Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
Vinyl bedankt voor je antwoorden,ben weer een stapje verder gekomen. las dat je in februari gaat beginnen, wil je heel veel succes wensen en hoop dat je droom uitkomt! en voor alle anderen uiteraard ook.
Wat apart en bijzonder dat je juist met hem daarover in gesprek bent geraakt Vinyl! Fijn dat hij zo een en ander heeft weten te verwoorden dat voor jou de dingen opnieuw op hun plek vielen.

Want ik denk dat je in basis precies weet wat voor jezelf belangrijk is, wat de juiste uitgangspunten zijn om te kiezen voor een beslissing als deze. Je had gewoon even het juiste zetje nodig
Ja, het gebeurde na een paar plagende mails, gesprek vond ook plaats op de mail. Maar het heeft me zó opgelucht!

Precies, hij heeft me het zetje gegeven dat ik nodig had. Totaal onverwachte hoek dus, maar fijn!
Vinyl wat ontzettend spannend en wat ontzettend leuk!! Heeeeeeel veeeeel succes!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Dankjewel!! Lief!

Moet je nagaan, bedacht ik me net, ik heb dit topic 1,5 jaar geleden geopend. Pfft... kost toch wel even tijd om knopen door te hakken, iemand te vinden, je eigen weg te vinden in dit proces. Wat past bij me, wat niet...

Fijn!
Is toch juist goed? Het gaat niet om een paar schoenen hè? Je neemt dus een heeeeeeel weloverwogen beslissing, jij hebt daar gewoon 1,5 jaar voor nodig gehad

Ik hoop echt dat het gauw 'raak' is en je kan gaan genieten van wat er komen gaat
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ja, dat is zeker zo, dit hele traject, met alles wat er bij kwam, was ook echt wel nodig! Gek, dat had ik van te voren niet verwacht, ik ben normaal nogal impulsief
Vinyl, jeetje, wat een spannende tijd breekt er aan voor jou! Ik wens je veel succes en een vruchtbare tijd Hopelijk meld je je snel op het doekentopic
Dát sowieso!
Ik lees hier altijd even mee om te zien of Vinyl al goed nieuws te melden heeft en nu begint het er dan echt op te lijken.....

Spannend hoor, ik lees leef met je mee!
Ook al zo lief!! Ja, over week of 2 de eerste keer, alle uitslagen waren binnen vrijdag dus: GO!
you rock girl! Vooral heeel fijn dat je HET gevoel hebt. Gaan. Geen diepe twijfel meer maar doen. Top dat je in februari al mag beginnen! helemaal geweldig.

En wat Olijfjes zegt..hopen dat het gauw raak is.

tot snel weer!
ooohhhh Vinyl, ik lees dit nu pas... Wat ontzettend dapper van je en leuk voor je!! Geweldig spannend ook, ik leef met je mee

You Go!!
Wat zijn jullie lief!! Ik ben ook zo benieuwd!
Ha, Vinyl is back en het topic heeft meteen weer bladzijden vol erbij Leuk dat iedereen zo met je meeleeft!

Het klinkt als de ideale optie zo, met een semi-onbekende donor. Niet dichtbij, maar je hebt wel de nodige info over de donor mocht het van pas komen. En het lijkt me ook fijn iets te weten over de achtergrond van de man in kwestie. Tegelijk een objectieve kliniek die er tussen zit en de nodige tests heeft gedaan. Medisch en ook psychisch (motivatie) neem ik aan. Ja, klinkt goed!
quote:Jive schreef op 24 januari 2011 @ 20:20:

Ha, Vinyl is back en het topic heeft meteen weer bladzijden vol erbij Leuk dat iedereen zo met je meeleeft!

Duizend maal excuses, wat ontzettend lomp van me naar de andere dames toe .

Jullie natuurlijk ook alle succes toegewenst bij het verwezenlijke van jullie droom. Dapper hoor!
VINYLLLLLLL, Wat cool!!!!! Stoer wijf ben je. Dapper, eindelijk, ik wist het wel. Goed van je!

Hou ons alsjeblieft op de hoogte over je avonturen, ik ben echt heel erg benieuwd. En je inspireert!

Nu mijn donor traag zaad blijkt te hebben en onze toekomst er wat minder rooskleurig uitziet, ben ik toch stiekem naar andere opties aan het loeren. De Deense bank is een goede optie. Maar ik kan natuurlijk ook net als jij een donor proberen te vinden die doneert bij Geertgen waardoor mijn wachttijd vervalt. Maar HOE vind ik die (snel, haha)? Oproepje plaatsen?
Jaaa, oproepje plaatsen! Ik had ze zo voor het uitkiezen!

En dankje Jive, ik heb er nu ook echt een goed gevoel over zo! En nu het diepe in!
quote:iris1969 schreef op 24 januari 2011 @ 20:32:

[...]

Duizend maal excuses, wat ontzettend lomp van me naar de andere dames toe .

Jullie natuurlijk ook alle succes toegewenst bij het verwezenlijke van jullie droom. Dapper hoor!Haha, zo bedoelde ik het niet hoor. Maar, dank je, dank je
Lieve meiden,

De oplettende lezer heeft het waarschijnlijk al opgemerkt, ik heb al een hele tijd niet meer geschreven.

De reden is eigenlijk heel onverwacht en ontzettend leuk! Ik ben de man van mijn leven tegengekomen!

We gaan in een sneltreinvaart, we hebben elkaar een maand of 4 geleden ontmoet en wonen inmiddels onofficieel samen.

Bij deze wil ik me dus afmelden van het lijstje.

Ik wens jullie heel veel succes en babygeluk!
Hi Smart,

Inderdaad was het al even stil van jouw kant! Maar wat een leuke reden En hij was net op tijd, nog even en je was wellicht al verder met de donor.

Geniet ervan en doe lekker rustig aan...
En hoe is het met de rest? Iedereen aan het wachten? Op een donor (zoals ik), op uitslagen van testen of op de volgende cyclus?
Hoi allemaal! Volgens mij is het voor Malaika een spannend weekend... denk ik? Ik ben van de week weer geweest. Het was wel weer een bijzonder bezoekje, maar dat vertel ik wel bij de meet! Haha! Om dat nou te gaan typen...
By the way Vinyl, als je toch de tabel aan gaat passen vanwege Smart (veel geluk, girl!): ik ben inmiddels 38... Time flies when you're having fun! ;)
Hoi allemaal,

Al een tijdje lees ik mee.... Samen met Malaika ben ik ook naar de workshop geweest. Vanaf vorige week ben ik ook in de running bij Geertgen. Het eerste gesprek is geweest............

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven