Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey Anniemal, mooi zo'n dates! Herken het wel, dat uiterlijk dat een beetje in de weg zit maar dat iemand dan toch wel erg leuk is.

Up-Date:

Date met nummer 2 was wel ok, maar er was van mijn kant totaal geen gevoel. Ik zag 'm en dacht meteen "nee, dit wordt 'm niet". Dateman nummer 1 (de langzame) had ik ook niet meteen een wauw gevoel bij, maar op een of andere manier voel ik een bepaalde aantrekkingskracht bij hem. Dateman 2 was wel diep teleurgesteld toen ik hem vertelde dat ik geen vervolg zag.

Dan is er dateman 3 en die is dus creatief geweest over zijn leeftijd en daar heb ik tegen aangegeven dat ik er nog over moet nadenken of ik dat nou een afknapper vind. Zo stom. Een potentieel leuke kerel wordt een beetje treurig door zo midlife crisis te gaan lopen doen over zijn leeftijd.
quote:Poezelig schreef op 30 januari 2011 @ 11:47:

Anniemal, denk dat chemie ook uiteindelijk ook niet in het uiterlijk ligt.

Waar het wel presies ligt??

Ik heb geen idee... nou ja, het heeft meestal wel met de algehele uitstraling te maken. Ik heb ook dates gehad die er op de foto ontzettend leuk uitzagen en waar ik leuk digitaal contact mee had... maar waar ik mezelf nou niet bepaald ´s-morgens vroeg naast wakker zag worden of waar ik me direct al op een bepaalde manier aan ergerde. Niet eens door het uiterlijk, maar meer door bepaalde maniertjes, gedrag, etc. De ´klik´ vind ik altijd zo´n rotwoord, omdat er over het algemeen van een uiterlijke klik uit wordt gegaan. Mijn date is dan misschien uiterlijk niet de mooiste man die ik tot nu toe gedate heb, maar innerlijk lijken we (voor zover je dat nu al kan bepalen natuurlijk) behoorlijk veel op elkaar. Ook op het gebied van visies, waarden in het leven etc.

Ik was eerst van mening dat al die persoonlijkheidstesten op parship, e-darling en match.com eigenlijk bullshit waren, maar er schuilt toch wel een kern van waarheid in.
@ Walkinthepark: heb je dat vaker meegemaakt, dat mannen liegen over hun leeftijd? Misschien is het ook wel iets voor (met alle respect) oudere mannen, maar in mijn leeftijdscategorie (ong. 25-35jr) is het me nog nooit eerder overkomen. Misschien heeft het iets te maken met het event. aantrekken van vrouwen van een gelijke leeftijd, terwijl ze op zoek zijn naar een fris jong blaadje
@Rasa; je hebt het maar druk met de updates

Bij mij mag je erbij zetten dat de twijfel blijft bestaan hoor...Ik vindt het contact tussen onze ontmoetingen zoooo minimaal. Oke, we sms-en een beetje, soms msn maar niet veel meer als dat. En dan kan hij wel zeggen dat ie elke dag aan me denkt, maar wil het graag merken ook! Heb em van de week gevraagd of ik em dit weekend nog zou zien, daar moest ie nog "even over nadenken???". Beetje enthousiasme zou ik wel op prijs stellen...;-)

Denk dat ik daarom het nog steeds als daten zie ipv iets wat wel eens meer zou kunnen worden. Jammer genoeg....
rara: we hebben elkaar nu 6 x gezien waarvan 3 x snotvrij, dus er is behoorlijk gevonkt haha! hij kwam nog zelfs de avond voordat hij wegging bij me.... ik zat eerst te denken om hem op te halen van t vliegveld maar hij zou eerst gaan werken maar gaat niet door en had zelfs zoiets van omdat hij met vrienden wegwas of die het van ons weten dus laat ik het maar zo

denk niet dat ik hem vandaag zal gaan zien, volgens mij is hij kapot haha! hij was ook weer verkouden dus tja..

en gelijk heb je hoor hij moet wel ff meer enthousiasme tonen dan alleen sms of msn..lastig
"zucht dan lig ik helemaal in katzwijm :-)"

Dit wil ik ook....(wij allemaal, gok ik zo....)

@Rasa, ik héb gebroken met Dateman, alleen hij is het er niet mee eens. Want dit is tijdelijk, en je moet niet meteen opgeven, etc. Eh ja, maar er is nu nog niets om op te geven.
Rasa ik snap hoe je dat bedoelt met profielen maar met paiq loop je zo tegen iemand aan en komt de info pas later.

Als het dan klikt zo chattend is het dan ook een punt om niet verder te chatten?

Walkinthepark, hoop dat date1 een diesel is hihi dat als hij eenmaal op gang is.....

Liegen over leeftijd heb ik ook al mee gemaakt.In omgedraaide versie

Met iemand afgesproken die dus claimde dat hij 35 was en vond hem op foto's cam al jong overkomen maar dan zou het nog gekunt hebben.

Totdat we afspraken ,,ik wilde eerst echt weg lopen maar vond dat ik dat niet kon maken.

Dus heb toen middagje doorgebracht met iemand van 26.
quote:rara70 schreef op 30 januari 2011 @ 12:12:

Heb em van de week gevraagd of ik em dit weekend nog zou zien, daar moest ie nog "even over nadenken???". Beetje enthousiasme zou ik wel op prijs stellen...;-)He´s just not that into you??? Als je iemand heel erg leuk vind, kun je volgens mij ook wel direct zeggen of je een gaatje in je agenda vrij hebt, toch? Tenminste, dat zou ík doen
@ Poezelig: ik zou me (als ik man zou zijn) misschien voor kunnen stellen dat ik me schaam voor mijn leeftijd en er dus een paar jaar vanaf snoep. Maar jezelf ouder uitgeven dan je bent??? Zou zo 123 niet bij me opkomen, behalve als ik ook specifiek op zoek zou zijn naar een vrouw die ouder dan mij is.
@rara, vaag verhaal inderdaad... zal je update ff aanpassen...
@Anniemal; ja, dat zou ik ook doen. Maar de vorige keer dat ik dat 'he is not that into you" gevoel kreeg, heb ik dus een exitmail geschreven, en bleek dat hij ook gewoon voorzichtig was, bang om weer gekwetst te worden. En als we bij elkaar zijn is het super, maar ja....dan moeten we elkaar wel zien natuurlijk...;-(

Wat vinden jullie een "normale" frequentie om je lieffie te zien??
quote:Melanthe schreef op 30 januari 2011 @ 12:20:

@Rasa, ik héb gebroken met Dateman, alleen hij is het er niet mee eens. Want dit is tijdelijk, en je moet niet meteen opgeven, etc. Eh ja, maar er is nu nog niets om op te geven.Ai, je hebt nu eigenlijk een stalkert dus? Irritant zeg...
@ rara: Hmmm okay, maar ik zou er eerder onzeker van worden. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vaak/lang je elkaar al gezien hebt. Mijn date stelde vorige week zondag (we hadden elkaar die zaterdag voor de 1e keer gezien) om bij hem Boer zoekt Vrouw te komen kijken. Dát heb ik toen afgehouden omdat we voor gisteren al een afspraak hadden staan en ik de boel even goed wilde laten bezinken. Maar als je elkaar al een flink aantal keer gezien/gesproken/etc. hebt en je vind elkaar ook echt heel leuk, dan zou ik als hem zijnde eerder een beslissing nemen.

Een normale frequentie zou ik toch op zn minst minimaal 1x per week vinden...vaker mag natuurlijk altijd
quote:rara70 schreef op 30 januari 2011 @ 12:27:

Wat vinden jullie een "normale" frequentie om je lieffie te zien??Volgens is de enige juiste frequentie de frequentie waar jullie je allebei prettig bij voelen (met hooguit van beide kanten een beetje water bij de wijn).
Ik wordt er ook onzeker van! En wrs daardoor continue op zoek naar bevestiging...Ik geloof echt wel dat vage man meent wat ie zegt, dat ie ons als setje ziet alleen uit ie dat een beetje vreemd in mijn ogen. En daarbij moet ik me dan natuurlijk afvragen of ik dat wil op deze manier...

Heb 2 dates gehad waarbij het echt vuurwerk was vanaf de eerste minuut, maar ja; die zijn net zo abdrupt geeindigd als dat ze begonnen waren (1 na 3 maanden, ander na een half jaar). Toen me ook voorgenomen dat de rustige aanpak misschien beter is, maar daar ben ik toch niet zo goed in blijkt nu...
@Rara, Jammer dat er nog twijfels bestaan ondanks het leuke weekend weg. Maar ik herken het wel mijn afsprakenman liet ook weining enthousiasme merken.

@Rasa, wat een werk voor een update maar wel super fijn om even terug te kunnen lezen.

Ik selecteer tijdens het zoeken op internet ook op een soort van ideaalplaatje. Ik rook zelf niet en kan er niet goed tegen dus wil een niet-roker maar 'wildeman' rookt wel...maar hij was wel echt super leuk dus dan neem je dat inderdaad voor lief.

Wat betreft kinderen denk ik er hetzelfde als jou over Rasa.

@Miepie, lekker dat je even gesport hebt. Weet je meteen dat je gesport hebt he met al die spierpijn en ach het trekt ook weer weg.

Fijn dat ie weer bijna in Nederland is, al duidelijkheid wanneer je hem weer ziet?

@Melanthe, het lijkt mij als ik het zo lees ook beter om nog duidelijker te zeggen dat je nu echt tijd voor jezelf nodig hebt met mensen die dichtbij je staan. Anders blijft hij hoop houden en contact zoeken.

@Sam32, in die eerste fase via chat/mail hoef je ook niet te focussen op een persoon of je moet je daar het prettigst bij voelen.

@Secret Key, lastig dat hij wel op internet is maar weinig laat horen. Hoe was de salsabar? En sterkte met het verlies van je vriendje.

@Marit, lastig als je het gezellig hebt met iemand waar je ook goed bevriend mee bent.

@walkinthepark, jammer dat dateman2 toch niet leuk is, maar eerlijk dat je hem dat gezegd hebt.

@Anniemal, leuk dat je een fijne date hebt gehad. Knus op de bank kan snel leiden tot een lekkere zoenpartij;-) Uiterlijk is zeker niet het belangrijkste, maar daarom ook goed dat je verder kijkt en merkt dat qua innerlijk het goed klikt.

Ik heb een date gepland met wildeman. Hij kon morgen of vrijdag, maar vrijdag vond hij te lang wachten dus voor morgenavond afgesproken. Gisteravond zei hij ook al in een sms dat hij zin had in maandag. Hij is echt enthousiast...was hij tijdens het stappen al. Wordt er helemaal vrolijk van.

Van afsprakenman heb ik nog steeds niks gehoord en ik weet niet zo goed of ik nu iets moet laten horen en wat dan. Ik wil het uiteindelijk nog wel keer netjes afronden.

Kan ik trouwens mee blijven schrijven mocht ik doorgaan met 'wildeman'? Het is geen internetdate dus..:P
@ Rara: Inderdaad, vooral bij jezelf te rade gaan en luister naar je gevoel. Het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen. Heb je hem ook aangegeven dat je onzeker wordt van zijn gedrag? Misschien niet op die manier zeggen, maar ik zou het hem wel duidelijk maken. Als je ook écht straks met zn 2-en verder zou gaan, moet jij weten wat je aan hem hebt en andersom.
@Rara, vervelend dat je je onzeker voelt door zijn gedrag. Ik zou het ook aangeven. En het gewoon eens open bespreken hoe hij afspreken/frequentie en dergelijke ziet, weet je ook beter hoe hij erin staat en dat kan vaak al rust geven.
Dank je voor de lieve reacties..

We gingen pas heel laat en zijn 1,5 uur in de stad geweest. Wel heb ik even lekker gedanst en hier en daar wat geflirt op afstand. Daar bleef het helaas ook bij...
Ik kreeg net nog een sms van mijn date, dat ie het gisteren zo leuk had gevonden :-D Kijk... daar doen we het voor!
Anniemal, zijn best wel veel jonge mannen op zoek naar ouder. En nu let ik niet echt op getalletjes maar kan ook beetje teveel van goede zijn.

Maar om mij dan te beliegen over leeftijd om toch date te hebben...

Maar pff op internetdaten dus al heel veel leugens voorbij zien komen. Ook van vriendinnen al flink wat gehoort.

Rara, ik zou dit niet bij jezelf zoeken, ik wordt onzeker door.

Misschien nu geen exitmail maar gewoon een gesprekje wat jij verwacht.

Magyt, leuk joh al zo snel vervolgdate,,voor mij is dat ook de manier hoor hoe het hoort te gaan.
@Anniemal, leuk de sms die je hebt gehad.

Ik kreeg ook een sms dat hij om de middag door te komen telkens aan vrijdag toen hij mij ontmoette terugdacht...
@ Poezelig: hmmm ik dacht dat dat alleen voor vrouwen gold, ik ben zelf immers ook niet op zoek naar iemand die jonger is dan mij.

@ Maggyt: Aaaaah lief he ;) vind ik toch wel een positief teken hoor, als een man zo enthousiast reageert.
Lieve sms jes,,,echt leuk.
hey,

Wat doe je als je s'nachts niet kan slapen?? Inderdaad dan ga je dit forum lezen.. Daar gaan wel wat uurtjes in zitten, maar super leuk!!

Ik zelf had nooit iets met datingsite's, ik leef nog in het prachtige romantische plaatje van door je lompe gedrag tegen iemand aan botsen, de mooiste smile van de wereld te krijgen en dan.....

Tuurlijk werkt dit allang niet meer zo.

Na veel wikken en wegen toch maar eens een poging gewaagd, eerst op de gratis site, nog zonder foto dat ging er bij nog niet in. Leuke berichtjes wel gekregen en met sommige wat over een weer gemaild. Een iemand sprak mij erg aan, ook hij had geen foto. Wel beetje huiverig voor, maar hij had dezelfde instelling als mij. Drie maanden sms / bellen / msn en eindelijk na alle vakantie tot een afspraak gekomen.

Meneer had gezegd dat hij 2 meter was, dus ik blij op de date mijn hakken aan. Ik was een kop groter dikke tegenvaller dus.

Daarna even laten rusten, via andere gratis dating site. De stoute schoenen aangedaan en een foto geplaatst.. Leverde heel wat andere reacties weer op.

Nog een date gehad, maar was niet mijn type.

2 maanden terug kwam er een leuke foto voorbij van S. Lange man, blond, blauwe ogen, met ook nog een leuke tekst. Reden om zelf maar eens een leuk berichtje te sturen. Helaas geen reactie. Later keurige reactie dat hij niet online was geweest en moest bekennen dat hij een leuk meisje was tegen gekomen.

Nou keurig en goed om te weten.

Tijdje later toch op msn gesproken, was niks geworden met dat meisje... Tijden msn contact gehad, wat gesmst, uren gebeld en uiteindelijk wat afgesproken. Super gezellig.

Nu vier date's gehad, elke date duurde wel 8 a 10 uur, maar is verder niks gebeurd. De laatste date liep helaas anders dan verwacht. Hij vroeg wat ik verder tussen ons zag vriendschap en meer. Hij voelde zich afgewezen omdat ik niet op zijn toenadering in ging bij date 3... Gesprek niet kunnen afmaken ivm ik de trein moest halen.

nog keurig mailtje gestuurd en sindsdien is het een week stil :(

en nog 2x speeddate gehad, hele ervaring maar dat zal ik nu niet allemaal hier neer typen... wordt zo lange post

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven