Leeuwarden!

29-01-2011 15:55 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Volgende week zaterdag ga ik met mn man een weekendje naar Leeuwarden.

Wij zijn hier allebei absoluut niet bekend.

We houden allebei erg van uitgebreid dineren en culinaire hoogstandjes.

Wie kent Leeuwarden goed en kan mij een restaurant aanraden met een romantische ambiance?

Alvast erg bedankt!
Op de Eewal zit een fantastisch restaurant, met een heerlijke wijncollectie en super eten. Ik kan alleen even niet op de naam komen Het zit tegenover De Walrus.
Ik weet het

Sems! www.semsleeuwarden.nl
ik had ook gekeken op de site van restaurant mulderij, of nieuwe mulderij o.i.d. is dat wat? Dit restaurant lijkt me trouwens ook leuk. Mooie kaart in ieder geval!
Ik ken het wel, maar heb er nog nooit gegeten. Schijnt wel goed te zijn. Ik weet alleen niet of je daar echt je romantische sfeer vindt.
Wij slapen trouwens in hotel stadhouderlijk hof dat weekend. Is dat vlakbij restaurant sems?
Dat is er schuin tegenover Denk een meter of 50/100 van deur tot deur

Mooi stekje om te logeren trouwens
oh, mooi. Dan heb ik goed gekozen!

Ja wij zijn er allebei nog nooit geweest, dus daarom lijkt het me gewoon ook erg leuk om naar toe te gaan!

En is Leeuwarden zelf ook leuk? We hebben zaterdag de hele dag namelijk!
oh, mooi. Dan heb ik goed gekozen!

Ja wij zijn er allebei nog nooit geweest, dus daarom lijkt het me gewoon ook erg leuk om naar toe te gaan!

En is Leeuwarden zelf ook leuk? We hebben zaterdag de hele dag namelijk!
Inderdaad bij sems gaan eten, super goed eten!

Voor winkelen is de kleine kerkstraat leuk, leuke kleine winkeltjes. Grote winkels zitten voornamelijk aan de nieuwstad. Prinsentuin is een leuk park om doorheen te lopen als je even wat anders wilt dan winkelen.
Ik ben vorig jaar met man samen een weekend in Leeuwarden geweest. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo'n bijzondere stad.
Ik heb 4 jaar in Leeuwarden gestudeerd! Het is echt een provinciestad waar niet enorm veel te beleven is. Restaurant Sems ken ik niet, en in mn studententijd at ik niet erg culinair, dus zou het niet weten.. Prinsentuin is inderdaad een leuk park en de kleine kerkstraat ook. Alles is goed te lopen in de stad,dus ik zou bij de vvv een stadswandeling halen. Bij de Dikke van Dale chocomel drinken of borrelen en superlekkere nacho's eten! Veel plezier!
Tinus, dan heb je niet verder gekeken dan je neus lang is. Er is veel leuks in Leeuwarden te doen, je moet alleen even verder kijken dan de grote winkelstraat (Nieuwstad).

Als jullie iets cultureels willen doen Eefje, dan is het Princessenhof een leuk museum. Zit in de Grote Kerkstraat. Het is er nu wat koud voor, maar met een fluisterboot door de binnenstad is ook erg leuk. Een wandeling door de prinsentuin is inderdaad ook aan te raden evenals lunch/borrel bij De Dikke van Dale (een van mijn persoonlijke favorieten). Als je het leuk vindt kan je trouwens ook de Oldehove beklimmen. Dat is de scheve toren van Leeuwarden
quote:Tinus1977 schreef op 29 januari 2011 @ 16:56:

Ik ben vorig jaar met man samen een weekend in Leeuwarden geweest. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo'n bijzondere stad.

Leeuwarden is klein, maar wél erg mooi. Nee, het is geen Amsterdam (om maar wat te noemen), maar het heeft zeker wel sfeer.

Maar na 2 dagen ben je er inderdaad wel uitgekeken.
Leeuwarden.....de laatste keer dat ik daar geweest ben, leek het alsof er een terroristische aanslag had plaatsgevonden. Het winkelcentrum Zaailand, waar ik graag mocht rondlopen en winkelen, was half gesloopt en de bijbehorende parkeerplek was een giga bouwput.
Hahaha, ja die bouwput is wat minder. Maar de garage is bijna af, dus de put is dicht dacht ik. Bovendien wordt het als het eenmaal af is enorm mooi. Bekijk de plannen maar eens die op internet staan. Weet de link even niet uit mijn hoofd. Een van de grote atrakties wordt dan het nieuwe Fries Museum. Ben heel benieuwd. Ook het Filmhuis krijgt er een mooi plekje.
Doozo zit ook in Leeuwarden. Heeft destijds meegedaan aan 'Mijn tent is top'. Schijnt erg goed te zijn. Verder heb je de Walrus en de Vliegende Hollander. Goed eten, geen culinaire hoogstandjes, wel gezellig. Alle drie hebben ze een website die je gemakkelijk kunt vinden via Google.

Ik schat zo in dat restaurant Eindeloos meer aan je vraag voldoet, evenals restaurant & bar van Buren ( 8 gangen proeverij)

De Doelensteeg zit vol met cafe's. Verder heb je in Leeuwarden nog Stadsschouwburg de Harmonie.

Veel plezier!
Doozo heeft inderdaad lekkere sushi, maar is niet erg culinair te noemen vind ik. De Walrus is wel ok, maar heeft meer een eetcafé gevoel en De Vliegende Hollander zou ik gewoon overslaan. Dat is meer een plek waar je een daghap gaat halen.
Sems is inderdaad een goede aanrader, voor mij voornamelijk om de wijnen :D

Nog wat andere dingen: de Doelensteeg zou ik ook overslaan eigenlijk, die cafés zijn meer gericht op de scholieren en hebben dan ook een vrij jong publiek.

Paddy O'Ryan vind ik een leuke plek om een drankje te drinken. Relaxte sfeer, geen harde muziek waardoor je elkaar goed kunt verstaan. Dikke van Dale is inderdaad ook een aanrader.
Alle goeie plekjes zijn denk ik wel zo'n beetje genoemd... Mijn persoonlijk favorieten: Sybs om 's avonds lekker te stappen (wel een studentenpubliek), De Dikke van Dale om koffie te drinken/te lunchen/nacho's te snacken (nacho's!!!!!! Mmmmmmmm!!!!!), Paddy O'Ryan ook om lekker wat te drinken en wij hebben eens bij Piet Paaltjens (Paaltjes?) gegeten maar ik weet niet of die er nog zit. Iets minder culinair maar ook lekker: tapas bij Las Tapas. Vooral boven erg gezellig om te zitten maar dat is meer voor grotere groepen. De kleine kerkstraat is leuk maar ook de Nieuwstad is leuk (de kant van de V&D wordt de "drukke kant" genoemd en de andere kant van het water de "stille kant".

Als je daar van houdt zit er ook een klein dierenparkje bij Leeuwarden en er zit een hele leuke kleine sauna in het centrum. Erg gezellig! De Prinzentuin is leuk, museum Prinsessenhof is mooi en de schouwburg is ook mooi om te zien (van buiten en ook van binnen).
De oorspronkelijke Paddy O'Ryan is niet meer Daar zit nu De Walrus in. Paddy is verhuisd naar de Tweebaksmarkt. Erg jammer.....

Owja, Piet Paaltjes! Erg lekker eten, maar het was niet helemaal mijn sfeertje daar......
Ik vind de nieuwe Paddy juist mooier, voor mij is de plek ook nog beter Ik vind het trouwens erg jammer dat Het Leven en vooral Silbermann dicht zijn. Was tijdens en na het WK toch een beetje onze vaste plek geworden. Maar we waren er dan regelmatig ook alleen met onze eigen (grote) groep ;)
Het restaurant Piet Paaltjes is er niet meer zag ik net via google. En Paddy is dus verhuisd? Echt tijd dat ik weer eens een dagje Leeuwarden ga doen...

Dat het Leven dicht is hoorde ik van vrienden. Wat zonde zeg!! En waarom? Die liep toch altijd heel goed? Nooit meer Kluifje Lam, wat jammer!
Misschien moet ik er gewoon wat vaker heen, dan went het vast vanzelf

Ja, dat die dicht zijn is echt zom jammer! Silbermann kwam ik niet heel erg vaak maar bij Het Leven toch wel. Ik snap ook nog steeds niet dat ze dicht zijn.....het liep niet dramatisch slecht toch?
Jammer dat Piet P. ook niet meer is Wat gaan er toch veel leuke dingen weg zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven