Wanneer op jezelf?

26-01-2011 10:32 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb me een aantal jaar al ingeschreven bij de woningstichting voor een huurhuisje als ik klaar was met studeren.. Nu heb ik werk gevonden, in ieder geval voor dit jaar, en nu is er een huisje te huur waar ik wel zou willen wonen.. En nu komt de aap uit de mouw, ik wilde eigenlijk pas over een paar maanden uit huis, eerst even wat salaris opsparen om in te richten (ik heb al op kamers gezeten, dus ik heb al een groot deel) en daarna kijken wat vrijkomt.

Wat zouden jullie doen, nu dit huisje nemen (mocht ik degene zijn met de meeste punten) of nog een paar maanden wachten en dan zien wat er vrijkomt?
Als je al op kamers hebt gewoond, al voor een groot deel je spullen hebt, de huur kan opbrengen en daarbij nog kan sparen zou ik lekker dat huisje nemen en dan maar ondertussen sparen voor de dingen die je nog graag wil hebben.

Mocht je nadat je de huur etc hebt betaald geen cent overhouden dan zou ik het niet doen.

Het enige addertje onder het gras is dat je nu net werk hebt gevonden en het natuurlijk niet zeker is of je daar zal blijven ivm proeftijd en als je op straat staat heb je ook geen geld meer voor de huur. Dat is wel even eng.
Ik zou gewoon reageren..je kan als jij wordt uitgekozen altijd nog beslissen dat je het niet wilt. En misschien is het wel pas over anderhalve maand beschikbaar ofzo.. kan je toch nog even sparen.
Nu gaan..........je zegt zelf dat je al veel hebt.
Nu!!!! iig als je zeker weet dat je onder de 34000 blijft qua inkomen dit jaar dan kan je nog ff wachten maar anders zijn er venijnige inkomensgrenzen..
Als je geld genoeg hebt om de huur te kunnen betalen en voor het klussen in de nieuwe woning zou ik het gewoon doen.
Gewoon gaan. Spullen heb je zo overal vandaan en in de loop der tijd koop je gewoon de dingen die echt naar je zin zijn.
@vlinder; ik heb net deze week gehoord dat mijn proeftijd prima verlopen is, dus voor dit jaar zit ik goed.

Bedankt voor de reacties, ik ga idd even puzzelen met huur en geld om te klussen ed
En zelfs veel kluswerk kan je ook later nog doen, ik zou niet meer bij mijn ouders willen wonen als ik al op kamers had gewoond (meen ik op te maken uit je OP, maar ik kan het verkeerd begrepen hebben).

Gewoon lekker verhuizen!
Inderdaad, grijp die kans, dit kan maar zo het laatste moment zijn dat je nog een huis kan huren ivm met die idiote inkomensgrens.

Grijp je kans! Zoveel heb je niet nodig om fijn te kunnen wonen.
Dan zou ik het zeker doen Karen. Je hoeft niet direct in je eerste eigen woning strak ingericht in te trekken. Dat komt wel, en wat leuk is dat je dan kunt kijken hoe het huis bevalt. Waar wil je wat hebben, en dat merk je pas het beste als je er woont, als je weet hoe het licht naar binnen valt etc. Kun je ook op zoek naar koopjes, leuke winkels afstruinen en er de tijd voor nemen.
Wat is nou een paar maanden?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ga zelf wel sparen voordat ik het huis uitga.

Maar heb ook geen vaste baan, alleen bij-baantjes

die ook nog eens niks opleveren :(

Maar ik wacht tot ik mijn spaarrekening weer wat voller heb

ben veel geld verloren door mijn hondje die ziek is geworden.

ik spaar liever voor mooie spullen, dan tweedehands dat ik later moet vervangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven