Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
sorry, het was toch goed gegaan. phew. mijn post stond er dus wel.

sorry voor de spam
Kantineke: succes en sterkte!! Probeer gebruik te maken van de rust momentjes, die zul je hard nodig hebben. We denken aan je!
Kantineke zet 'm op!

@bodum glazen: je kunt nu als je bij shell tankt ook voor 1,75 zo'n dubbelwandig glas kopen. Tipje? Ze staan trouwens ook ergens in de aanbieding, heb ze gisteren in een folder zien staan....

@strijken: textiel neemt minder water op na strijken. Dus voor theedoeken en hydrofiel beter niet doen.

@prinsesje: je weet dat je babykleertjes niet met wasverzachter mag wassen?

Vanavond nog even naar de gym geweest, was paar minuten te laat (want weer op de fiets, teller staat op 17 km vandaag!) en werd met applaus ontvangen want ze dachten al dat ik lag te puffen. Ja van het heuvel op fietsen ja.
Haha Kwik, dat is ook een applausje waard hoor!!!

Ik heb sommige dingen ook met wasverzachter gewassen hoor, wel van neutral dan.
nou ff wat 'rust' gehad, doet niet meer zo'n pijn of ik wen eraan :P

9-14 (voor)weeen/harde buiken per uur :S maar volgens de VK kan het nog steeds een valse start zijn ... omdat warmte tot nu toe nog aardig ontspant en zij zegt dat het dan juist door moet gaan zetten ofzo.. naja ik bel haar gewoon plat als ik het echt zat ben :P had ze maar eerder langs moeten komen

stiekem engig omdat mijn zus net als ik is, geen miepert dus belt ook niet graag (wat als je te vroeg beld :P) maar heeft ook eigenlijk nooit last van weeen gehad als in ... o nee, dit doet zeer ...

oeh al die mensen die strijken .. ik heb respect :P ik heb niet eens een strijkplank :D
Nieuwe foto's op hyves gezet... Nu lekker slapen ben goed moe van alle activiteiten vandaag...

Tot morgen!
goedemorgen!

ik kwam al ff spieken of er alweer een baby was geboren.

mijn kleine man is ziek, dus de oppas maar afbellen voor morgen. denk dat hij is aangestoken door me neefje.

ik kom snel weer reageren.

liefs mb
Kwam ook even spieken! Blijf het spannend vinden:)

Ik heb alles met wasverzachter gewassen terwijl ik weet dat niet "mag"

Het mag niet vanwege mogelijk een allergie. Nu komt bij ons in de familie niemand voor met allergieën maar wel met droge ruwe huidjes, dus wil wel dat alles lekker zacht is. Ik was altijd met wasverzachter en anders mag het bijvoorbeeld ook niet op mijn bed of tegen me aan liggen... Heb wel met eentje gewassen zonder kleur en geurstoffen.. Krijgt ie nou irritatie plekken weet ik wat me te doen staat.

Vandaag maar eens wat van die rommeldozen uitzoeken... Blegh zo geen zin in!

Kwik knap gefietst! Is zeker een applaus waard!!

Zijn de gordijnen al uitgezakt?

Verder nog leuke plannen vandaag? Hier is het echt snertweer dus blijf mooi binnen!

Heb wel medelijden met manlief want ik heb werkelijk overal commentaar op hihi hij is nog al een sloddervos en laat vaak kastdeurtjes ed open staan... Irriteer ik me dood aan op het moment haha
hahaha prinsesje jij ook al? ik kan er ook niet tegen. en vooral als er lege verpakkingen enzo blijven slingeren. ach, je geeft gewoon je hormonen de schuld
Goeiemorgen!

Hier is het ook rotweer :( Ik weet ook niet wat ik ga doen vandaag.. man is alweer bezig in de keuken. Moet nog gevoegd en gekit worden.

Vanavond ga ik lekker uiteten met collega's. Is leuk ff bijbuurten!

Ik ben ook zo benieuwd naar nieuwe baby's! haha
Goedemorgen.

vannacht weer veels te vroeg wakker (4 uur, 5 uur) en om 6 uur er maar uit. wat gegeten en toen weer geslapen tot half 9.

Vandaag rustig dagje. Alleen straks om 1 uur naar de cesartherapeut. Verder niet zoveel. Hoewel er moet denk ik een was worden opgehangen.Mijn lief was gisteravond niet lekker dus ik denk niet dat zij het gedaan heeft.

Verder rommelt het hier ook.

Zou kantineke al moeder zijn????
Rommelt het bij jou ook al Mikado

Bij mij is het rustig..

Ik ga maar ff naar de stad. Ze hadden bij de Wibra allemaal goedkoop babyspul. Ff kijken of het iets is. En ik moet nog een dekbedovertrekje hebben, heb er nog maar 1 namelijk.

Nu wachten op nieuws van Kantineke
Yep. Gisteravond toch zeker 3 kwartier achter elkaar en nu ook weer. Morgen naar de Vk. ben benieuwd.
Spannend.. je krijgt toch hoop steeds hé Succes vandaag.. als we je te lang niet online zien weten we genoeg.. haha
@slapen: het is zo wisselend! Vannacht was het weer drama, was ook erg met de bevalling bezig…

En idd Jennifer, ik slaap ’s morgens (alleen in bed) ook veel lekkerder dan ’s nachts!

@Dikke buik: worden jullie ook constant door iedereen aangesproken op het winkelcentrum. Hoe lang moet je nog? Heel veel sterkte. Zo, jij barst bijna! e.d. (Pfff…) Moet officieel ook nog maar 1 ½ week.

@vocht vasthouden: ik wordt echt gek van dat slapende en tintelende gevoel in mijn armen, hebben jullie dat ook? Kan er soms gewoon niet van slapen. Moet mijn bed uit om de oefeningen van de Cesartherapeut te doen, dan is het wel weg, maar met liggen heb ik het zo weer. En liggend gaat het niet over.

@Strippen: ik ga er naar vragen hoor! Bij Dochter kwamen ze er toen achter dat ik al 2 cm ontsluiting had en 2 dagen later was ze er!

@Strijken: ik strijk ook zo min mogelijk! Heb wel lakentjes gestreken en babykleertjes. Maar geen hydrofiele luiers en theedoeken (ik heb weleens gehoord dat je dan de vezels plat strijkt en dat ze dan minder vocht opnemen…) Dat vond ik wel aannemelijk klinken!

@Wasverzachter: ik heb alles met wasverzachter gewassen, wel die van Neutral. En straks gaat alles gewoon met lekker ruikende Lenor wasverzachter! Als ze niet onder de uitslag komt te zitten natuurlijk, maar wij hebben ook geen allergieën in de familie.

Kantineke, als het nou niet doorzet zal ik om een slaappil vragen. Dan kan je mss even lekker bijtanken… (Dat boden ze een vriendin van mij ook aan).

Kom op hé meid!!!

Amelief: sterkte met je lijf, inmiddels nog maar 13 nachtjes…

Heeft de dokter al gebeld?

Kwik, balen van je gordijnen! Fijn dat de vk goed voor je zorgt.

Kriwi, niet meer duizelig geweest? Mijn vk raadde mij af om met 38 weken zwangerschap nog naar de kerk te gaan.

Bah, ik moet nog avondeten in huis halen, blegh! Straks dus door de regen lopen of fietsen…

Vanavond moet ik naar het ziekenhuis om (onder verdoving) een moedervlek weg te laten halen, ik hoop dat het soepel verloopt!
@strippen. ik ga het er morgen ook over hebben.

@eten : gisteren bij de c1000 4 pasta maaltijden gekocht. en daarna een grote pan maaltijdsoep gemaakt (recept op aanvraag). de diepvries is weer even gevuld.

@strijken: zomers meer dan 's winters. al dat linnen moet hast wel gestreken worden. de babykleertjes heb ik ook niet gestreken. en de hydrofiel luiers kwamen gewassen en wel bij mijn zusje vandaan. O ja het lakentje voor de wieg is een beetje gestreken door lief.

@dikke buik: nee geen last van (gelukkig) terwijl mijn buik niet echt klein te noemen is.......

@slapen: ach het kan beter......... maar gelukkig ook slechter :-)
Kwik: Jee, wat een energie dat is zeker een aplausje waard

Mikado: Spannend, dat gerommel.

Meekletser: Succes met de moedervlek!

Dikke buik: Ja ik word ook overal aangesproken. Soms vind ik het wel leuk, maar soms plaatsen mensen zulke idiote opmerkingen. Dan denk ik echt, hou je mond toch dicht!

Wasverzachter: Ik vind het heerlijk, maar mijn vriend kan er niet tegen dus helaas, geen wasverzachter hier! En om alles nou apart te gaan wassen...

Vannacht droomde ik dat Senshi en Douze aan het bevallen waren! Senshi dus niet, maar Douze... jij wel..? En hoe zou het met Kantineke gaan..?

Vannacht was de baby druk..! Echt heel bizar druk... dus weinig geslapen. Net Lentekind naar mijn ouders gebracht. Ik heb mijn huishoudelijke rondje weer gedaan voor vandaag, boven en beneden alles gestofd, gezogen en gedweild. Wasje opgehangen en weer 1 in de machine gedaan. Nu maar even zitten. Straks nog wat strijken (denk ik...) Tja, wat een nesteldrang. Normaal heb ik dit niet hoor! Ik wil gewoon alles netjes hebben en houden als ik moet bevallen. Dus ik irriteer mij ook als vriendlief weer wat laat rondslingeren. Stel je voor dat de kraamhulp in een huis komt waar broodkruimels op de vloer liggen,ha ha ha. Neeee dat kan echt niet..!!!
Goedemorgen meiden,

Zometeen kijken of me auto het weer wilt doen, acuu is nu 24 uur opgeladen dus ben benieuwd of dat het was.

@Slapen: Kan slechter, maar zodra vriendje weg is weer lekker een paar uurtjes pakken. Heerlijk alleen in het grote bed!

Ik droom wel elke nacht! Soms heel eng, maar zoals vannacht waren me geboortekaartjes helemaal gekreukeld en verknipt en wilde ik nieuwe. Geen idee hoe het afliep....

@Strippen: Ik heb gisteren even wat erover opgezocht en daar staat dat ze meestal na de 40 weken doen en dat het vaak alleen maar harde buiken opleverd of een valse start. Ik hoopte dat ze dat gewoon met 39 weken zouden doen. Maar dat zal ook overal weer anders zijn.

@Rommelmannen: Toen wij vorig jaar zijn verhuisd heb ik het er bijna uit moeten slaan. Wat is dat toch met mannen en lades en kastdeuren. De laatste tijd doet hij weer vaker en daar kan ik nu zooooo kwaad om worden. Net als boxers en sokken op de grond in de slaapkamer GGGRRR Oh ja ook zo eentje afwas op de aanrecht i.p.v in de vaatwasser die eronder staat. Waarom toch?? Tja Mikado heb jij zeker geen last van?

@Kantineke: Een beetje geslapen? En idd anders een slaappil vragen hoor of gewoon eruit met dat kind!

@Rommelige buiken: Succes ermee!!! Ik heb volgens mij nog nergens last van. In de nacht wel is wat krampen of steken maar dat blijft niet lang.
Morning!!

En toen zei ik dat ik nog langs zou komen , en toen kwam het er niet meer van gister, hihi.

Maar ben nog niet bevallen hoor Lente, was het maar zo. Mijn vriendin droomt dat ook steeds, maar ze vergeet er steeds een datum bij te dromen haha

Ik heb alles gelezen hoor, maar heb echt de laatste dagen zo'n raar hoofd, dat ik het gewoon niet meer onthoud. Bah, ik haat hoofdpijn. Voor m'n zwangerschap altijd heel veel last van, maar daar "wen" je wel aan. Toen zwanger en gelukkig (bijna) helemaal weg, en nu komt het dus weer opzetten, bah. En aangezien ik niet zo goed reageer op paracetamolletjes, schiet het niet echt op. Zwaarder mag nu niet, dus dan maar een gevoel van een kop vol watjes hebben.

Wasverzachter: ik heb er ook een heel klein beetje in gedaan. Minder als normaal, maar vind het zo lekker ruiken.

Slapen: gaat hier met vlagen. Vannacht ineens na een uur(!) alweer wakker. Vanmorgen wel redelijk geslapen. Wel veel misselijk 's nachts. Maar ik word ook steeds op m'n rug wakker, dus dat verklaart het wel.

Dikke buik: Gister kwam ik een kennisje tegen en zij begroette me met "hé dikkie dik" haha, en bedankt he. Ben nu ongeveer 15/16 kilo aangekomen, dus valt nog wel mee vind ik. Het meeste zit echt op m'n buik, hoewel ik nu ook wel veel vocht vast ga houden hoor. Heb een bollere kop gekregen, en pas idd mijn trouwring niet meer. Dus die hangt aan m'n ketting.

Strijken: tja dat moet hier wel. Man draagt overhemden voor z'n werk, dus moet er wel een beetje verzorgt uitzien. Maar verder niets hoor. Ja ik heb dit keer alle babyspul gedaan omdat ik dat mooi in de kast vind liggen, maar verder niet hoor.

Kantineke hoe is het wijffie?? Zijn we al tantes geworden

Mikado dus ook aan de rommel.

Fijn Senshi, dat je een "nieuwe" keuken krijgt

Doet je auto het al Feb?

Ik vind het wel grappig , zo ongeveer iedereen die de 1e week Feb is uitgerekend is aan het rommelen. Hier gister ook weer, maar t zet niet door. Morgen maar ens aan de vk vragen.

Nou ik ga even naar de markt.

En dit keer kom ik echt terug vanmiddag
Hee de zon schijnt !!!!

@opruimen/rommel: uhhhh ik ben altijd degene die alles laat liggen. hahaha. afwas niet opruimt, of in de vaatwasser zet, kleding die overal slingert (vooral op de badrand is erg handig). Een aantal dingen heb ik aangepast maar sommige dingen blijf ik vergeten. en als mijn lief zegt "breng jij de borden even naar de keuken" dan breng ik ook alleen de borden naar de keuken en niet de rest wat ook op tafel staat. hahah heb ik van mijn vader zegt mijn moeder.
Thanks voor de foto's prinses!!
Haha Mikado! klinkt als de mijne haha

Als ik vraag zet jij de vaat weg, neemt hij 1 bord mee, ik maak zo'n groot mogelijke stapel en zet alles gelijk in de vaatwasser en was de pannen af. Hij doet een hele avond over de tafel afruimen.... iedere keer als hij opstaat neemt hij iets mee.
Wow, dat waren hele verhalen om bij te lezen. Maar wel leuk...

Vooral dat een aantal van jullie al ´begonnen´ zijn...spannend!

Wel vervelend dat het nog weinig zegt...misschien begint het nu snel maar misschien ook nog helemaal niet snel.

Ik ben morgen 37 weken en van mij mag het dan best beginnen haha....Maar aan de andere kant staat er nog genoeg op mijn lijstje wat ik nog wil opruimen en schoonmaken.

Op de een of andere manier ben ik niet zo actief als jullie.

Ik hou het echt niet vol om een hele verdieping te stofzuigen. Dus petje af van mij!

Ik ga zo naar de kapper...helaas alleen knippen want met kleuren er bij wordt het een te lange zit voor mij.

Tot vanavond misschien!
Hallo allemaal! Met de gordijnen komt het vast goed, ze zijn nu nog maar 5 cm boven de grond (die we boven hebben hangen sowieso op die hoogte) en ik denk dat ze nog wel wat uithangen.

@senshi: wel lekker hoor, nieuwe tegels in de keuken! En alleen nog maar voegen en kitten: dan is het morgenavond gebruiksklaar!

@mikado: oei spannend dat gerommel. Jij bent er ook wel klaar mee he, met zwanger zijn...dat is vaak een teken dat het dichterbij komt. Van mij mag het nog gerust 2 weken blijven zitten of meer dus dan gebeurt het ook niet (keep on dreaming)

@meekletser: sterkte met de moedervlek! Dapper hoor, zo vlak voor het eind nog zo'n ingreepje...

@lente: nu ineens poets en nesteldrang en normaal niet? Hm..... wat zegt mijn kristallen bol daarover?

@dikke buik: nee ik word helemaal niet aangesproken. Integendeel als ik graag hulp wil om iets zwaars in de auto te leggen dan moet ik echt op mijn buik wijzen en zeggen hoe ver ik zwanger ben als aanloop naar het verzoek of ze even mee willen lopen. Maar ik toon ook nog wel dun. En ben pas 8 kg aangekomen.

@rommelman: oh nee ik moet nu weer heel lovend worden over de mijne.... ach, we hebben allebei wel wat op elkaar aan te merken qua opruimen maar over het algemeen zijn we allebei redelijk netjes. maar oei, die badrand, dat is herkenbaar. Daar liggen van hem standaard kluskleren en sportkleren op. Soms moet ik iets omspoelen (emmer ofzo) en dan vallen zijn kleren in bad... alles nat... maar dat zeg ik er ook bij: als je het daar legt heb je het risico dat het erin valt en nat wordt, eigen schuld. En dat accepteert hij ook...

Gisterenavond nog even naar ons geboortekaartje gekeken. We hebben het zelf ontworpen, maar ik vond ineens de binnenkant een beetje te saai. Dus daar hebben we wat aan gedaan. Verder getracht overleg te plegen over de definitieve teksten, maar wat manlief graag wilde past niet (alle voornamen + achternaam op 1 regel) en wat ik graag wilde 'optimaliseren' (wel of geen gewicht en tijd erbij, is de aankondigingsregel leuk, vind je het gedichtje leuk) maakt hem allemaal niks uit. Ik geloof dus dat ik de grootste stem heb uiteindelijk. Nou ja, prima toch?

Vanmorgen lekker bij een vriendin wezen koffie drinken, zij is zwanger van de 3e en 2 maand na mij uitgerekend. Was gezellig. Verder naaiklusjes gedaan (extra klittenband op de reiswieg gezet) en nu ga ik gauw naar buiten voor de dagelijkse wandeling! Doei!
Goedenmiddag allemaal!

@wasverzachter, ik gebruik die van neutral, mag dat ook niet?

@rommel opruimen, zowel ik als man zijn er heeeeeeeel slecht in. Kan dus niet zo snel mopperen aangezien ik het zelf ook doe

Heb wel dat ik hem soms meerdere malen moet vragen om iets te doen, maar dat is een bekend manneniets wat ik thuis met 2 broertjes ook had

@plannen voor vandaag, Ja wil mijn bureau opruimen, de lades kunnen bijna niet meer open van de zooi, hoog tijd dus! Verder nog stofzuigen en dweilen, want de schoonmaakster kan pas op 3 feb weer...

@fiets, die staat nu weer in de berging, mijn kettingslot wilde gister ineens niet meer dicht. In de grote stad moet je minimaal 2 sloten hebben waarvan 1 ergens aan vast, dus dat was even zwaar tillen om de fiets 2 trappen naar beneden in de berging te krijgen.

@uitverkoop, de zeeman heeft ook baby uitverkoop. kreeg wel de tip dat de wibra lakentjes scheef kunnen zijn.

@slapen, hier ook met vlagen goed, niet omdat er iets rommelt ofzo, meer omdat ik mijn draai niet kan vinden.

@rommelen, zoals douze al zei, van de eerste week van feb is ongeveer aan het rommelen... Nou hier nog niks hoor!!! De grote stilte voor de storm. Mijn moeder vindt het echt wat voor mij dat het ineens begint en dat ik geen oefenwee of harde buik heb voordat de bevalling zich aandient. vaak heeft ze wel gelijk in dat soort dingen. Het zal mij benieuwen.

Donderdag 39 weken... het schiet al op! het stomme is dat ik nu soms gedachten heb dat ik er nog niet aan toe ben. Beetje laat merkte mijn man glimlachend op Is dat raar of hoort dat erbij?

Nu aan de slag, eerst mijn bureau maar eens opruimen, daarna kijk ik wel verder of ik nog aan stofzuigen en dweilen toe kom. Anders doen we dat vanavond met z'n tweeen.

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven