Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
Nog geen babynieuws... Ik hou het er maar op dat kantineke al aan het knuffelen is

Hier net weer terug van de VK. beeb wordt/is (tot mijn verbazing moet ik eerlijk zeggen) een nette 7 ponder:) had groter verwacht. Hij was wel heel rustig vanmorgen en ook zijn hartslag was rustig dus wilde ze er net wat van zeggen tot ie wakker werdt lol! Hartslag was dus prima in orde en nog steeds goed ingedaald. Bloeddruk

Nog steeds goed en een kilo afgevallen.

Woensdag een afspraak bij de huisarts als ik

Nog steeds zo ziek ben. Dus we zullen zien. Vandaag lekker dagje bij mijn ouders:) heeft vriendje/manlief ook een dagje vrij.

Wat een leuk kado een droger! Jammer van die camera! Ziet er nog garantie op?

Hier begint m'n Vriend ook over een nieuwe camera, ben benieuwd dus.

Een nieuwe bench voor je hondje! Ook lief!

Die dr
Oeps dikke vinger hihi!

Diendroom over vruchtwater heb ik ook gehad. Heb de hele nacht toen wakker gelegen en de volgende dag een molton gekocht haha!

Ik heb wel een bad thuis. Hou tegenwoordig een hemdje aan omdat m'n buik anders te koud wordt:) als je je omdraait op je knieën kan je nog makkelijk uit bad komen hoor!
@ Lente: ja dat is ook wel erg duur voor een 2e autostoel. Misschien loont het om testresultaten van de consumentenbond te bekijken. Dan krijg je vaak wel een eerlijk beeld van de prijs-kwaliteit verhouding.

Ik kijk nu idd ook heel anders tegen de bevalling aan omdat ik het al een keer heb meegemaakt. De bevalling zelf zie ik nog niet heel erg tegen op (wel wat meer als bij de eerste hoor), maar zie wel tegen evt hechten op. Vorige keer was ik niet goed verdoofd en dat deed me toen echt vreselijk veel pijn. Voor de rest zie ik wel hoe het gaat.

En idd Kooka wat jij zegt over de tijd erna. Daar ben ik ook wel wat onzeker over. Kan ik de drukte van (in mijn geval) 2 kinderen wel aan, geef ik ze wel beide genoeg aandacht etc. etc. Voordat ik zwanger was was ik ervan overtuigd dat me dat ging lukken, maar nu komt het ineens zo dichtbij he... Die onzekerheid zal er wel bij horen denk ik.

@ Douze: Productief dagje tot nu toe! haha En je hebt gelijk dat je de bevalling e.d. maar over je heen laat komen. Het kind moet er uit en hoe het gaat kun je toch niet zelf voor kiezen.

@ Jennifer: Veel plezier met oppassen!

@ Prinses: Fijn dat je weer bent goed gekeurd, nu weer gauw beter worden!! Er zit een jaar garantie op onze camera, we hebben em afgelopen december gekocht dus ik ga er vanuit van wel. We proberen het in elk geval wel natuurlijk

@ Ansari: En..... nog steeds rustig?
Even een vies praatje.

Ik hoor helemaal niemand over de slijmprop verliezen.....

Laat ik nou in grote twijfel zitten of dat hem was daarnet???

Oke, hij was niet heel groot en geen bloed erbij ofzo, maar was een aardig (4cm) lange dikke (1cm) sliert in de pot na het plassen....

Zou de ananas van gisteren nut heben gehad???

@Bevallen: Ik zie er niet tegen op eigenlijk, heb ook een vrij hoge pijngrens en wil het gewoon graag meemaken. Pijn is fijn hahah nee deze pijn ken ik natuurlijk niet dus ik zal erna wel anders piepen, maar wil het gewoon gedaan hebben.

Erna vindt ik wel spannend, de 1e nacht alleen en hoe zal ik er aan toe zijn.
Hmm...nog geen babynieuws.

Nichtje is 9 jaar en verveelt zich een beetje met zo´n suffe zwangere....haha ik ben niet meer zo actief.

Misschien tot straks
Haha Jennifer, kun je memory met haar gaan spelen. Hoef je niet bij te lopen en ze wint geheid met jouw zwangerschapsdementie!
haha Kwik jij hebt best humor

Geen idee Feb, volgens mij is de enige die we er over hebben gehoor Kantineke, en tja die is er nu even niet...

Ik hoop zo dat ze dr kleine meid al heeft.

Hoe zou het met Fietje en Juliet zijn?
@jennifer:koekjes bakken? een slinger voor de baby knutselen? boodschapjes doen voor haar tante?

hier zijn de boodschapjes weer gedaan en is de schoonmaakster druk bezig. ik ga lekker op de bank, met mijn beentjes omhoog.
Hoe gaat het met alle rommelende buiken?

Hier nog weinig verandering hoor. Merk sinds een dag of 2 dat Freggeltje wat rustiger in haar bewegingen is, speeluurtje is aardig ingekort tot twee keer een kwartiertje 's avonds.

Tja, knap dat ik nog durf te rijden... Had het gewoon even nodig, wat frustraties achter me laten enzo. Was niet echt missGezelligheid toen vriend wanhopig maar even boodschappen ging doen en aangezien ik mijn rit niet had aangekondigd heeft hij lichtelijk bezorgd mijn moeder, zijn vader en mijn beste vriendin opgebeld om te kijken of zij wisten waar ik uithing...

Prinsesje, het was mijn baby die zo kan genieten van kontje wrijven! Ze duwt haar billen dan echt naar buiten en als ik stop volgt er een verontwaardigd schopje!

@bevallingsgezelschap: mijn moeder zal hopelijk bij de bevalling zijn, maar daarna zou ik graag even met z'n drieën bijkomen. Hoe kan ik dat haar subtiel duidelijk maken?

Amelief, had je bij aankoop van je camera toevallig een creditcard gebruikt? Dan kan ie nog wel eens verzekerd zijn.

Bij de geboorte van dat kalfje bij BZV viel me op hoe rustig de boer deed. Vol vertrouwen in zijn koe. Hoop dat mijn vk ook zo zal zijn... Heb wel eens (irl) gezien hoe een koe tijdens het persen als in slow motion 2-3 cm uitscheurde! Haar schreeuw ging door merg en been... Dat beeld krijg ik maar niet van m'n netvlies als het gaat over inknippen e.d...

Ik kijk trouwens wel uit naar de bevalling, maar dan voornamelijk naar het eindresultaat. Wel ben ik benieuwd hoe ik omga met heftige weeën, of ik niet in paniek zal raken.

Ondertussen lekker gebadderd Senshi?

Zo, nu even naar Hyves, jullie nieuwste foto's bewonderen, daarna zal ik jullie het plezier gunnen om om mijn te kleine motorpakje te lachen!
@femfreggel:uhh gewoon zeggen?of haar er daarna op uit sturen om muisjes te kopeN? of zeggen tegen de KV of VK dat zij moet zeggen dat jullie even bij willen komen met z'n drieen?
Nog geen nieuws van kantineke.. jammer.

Jawel dames ik zit eindelijk in bad. merk wel dat t bad snel vol zit haha. En die puntbuik boven water

@ feb: is denk ik je stop die je bent verloren haha
Hmm ik ging inloggen om ergens op te reageren maar kan er niet meer op komen!

Vanmorgen bij de VK was beeb al rustig en nu nog steeds eigenlijk. Ik voel hem wel bewegen hoor, maar heel zachtjes... En hij heeft de hik gehad... Moet ik me er zorgen om maken? De VK heeft er niets over gezegd.. Zouden jullie bellen of niet?

Misschien heeft ie ook een beetje de griep..
Bij twijfel zou ik altijd bellen Prinses!
gewoon bellen. beter een keer te veel dan 1 keer te weinig!!!
Hier is kleintje ook erg rustig.... gisteravond bedacht ik me opeens dat ik het heel de dag niet bewust gevoeld had.... nu hoeft dat niet te betekenen dat het ook echt niet bewogen had, maar ik kon het me écht niet herinneren... dus ik gelijk plat op bed gaan liggen, handen op m'n buik... beetje porren en schudden... normaal krijg ik dan altijd heel snel een reactie... en nu dus niet... begon echt bang te worden...

maar na 3 kwartier voelde ik gelukkig beweging.... pppffff..... en ukkie heeft vandaag alles weer ingehaald... hij/zij is heel erg druk vandaag... dus blijkbaar had het effe een rustdagje ingepland !!

@prinsesje.... maak je je zorgen over de zachte bewegingen of over de hik ? volgens mij is beide vrij normaal zo tegen het einde... maar idd, als het je gerust stelt gewoon even bellen !! VK vindt dat niet erg, en jij bent dan gerustgesteld !!

in bad gaan kan ik ook echt van genieten, wij hebben een heel erg diep bad, dus mijn buik past nog net onder water... heerlijk !! kan me nu al druk maken over het feit dat je na de bevalling geloof bijna 6 weken NIET in bad mag..... hoe ga ik dat overleven ???

@bevalling... ik heb gisteren op youtube wat filmpjes zitten kijken, bij 1 filmpje zag ik gewoon hoe er werd geknipt... mmm... wel interessant om te zien hoe ze het doen.... maar nog meer reden om goed te masseren en te smeren daar met speciale olie !! (geen idee of het écht helpt, maar als het maar een heel klein beetje helpt is het al genoeg :-) )

kwam trouwens ook nog de 'try before you die' actie van filemon tegen, die mocht bij een bevalling aanwezig zijn.... wow... was echt mooi om te zien hoe hij daar van onder de indruk was !! ik kijk er zelf ook wel een soort naar uit, heb geen idee wat me te wachten staat, maar er hebben al zoveel vrouwen het gedaan... dan moet het ons ook wel lukken, toch ??

groetjes weer !!
Zo wat veel terug te lezen zeg! Ben het hele weekend in de weer geweest en gezellig saampjes met het vriendje geweest, daarom alleen even kort op het forum geweest om evt. babynieuws te kunnen checken.. .. Hier is alles nog rustig, ’s nachts wel veel krampen en harde buiken, maar het zet niet door ofzo.. Morgen voor de zekerheid nog een keer naar de gynaecoloog. Als de controles weer goed zijn, maar ik weer ‘terug’ naar de verloskundige..

Prinsesje: nog steeds niet opgeknapt??? Ik heb begin januari ook griep gehad en heb toen Fluimicil bruistabletten gebruikt tegen vastzittende hoest. Had wel de indruk dat het iets hielp.. Enne, een hemd aan in bad????? Ik zie het helemaal voor me, dat wordt toch ook hartstikke koud als het wat nat is geworden??

T.a.v. het bewegen: wat de andere meiden ook al zeggen: bij twijfel bellen! Ik heb het zelf ook wel eens net iets TE rustig gevonden en ga dan haar een beetje heen en weer schuiven (heel zachtjes hoor). Meestal komt er dan wel wat reactie…

Feb: klinkt inderdaad als de slijmprop! Ook al weet je dat het nog niet het begin hoeft te betekenen, toch wel spannend lijkt me! Heb ook je voor en na foto’s bekeken op Hyves (die waren toch van jou?): wat een prestatie zeg! Respect!!

Kantineke: hopelijk heb je je baby al in je armen, ben erg benieuwd!

Senshi: heerlijk he, even badderen! Wij hebben gelukkig wel een bad en lig er ook best vaak in ’s avonds. Je kunt evt ook op je zij gaan liggen, zodat je geen ‘ijsberg’ hebt die boven het water uitsteekt…

Bevalling: ik heb er ook wel een soort van ‘zin’ in… Ben gewoon zo nieuwsgierig naar die kleine en het lijkt me zo speciaal! Ben benieuwd of ik dat tijdens de weeën nog steeds zo zie ;)

Ansari: alles bij jou nog rustig? Spannend hoor, dat D-day straks gewoon al geweest is!

Lente en mikado: al nieuwe ontwikkelingen???

Meekletser: lijkt me heel normaal dat je eerst even met z’n 4tjes wil zijn, kan het me goed voorstellen!

Kaartjes: wij hebben er 120 besteld en ongeveer 100 mensen op de lijst staan.

Vanavond weg, morgen dus naar de gyn, daarna een vriendin op visite dus ik weet niet wanneer ik weer online ben. Fijne avond allemaal!
Nou het is een pestkop hier! Op het moment dat ik wil gaan bellen trekt hij aan de bel! Hij is nog wel rustiger dan normaal, maar dat is wel normaal nu geloof ik. (zelfs een voorteken??)

Als ik langzaam in bad stap, wordt m'n hemd alleen nat waar het ook in het water zit. M'n borsten raken ook het water niet, misschien dat dat het is..?

Maxi cosi testen; vandaag even gedaan maar ben er nog niet van overtuigd dan het goed zat.. De riem ging over de bovenkant heen, waar

Zijn beentjes zometeen zitten.. Volgens mij klopt dat niet. M'n vader gaat even de plaatjes bestuderen hihi.

Slijmprop. Klinkt wel als zodanig! Helaas betekent het niet net als je vliezen dat je nu binnen 24 uur bevalt.

You tube/BZV die knip had ik ook gezien. Dacht kunnen ze geen scherpere schaar nemen! Werdt gelukkig wel verdoofd! Die van fillemon was lief!

BzV bevalling van de koe zag ik ook. Moest niet aan mezelf denken hoor! Stel je voor met touwtjes en al eruit... Brrr. Heb wel op de computer SBS tienermoeders gekeken. Dan denk ik als die meiden die al piepen bij een prikje kunnen bevallen kan ik het ook:)

Maak me inderdaad meer druk over erna. Over de hechtingen, hoe mobiel ik ben, kan ik het wel, voor wanneer kan ik weer plannen maken enz.

Droomde vannacht dat we met baby m'n nichtje uit school gingen halen en dat ze de baby mocht laten zien en dat was zo schattig! Wil ik wel:)

Voel me trouwens wel wat beter als gisteren. Ben alleen zo doof als een Uhm nou ja doof. De neusspray en fluimicil doen hun werk dus! (nog steeds een snothoofd, maar het komt tenminste los!)
Dank julie wel voor alle complimentjes, hopelijk lukt het me nog een keer....

@slijmprop: Nee helaas was het maar een voorproefje dan wist ik dat ik snel zou gaan bevallen. Verder is het opvallend rustig in me buik. Idd Prinses kan ook een vooteken zijn.

Ach we zullen het af moeten wachten.
@Rustig in de buik: Hier ook hoor, dacht in de auto echt van ik voel hem haast niet. Maar gelukkig was ie net tegen de laptop aan het beuken

Sorry nu even geen lang berichtje.. ben kapot. Merk echt dat mijn energiepeil laag is de laatste dagen..
Ok...visite weg...manlief en ik op de bank. Ik heb gemerkt dat ik vandaag niet kon doen wat ik wilde doen en dat het me veel energie heeft gekost. Ik was aan het einde, toen manlief al thuis was, ook enorm prikkelbaar. Geluid...alles was te veel.

Ik zit er vandaag echt een beetje doorheen.

Zitten op de bank doet pijn, zitten aan de eetkamertafel kan alleen nog met een dik kussen in mijn rug en als ik lig krijg ik minder adem. Gezellig!

Er blijven maar mama´s van de pufclub bevallen. Ook die na mij waren uitgerekend. Dan kriebelt het hier zo....maar helaas geen controle over de datum. Het gekke is dat vooral de meiden die nog geen voortekenen hadden gehad 'ineens' bevallen zijn.

Ook vraagt iedereen wat er is en of ik moe ben. Tjonge...wat denk je zelf...als je me om half 9 wakker belt smorgens.

OK genoeg geklaagd...daar heeft niemand wat aan. Sorry!

Hier heeft ons kindje dagelijks de hik...ik vind t bijna vreemd als t een dag niet zo is. En rustig....dat is normaal zei mijn gyn. maar ik heb toch liever de bevestiging van de bewegingen.

Hier nog maar weinig schopjes maar vooral draaibewegingen en harde buiken met uitsteeksel van hoofd en voeten.

Ik heb enorm veel harde buiken...dat mag nu toch, in de laatste weken? Ze zijn niet prettig ademen enzo maar ze gaan niet altijd gepaard met steken of zo...dan is t toch ok?

Maxicosi: de plaatjes aan de zijkant van de maxicosi zijn erg duidelijk in stappen zelfs.

Het nieuws rondom de vriend van mijn moeder wordt steeds slechter. Dagelijks heeft hij nu onderzoeken en scans maar er komt steeds meer aan t licht waar je niet vrolijk van wordt.

Nu is t vooral voor mijn moeder (en vriend) zwaar...wij staan er verder van af. Maar hoe zal t straks zijn als ons kindje wordt geboren???

Morgen weer een dag...ik hoop dan met t goede been uit bed te stappen! Fijne avond.
En, en... zijn er al nieuwe baby's?!
Goeiemorgen!!

Hoe gaat het met iedereen? Nog nieuwtjes?

Haha hoi Amelief!
Ha Senshi, heb ik je net gemist, o nee ik was je net voor (lekker helder op de vroege morgen he ). Ook al zo vroeg op, ach das ook niet meer dan normaal geworden he

Ik ga vanmorgen naar de VK, eerst een liggingsecho, daarna consult. Tijdens het consult wordt het inleiden besproken, dus ik ben benieuwd over hoe, wat, waar en wanneer!

@ Jennifer: hopelijk voel je je vandaag beter!
Spannend Amelief! Veel succes! Ik ben ook heel benieuwd of/wanneer/waar ze je gaan inleiden. We horen het wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven