Combisleeper en kamertemperatuur

27-01-2011 16:52 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een praktische vraag. Ik heb een combisleeper (New Company) voor mijn dochter van vijf maanden aangeschaft. Wat is volgens jullie een ideale kamertemperatuur als ze een katoenen pyjama aan heeft met daarover zowel het zomer- als het winterdeel? Uiteraard zal dit per kindje wisselen, maar ik ben een beetje op zoek naar een richtlijn.
Ze is vannacht niet wakker geweest en voelde vanmorgen lekker warm aan. Ze sliep in de volledige combisleeper, romper lange mouw, pyama lange mouw, geen sokjes, kamer ong. 17 graden. Ik denk dat ik dit ideaal ga vinden. Het ziet er alleen wel een beetje maf uit: net alsof ze in haar winterjas in bed ligt.
Oh...en bedankt voor al jullie reacties trouwens
Welterusten :-)
quote:maasje schreef op 27 januari 2011 @ 23:18:

Nu we het toch over de combi sleeper hebben.... de grotere maat is vanaf 1 jaar, maar is dat niet gevaarlijk? Hij lijkt me zo ... groot...Klopt, mijn dochter verzoop erin. Heb het opgelost door wat drukknoopjes er in te zetten, bij de mouwen en bij de hals. Ze wordt de slaapzak wat 'nauwer' en kunnen ze er niet in weg zakken.
Ik moet zeggen dat ik dat ook al van de kleine vind. Mijn dochter is nu vijf maanden oud en hij zit bij de hals en armen nog steeds vrij ruim. Toch staat er van 0-12 maanden in. Ik zou een baby van een paar weken oud hier dus echt niet in leggen.....al liggen die natuurlijk wel weer vrij stil.
Klopt, die kleine kon hier ook pas vanaf 6 mnd en dochter was de kleinste niet.... Had misschien wel eerder gekund, maar durfde ik niet. Vind de optie van drukknoopjes wel een goed trouwens!
Van mijn combisleeper zijn de mouwen van de binnenslaapzak iets dichter gemaakt met de naaimachine, maar drukknoopjes lijken me ook erg handig. Ze heeft trouwens weer heerlijk geslapen.....ik denk dat ze het daarvoor toch misschien iets te koud heeft gehad tijdens de nachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven