Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, niemand ooit op een naturistencamping op Krk in Kroatie geweest?
Later is nu
quote:dis schreef op 09 augustus 2010 @ 00:05:

@Kevin8

Na de familiecaming in Belezy gaan wij in september een paar dagen naar Cap d'agde met zijn tweetjes. ( Babylone), Niks nieuws onder de zon ?

Le Jardin de Babylone, direct achter de camping ?

De dansavonden hebben een prima playlist, helaas gaat het bonkebonkebonk wel door tot zeker drie uur in de nacht, heel leuk voor de campinggasten met kinderen.

's Nachts om twee uur was Moppekind nog klaarwakker, evenals zijn vriendje en vriendinnetje. Twee jaar geleden stond het er nog niet......
quote:dreamer schreef op 16 augustus 2010 @ 14:05:

Maar goed, niemand ooit op een naturistencamping op Krk in Kroatie geweest?

Nee, ik heb er helaas geen informatie over.

Fijn om te lezen dat je een leuke vakantie hebt gehad, ik zal zometeen mijn verslagje neerpennen.

Zo, Moppetoet is terug van vier weken zon-zon-zon. "Nahtlos braun", en Moppekind lijkt wel een negertje.

Onze vakantie begon met een overnachting in een (nog-niet-afgebouwde) bed and breakfast. Leuk Vlaams echtpaar, lieve mensen die van een praatje hielden. Fijn ontbijt, met eigengemaakte jam etc. Ook op de terugreis hebben we hier kunnen slapen, Moppekind mocht zelf een kamer uitzoeken, en wilde dezelfde weer. Nu was het warme water in de douche ook aangesloten, de eerste keer had alleen het bad warm water.

Bij aankomst op CHM Oltra bleek het dus wel weer lastig om een plekje te krijgen voor langere tijd (internet moet je niet geloven), maar uiteindelijk hadden we iets voor twee dagen, en de volgende dag zouden we terugkomen om verder te puzzelen, want het was sluitingstijd voor de receptie.

Toen de dame mijn naam intikte, constateerde ze verbaasd dat er voor dezelfde periode al een reservering op deze naam stond. Uiteindelijk bleek het mijn mislukte reservering te zijn, die was blijven hangen, en hadden we een prachtige schaduwplek, achteraan, tegenover Moppekinds vakantie-opa&oma, die we al jaren kennen.

Dat werd dus vier volle weken zon en strand. Zoals Kevin8 al omschreef, de Tramontana blééf maar waaien, en dus bleef het zeewater koud, zo'n 16/17 graden. Niet lekker, maar Moppekind trekt zich daar vanzelfsprekend niets van aan, en lag regelmatig op zijn surfboardje in de golven. Lang leve het A-diploma, de armbandjes die we veiligheidshalve (een zee is iets anders dan een zwembad) toch maar mee hadden genomen konden de prullenbak in.

Verder zijn we regelmatig de plaatselijke zwembaden in gegaan, "Waiki Beach" is het mooiste, maar na 17:00 uur merk je dat "kindertjestijd" voorbij is, dus gingen we daar voortaan alleen 's morgens / vroeg in de middag heen. Hier kon je tenminste fijn baantjes trekken. Het zwembad vlak aan het strand is kindvriendelijker, maar minder mooi. De naam weet ik niet meer, één of ander fantasienaam. Beide zwembaden zijn in Port Nature, het zwembad in Port Ambonne trok ons niet zo erg.

De miniclub was op zich wel leuk, maar omdat er geen Nederlandse leiding is, moet je er als Nederlandse ouder eigenlijk bij blijven, en heb je nog geen momentje voor jezelf. Boogschieten, waterspelen, af en toe opblaasgevallen om te springen, schminken, knutselen, er was genoeg te doen. Het uitstapje naar het snoepmuseum was helaas al geweest, anders was ik samen met Moppekind meegegaan.

Ghymnos heeft per definitie de beste pizza's, mijn favoriet is de Orientale. Ook heb ik deze vakantie voor het eerst vrouwmoedig rauwe oesters en mosselen gegeten, en ik vond ze zelfs lekker ! Coquillages werden dus regelmatig mijn voorgerecht. Zalig met een glas Picpoul de Pinet.

Ook heb ik een heerlijke "magret de canard" in portsaus gegeten in Cessenon-sur-l'Orb. linkje

Helaas rijzen de prijzen in de restaurants tegenwoordig de pan uit, onder de 20 euro kun je niet echt fatsoenlijk terecht in de omgeving.

In het noorden hebben we op de terugreis bijna viersterren gegeten voor EUR 16,50. Fantastische keuken bij hotel "Chez Francoise" in Bannes. linkje

In het stadje Agde waren regelmatig muziekoptredens op het water (drijvend podium), en als je dan op een drijvend terrasje zat te eten, zat je echt eerste rang.

Ook hebben we de "joutes" bekeken, Moppekind vond het razend spannend om te raden wie er als eerste in het rivierwater zou vallen.

Al met al een geslaagde vakantie gehad, jammer dat we het zonnetje niet mee konden nemen.
Vers van de pers.

Van die Belgische pedo zal niemand meer last hebben. Vertalen moet je zelf maar doen, maar hij heeft dus zelfmoord gepleegd in de gevangenis.

http://www.midilibre.com/ ... de-en-prison-1353950.php5
quote:moppetoet schreef op 21 augustus 2010 @ 22:54:

Vers van de pers.

Van die Belgische pedo zal niemand meer last hebben. Vertalen moet je zelf maar doen, maar hij heeft dus zelfmoord gepleegd in de gevangenis.

http://www.midilibr
e.com/ ... de-en-prison-1353950.php5mooi opgeruimd.
Hé Moppetoet, welkom terug. Leuk om je verslag te lezen en je in irl te ontmoeten. Dat andere zwembad in Port Nature, is dat niet bij Calypso? Vroeger had je nog midden in/tussen Heliopolis de 'Piscine Heliopolis' die heel populair was en waar in 2001 die miss verkiezingen georganiseerd waren. Nu vind je op die plek complexen als Jardin d'Eden.

Hier trouwens ook nog 2 linkjes naar Belgische kranten omtrent die pedofiel die zelfmoord heeft gepleegd. Het blijft een vreemd en merkwaardig verhaal: link 1 en link 2.
Die link 2 is wel een héél vreemd verhaal.

En inmiddels zitten we thuis weer in de regen, ik wil TERUG !!!!!

Je bent niet de enige Moppetoet, kijkend uit mijn raam op donkergrijze wolken.
Ik heb net maar even een zonnebankje gedaan in de pauze.
quote:moppetoet schreef op 30 augustus 2010 @ 14:09:

Ik heb net maar even een zonnebankje gedaan in de pauze. Ik smeer al weken met zelfbruinende meuk om mijn kleurtje een beetje bij te houden
quote:moppetoet schreef op 21 augustus 2010 @ 20:59:

[...]

Le Jardin de Babylone, direct achter de camping ?

De dansavonden hebben een prima playlist, helaas gaat het bonkebonkebonk wel door tot zeker drie uur in de nacht, heel leuk voor de campinggasten met kinderen.

's Nachts om twee uur was Moppekind nog klaarwakker, evenals zijn vriendje en vriendinnetje. Twee jaar geleden stond het er nog niet......

Moppentoet,

Van muziek hebben we na 20 uur 's avonds tot nu toe niks gehoord. Hoog zomerseizoen is voorbij, misschien daarmee ? Voor de rest prachtig weer de laastste dagen, 30 graden. Voor de rest het cap d'agde dat we kennen.
Oh, ik ben jaloers dat je daar in de zalige zit !!
quote:moppetoet schreef op 06 september 2010 @ 20:51:

Oh, ik ben jaloers dat je daar in de zalige zit !!

zat......tot vanmorgen.....

Het weer was beter dan de vorige paar jaar. Laatste weekend was het gewoon overal bomvol.
Als ik naar de weerberichten kijk, dan is het al maandenlang prachtig weer op Cap d'Agde.

Hallo allemaal,

Het schijnt tegenwoordig te moeten om je al heel vroeg te gaan orienteren (en te boeken) wat je met de vakantie wilt gaan doen. Wij hebben het idee opgepakt om ergens in Noord Duitsland een huisje te gaan. (waddenzee/ Oostzee/ Mecklenburg- vorpommern?) Nu hebben wij niet zo heel veel eisen en ik hoop dat iemand ons op het juiste spoor kan zetten naar een geschikte plek. Ik heb al wel het e.e.a. zitten googlen, maar zie door de bomen het bos niet echt meer. Te meer omdat de info die vaak aanwezig is wel heel erg "brochure"gericht is.

Wij zijn een gezin met 2 kinderen (2 jaar en 5 mnd)

Onze wensen zijn:

- maximaal 6 uur rijden van Nederland

- kindvriendelijk, i.i.g geen vijvers, rivieren en ander water of "afgronden" direct bij het huisje, maar wel natuurlijk (FKK) zwemwater in de buurt.

- 2 a 3 slaapkamers

- mogelijkheid tot naturisme of in de directe omgeving

- enige privacy

- omgeving waar korte uitstapjes mogelijk zijn (stadjes, dorpjes, dierenpark etc)

Heeft iemand uit eigen ervaring een tip?

Alvast bedankt.

Groeten Erik
De Ostseekust is KOUD !

Heel Noordoost-Duitsland is koud.

FKK is echter geen probleem, gewoon een stukje van het hoofdstrand aflopen, en je ziet vanzelf bloterikken.

De campings zijn duur en overbevolkt. Allemaal Ossies met vaste staanplaatsen, en dat vond ik geen gezellige mensen, er waren weinig Wessies.

Voordeel: als je geen Nederlanders tegen wilt komen, dan zit je hier goed. Ons gele nummerbord werd met veel belangstelling bekeken, meestal werd gevraagd of we Zweeds of Deens waren.

Leuk voor een huisje in de meivakantie, maar ik ga er echt niet weer kamperen. Vorig jaar hebben we daar onze vakantie laten verregenen.

http://www.campingwijzer. ... g-Rosenfelder-Strand.aspx

Naturistencamping.

Hiervan herinner ik mij ook alleen maar regen.

http://www.regenbogen-camp.de/camping_goehren.html

De meest luxe camping op Insel Rügen. Niet naturistisch, FKK wel mogelijk op het strand. Wél een klein wellnessresort, maar geen zwembad.

Campings in Duitsland hebben geen zwembad, gek genoeg.

Als je in een campinggids gaat speuren naar een camping met zwembad, vanaf Noord-Duitsland, dan kom je uit bij Berlijn.......
Ik zie nu dat je een huisje zoekt. Die vind ik ook erg duur in de omgeving van de Ostsee. Ik heb geen ervaring met huisjes in Noordoost-Duitsland.

We huren wel regelmatig particulier (niet-naturistisch) in het Harz-gebied. Dan mailen we de plaatselijke VVV, en die stuurt met alle liefde een uitgebreid info-pakket, met adressen van verhuurders en hotels/pensions.

Let er op dat je een huisje neemt waar huisdieren niet zijn toegestaan, als je ze zelf niet persé wilt meenemen.

Als iemands Bello één plasje in huis doet, zitten de volgende huurders nog jarenlang in de stank.
Iemand ervaringen op Castillon de Provence? Camping in de buurt van Castellane met nederlandse eigenaar. Wij willen in het voorjaar gaan.
Kiko, wij zijn er in 2007 geweest dus vrij in het begin.

Vonden het leuk maar niet voor herhaling vatbaar vanwege de volgende redenen.

1 Alleen maar Nederlanders...

2 Camping ligt vrij hoog, alles wat je wilt doen moet met de auto. Het stadje is al ongeveer 20-30 rijden over een smalle bergpas. Niet fijn om 's avonds te doen na lekker uit eten te zijn geweest.

3 Meer is flinke wandeling, je moet 1100 dalen en daarna weer klimmen. Je kan met een normale auto niet bij het meer komen. Wij vonden dit erg irritant.

4 Omgeving ook erg toeristisch, wederom veel Nederlanders, en duur. Wel mooi dat zeker wel.

5 Toen wij er waren was er waterbeperking, we konden alleen in de ochtend (9-11) warm douchen, het was dan erg druk bij de douches en je mocht max 2 keer op de knop drukken (in totaal minder dan 5 min douchen) wij vonden dit niet relaxt (en nee wij douchen niet 15 min per keer, maar willen wel graag zelf bepalen wanneer ed)

ik lees wel heel veel enthousiaste verhalen van mensen die er geweest zijn, maar wij waren dat dus niet. Het jaar erop zijn we naar Kroatie geweest, ook toeristisch maar voor ons toch anders.

als je meer wilt weten hoor ik het wel...
Bedankt Floortje, we willen er in ieder geval een paar dagen gaan staan om een tochtje door de Gorges de Verdon te maken, dat vonden we echt een prachtige tocht! Als de omgeving verder niet aanspreekt, dan gaan we door naar iets anders, waarschijnlijk Belezy (al voor 4e keer maar deze camping blijft ons aanspreken, heerlijk zwembad en mooi dorpje, maar we willen ook wel wat anders ontdekken dus eerst naar een andere camping).
Hé, leuk dat er weer ge-upt is !

Wij hopen dit jaar naar Corsica te gaan. Campingvlucht + huurauto, en dan op de bonnefooi verder.
moppetoet, wij gaan waarschijnlijk naar Sicilië. Nog niet zeker of we naturistisch gaan, willen we wel graag maar er is maar 1 camping met een paar naturistische plaatsen op Sicilie. Wel goede beoordeling op internet maar niet alles is mij even duidelijk.

Volgens mij is er namelijk geen naaktstrand bij, maar maak je van het gewone strand gebruik. Dat zou dan wel jammer zijn.

Maar we zijn er gewoon nog niet helemaal uit, het wordt waarschijnlijk wel Italië.
OH Moppetoet, ik zat er juist aan te denken dat we dat misschien ook eens moeten doen. Dit jaar naar Zuid Spanje. Zin in!
Later is nu
Wij zijn al naar Gran Canaria geweest dit jaar met de mooie duinen van Maspalomas en het strand van Playa del Ingles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven