huishoudelijke hulp
zondag 23 januari 2011 om 20:42
Omdat vriend & ik het eigelijk samen niet redden om alles te doen qua huishouden, zijn we op zoek naar een hulp in de huishouding.
Nu vroeg ik me een paar dingen af, zoals:
- waar heb je je hulp gevonden?
- hoeveel betaal je per uur?
Eventuele aanbevelingen in de regio Den Haag zijn natuurlijk ook altijd welkom
!
Nu vroeg ik me een paar dingen af, zoals:
- waar heb je je hulp gevonden?
- hoeveel betaal je per uur?
Eventuele aanbevelingen in de regio Den Haag zijn natuurlijk ook altijd welkom
zondag 23 januari 2011 om 22:52
quote:Saskia Poldervaart poneerde onlangs in de Volkskrant dat vrouwen hun werkster hetzelfde uurloon moeten betalen als zijzelf verdienen
http://www.opzij.nl/WAD-M ... loon-voor-je-werkster.htmWil dr graag betalen wat ik per uur verdien met studeren (ong. €1,60), maar ben benieuwd of er daar iemand voor komt poetsen bij mij...
http://www.opzij.nl/WAD-M ... loon-voor-je-werkster.htmWil dr graag betalen wat ik per uur verdien met studeren (ong. €1,60), maar ben benieuwd of er daar iemand voor komt poetsen bij mij...
zondag 23 januari 2011 om 23:01
Die van ons komt 3x keer per week, 3 of 4 uur per keer, voor 17,50 euro per uur. Ze is niet goedkoop maar wel echt heel goed. Bovendien doet ze hier alles, ook de volledige was (en doordat wij allebei 5 tot 8 keer per week sporten is dat best veel). Wij koken (ik) en ruimen alleen de boel daarna op (samen).
De hulp is een kennis via mijn schoonzusje en woont hier een dorp verderop.
De hulp is een kennis via mijn schoonzusje en woont hier een dorp verderop.
zondag 23 januari 2011 om 23:04
zondag 23 januari 2011 om 23:11
zondag 23 januari 2011 om 23:17
zondag 23 januari 2011 om 23:21
zondag 23 januari 2011 om 23:29
Ik vind gemiddeld 10 uur per week voor het huishouden ook best veel, maar het ligt natuurlijk wel aan de grootte van het huis. En met 5 tot 8 keer per week sporten heb je wel veel was (maar die sportwas hoeft ws niet gestreken te worden?). Doet me wel denken aan een oudcollega van me die ook een huishoudster had. Ze had ineens vrij hoge telefoonrekeningen en ging de specificaties eens nakijken, toen bleek dat haar schoonmaakster echt vaak en lang zat te bellen terwijl ze eigenlijk aan de schoonmaak zou moeten.
maandag 24 januari 2011 om 00:10
maandag 24 januari 2011 om 00:18
quote:layla1969 schreef op 23 januari 2011 @ 22:30:
[...]
Wat een vooroordelen weer, er zijn genoeg Nederlanders (of bedoel je alleen Nederlands sprekende allochtonen) die wel voor 10 euro netto per uur komen poetsen hoor. Mij zou het persoonlijk niet boeien of een schoonmaakster niet goed Nederlands spreekt, als ze maar goed schoonmaakt, je hoeft geen raketgeleerde te zijn om een stofzuiger te kunnen bedienen.Ik bedoel iedereen die Nederlands spreekt, want die mensen krijgen makkelijker een baan in Nederland. Er zijn best veel banen die meer verdienen dan 10 euro per uur, dus ik denk dat mensen die zo'n baan kunnen krijgen, dat eerder doen dan schoonmaken. Heb je minder kans op een baan, dan denk ik dat je eerder bereid bent om voor een laag loon schoon te gaan maken. Want inderdaad, daarvoor hoef je geen Nederlands te spreken.
[...]
Wat een vooroordelen weer, er zijn genoeg Nederlanders (of bedoel je alleen Nederlands sprekende allochtonen) die wel voor 10 euro netto per uur komen poetsen hoor. Mij zou het persoonlijk niet boeien of een schoonmaakster niet goed Nederlands spreekt, als ze maar goed schoonmaakt, je hoeft geen raketgeleerde te zijn om een stofzuiger te kunnen bedienen.Ik bedoel iedereen die Nederlands spreekt, want die mensen krijgen makkelijker een baan in Nederland. Er zijn best veel banen die meer verdienen dan 10 euro per uur, dus ik denk dat mensen die zo'n baan kunnen krijgen, dat eerder doen dan schoonmaken. Heb je minder kans op een baan, dan denk ik dat je eerder bereid bent om voor een laag loon schoon te gaan maken. Want inderdaad, daarvoor hoef je geen Nederlands te spreken.
maandag 24 januari 2011 om 14:41
quote:Zeldaaaa schreef op 24 januari 2011 @ 00:10:
Hier een poetshulp, althans dat wil ik graag gaan doen. Heb al een advertentie gezet op marktplaats en lobby me gek maar blijkbaar is er geen vraag naar in mijn regio (010) En ik spreek nog wel zo goed abn:-( Is 12,50 inc reiskosten dan toch te duur?Ik woon in 010 (kralingen) en ben nog op zoek naar huishoudelijke hulp voor 2 tot 3u per week. Als je interesse hebt hoor ik het wel .
Hier een poetshulp, althans dat wil ik graag gaan doen. Heb al een advertentie gezet op marktplaats en lobby me gek maar blijkbaar is er geen vraag naar in mijn regio (010) En ik spreek nog wel zo goed abn:-( Is 12,50 inc reiskosten dan toch te duur?Ik woon in 010 (kralingen) en ben nog op zoek naar huishoudelijke hulp voor 2 tot 3u per week. Als je interesse hebt hoor ik het wel .
maandag 24 januari 2011 om 15:34
[quote]maria1966 schreef op 24 januari 2011 @ 01:10:
In de thuiszorg is 12,50 een veelgenoemd bedrag. Kijk maar eens bij wat thuiszorgorganisaties.[/quote
ik werk bij een thuiszorg org.maar wij mogen niet alleen in een huis blijven schoonmaken als de klant niet aanwezig is.
Volgens mij is dat overal zo.
In de thuiszorg is 12,50 een veelgenoemd bedrag. Kijk maar eens bij wat thuiszorgorganisaties.[/quote
ik werk bij een thuiszorg org.maar wij mogen niet alleen in een huis blijven schoonmaken als de klant niet aanwezig is.
Volgens mij is dat overal zo.
maandag 24 januari 2011 om 16:48
quote:banjer16 schreef op 24 januari 2011 @ 15:34:
Volgens mij is dat overal zo.Klopt .
Volgens mij is dat overal zo.Klopt .
maandag 24 januari 2011 om 21:48
quote:bommi schreef op 23 januari 2011 @ 21:50:
15 euro per uur? Jemig, wat ben je duur.
Die van mij vraagt 10 euro per uur en maakt meer dan perfect schoon.
Voor 15 euro zou ik echt verder kijken.
10 Euro daar komt hier niemand voor hoor. Wordt hier minstens 15 euro gevraagd.
Ik heb mijn hulp gevonden door een kaartje op te hangen bij AH. Ook Marktplaats geprobeerd, maar dat vond ik niks. Steeds mensen die niets meer lieten horen na 1 mailtje etc. Een iemand kwam na een paar x werken niet meer opdagen. Nu heb ik iemand die hier vlak bij woont, vind ik zelf ook wel handig. Ook geen gedoe met openbaar vervoer etc.
15 euro per uur? Jemig, wat ben je duur.
Die van mij vraagt 10 euro per uur en maakt meer dan perfect schoon.
Voor 15 euro zou ik echt verder kijken.
10 Euro daar komt hier niemand voor hoor. Wordt hier minstens 15 euro gevraagd.
Ik heb mijn hulp gevonden door een kaartje op te hangen bij AH. Ook Marktplaats geprobeerd, maar dat vond ik niks. Steeds mensen die niets meer lieten horen na 1 mailtje etc. Een iemand kwam na een paar x werken niet meer opdagen. Nu heb ik iemand die hier vlak bij woont, vind ik zelf ook wel handig. Ook geen gedoe met openbaar vervoer etc.