(te) groot Kado?

23-01-2011 00:02 166 berichten
Stel je partner wil een familielid een kado geven voor een verjaardag van een paar honderd euro. Zelf ben ik het daar absoluut niet mee eens. Ik kan het uitspreken naar mijn partner ergo heb dit al gedaan, maar kan het eigenlijk niet verbieden toch?

Wat zouden jullie doen.
Nou, dan krijg je er van mij ook één!
Alle reacties Link kopieren
Oei, wat een heftig verhaal is dit. Vind het moeilijk om woorden te vinden die je zouden kunnen helpen. Waar ik wel aan moet denken is een uitzending van Oprah Winfrey. Kan je van vinden wat je wilt, maar dit stukje is mij altijd bij gebleven. Het ging over goed voor jezelf zorgen, voor jezelf opkomen ed. Er werd gezegd dat je pas voor een ander kunt zorgen als je eerst goed voor jezelf zorgt. En als "symbool" werd het veiligheidsverhaal van een vliegreis aangehaald: als de druk in de cabine wegvalt, altijd eerst bij jezelf het zuurstofmasker opzetten en dan pas bij je kind. Als je het eerst bij je kind doet, lukt het je mss niet meer bij jezelf en bewusteloos kun je weinig doen voor je kind...Ik vind dit een heel sterk beeld.

Je moet nu dus aan je gezondheid gaan denken, juist ook in het belang van je kinderen! Als je zo door gaat, kun je straks een heel lange periode helemaal niet werken en zorgen voor anderen.

Zijn er mss mensen in je omgeving die je kunnen helpen? Emotioneel en praktisch? Vrienden, familie?

Qua financien kan je wg mss helpen door zaken die je normaal gesproken 1 keer per jaar uitbetaald krijgt (bv vakantiegeld, een eindejaarsuitkering) nu alvast uit te betalen voor zover je het al hebt opgebouwd? Dat is dan geen echt voorschot of lening, want dat geld heb je al opgebouwd.

Zoek hulp, ook buiten dit forum.

.....Grote knuffel......
Helemaal eens met bovenstaande!

Monalisa hoe gaat het vandaag met je?
Mijn kater is net een beetje uitgewerkt. We hebben vandaag proberen te praten , maar dat is weer op ruzie en irritaties uitgelopen. Het weekend is voorbij en ik heb niet het idee, dat ik ook maar een beetje ben uitgerust. Ik wilde wat leuks met de kinderen gaan doen vandaag, maar had er echt geen energie voor.

Morgen weer een dag en waarschijnlijk weer een gesprek en als dat weer op niets uitloopt moeten we denk ik onze conclusies trekken en zaken in werking gaan zetten.

Ik hoop zo dat ik niet handel uit pure uitputting. Aangezien er geen mogelijkheid is om even tijd te nemen voor mezelf kan ik hier dus niet achter komen en lopen de stress en irritaties alleen maar op, wat straks misschien een escalatie tot gevolg heeft. Tijdelijk uit elkaar gaan is voor hem geen optie het is het een of het ander.
"conclusie: we gaan hulp proberen te krijgen bij de organisatie van jeugd en gezin. Of een andere instantie waar een onafhankelijke derde kan meekijken in ons leven (onze relatie onderling en het gezin)."

Dit heb ik even uit de post van poppelepee gehaald.

Is het misschien een optie voor jullie?
Is therapie voor jullie geen optie? Daar kunnen jullie beiden jullie verhaal doen. Dan zal blijken dat er geen sprake is van financiële gelijkheid.

Wat zegt hij trouwens als je hem erop aan spreekt, op het feit dat hij niets binnen brengt (en eigenlijk alleen maar kost). Weet zijn familie dit?

Snápt hij wel wat er aan de hand is? Of dringt het misschien niet tot hem door? Of interesseert geld hem misschien wel helemaal niet? Of ziet hij het wellicht helemaal niet als een probleem en vindt hij dat jij zeurt?

Zelf ben ik 7 jaar samen geweest met iemand die ook 'alleen maar voor zichzelf leefde'. Ik had altijd een goed inkomen maar eindigde in de WAO (waardoor mijn inkomen daalde van 3000 euro netto naar 1000 euro netto). Dat er wat moest veranderen was duidelijk, maar niet zijn probleem. Hij was toch niet ziek geworden? Ons kind kostte geld, het leven kostte geld, waar ik het vandaan haalde was mijn 'uitdaging'. Het was immers mijn probleem en ik moest het maar oplossen (daar ben je thuis voor en heb je dus ruim de tijd voor!). Werken is/was bij mij geen optie. Er zijn dus heeeele grote problemen ontstaan met als klap op de vuurpijl schuldsanering. En nóg vond hij het mijn probleem, hij ging gewoon verder.... Er ontstonden wéér schulden (bovenop de lening bij de kredietbank). Na heel veel ellende en gedoe zijn we uit elkaar gegaan. 14 maanden later was ik schuldenvrij, inmiddels heb ik een leuke buffer op kunnen bouwen. Ik ben hertrouwd en heb er nog twee leuke kindjes bij gekregen. Het kán dus ook helemaal weer goed komen!

Mijn ex is bij mijn vriendin gaan wonen en leeft op dezelfde voet verder. Sommige mensen leren het niet...... of nooit!
@carrrie: wat herkenbaar, schuldsanering, kredietbank: ik zit er nog middenin( al 2 jaar mee bezig). Gelukkig voor ons, werkt mijn man nu overal mee en er zijn sindsdien ook geen nieuwe schulden ontstaan.
Hoe is het nu met je?
Monalisa, hoe is het? Ik was een week weg maar heb zelfs in mijn vakantie nog aan je topic gedacht, omdat ik zo geschrokken was vorige week.
MLL, hoe gaat het met je?
Wat een heftig verhaal, ik schrok best wel toen ik de snelle wending las. Maar ik denk ook dat het wellicht een goede beslissing is. Zelf ben ik (man) net gescheiden na een lang huwelijk met een vrouw die qua financieen ook zo 'zorgeloos' door het leven ging. Niet willen werken terwijl het financieel wel nodig was, maar wel makkelijk gemeenschappelijk geld uitgeven aan kleding & kado's. Als het een man betreft lijkt me dat nog lastiger voor de partner gezien de toch wel normale verwachtingpatronen die aan een man in het huwelijk gesteld worden. Ik herken dus wel veel in je verhaal.

Voor de korte termijn en je gezondheid denk ik dat je snel aktie dient te ondernemen, zeker omdat je zegt dat je vaak flauwvalt enzo. Heb je wel een vriendin die je hiermee kan helpen? Ik weet niet waar je woont maar misschien is er wel een vrouwelijk viva-forummer bij jou in de buurt? Want je situatie nu klinkt heel gevaarlijk! Wij zitten er ook niet op te wachten dat we straks niks meer horen hier en je iets ergs hebt gedaan.

Ook het feit dat je zegt dat je twee levensverzekeringen op je naam hebt klinkt heel raar.

Ik zou zo snel mogelijk die kerel uit het huis zetten, en van hem scheiden. Misschien kun je een kamer verhuren voor tijdelijke extra inkomsten als dat nodig is. En dan ook die levensverzekeringen op naam iemand anders zetten (je ouders of je kids als dat kan, maar dat is ws. pas effektief als je gescheiden bent).
Ja, dat vind ik echt.
Hallo lieve mensen, ik ben er nog hoor en naar omstandigheden gaat het goed al is thuis de spanning te snijden. Heel veel ruzie ik maak me heel snel zorgen om alles en qua gezondheid gaat het slecht. Hij wil vechten voor de relatie en tuurlijk ik stiekem ook maar ben te moe, te moe voor steeds weer dezelfde discussies, te moe voor steeds weer dezelfde ruzies. Het lastige is dat ik nog steeds van hem hou en hij zegt van mij te houden. Dus waar dit gaat eindigen, ik weet het niet.
Dan moet hij maar eens laten zien dat hij echt voor de relatie wil vechten. Dus je helpen waar het ook maar kan. En eens actief beginnen met werk zoeken!
quote:wohman schreef op 13 maart 2011 @ 17:37:

Dan moet hij maar eens laten zien dat hij echt voor de relatie wil vechten. Dus je helpen waar het ook maar kan. En eens actief beginnen met werk zoeken!

De tijd zal het leren. Omwille van de kinderen hoop ik echt dat de situatie zal veranderen.

Bigfoot, ik zal niets geks doen hoor dont worry, maar lief van je. De levensverzekeringen slaan voor mij op het feit dat als ik er letterlijk aan onderdoor ga, ik hoop dat er voldoende geld is voor de zorg van mijn kinderen, want als ze van hem afhankelijk moeten worden financieel, dan gaat het niet goedkomen ben ik bang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven