~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Sams, lekker met verlof. Geniet ervan, tis zooooo voorbij. Zeker met de feestdagen voor de boeg!

Spannend Isa, ben benieuwd. Hopelijk word je in ieder geval uitgenodigd voor een gesprek!

Wil tzt ook wel iets anders. Zelfde functie alleen dan op een andere plek. Dichterbij huis zou ook fijn zijn. Ze zijn bij de stichting waar ik werk wel op de hoogte maar goed als je met verlof bent gaat dat toch even anders...

Barrel....leuk! Spannend. Bijzonder. Gaaf. Duim voor jullie tzt!

Marit slaapt al wel in een groot bed, nou ja groot, een junior bed. De eerste nacht was even drama. Daarna ging het prima. Alleen ze wurmt zich op allerlei plaatsen in bed behalve onder haar dekbed.. dus slaapt ze nog in een slaapzak (dunne) + dekbed anders zou ze het veels te koud krijgen.

De eerste dagen sliep ze korter dan normaal, ze had ontdekt dat ze uit bed kon en de deur kon openen...

Daarom de deurklink een slag gedraaid. Dit tegen haar gezegd en sindsdien komt ze nog wel uit haar bedje maar blijft op haar kamer en gaat daar spelen. Ze slaapt nu weer zolang als voorheen zegmaar (en dan mag spelen).

Het als een feestje voor haar gemaakt ("oh wat heb jij een mooie nieuwe kamer, laat eens kijken"), een andere kamer (Marit bleef roepen, mooie nieuwe kamer kijken, heeft papa gemaakt...) en haar kamertje verandert voor de baby. Langzaam is ze er aan gewend en nu is het echt Lotje haar kamer en Marit haar kamer.

Lotje is nog steeds verkouden. Bah. Ze kan het slijm in haar keel niet goed kwijt. Kan er ook niet zoveel aan doen, of eigenlijk niets volgens de arts op het consultatiebureau en volgens mn huisarts...alleen het duurt nu al ruim een maand

Vanmorgen spuugde ze weer melk uit, vol met slijm, fijn dat ze het kwijt is maar niet zo fijn van de voeding...

Ga maar weer aan de poets daarna shoppen. Dat is goed te doen met zn kleintje! Marit vindt het maar niets winkel in winkel uit.

Heb hard nieuwe kleding nodig.. wacht toch nog maar even op de uitverkoop, scheelt vast nog wel wat kilo's (nou ja grammen dan)en beter voor mn portemonee
poging nummer 2 dan maar!

Hier al zo'n 8 maanden een groot bed in nikki's kamer, maar er in slapen ho maar!! Het ledikantje blijft het veiligst.

Volgend jaar voorjaar moet ze er toch echt aan geloven, want we gaan zeker geen derde ledikantje kopen !!!

Mijn buikje wordt ook al een klein bolletje. Ik kan nog een paar broeken aan, maar mijn shirtjes zitten toch echt wel te strak en ik vind mijn buik nog niet dik genoeg om hem te showen. Dan maar lekkere wijde truien aan!

Sams: Ik hoop voor je dat over zo'n 4 weken de bevalling spontaan begint, maar je weet in ieder geval wel dat je geen 2 weken overtijd hoeft te lopen/zitten. Fijn weekend met zijn 3 tjes.

Barrel:wie weet slaapt Hidde wel super goed in zijn nieuwe grote bed! Ik ben benieuwd!

Lot: vervelend dat lotje zoveel slijm in haar keeltje heeft. Is daar dan echt helemaal niets aan te doen. Lijkt me doodeng.

En marit in een groot bed! super hoor! Al echt een grote zus dus!!
Al even vast wat verzonden voor de zekerheid!!

En miepje, findi, charly en isa, hoe is het met jullie buiken??

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.

Ja, ernie dan! maar die is volgens mij ook al bijna met verlof toch?

Ik kan het allemaal niet meer bijhouden hoor!

Madootje: Bink ook aan het rollen geslagen. Bikkel mag straks wel oppassen voor zijn speelgoedjes hihi Niets is meer veilig kan ik je vertellen!!

Hier in huize tomaatje dus alles goed.

Nikki gaat vrijdag voor het eerst wennen op het andere kinderdagverblijf bij ons in de buurt. Ze vind het erg spannend allemaal en heeft er s nachts wel wat nachtmerries van. "mama nee. niet weg! " En dat in haar slaap!

Dinsdag neemt ze afscheid van al haar vriendjes. Heb de traktatie al in huis gehaald. We gaan maandag samen cake jes bakken met snoepjes erop. ( niet echt gezond, maar ja.......)

Sofie moet morgen afzwemmen voor haar zeehonden diploma!

Echt leuk joh.

Op mijn hyves staat een onderwater foto! Het is een echte waterrat.

Vanavond ga ik onze nieuwe dubbele wagen ophalen bij de prenatal.

Een urban jungle mountain terrain wagen!

Echt super gaaf.

We hadden er 1 tweedehands gekocht, maar heb die toch maar doorverkocht voor 80 euro meer hihihi. Toch 3 maanden mee gereden.

Kan ik weer iets anders leuks van kopen.

Tot snel!
Snelle meld.

4 zieke mannen hier: buikgriep en toen 'gewone' griep.

En nu is het mijn feestje. Ook griep.

Kom snel weer bijlezen.
Hier ook weer een virusje in huis!

Nikki is weer aan het spugen, Sofie heeft boven de 40 graden koorts en Tomannetje ligt ook op bed!

En wie heeft er weer nergens last van............. IK!!!!

Gelukkig maar, want dan kan ik goed voor de ziekenboeg zorgen!
Wat een ziekenboeg hier zeg! Iedereen dus ook BETERSCHAP!

Hier gelukkig niet echt ziek, maar al wel ruim 3 weken verkouden, bleehh. Hidde houdt zich iig goed staande, eindelijk een keer.

Het grote bed slapen begon als drama, maar is snel gewend.

Ik heb alleen zijn dekbed weggehaald en zijn oude dekentje gepakt en strak in de zijkanten gestoken. Dacht dat mss zou helpen om hem iets veiliger te laten voelen in zo'n groot bed. En voila het hielp

Wel een aantal keer uit zijn bed gevallen, maar dat kan geen kwaad. Gaat vanzelf beter.

Donderdag naar de musical Evita geweest. Ik had de voorrondes op tv gezien en had er dus helemaal zin in. Nou het was werkelijk fantastisch!!!!! Lijkt me helemaal geweldig als je zo kan zingen, helaas mijn kwaliteiten liggen niet op dat gebied

Was iig een hele goede avond uit!

Ben de laatste tijd toch wel erg bezig met een 2e. jaja het is zover ook ik ben echt helemaal om . zoals ik vertelde hebben we het erover gehad en hebben we def. besloten om medio 2008 de sprong weer te wagen. Leuk vooruitzicht!

We wachten sowieso tot dan omdat er dan ook zeer ws een regeling voor zelfst. ondern. komt voor vergoeding tijdens het zw. verlof. Nou dat kunnen we erg goed gebruiken!! Mooi meegenomen toch. Ben nl vorige keer 5 weken na de bevalling alweer begonnen en dat was toch echt iets te enthousiast, kan ik dit keer toch anders doen.

Bijna de feestdagen, heb er helemaal zin in! Vind dat altijd zo gezellig, lekker eten en drinken .

Jullie nog leuke dingen gepland??
Tomaatje best heftig he voor zo'n kleintje wisselen van KDV. Hidde heeft ook ruim 2 wkn nodig gehad om zijn draai te vinden. Vond het in het begin ook knap moeilijk. Succes ermee!

Gave foto hoor!!!!
@Tomaatje; balen dat het grote bed niet lukt! Proberen jullie het eerst en leggen jullie haar later over 's nachts?

@Barrel; zou mooi zijn als die regeling voor zelfstandigen wat wordt!! Toen wij de knoop doorhakten dat we het na de zomer wilden gaan proberen kon ik het ook niet meer afwachten. Was echt aan het aftellen. Zou fijn zijn als je een normaal verlof kan hebben!

Hier ook een groeispurtje hoor! Inene gaat alle laatste broeken ook te strak zitten die vorige week nog prima zaten. Heb vorige week vast een zwarte zwangerschapsbroek gekocht en ga vanmiddag even verder kijken want denk niet dat ik dit nog lang red. Ook geen idee wat ik nou de vorige keer aan had, want ik heb niks meer!

Heb na vorige week na wederom een griepje bij zoontje besloten voor de tweede weer het eerste anderhalf jaar een gastouder in te schakelen. Ik kan al die ziektes niet opvangen met vrije dagen op mijn werk en zoontje had het eerste jaar al 6x een oorontsteking.

O ja; heb afwijzing gekregen op mijn sollicitatiebrief. Erg balen want had eigenlijk wel een uitnodiging verwacht. Ze proberen het eerst intern op te lossen en misschien maak ik daarna nog een kansje. Maar ga er niet meer op hopen. Heb nu aangekaart dat ik wat van mijn ouderschapsverlof ga opnemen na mijn verlof en 2 dagen ga werken het eerste half jaar. Ik heb geen zin ergens 3 dagen te werken waar ik het niet meer leuk vind.
Goh Isa we zitten wel in hetzelfde schuitje zo. Zowel prive als werk. Ik ga nl ook meteen ouderschapsverlof opnemen en in die 39 weken uitkijken naar wat anders. Als we het dan financieel niet redden, kan ik altijd nog ergens anders bijbeunen. Ook met de broeken gaat t niet zo goed. Ik heb alleen nog maar zwangerschapsbroeken aan, de truitjes vallen nog een beetje wijd en zijn erg over datum :p

Stoer zeg van Hidde, dat hij in het grote bed slaapt! Wij zijn gister wezen kijken voor een bed en heel veel gave dingen gezien, maar wel erg prijzen. De hoogslapers zijn echt geweldig, maar vind ik nog een beetje eng, dus we gaan denk voor een bed dat lang ( uhm ie t huis uit gaat) mee gaat met laden eronder.

Tomaatje, hoever ben je nu en word je nog sneller dik dan de vorige twee? En beterschap voor het thuisfront.

Tja de feestdagen. Ik vind het jammer dat ik niet hoef te werken....al dat verplichte eten en drinken (ook nog zonder alcohol)...

Gaat t al weer beter met Lotje?
Ik kom even zwaaien

"zwaai"

Moet nu snel gana wasvouwen wil ik nog een beetje op tijd in bed liggen.
Zou inderdaad fijn zijn Barrel als er een mooie regeling komt! Spannend!

Leuk al die zwangeren weer!

Het is me nog niet gelukt om het schema aan te passen. Krijg het niet netjes. Wellicht maar een nieuwe...?

Heb nu niet het overzicht wie wanneer is uitgerekend, wel net zo leuk om het bij te houden toch!

Lotje is inmiddels goed opgeknapt. Pff dat heeft 5 weken geduurd.

En dat van de 6 die ze nu oud is.

Maar het kan nog erger. De zoon van mn zusje (2 dagen jonger dan Lotje) heeft al een week in het ziekenhuis gelegen. Hij heeft vanaf het begin af aan heeeeel veeeel gespuugd en gekrijsd. Sliep alleen 's nachts redelijk.

Van het consultatiebureau kreeg mn zus het advies om een ritme van rust en regelmaat (a la Ria Blom) in te voeren. Ze moest hem dus laten huilen (krijsen). Dat voelde niet goed. Uiteindelijk naar de huisarts en doorgestuurd naar de kinderarts. En opgenomen.

Blijkt dat hij reflux heeft. Zn voeding kwam 64 x per uur omhoog

Nu krijgt hij medicatie voor de (borst) voeding en gaat het goed met hem. Was zondag voor het eerst bij mn zus , vond het zo naar om haar te zien huilen omdat ze nog nooit een leuke dag met hem had gehad. Neefje is sinds zaterdag thuis en zo ontspannen als hij was had ze hem nog niet eerder gezien!

Pff hopelijk komen nu de leuke verlof weken er voor haar aan. En bovenal gaat het goed met mn neefje!

Morgen heb ik een kerstlunche om mn werk. Vind het leuk om er naar toe te gaan. Al mn collega's weer eens zien (en is het nog leuker om gewoon weg te kunnen gaan als het afgelopen is en wetende dat ik nog 6 weken vrij heb..!).

Verder ben ik het kwijt... mn geheugen is erg slecht op dit moment..kan vaak dingen niet onthouden...
Lot, wat een herkenbaar verhaal van het zoontje van je zus.

Wij hadden (ongeveer) hetzelfde met Bas.

Kind huilde/krijste en spuugde de hele tijd. Kreeg ook te horen 'de 3 R'en' (deden we al), inbakeren (geen effect), 'wen er maar aan, zo is hij gewoon',... Terwijl ik gewoon 'voelde' dat er iets met het manneke was. En idd hoor, na 4 maanden: verborgen reflux. Z'n slokdarm was aan het verbranden door het maagzuur. Kind kreeg medicijnen en ik herkende mijn eigen zoon niet meer.

Mmoederinstinct he?

Fijn dat het met hem weer beter gaat.

En dat Lotje eindelijk weer opgeknapt is.

Morgen extra dag en avond werken: kerstmarkt op school. Ik zit in de organisatie. Aansluitend kerstviering. Hopelijk wordt het een beetje leuk.

Ik ben ook voor een nieuw schema. Iemand die zich geroepen voelt om het te maken?

En nu ga ik net als Madootje was vouwen. Volgens mij komt er never nooit meer een einde aan die hoeveelheid was van mij. Ieder keer als ik bijna de bodem van de mand zie, zit de mand al weer vol.
Dag ladies,

Wat zielig voor je neefje Lot, ahhh!

Ik heb geen idee hoe je schema moet aanpassen anders had ik het wel gedaan.

Nogmaals info van mij: 22 jan uitgerekend.

Barrel, een spannend jaar 2008 voor jullie. Leuk vooruitzicht.

Wij zijn inmiddels al weer 3 dagen terug van weekend Limburg. Was heerlijk, maar wel kort. Helaas ben ik nog steeds moe, had zo gehoopt me iets beter te voelen. Die kleine in mijn buik, begint nu echt wel weinig ruimte te krijgen, ik word gedurende een paar uur per dag beurs geschopt. Wat een hyper actief kindje is dit zeg, kan me lol nog op. Nou met alle liefde, kom maar op.

Zo nu gaat mama nog even lekker freubelen met de babykleertjes. En meezingen met "Do they know it's X-Mas !!"
Hallo allemaal!

Ja, ik leef nog....heb jullie allemaal schandelijk verwaarloosd, heb ook nog niks bijgelezen, loop denk ik wel een paar weekjes achter... Die laatste loodjes (nu 35,5 week) zijn toch wel behoorlijk zwaar. Ben érg moe en ga regelmatig even plat om mijn rug wat te ontlasten. Vorige maand is mijn opa overleden, dus dat zorgde ook voor extra (emotionele) onrust.

Inmiddels is mijn verlof begonnen en krijg ik hopelijk wat tijd om weer bij te tanken. Vandaag is Jurre bij opa en oma en morgen gaat hij naar het KDV. Twee daagjes voor mama dus, hiep hoi!

Vanochtend allemaal babyspul van de vliering gehaald, dus ik ga zo eens kijken wat we allemaal nog kunnen gebruiken voor nr 2. Ben benieuwd...

Misschien dat ik morgen er even voor ga zitten om alles bij te lezen. Ben ik tenminste weer op de hoogte hoe het met jullie allemaal gaat.

Liefs, Ernie
@Lot35 zou je even contact op willen nemen met Viva redactie, dmv het sturen van een mailtje naar forum@viva.nl? We krijgen de melding dat notificaties niet kunnen worden afgeleverd. Alvast bedankt!
Hier nog steeds 2 zieke meisjes in huis en wat word ik dat zat zeg!

Ik kan geen kant op!!

Sofie heeft net een antibiotica kuur gekregen, dus ik hoop dat ze snel weer opknapt. Nikki zit ook niet lekker in haar vel en huilt om een scheet!

En dan moet ik maandag ook nog werken!!!!!!!!!

Waar haal ik de tijd vandaan om alles te doen wat ik nog moet doen.

Zo even mijn hart gelucht! few
Shit mijn hele lap tekst kwijt

Dan maar alleen even: hele fijne kerstdagen!!!!

(ik heb even geen puf om mijn hele verhaal op nieuw te tikken, kom binnenkort wel weer langs!)
Iedereen een GELUKKIG KERSTFEEST!!!!!!

Vanavond is ons kerstfeest begonnen. We hebben de eerste gourmet avond met glans doorstaan . Nu nog 2 te gaan

We doen ook aan kleine kadootjes. leuk!

Helaas hier een klein ziek jongetje. 39,2 graden koorts, buikkrampen en spugen. Wat wil je nog meer!?!

Op zich gedraagt hij zich nog heel lief, is alleen snel boos. Was wel heel blij met z'n nieuwe autootjes en nijntje boek.

Iedereen fijne dagen zonder zieken!!! (ook jij tomaatje!!)
Zo Barrel, de kerstdagen weer overleefd?

En hoe is het met je zieke kippie?

Hier in huis ook nog steeds een ziek kippie!

Sofie heeft nog steeds oorontsteking. Ik kom net bij de huisarts vandaan.

Diarree en overgeven en toch blijven lachen! Dit is echt een heel bijzonder geval. Zo ontzettend lieffie!!

Met Nikki gaat het ook goed. Ik ben het slapen tussen de middag toch maar een beetje aan het afbouwen, want 's avonds ziet ze vaak de klok van 21.30 uur nog! Beetje te gek he!

Het is dan wel vakantie, maar samen op de bank met tomannetje is toch ook wel fijn!

Het wennen op het kinderdagverblijf is dus nog niet gebeurd.

2 zieke kippies die dagen.

Dan in januari maar gelijk wennen.

Van het weekend en gisteren weer leuk nieuws!

2 vriendinnen ( wonen nog om de hoek ook ) zijn zwanger. Gezellig met zijn 3 en verlof van de zomer!!!! We zeiden al tegen elkaar. De terrasjes zijn van ons deze zomer!!! hihihihi echt super leuk.

Allebei eind juli uitgerekend, dus in ieder geval iemand thuis op Nikki's verjaardag!

En charly, die lap tekst kwijt gebeurd mij ook zo vaak!

Erg frustrerend he!!!

Iedereen nog geschaatst?

Nikki vond het geweldig. Met skipak aan en dik ingepakt toch nog even op het ijs geweest!

Ik plaats wel een paar foto's op de msn!!!
Iedereen een fijne kerst gehad hoop ik. Alle kindjes weer beter hoop ik! Volgens mij is iedereen nog aan het uitbuiken zo rustig is het hier.

Hier hebben we ook een lekkere kerst achter de rug. Eerste kerstdag lekker thuis gebleven met zijn viertjes. Beetje aangerommeld. 's Avonds lekker samen gegeten. Gewoon net ietsje luxer dan anders.

Tweede kerstdag moest ik 's ochtends werken. 's Avonds zijn mijn schoonouders hier komen eten. Was lekker en gezellig.
oeps kruispost
Wat een narigheid al die zieke kindjes.

Lotje leek opgeknapt maar blijft vol klinken. Af en toe gooit ze een voeding terug en dan komt er slijm mee.

Vraag me af wanneer ik er nu mee weer mee naar de huisarts moet. Ze eet goed, heeft geen koorts (dus geen ontsteking). Volgens mij kan de ha er dan niets mee.

De kerstdagen waren heerlijk. Uitgebreid ontbeten met zn 4-tjes, lekker naar buiten beide dagen. Eerste kerstdag met mijn familie. Iedereen bij ons thuis vanaf een uur of 16.00. Met mn neefje gaat het beter dus dat is fijn.

Tweede kerstdag bij mn schoonouders, bijzonder dat mn schoonvader er bij aanwezig was na zijn hersenbloeding van vorig jaar. Was een goede dag met kadootjes onder de boom voor de kleinkinderen. Kleine leuke kadootjes!

Vriendlief heeft ons verwend 1e kerstdag. Voor alle 3 iets onder de boom. Heb een bijzonder kado gekregen. We zijn niet getrouwd en hij wilde me iets moois geven... het is een ring geworden met 3 steentjes erin van groot naar klein, symbolisch...

Pff dat was

Nog een maandje en dan moet ik weer gaan werken. Heb er niet veel zin in... wil nog zoveel doen tijdens mn verlof.... maar de dagen vliegen voorbij!

Moet ze toch iets nuttiger gaan invullen geloof ik!

Ga mn bedje opzoeken. Lotje komt nog 1 a 2 keer vannacht.
We blijven wel lekker aanmodderen zeg met z'n allen. Maar positief ... we hebben de feestdagen weer overleefd (nouja nu oud en nieuw nog)

Lot mooi hoor zo'n ring. Logisch dat er een tranendal kwam, superlief!!

Madootje gaat het al wat beter met slapen met je grootste kleine man?

Tomaatje, jij hebt ook een uithoudingsvermogen waar je u tegen zegt, ze vergen ook het uiterste van je die 2 meiden! Gaat het goed met je zwangerschap? Loop je ondertussen niet op je tandvlees??

Sams hoe is het met je?? gaat het nog een beetje met je bekken?

Charly al een goede buik aan het krijgen? En Findi?

Hier is het tandvlees toch echt in zicht. Afgelopen zondag werd Hidde dan ziek (koorts, spugen). 2e kerstdag kreeg ik weer heel fijn een ontstoken keel, auw! (fijn aangestoken door Hidde)

Maar verder bleef Hidde 's nachts zo onrustig. Gisteravond lag hij zo te kramperen dat ik de HAP heb gebeld voor advies, langskomen dus. Was bang dat het zijn piemeltje was of zijn balletjes. Dokter kon niets ontdekken, ook geen blaasontsteking. Wederom een rotnacht gehad, hopen dat het nu eindelijk eens beter wordt, please!!!!!!

Ach ziek zijn is nooit fijn.

Vandaag nog even gewerkt, een partij gehad, lekker relaxed en nu weer 3 dagen vrij dus mag niet klagen! Oud en nieuw met familie bij mijn ouders, gezellig. En jullie??

Ga maar slapen, over 6 uur gaat de Hiddewekker weer
Wordt eentonig maar ook hier ziekenboeg: begon al voor sinterklaas met Sem en Lunaman. Toen Frummels snotverkouden en mama ziek zak misselijk.

Helemaal geen kerst gevierd door mijzelf die erge buikgriep had. Mijn 4 mannen hadden het de week ervoor al en waren nog steeds niet helemaal beter en als klapper vanavond naar HAP met Bas: was vorige week al met hem bij huisarts (infectie bovenste luchtwegen en linkeroor onstoken), maar kind werd met de dag suffer en sliep alleen nog. Het halve uurtje dat ie al eens wakker was, huilde hij. Dus vanavond naar HAP: kind heeft longontsteking en oorontsteking. Arm jong.

Kom snel weer bijlezen.
Hi guys,

Hier ook een zieke mama, bij en voorhoofdholte ontsteking op 6 paracetamol per dag, eetlust is ook weg (jammer ik vind oliebollen geweldig!). Maar ik voel wel al plopjes, vooral als ik op mijn buik lig, echt weer een speciaal gevoel!

Wat gaaf Lot, zo'n mooi cadeau!

En wat een zielige kindjes allemaal, helemaal Bas, das niet niks een longonsteking. Heel veel beterschap!!!

Mijn buikje groeit gestaag, ik kom nu iets minder snel aan als in het begin, thank god!! Wel dus al zwangerschapkleding aan, maar ach hoor erbij.

Iedereen een prettige jaarwisseling gewenst met veel bubbels en sterretjes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven