ook wel anders als het eigenlijk financieel niet haalbaar is.
quote:sunny_mar schreef op 23 januari 2011 @ 00:32:

Ook voor minder dan 1200 euro moet het lukken om zijn ouders een mooi en speciaal cadeau aan te bieden, lijkt me.

Ouders verdienen soms een mooi cadeau, maar lijkt me niet dat jullie daarvoor moeten beknibbelen.Eens. Als mijn ouders daarachter zouden komen dan zouden ZIJ het cadeau linea recta terugsturen. Het eten bij de kinders uit de mond stelen? No way!
quote:meds schreef op 23 januari 2011 @ 00:29:

Ow, wacht even , ouders vind ik een ander verhaal, dat zijn niet zomaar "familieleden"

Ja, vind ik ook wel. Als het tenminste iets uitzonderlijks is. Ieder jaar (of zelfs 2 keer per jaar, voor beide verjaardagen) ¤600,- pp. gaat natuurlijk nergens over.

Blijft het feit dat hij dit m.i. eerst met jou had moeten overleggen. Dit vind ik niet iets om achteraf even mede te delen. Zeker ook omdat jij het meeste geld inbrengt.

Denk je dat je hier milder op had gereageerd als hij het voor de tijd met je besproken had?
The time is now
Het lastige is dat TO's vent slaapt. Wakker porren en deze reacties laten lezen ;)
Ik vind het enorm veel geld. En zeker als jullie het eigenlijk niet kunnen betalen dan vind ik het helemaal van de zotte. Heeft je vriend daar wel over nagedacht? Het klinkt als een redelijk onverantwoordelijk actie van hem. Ik ken overigens ook genoeg mensen die ik blij zou kunnen maken met een cadeau van 600,- Echter heb ik dat geld niet met bosjes aan de reling van m'n balkon groeien, dus zal het ook niet gebeuren dat ik dit ga spenderen. Lijkt me vrij logisch. Nu je vriend hier nog van overtuigen!
quote:quattro35 schreef op 23 januari 2011 @ 00:32:

[...]

Das nie zo handig nie En da vertel je me nu pas
ik ga er maar even vanuit dat jullie evenveel geld inbrengen?
quote:meds schreef op 23 januari 2011 @ 00:36:

ik ga er maar even vanuit dat jullie evenveel geld inbrengen?nope, zij brengt meer in dan hem
quote:meds schreef op 23 januari 2011 @ 00:36:

ik ga er maar even vanuit dat jullie evenveel geld inbrengen?nope, they do not. Zij stort meer in het potje dan hij.
Ik denk dat hij niet wil onderdoen voor zijn zus.
Is er een reden waarom ze in het zonnetje gezet worden?

Persoonlijk kunnen mijn ouders alles van me krijgen, ook al is de consequentie dat ik zelf op een houtje moet bijten.
als het niet kan dan kan het niet. Voor 600 euro kunnen pa en ma ook op reis. Man moet dus maar even met zijn zus om tafel en jij moet met je vuist op tafel slaan
Hoeveel minder (%) stort hij in de pot dan jij?
Argument om in de discussie te gebruiken: ik vind dat we ook dan zoveel moeten uitgeven op de trouwdag van mijn ouders, dat is wel zo eerlijk, dat betekent een schadepost van 1200 euro. We moeten dus de auto verkopen/ de vakantie annuleren/ of je radiografische treinen op marktplaats zetten
quote:kitty elastic schreef op 23 januari 2011 @ 00:38:

[...]

nope, zij brengt meer in dan hemLaten we zeggen veel meer en al het spaargeld heb ik voor zijn tijd bij elkaar gesprokkeld. We hebben samen kids en wil alles met hem delen, mijn huis, mijn auto echt alles. Maar wil het niet zomaar aan zijn familie afstaan.
Lastig verhaal.

Kijk als zijn ouders veel voor hem hebben gedaan, en hij wil bv wat terugdoen met dit cadeau, dan snap ik hem wel, maar ik zou gewoon zeggen tegen z'n zus, hey, dit komt echt ff niet uit, we zijn net getrouwd, was ook al duur zat. (denk ik)

En in gemeenschap van goederen....why?

Of snap ik dat als ongetrouwde gewoon nie helemaal.

Nou ja doet er ook niet toe, als je van elkaar houdt maakt t ook niet uit wie het betaald of wie het meest binnenbrengt, maar wel als het niet uitkomt.

Zijn ook jouw centjes dus zou er gewoon een stokje voor steken.
je kan ook gewoon stellen dat het jouw verdiende geld is en dat het antwoord gewoon nee is. Als hij toch perse wil dan gaat ie toch meer werken?
Niet teveel ruimte geven die mannen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven