Levenslied
zondag 23 januari 2011 om 11:27
quote:choca schreef op 21 januari 2011 @ 21:01:
Weet iemand of dit nog herhaald wordt op tv..? Kan mobiel niks vinden...
Bedankt!
Vrijdag was er in elk geval geen herhaling op tv, dus misschien komende week ergens? Spit de tvgids door zou ik zeggen.
Hij is online te zien:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1045150
Weet iemand of dit nog herhaald wordt op tv..? Kan mobiel niks vinden...
Bedankt!
Vrijdag was er in elk geval geen herhaling op tv, dus misschien komende week ergens? Spit de tvgids door zou ik zeggen.
Hij is online te zien:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1045150
zaterdag 29 januari 2011 om 19:30
quote:Tomatensoep schreef op 21 januari 2011 @ 08:38:
Oh, ik ben op een gegeven moment weggezapt omdat ik me stoorde aan het slechte acteren en het slechte zingen van met name Anna Drijver. Ik geloof niet dat ik nog een keer ga kijken.
mij viel het ook tegen..
Was benieuwd naar de rol van Antonie kamerling,maar mede door het slechte acteerspel van vele acteurs denk ik niet dat ik nog een keertje ga kijken..
Oh, ik ben op een gegeven moment weggezapt omdat ik me stoorde aan het slechte acteren en het slechte zingen van met name Anna Drijver. Ik geloof niet dat ik nog een keer ga kijken.
mij viel het ook tegen..
Was benieuwd naar de rol van Antonie kamerling,maar mede door het slechte acteerspel van vele acteurs denk ik niet dat ik nog een keertje ga kijken..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
zaterdag 29 januari 2011 om 19:54
Wat ik wel grappig vond: Ik was al een lange tijd op zoek naar de titel en de artiest (zanger, zangeres of groep) van een Frans liedje. Die vraag werd ineens door die serie beantwoord. Ik denk dat het vermelden van een lied geen spoiler is: Het lied heet Non, non, rien n'a changé van Les Poppys.
World of Warcraft: Legion
zondag 6 maart 2011 om 23:05
Heb nu 5 afleveringen gezien en ben er nog niet uit. Ga 6 en 7 ook nog wel kijken denk ik.
Maarre... Vind het wel heel raar dat je alleen het eindresultaat hoort, alsof nummers helemaal niet worden ingestudeerd en iedereen zo van muziek wegzingt. Dat dirigeren van Anna Drijver slaat helemaal nergens op, ze slaat niet eens in de maat! En waarom staat iedereen iedere week op een andere plek?? De stemgroepen staan niet eens bij elkaar!
Natuurlijk is het koor alleen maar een opstapje om alle karakters voor te stellen, maar vind het heel vreemd dat dat aspect zo raar wordt weergegeven.
En ik heb toch ook wel moeite om naar Antonie Kamerling te kijken, die ook nog eens een hele nare man speelt.
Maarre... Vind het wel heel raar dat je alleen het eindresultaat hoort, alsof nummers helemaal niet worden ingestudeerd en iedereen zo van muziek wegzingt. Dat dirigeren van Anna Drijver slaat helemaal nergens op, ze slaat niet eens in de maat! En waarom staat iedereen iedere week op een andere plek?? De stemgroepen staan niet eens bij elkaar!
Natuurlijk is het koor alleen maar een opstapje om alle karakters voor te stellen, maar vind het heel vreemd dat dat aspect zo raar wordt weergegeven.
En ik heb toch ook wel moeite om naar Antonie Kamerling te kijken, die ook nog eens een hele nare man speelt.
maandag 7 maart 2011 om 13:13
Ik vind het een mooie serie. Natuurlijk laten ze niet het vele oefenen voor een lied zien/horen maar het eindresultaat. Moet eerlijk zeggen dat ik ook altijd even 'schrik' als ik Antonie Kamerling in beeld zie. Vooral omdat het karakter wat hij speelde zo dominant en obsessief is... Vind het mooi dat alle beelden niet zo flitsend zijn, maar er de tijd voor genomen wordt. Zo dringt het verhaal nog meer tot je door.
woensdag 9 maart 2011 om 13:56
quote:irenek schreef op 06 maart 2011 @ 23:05:
Ik vind dat ook vreemd, ja. En ik vraag me af of de pianist het dirigeren van Anna ziet. Ik zie nooit een scène waarin de pianist en Anna tegelijkertijd te zien is (hoewel de afwezigheid niet het tegendeel bewijst).
Ik zit in een koor, en dan staat iedereen op dezelfde plek. Soms vraagt de dirigent mij ergens anders te staan, maar dan geldt dat alleen voor het lied waar we mee bezig zijn. Als we een ander lied kiezen sta ik weer op de oude plek.
Ik zou een scène erin willen hebben waarbij delen van het koor - met dezelfde partij - apart de delen van het lied inzingen. En dan wordt er tweestemmig gezongen, en dan weer volledig.
Ik vind dat ook vreemd, ja. En ik vraag me af of de pianist het dirigeren van Anna ziet. Ik zie nooit een scène waarin de pianist en Anna tegelijkertijd te zien is (hoewel de afwezigheid niet het tegendeel bewijst).
Ik zit in een koor, en dan staat iedereen op dezelfde plek. Soms vraagt de dirigent mij ergens anders te staan, maar dan geldt dat alleen voor het lied waar we mee bezig zijn. Als we een ander lied kiezen sta ik weer op de oude plek.
Ik zou een scène erin willen hebben waarbij delen van het koor - met dezelfde partij - apart de delen van het lied inzingen. En dan wordt er tweestemmig gezongen, en dan weer volledig.
World of Warcraft: Legion
zaterdag 12 maart 2011 om 14:57
Ik had niet verwacht dat het koor Şımarık (van Tarkan) probeerde te zingen. Het lijkt mij een gigantische klus om dat te zingen. Gelukkig is Turks een fonetische taal:
Takmış koluna elin adamını
Beni orta yerimden çatlatıyor
Ağzında sakızı şişirip şişirip
Arsız arsız patlatıyor
Biz böyle mi gördük babamızdan
Ele güne rezil olduk
Yeni adet gelmiş eski köye vah
Dostlar mahvolduk
Seni gidi fındıkkıran
Yılanı deliğinden çıkaran
Kaderim püsküllü belam
Yakalarsam...