Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
haaj allemaal

vandaag internist gesproken en waarschijnlijk krijg ik deze week wat meer duidelijkheid betreft mijn opname :(

Ik hou jullie op de hoogte ;)

Liefs
Hoi mntje, heel veel sterkte! Spannend, maar niet echt leuk-spannend. Ik hoop voor je dat deze periode er gauw opzit.
Goedemiddag allemaal,

dank jullie wel voor het welkom.

Tja helaas kom ik wel aan van de AD, fijn Lief dat jij daar geen last van hebt. Nu had ik al overgewicht, dus tja dat extra vind ik niet echt tof.

Maar neem het nu voor lief, belangrijker is dat ik me goed ga voelen. Als dat het geval is, zal het afvallen ook wel weer vanzelf gaan toch....

voor vandaag in ieder geval een fijne dag toegewenst!
Het heeft even geduurd Lief, maar hier istie dan toch:

Van harte gefeliciteerd met je werkelijk prachtige Hba1C!

Hier gaat het goed, ik heb het alleen nogal druk gehad de laatste weken. Werken, verbouwen, veel visite gehad, dus aankomend weekend gaat Setter in de relaxstand. Tjakka.

Ik lees wel regelmatig mee hier hoor, ik heb alleen weinig tijd om te reageren. Gaat het bij iedereen nog steeds zijn gangetje?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
@Mntje, al wat meer gehoord van de internist over je opname?

@Sannie, wat vervelend hè, dat je dan ook nog aankomt van die AD. Maar je hebt het op dit moment wel hard nodig, dus maar hopen dat de kilo's er strakjes als je met de AD bent gestopt op den duur ook weer af gaan.

@Setter, al weer uit de relaxstand gekomen? Is het een beetje vol te houden op je werk?

@Lief, en maak je al een beetje vorderingen om je burn out de baas te worden?

@Sri, toen ik nog niet spoot, kon ik ook onder behandeling blijven bij de ha, maar omdat ik op den duur toch zou moeten overstappen van ha naar internist, ben ik gewoon bij de internist gebleven. Bij de dvk kom ik eigenlijk pas sinds ik spuit

En hoe gaat het met de anderen hier?? Ook allemaal druk, druk of in een winterdip, of diabetesdwars, het is zo rustig hier?

Met mij?? Nou nog steeds last van mijn rug, gewicht is historisch (oftewel hysterisch) hoog en ik ben eigenlijk ook nog steeds gewoon diabetesdwars, ik zit regelmatig te hoog en dat gebeurde mee eerst niet zo snel. Maar het kan me eerlijk gezegd even niets schelen..... Zo dat is er uit!
Hier ook iemand die diabetesdwars is en van de relaxstand in de dip-modus is geschoten. Ik vind er echt al 20 weken helemaal geen flikker aan, aan mijn leven. Bleeeeegggh! :puke:

Ademhalen, eten, drinken en werken. Werken werken werken.... en als ik vrij ben dan is daar De Huishouding en De Verbouwing. En tuurlijk wordt ons huis, en de tuin, stukken mooier door al die verbouwingen van de afgelopen 10 jaar -en het einde is in zicht, al duurt dat nog een jaar of 2 à 3- maar ik ben het méér dan zat. Dit jaar wéér niet op vakantie, want we moeten nog zoveel verbouwen....

En dan dat achterlijke kutbedrijf waar ik werk: afgelopen vrijdag ben ik de hele godganse middag belaagd door een collega die een foto van me wilde nemen, terwijl ik zeker 25 keer heb gezegd dat ik dat niet wil. En maar door blijven gaan, en door blijven gaan, en op den duur zelfs 2 andere collega's op me af sturen

Ik heb me voorgenomen om, als ik hem straks tegenkom, hem aan zijn mouw te trekken om hem de belofte te doen dat als hij nog één keer met die camera in mijn buurt komt, ik linea recta naar de directeur stap om mijn beklag te gaan doen. Is hij nou verdomme helemaal van de pot gerukt!

En door al deze stress zijn mijn suikers, net als bij jou Teddeke, nog steeds helemaal van slag.

Plus dat vandaag mijn moeder jarig zou zijn geweest en ik niet goed weet of ik mijn vader nou wel of niet moet bellen. Ik werd vannacht om kwart over 2 al huilend wakker (niet om haar verder hoor), maar ik moest wel weer aan het afgelopen k**jaar denken en om de klerezooi waar ik nu in zit. Zowel letterlijk als figuurlijk.

Bah! Hopelijk voel ik me morgen weer wat beter....
@Setter

En ik denk dat als ik jou was ik toch mijn vader zou bellen...
Ik ben forumdwars..... ik krijg het heen en weer van het inloggen (en vooral ook als het NIET LUKT!!!!)

Dus ik post dit ff en dan gaat ik lezen wat jullie geschreven hebben.
Teddeke

Ik heb mijn vader niet gebeld, dat leek me niet verstandig met het humeur wat ik gisteren had. Hij heeft hier vanavond gegeten en ik werd doodmoe van hem. Hij praat en praat en praat en het gaat nergens over. Hij vraagt niet naar ons of hoe het hier gaat, en als ik met een wit gezicht van vermoeidheid verzucht dat ik 'gelukkig' nog maar 5 weken en 2 werkdagen hoef dan lacht hij me uit. Tenminste, zo voelt het. Hij zal het wel niet lelijk bedoelen want zo is hij niet, maar het doet wel een beetje zeer.

Ik werd vanochtend rond kwart voor zes wakker van de eerste zenuwpijnscheut in mijn rechtervoet. Die scheuten bleven maar komen, dus na een uur wakker liggen van de pijn ben ik maar uit bed gegaan. Ik had weer liggen huilen gisteravond dus het was al niet vroeg voordat ik eindelijk sliep, en dat versterkt mijn klerehumeur natuurlijk nog meer....

Gelukkig is mijn man wel heel lief voor me. Hij maakt zich zorgen om mij, en ik denk dat dat wel terecht is. Ik voel me als 7 jaar geleden toen ik een behoorlijke burnout had. Dus Lief, ik geef je de hand, ik voel met je mee meid!

Hoe is het met jou nu?

En Ris, hoe is het met jou, en hoe gaat het op je werk? Heb je nog steeds zoveel stress en ellende met die arbo-arts en je leidinggevende(n)?

Teddeke, hoe is het met je rug?

En de rest?
Hallo allemaal,

al een tijdje niet meer gereageerd en nu ik net terug ben van het hardlopen dacht ik , ik ga ff uitrusten achjter de pc hihi

Betreft mijn opname ; de internist kon geen uitspraak doen wanneer en hoe en wat dit zou plaats vinden. Daarentegen heb ik vanmiddag eerst een consult met dbvpk en internist van een ruim uur waarin nog eens alles wordt besproken;) En daaruit wordt gekeken als een opname noodzakelijk is. De internist wil het mij sparen omdat ik nog jong ben etc. Dus ben erg benieuwd!

Vooral na mijn HBA1C!

Ik laat jullie wat weten!

Liefs
Ik heb nu even geen tijd om uitgebreider te reageren, maar voor ieder van jullie een dikke , een en een bos !
Setter! En nu stoppen! NU! Jij gaat niet een burnout krijgen, ben je nou helemaal belazerd. Jij gaat lekker even tijd voor jezelf maken. Je koopt dit weekend twee boeken, en die ga je lezen. Desnoods in een cafeetje als je niet in de troep van de verbouwing wil zitten, maar je gaat nu echt even voor jezelf zorgen hoor.

Je bent er verdorie gestrester van dan ik.

Hou je taai meissie
Lief..... je bent weer als vanouds heel erg lief! Ik ga je raad opvolgen hoor: morgen doe ik alleen maar dingen die ik leuk vind! Dat roept mijn man al máánden tegen me, dus ik ga het nu maar eens echt doen. Goede raad moet je opvolgen toch?

Ik voel me gelukkig wel weer beter, na twee nachten goed slapen en er niet uit hoeven om te plassen. Ik had het zelfs een beetje koud de afgelopen nachten en daar heb ik erg van genoten. Setter de immense warmkleum die het koud heeft.... héérlijk! Ik denk dat ik daarom ook zo goed geslapen heb. Ik zweette niet, ik hoefde niet te plassen, en het allerbelangrijkst: ik hoefde niet te huilen! Nou maar hopen dat dit een poosje zo blijft.

Maarreehhh, hoe is het nou met jou Lief?
quote:lief_29 schreef op 11 februari 2011 @ 18:08:

Setter! En nu stoppen! NU! Jij gaat niet een burnout krijgen, ben je nou helemaal belazerd. Jij gaat lekker even tijd voor jezelf maken. Je koopt dit weekend twee boeken, en die ga je lezen. Desnoods in een cafeetje als je niet in de troep van de verbouwing wil zitten, maar je gaat nu echt even voor jezelf zorgen hoor.

Je bent er verdorie gestrester van dan ik.

Hou je taai meissie

Settertje, je weet het:
Tuurlijk Srizus
quote:setter schreef op 11 februari 2011 @ 19:52:

Maarreehhh, hoe is het nou met jou Lief?

Oh meis, je hebt me he-le-maal naar de kreukels geholpen met je post op het andere topic! Oh, de tránen lopen over mijn wangen, ik moet zó hard lachen dat mijn man even kwam kijken of het wel goed met me gaat! Wat een BRILJANTE weergave van diabetes!

Met mij gaat het langzaam beter. Ben nu weer heel erg moe, over mijn grens gegaan denk ik. Psiegies ga ik wel duidelijk en best stabiel vooruit. Het duurt nog lang, maar ik heb er wel weer vertrouwen in.
Blij dat het wat beter met je gaat Lief. Ook al gaat het langzaam en is dat soms vervelend, als je je realiseert dat deze burnout ook niet in 2 weken is opgetreden is het misschien wat makkelijker te hanteren dat het wat langer kan duren.

Dat besef hielp mij destijds in ieder geval wel...

Oh, enne....lachen tot de tranen je over de wangen lopen is ook héél erg goed voor je suikers
Ik was ten tijde van die posting zo ontzettend pissig dat mijn suikers daarna op 28 zaten. Of zou de chinese hap van vanavond daar ook wat mee te maken kunnen hebben......

Ik durf nu niet meer te meten, dat doe ik morgenochtend wel. Feit is dat ik de hele avond al meermaals heerlijk heb kunnen plassen
Tip van de dag: beweging en ontspanning in één en dus ook lekker een uurtje voor jezelf! Dru-yoga. Ik ben vorige week de eerste keer geweest en nadat we eerst "activerings"oefeningen hadden gedaan (waarbij ik nog niet hoefde te hijgen als een oud peerd) kwamen de rek- en strek oefeningen om uiteraard af te sluiten met een heerlijke ontspanning. Mijn buurvrouw waarschuwde me voor haar gesnurk, maar ik weet niet wie er eerder snurkte, zij of één van de anderen. Het leek wel een bos wat omgezaagd werd . Daarna met een hypo naar huis (altijd leuk), nog even tv gekeken met manlief en ik heb geslapen als een os! Vanavond ga ik weer!

Setter: hoeveel weken hoef je nog te werken? Wta ga je daarna doen? Rentenieren of heb je al iets anders? Heb je genoten van je leuke dingen alleen voor jezelf? Ik had pas 's nachts een waarde van 28; daar werd ik ook niet heul blij van. Wat het is geweest weet ik niet, maar het was lang geleden dat ik zo hoog in de nacht had gezeten.

Lief hoe is het met jou? Al weer een beetje aan het werk of nog volledig thuis? en hoe is het met de pillen/psych en andere zaken?

Teddeke; balen van je gewicht... ik heb besloten de dietiste voorlopig te negeren. Ik heb haar wel verteld dat ik niet kom hoor . Hoe is het met jou verder? Wordt het huis mooi??? Verbouwen.. en dan al zo lang; is niet mijn hobbie!

Sri; hoest wijffie? Nog altijd je relaxte, lieve, kritische zelf?

Hier gaat het oké. MOet meer voor mezelf opkomen, dus heb ik 2 weken geleden gezegd dat ik 2,5 dag de groep draaien niet kan. Het is echt te zwaar. Nu is er een halve dag af ( niet veel, maar het helpt vooralsnog wel). Die halve dag doe ik dan "gewoon" weer wat ik voorheen ook deed; IB-taken. Net voor de carnaval heb ik weer een gesprek met iedereen erbij en dan hoor ik wel wat we dan gaan doen. Ik ga in elk geval NIET minder werken omdat ze bij het bestuur vinden dat ik niet kan doen waar ik voor aangenomen ben. Even in herinnering brengen dat ik sinds 2002 (toen werd ik ziek) nooit meer 3 dagen aan een stuk een groep heb gedraaid. Altijd 2 dagen op, 2 dagen af. Of als ik wel 3 dagen achter elkaar werkte, dan had ik andere bezigheden (zoals nu). en ik weet dat ik daar geen rechten aan kan ontlenen, maar ik kan het wel melden. En bij ons op school zijn er uren voor, dus WAAROM niet dan????

Vandaag bij internist geweest; hba1c blijft stijgen... zit nu op 7,9. Is nog steeds oké, maar voor mij wel heel hoog. Heb alleen in 2002 op 12 gezeten en toen ik ging spuiten zakte het heel snel. Ik wil echt rond de 7 uitkomen, dan ben ik tevreden, maar het wil niet op de één of andere manier.

Zometeen gesprek bij de psych.... Druk druk druk hoor!
Ha Ris, wat heerlijk om weer eens een uitgebreid verhaal van je te lezen, ook al is het niet onverdeeld goed nieuws wat er in staat. Dru-yoga, nooit van gehoord! Ik heb er even op gegoogled en ik krijg de indruk dat het wel wat van Tai Chi heeft. Dat heb ik een paar jaar geleden gedaan en dat was erg leuk, alleen jammer dat het hier in mijn woonplaats ophield.

Mijn relaxte, lieve, kritische zelf? Thank you for these few kind words, maar ik vrees dat relaxt wel de laatste term is die op het ogenblik op mij van toepassing is. Als je een gloeilamp in mijn mond stopt, gaat-ie branden! Maar dat zal wel komen omdat ik nog steeds niet geleerd heb om nee te zeggen tegen opdrachten en nu dus al ruim drie weken geen enkele vrije dag meer heb gehad. Maar nu is 1 opdracht zo goed als klaar, nog 1 dag beesten, dus permitteer ik me nu een uurtje ontspanning. Lekker even forummen en een spelletje doen.

Ik kreeg trouwens vrijdag een oproep om bloed te prikken, zijn ze voor de verandering eens een maand te vroeg. Maar goed, misschien wil mijn ha kijken hoe de nieuwe dosering metformine aanslaat. Ik heb er alleen de komende twee weken nog geen tijd voor.

Wat ontzettend vervelend voor je dat het zo moeizaam gaat op je werk. Kan je stijgende hba1c daarmee te maken hebben? Natuurlijk is geen enkele baan je gezondheid waard, maar dat is lekker makkelijk gezegd vanaf de zijlijn. Ik wens je heel veel sterkte!

Lief, Setter, alweer bijgekomen van het andere topic? Sjonge, wat kunnen mensen toch domme dingen zeggen over dingen waar ze geen verstand van hebben. Of overdreven pinnig als er meer variaties van hun ziekte blijken te bestaan en ze dus niet per se gelijk hebben.

Teddeke, ik kan me zo voorstellen dat je echt baalt als een stekker! Ik voel met je mee, al heb je er geen fluit aan.

Ik ga een kop thee maken en dan toch maar verder met m'n opdracht... oh dat schuldgevoel toch! Waarom hebben mannen daar nou nooit last van??
quote:Ris schreef op 14 februari 2011 @ 13:57:

Tip van de dag: beweging en ontspanning in één en dus ook lekker een uurtje voor jezelf! Dru-yoga.

Lief hoe is het met jou? Al weer een beetje aan het werk of nog volledig thuis? en hoe is het met de pillen/psych en andere zaken?

Ik zit op paaldansen tegenwoordig Haske leuk, veel spierpijn en blauwe plekken op de meest vreemde plaatsen....

Hoe het met mij gaat? Dit zijn mijn bloedsuikers: (gewoon je dieet volgen Lief, dan komt àlles goed!)

Ik heb af en toe keelpijn, misselijk, draaierig, en moeooeoeoeoe...... Zo vreselijk mooooeeeeeeee.

Ik probeer drie ochtenden te werken aanwezig te zijn en met een uurtje sporten erbij per week is dat best wel zwaar. Ben ook wel bang om weer over de top te gaan hoor. Maar één ding weet ik wel: Ooit word ik beter!
K*tbloedsuikers zijn het.

En dan is het controlekwakkie van manlief ook nog eens niet goed. Moet ik nog langer die troep blijven slikken.
Bah, bah, bah, bah, bah, bah, bah, bah, bah!!!!

(((((((((((LIEF))))))))))))))
Bah, bah, bah, bah, bah, bah, bah, bah, bah!!!!

(((((((((((LIEF))))))))))))))
@Ris, gelukkig is het Setter die aan het verbouwen is en niet ik, zij kan er dat nl. veel beter bij hebben dan ik

En verder is het met mij hetzelfde: ook BAH BAH BAH

Ben sinds gisteren weer streng op dieet en ik heb er de balen van (en ik heb de hele dag honger en ik wil gewoon lekker eten en......en...... en......... nog 100 andere dingen, maar nu ga ik maar eerst eens slapen, waarschijnlijk ziet de wereld er morgen weer heeeeel anders uit )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven