Gezondheid alle pijlers

Bloedgroep dieet

31-01-2011 11:30 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met het bloedgroep dieet? Zoja, wil je deze delen? Groet, Friskaya
http://www.nice-info.be/b ... detail.aspx?vPK=326&k=370

Een wetenschappelijk verantwoorde onderbouwing voor het dieet is afwezig. Uit welke onderzoeken zou blijken dat de bloedgroep een rol speelt bij hoe we voeding opnemen en verwerken?

Het bloedgroepdieet is verre van gebaseerd op wetenschappelijke inzichten. Bovendien is het dieet zeer moeilijk en lastig in gebruik. Per doelgroep zijn verschillende voedingsmiddelen toegestaan. In het dieet voor mensen met bloedgroep A en O zijn belangrijke voedingsmiddelen zoals zuivel en granen geschrapt waardoor zij een groot risico lopen op voedingstekorten. In een gezin komen vaak verschillende bloedgroeptypes voor. Dit maakt het er niet makkelijker op voor de kok van dienst.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
is dat niet dat cohen dieet.. Reteduur en je eet hele gekke combi's..
Ik heb het boekje hier liggen, heb het nooit echt gedaan.. Zaten allemaal dingen bij mijn dieet, die ik zo graag eet hahah en die mochten dan niet meer )O: Wil je afvallen of gezonder worden?
Nee poldervrouw, dit dieet gaat ervan uit dat elke bloedgroep dingen wel of niet mag eten dmv evolutie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven