15 tot 17 wasbeurten per week

27-01-2011 15:34 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega (ze heeft twee kinderen en een man) zegt dat ze 15 tot 17 wassen per week draait. Eerst dacht ze dat ze er wel 20 draaide, maar na hertelling is ze op dit aantal uitgekomen.

Ik vind dit ontzettend veel. Ik vond mezelf met twee wassen in de week al over the top (man en ik). Afijn, we vonden het wel leuk om te weten hoe dat bij anderen zit.

Dus dames en heren, hoeveel wassen draaien jullie per week?
Zo n 15 wassen per week zeker, gezin bestaat uit 4
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
2 of 3. Gezin met 2 kinderen.
5 wassen, gezin 2 kinders.
gemiddeld 4 (vriend en ik)
Ik tel nooit. Maar ik was vrijwel iedere dag (een volle lading).

Oh, gezin met 4 kinderen. (alle 4 jongens en die vinden dat ze best een hele week hetzelfde aan kunnen, dat scheelt dan wél weer in de was )
Twee wassen per week? Hoe red je dat?

Handdoeken is al een keer wassen, spijkerbroeken ook..

Al vind ik 15 tot 17 keer per week wel erg vaak, wast ze alles precies per kleur ofzo?
Gezin bestaande uit vriend en ik, 2 a 3 wassen per week: een sportwas, een bonte was en een kookwas/wolwas oid.
gemiddeld 4, man en ik samen
ik zit op 8 in de week. Man, ik en 3 kinderen (2 pubers en een 5 jarige)
15 wassen per week met een gezin van 4 ???????

Ik zit echt te bedenken hoe je daar aan komt ? Ook al sport iedereen 2 a 3 x per week...dat is dan 3 a 4 x een volle trommel. De gewone was is (laten we es gek doen) 4 a 5 per week. Beddegoed 2 x een trommel Dan kom ik net aan de 10 !!!

Zit zelf met gezin, ik, man en zoon van 12, aan 4 wasbeurten per week.
Wij zijn met zn tweeen en ik heb toch wel een was of vier / vijf per week:

- donkere was 40% (meestal 2x)

- witte was 40%

- handdoeken (60%)

- beddengoed (60%)
Vriend en ik draaien 2 a 3 wassen per week.
15?????????

Hier meestal 2 en soms 1 en soms 3. Wij zijn met zijn tweeën.
Voor dat we kinderen hadden wasde wij ook twee a drie wassen in de week. Nu er drie kinderen bij zijn (die ook allemaal jong zijn en dus veel knoeien) wassen we zo ie zo 1 a 2 wassen op een dag. In het weekend nog wat meer. En we hebben ook nog eens een grotere trommel dan vier jaar terug. Wij komen er denk ik dus ook wel aan.
gok ook zon 5 per week...1 babywas...2 onze was..1-2 'speciale was' dat kan kookwas zijn (dekbed/handdoeken) bankhoes die vies is...speelkleed dat vies is...wolwas....

wij zijn dus met zijn drietjes...
Ik haal de 20 wel, maar ik heb een berg kinderen.
Martini...met die % bedoel je de graden waarschijnlijk. Of is je trommel maar voor 40% gevuld ?
Ik vind het abnormaal en absurd. Dat is 4 wassen per week voor 1 persoon!!!
Wij zijn met z'n 4-en, zo'n 5/6 wassen per week (of zoon moet aan de beurt zijn met de 'voetbaltas' zaterdag, dan komen er 2 stinkende wassen bij!).
quote:breezerananas schreef op 27 januari 2011 @ 15:39:

15 wassen per week met een gezin van 4 ???????

Ik zit echt te bedenken hoe je daar aan komt ? Ook al sport iedereen 2 a 3 x per week...dat is dan 3 a 4 x een volle trommel. De gewone was is (laten we es gek doen) 4 a 5 per week. Beddegoed 2 x een trommel Dan kom ik net aan de 10 !!!

Zit zelf met gezin, ik, man en zoon van 12, aan 4 wasbeurten per week.Denk dat het er ook aan ligt hoe groot je trommel is. Ik kan bijvoorbeeld niet al het beddengoed in 1 keer wassen. Dus dan is het 1 was met dekbedovertrek en nog een was met matrashoes (met een paar handdoeken erbij)
quote:Botervliegje schreef op 27 januari 2011 @ 15:41:

Ik haal de 20 wel, maar ik heb een berg kinderen. hoeveel is een berg kinderen?
nee dolfijntje...daarom had ik voor het beddegoed ook 2 wasbeurten per week gerekend Dat moet toch te doen zijn 1 x een 2persoons-setje in de ene beurt en 2 x 1-persoons in de volgende beurt.

Of je moet je bedden 2 x per week verschonen ??
quote:breezerananas schreef op 27 januari 2011 @ 15:41:

Martini...met die % bedoel je de graden waarschijnlijk. Of is je trommel maar voor 40% gevuld ?Is idd celsius Was niet aan het opletten.
quote:mimootje schreef op 27 januari 2011 @ 15:44:

[...]

hoeveel is een berg kinderen?5 en die produceren heel veel was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven