Geld & Recht alle pijlers

Een scheiding.

21-01-2011 23:43 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Namens een kennis van mij, stel ik hier een algemene vraag, met ongetwijfeld daarop volgende vragen..

Een kennis van mij wordt mentaal kapot gemaakt door haar man. Hij heeft een minnares en houdt tegelijkertijd zijn gezin aan het lijntje.

Na een aantal gesprekken met haar, kom ik tot de conclusie dat ze erg angstig is voor 'het onbekende'.

Ze is bang voor een scheiding en zou niet weten waar ze zou moeten beginnen en wat voor rechten ze heeft.

Nu heb ik geen ervaring met dit soort situaties, maar zou haar graag willen helpen met 'het vinden van een begin'.

Ik hoop dat dit overigens het juiste forum is, ik zat te twijfelen tussen Relaties en deze...

Alvast erg bedankt voor jullie gedachten en advies.

xx
Ze had beter de politie kunnen bellen, weet niet of die iets doen maar als je vermeld dat je gaat scheiden/in scheiding ligt.............. Vriendin van mij heeft dat gedaan en politie kwam, ex uitgezet (woonde al niet meer daar)

Kan ze nu nog wel terug naar de woning??

Lijkt me een stuk lastiger nu, met dat geweld.

Snap sommige mannen echt niet

Als je niet meer wilt, waarom ga je dit soort dingen dan doen?
Wat vervelend!

Ik neem aan dat ze de kinderen wel mee heeft genomen?

Voor het vervolg, bel de politie als dit gebeurt. De politie haalt de man dan uit huis en in veel gemeenten wordt tegenwoordig een huisverbod van 10 dagen opgelegd.
Politie kan alleen iets ondernemen als ze aangifte doet tegen haar man. Dus of de politie bellen op het moment dat de mishandeling plaatsvindt, of naar het bureau gaan en aangifte doen.

Als ze dit niet wil/durft is het steunpunt huiselijk geweld misschien een optie 0900 1262626 http://shginfo.nl/
Dansen is leuker dan lopen
Wat erg voor haar en de kinderen. Hoe oud zijn ze? Hebben ze iets van het geweld meegekregen? Was het de eerste keer, voor zover jij weet?

In dit geval zou ik zeker een therapeut zoeken en meteen naar de huisarts gaan om eventuele zichtbare verwondingen te laten vastleggen. Aangifte doen bij de politie. Durft ze dat niet (gebeurt vaak bij mishandelde vrouwen) dan kan ze ook melding doen. Een advocaat raadplegen om te weten wat haar rechten zijn en een scheiding aan te vragen. Inderdaad het steunpunt huiselijk geweld voor morele en praktische steun.

Je kan haar zeggen dat aangifte niet alleen belangrijk is om zichzelf te beschermen tegen een volgende aanval, maar ook een belangrijk middel om haar kinderen te beschermen. Die moet ze straks immers wel met deze gewelddadige man gaan meegeven. Aangifte kan haar helpen via de rechter een beperkte bezoekregeling af te dwingen.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven