Gezondheid alle pijlers

Verdomme!!! weer een nacht zonder slaap!!

31-01-2011 02:40 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word er gek van! Ik val elke nacht gewoon NIET in slaap!!!!!! Aaarrghhhhh

Nog mensen wakker?
Ja, lig net op bed. Ik ken ook wat slapeloze periodes, en hoe drukker ik me maak hoe minder

ik in slaap val..dus probeer te ontspannen. Tja, makkelijk gezegd he...
Ik ga nog maar eens een warme douche nemen...

Lukt hier ook niet :(
Ja ik, maar ik woon op Trinidad, in de Caribbean,het is hier geloof ik 7 uur vroeger dan in NL.

Ik heb ook wel last gehad van chronische slapeloosheid, daarom heb ik een strip slaappillen in m´n badkamerkastje. Dat helpt heel goed, maar ze zijn wel op recept, niet geheel onterecht.

Koffie weglaten en Goede Nachtrustthee (met valeriaan) zou je eerst nog kunnen proberen. En oordopjes.
Ja ik heb inderdaad veel zorgen aan mn hoofd! Maar heb niet t idee dat dat t is......

Ik ben nu na een paar weken slecht slapen heel mn ritme kwijt!

Ik zit nu maar op de bank met een dekentje en een kopje kamille thee tv te kijken.

E! Sag awards.........red carpet live gedoe.......wel leuk maar slaap liever.....

Douchen helpt dat? Ik ben er altijd weer klaarwakker door.
ik ben ook wakker! dan lig ik maar te draaien en te doen... maar ik heb me er maar by neergelegd dat ik altyd laat slaap en heel vroeg wakker ben. zit in de familie bij ons...
Ow waaauwww Trinidad! Op mijn oude werk hadden we een beveiliger die 4 jaar geleden uit Trinidad is gekomen. SUPER lieve man! En dat accent GEWELDIG
Weet iemand of dat melatomine (ofsow) werkt?
Heel warm douchen
Hier nog iemand.
Welkom hihi
Dank je

Die douche is een goed idee, dat ga ik ook maar even doen.
Hier nacht 4 al dat ik niet slaap. Ben snipverkouden in neus en keel en zodra ik ga liggen moet ik hoesten of krijg ik het Spaans benauwd!
iedereen in slaap gevallen?
Ik was onderweg naar de badkamer toen ik langs de vriezer kwam en een snickersijsje móést eten.

Met enige vertraging richting de badkamer dus.

Vervelend zeg, die verkoudheid. Zou stomen niet helpen?
Nopes im still awake
ijsjes, jammie!
Ja, patois - Caribisch Engels is prachtig en de mensen hier zijn dat ook!

Melatonine is een lichaamseigen stof die een slaperig gevoel veroorzaakt. De meeste mensen worden in de loop van de avond slaperig en willen dan graag naar bed. Door nachtdiensten, laat uitgaan enzo kan je biologische klok wel helemaal van slag raken. Melatonine zou dan goed kunnen helpen en is bij mijn weten gewoon bij de drogist te koop. Het heet SuperSnooze, hier dan...ik ben al heel lang uit Nederland weg. Geen idee of je dat zo uit het schap bij de Etos ofzo kan pakken. Als je iets wilt dat zeker werkt, moet je denk ik toch bij de huisarts/ apotheek langs.
Hier heet het gewoon Melatonine en bij de drogist te koop. Werkt absoluut en is beter dan slaappillen via de huisarts omdat melatonine niet verslavend is, waar andere slaappillen dat wel zijn.

Ik heb uit ervaringen gehoord dat je kunt proberen de melatonine af te bouwen, waardoor je eigen lichaam weer meer aanmaakt. Dus: de eerste week 5 melatotine, de 2e week 4, enz. Werkt niet altijd, maar valt te proberen toch?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Uur voor slapen gaan geen tv meer kijken, of niet meer achter computer, of telefoneren,

Raam in slaapkamer open, niet gaan rusten met volle maag

Warme melk, stukje gaan lopen voor de nachtrust . . . . .

Makkelijke tips, maar of het ook helpt? Een goeie nacht slapen is welkom!

Mijn slaapproblemen komen oa door een slecht matras en idd ook stress. Ander matras is makkelijker dan stress wegwerken!

Probeer iig maar de melatonine, das beter dan slaappillen!
Ik heb een maand of 8 gedaan met ca 4 uur slaap per nacht. Niks hielp en uiteindelijk heb ik slaappillen gekregen. Ik heb 4 nachten achterelkaar een halve pil genomen en nu heb ik een redelijk normaal slaappatroon. Ipv de standaard 5 keer word ik nu 1 keer wakker snachtd
Ja, melatonine helpt. Bij de drogist is het in lage doseringen verkrijgbaar, maar als je structureel wakker ligt, is het verstandiger om even naar de dokter te gaan. Die kan een zwaardere dosering voorschrijven, mocht dat van toepassing zijn.

Kijk anders even op deze site: www.slaapstoornissen.nl

Om meer te weten te komen over slaapproblemen en mogelijke oplossingen, kan ik het boekje Slaap waak-ritme stoornissen aanraden (link leidt naar de online versie op google books). Het boek is gefocust op de specifieke ritme-stoornissen, maar er staan ook algemene tips en wetenswaardigheden in.
quote:carenza schreef op 31 januari 2011 @ 08:57:

Uur voor slapen gaan geen tv meer kijken, of niet meer achter computer, of telefoneren,

Raam in slaapkamer open, niet gaan rusten met volle maag

Warme melk, stukje gaan lopen voor de nachtrust . . . . .

Makkelijke tips, maar of het ook helpt? Een goeie nacht slapen is welkom!

Mijn slaapproblemen komen oa door een slecht matras en idd ook stress. Ander matras is makkelijker dan stress wegwerken!

Probeer iig maar de melatonine, das beter dan slaappillen!Als je een slecht matras hebt en stress, dan ga je door de melatonine niet slapen. Melatonine is een steuntje in de rug, maar als de oorzaak ergens anders ligt, moet je de oorzaak aanpakken. Goede matras regelen dus en op zoek naar ontspanningsoefeningen (yoga, meditatie, ademhalingsoefeningen, maakt niet uit wat).
quote:kiss86 schreef op 31 januari 2011 @ 02:53:

Weet iemand of dat melatomine (ofsow) werkt?bij mij werkte dat wel goed,je kan het bij de drogist krijgen
Beste,

Ik heb een artikel gelezen op deze blog, misschien kan deze jou interesseren

https://www.medblog.be/nl ... voor-25-van-de-bevolking/

Groeten

Claudine

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven