Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
Hoeraa!!!!!! Wat een mooie naam kantineke!! En gisteren pas geboren! Wow!!

We horen vast snel hoe het gegaan is, voor nu GEFELICITEERD!!! Geniet er van!
@echo: baby ligt nog verder ingedaald, daarom heb ik nu zo een last met lopen.

ik ga zo muffins versieren met de oudste en wachten op de nieuwe wasmachine.

tot vanaaf!
Zo daar was ik weer. Ik zal even vertellen over mn VK bezoekje

Zoals ik al wist word ik ingeleid, maar nu wil ze me eerst begin volgende week weer zien om te kijken hoe het dan gaat en omdat ik dan dus 37 weken ben. Zucht.... Wat een omslachtig gedoe weer. We zouden namelijk de doorverwijzing naar de gyn bespreken vandaag, maar na het teamoverleg is besloten de doorverwijzing met 37 weken te doen ipv nu met 36 weken. Doe moeilijk, denk ik dan bij mezelf. Als ik toch al word ingeleid laat de gyn dan beslissen over hoe en wanneer. Ik was dan ook niet bepaald amused hierdoor.

De liggingsecho was ook niet gunstig, hij ligt nogal raar/scheef met zn koppie VOOR mn bekkeningang en er dus niet IN. Daarover hoor ik volgende week ook meer, omdat hij er nu niet goed voor zou liggen zou ik nu bevallen. Al met al was het weer een opbeurend VK bezoekje, bah!

Die hormonen helpen ons ook niet bepaald relativeren he Hebben jullie daar soms ook last van? Ik kan me soms echt even heel naar voelen na een teleustellend bericht zoals vandaag of kleine tegenslag (zoals mn stukgevallen camera).

@ Mikado: Wat intressant dat je wiskunde hebt gestudeerd. Heb je daarin ook een baan gevonden? En bedankt voor de luierdoekjes tip bij de Kruidvat

@ Kooka: Spannend zeg, succes!!

@ Prinses: Wat een leuke foto's! Ik heb wat kant-en-klare voeding van Nutrilon in huis gehaald. Dat is verpakt per 200 ml. Leek mij ook wel handig mocht de BV niet lukken of wil ik het plotseling niet meer. Je weet maar nooit idd!

@ Lente: Je kunt jezelf ook altijd zo in de weg zitten als je een off-day hebt. Hoop dat je je gauw beter voelt!

@ Feb: Oei, wat lullig zeg van die boete. En idd niet geschoten is altijd mis. 't Is altijd zo zonde van je geld een verkeersboete!

Hmm, ik ga maar vast aardappels schillen. Moet toch iets doen he, dochter is nl op het kdv vandaag.

Tot later meiden
Gefeliciteerd Kantineke!!!!! Ik hoop dat jullie het allemaal goed maken en dat jullie heerlijk aan het genieten zijn.

Gefeliciteerd kantineke!!!!!!!! Geniet van je kraamtijd!!! en van de kleine meid
@mb: gingen ze vandaag nou strippen?

@amelief:vaag dat ze niet gewoon doorsturen!!!
Jeeeej babynieuws!

Kantineke gefeliciteerd met jullie dochtertje! Mooie naam ook. Net een Februari-baby.

Dus wie gaat de eerste feb-baby op de wereld zetten
@mikado: neej mij gingen ze niet strippen
Ha meiden,

ik kom weer eens even meekletsen. 't Was druk de laatste tijd (vooral in m'n hoofd haha) en ik ben met veel dingen bezig geweest behalve internet. Goed te lezen dat het de meesten goed gaat!

Ik heb ook geen klagen hoewel het wel even wennen is dat ik nu écht m'n schoenen niet meer aankrijg (help), ik 4 keer per nacht moet plassen en per dag ongeveer 10 minuten aan het huishouden besteed voor ik weer op de bank plof.

Oh vraagje; de poten van ons bed passen niet op de klossen die ik gehaald heb. Heeft iemand van jullie een alternatieve oplossing? Thanks alvast
jeahhh!!!! er is weer een baby geboren!

Mooie naam en wat een mooi kleintje.

Geniet met z'n drietjes! wij horen vanzelf je verhaal wel weer.

@ Juuls: leuk dat je er weer bent. een oplossing voor klossen zijn kratjes (bier of frisdrank) onder je poten zetten of een extra matras op je bed. Je bed moet ongeveer 75-80 cm hoog zijn.
Jeej Kantineke gefeliciteerd met jullie dochter. Mooie naam, en wat een klein poppie!. Geniet ervan en we zien je weer verschijnen als je lekkere bijgekomen bent.

Jeetje Amelief, dat schiet ook niet op zo. Lekker al die tegenstrijdige berichten. Als ze idd volgende week pas beslissen wanneer je doorgestuurd word, kan je natuurlijk nooit begin volgende week ingeleid worden En de mijne lag 2weken geleden ook lekker schuin, maar is nu keurig rechtgedraaid.

Dikke voor je baaldag Lente. Hoop dat je je morgen wat lekkerder voelt

Goed bezig Feb! in ons vorige huis kwamen ze 1x in de 2 jaar langs om te bekeuren. Wij hadden altijd de Honkbalweek aan de overkant bij ons, en daar komen altijd veel mensen opaf. Maar dan ook dusdanig dat de bewoners hun auto's niet meer kwijt kunnen. En we parkeerden altijd het hele jaar op de stoep ( hele grote brede) nooit een probleem, behalve dus tijdens dat evenement. Zo irritant!

Leuke foto's Prinses!

Tot vanaaf MB

Fijn dat je je iets beter voelt Jennifer.

Nou net bij de vk geweest en weer helemaal goedgekeurd. Baby ligt heel mooi laag zegt ze. Ze was helemaal verbaasd in vergelijk met de vorige keer dat ik haar zag ( een maand geleden) En ze vond dat ik een mooie streeploze buik had *trots* hihi.

Baby ligt goed ingedaald.
Kantineke: Gefeliciteerd..!! En gister pas geboren. Ik hoop dat het goed met jullie gaat..!!

MB: Je bent maar druk met bakken he, heerlijk..!!

Amelief: Zo te lezen was het alles behalve een opbeurend gesprek. Poeh, jeetje. Dan reken je ergens op, gaan ze het weer veranderen... Nou daar zou ik ook niet tegen kunnen hoor! En wat jammer dat hij niet goed ligt...

Net terug van de vk. Nou, nu snap ik waarom die kleine het startknopje niet kan vinden... Hij is gewoon weer omhoog gekropen..! Hij ligt nog wel iets in het bekken, en opzich ook wel genoeg om te kunnen bevallen, maar toch. Hij is weer omhoog gegaan... En hij heeft nog genoeg ruimte en vruchtwater. Dus tja, dat hij snel aanstalten zal maken zit er denk ik niet in gggrrrrr..!! Verder ben ik niks aangekomen, is ook wel eens leuk om te horen. De harde buiken en al dat gerommel die ik heb zorgen al waarschijnlijk wel voor de 1e ontsluitingscentimeters...
leuk hoor lente zo'n eigenwijsje :( Zou wel fijn zijn als je gerommel al voor ontsluiting heeft gezorgd (heeft ze dat gevoeld, of gokt ze het?)

douze.. streeploos??? hoe doe je dat?? ben wel benieuwd naar hoeveel striea iedereen heeft.. maar ik ga echt geen foto plaatsen LOL

@beurs.. weet niet wat er vandaag is, maar ooo wat voelt het allemaal beurs zeg van onderen.. Alsof ik al bevallen ben hahaha.(tenminste ga ervan uit dat het dan ook zo beurs voelt)
Prinsesje:Nee ze heeft niet gevoeld. Misschien zei ze ook maar wat Hier ook geen striae, bij lentekind ook niet gehad *is ondertussen hard aan het afkloppen dat het niet alsnog gebeurd*

Beurse gevoel, ja dat heb ik ook. Bah..!!

Leuke foto's trouwens
hier ook (nog) geen straie...maar ik heb niet echt t idee dat je dit zelf niet in de hand hebt. ik klop hier ook flink.....

beurs blijft t hier...

tegen mij zeiden ze de laatste keer dat ik niet heel ruim vruchtwater had (dat dat kwam doordat de werking van mijn palacenta afnam). zou dat iets zeggen over eerder of later bevallen?

Lente: laten we hopen dat het rommelen en oefenen in je buik niet voor niets is en dat het id voor cmers zorgt. Mooi meegenomen toch. De datum komt namelijk al wel dichtbij voor je.

Hoe zou het met Ansari en meekletser zijn? Volgens mij hebben we al even niets gehoord en die data zijn al super dichtbij!!! Ansari was zelfs gisteren uitgerekend.
Wat een eigenwijze donder heb jij Lente. Stiekem weer omhoog kruipen.

Juuls, leuk je weer even te zien hier. Idd misschien kratjes halen bij de supermarkt.

Hoe ik dat doe Prinses? geen idee. Ik smeer niet heel braaf. Doe er eigenlijk niets voor. Ik smeer alleen als mn buik heel droog is en jeukt. Flauw zeg dat je niet eens een foto wilt plaatsen
Yeeeeh!! Gefeliciteerd Kantineke met je dochter Yara!

Hele mooie naam!

@Amelief: Wat rot voor je zeg! Mij wilde ze vorige week met 37 weken ook geen verwijzing geven omdat de gyn dat liever niet doet. Donderdag ben ik 38 weken en dan waarschijnlijk wel.

Ben benieuwd hoelang het dan duurt voordat we mogen komen bij de gyn. Misschien zijn we wel tegelijk.

@Mikado: Jij morgen naar de VK toch? Ook een gesprekje over inleiden??

@Juuls: Fijn dat je er weer bent! Nog net op tijd voordat alles losbarst hier. Ik heb mijn poeten eraf gehaald en het bed op kratten staan

@Lente: Jammer dat hij er nog niet helemaal klaar voor ligt.

Hier ook een bijna streeploze buik. Op wat strepen van mijn dikke ik na dan. Gelukkig nog geen nieuwe erbij. Heb wel is gehoord dat sommige mensen ze tijdens het persen erin voelen schieten.
@ Kantineke: Gefeliciteerd!!! Ik hoop dat je even bij kan komen en dan horen we graag hoe het allemaal gegaan is

@ Jennifer: Volgens mij is het afnemen van de werking van de placenta een teken dat het er eerder aankomt in plaats van later. Het is in ieder geval het omgekeerde van wat er bij mij gezegd werd: de baby groeit bij mij blijkbaar nog dusdanig hard waaruit de VK afleidde dat de placenta nog niet aan het afbouwen is en ze daardoor waarschijnlijk minder haast zou hebben met ter wereld komen.

Hier verder geen nieuws. Vanmorgen bij een baby'tje wezen kijken van een meisje van de zwangerschapscursus en dat was zoooo schattig. Niet te geloven dat wij er ook zo eentje krijgen. Zo klein nog en lief )) En verder zojuist tentamen gedaan. Normaalgesproken krijg je gelijk de uitslag, maar helaas was het computersysteem stuk en moet ik nog een weekje wachten. Maar het ging naar mijn gevoel wel prima, dus maak me er niet al teveel zorgen over. Ik kan nu aan de ananas!!!
Hoi Dames,

Net terug van de VK. Inwendig onderzoek, baarmoedermond is bijna helemaal verstreken, ze heeft me gestript. Vervelend gevoel maar niet pijnlijk. Zei ook "kijk nu heb je een harde buik" Mijn reactie was "ow, uhm ok dat voel ik dus niet". Fijn om te weten dat er dus wel iets gaande is. De baby ligt netjes ingedaald en heeft een aai over d'r bol gehad

Donderdag terugkomen voor nog een keer strippen en dan hebben ze ook meteen advies van de gyn klaarliggen. Normaal is de doorverwijzing met 41 weken, nu met 40.

@zebrapatroon op de buik, helemaal trendy toch tegenwoordig Dus heb er ook maar een aangeschaft...

@kantineke Gefeliciteerd met je dochtertje!!!

Ik ga nu even rustig aan doen, merk dat mijn buik toch iets van slag is...
Woehoe Kantineke! Gefeliciteerd met jullie dochter! Mooie naam idd! Je zult wel bekaf zijn na zo'n tijd in labour. Probeer nu te genieten hè!

Ik heb ook een behoorlijke streepjescode ontwikkeld vanaf m'n zij tot bijna aan m'n navel. Echt zonde, maar ik kon me zelf nog voorhouden dat het erbij hoorde. Kòn ja. Tot men hier vrolijk ging verkondigen nergens last van te hebben... Grrr... Nee hoor, ben blij voor jullie! Het trekt wel weer weg. (ikzelf heb mijn moeder in de laatste twee weken nog even een paar strepen bezorgd, ná D-day...)

Jennifer, vermindering van de werkIng van je bm betekent volgens mij iets eerder bevallen...

Weet niet of jullie dit wel willen horen, maar ik was gister dus nieuwsgierig waar dat beurse gevoel onderin nou eigenlijk vandaan kwam... En heb mezelf even met een spiegel van onderen bekeken... :-o ik 'herkende' mezelf haast niet meer! Alsof m'n baarmoedermond al zowat op straat hangt zeg! Echt, van die 8-10cm roze loper is niks meer over hoor! (sorry voor de beelddenkers onder ons, maar you get the picture) Donderdag maar even bij de vk informeren of dat wel normaal is....

Bah Amelief, snap dat je gewoon wilt weten waar je aan toe bent.
ik ga morgen voor strippen. ik ben heeeeeeeel benieuwd!!!

@kooka: misschien is ze er vrijdag al!!

@zebrapatroon: is hartstikke hip. De rest loopt gewoon achter :-D
Oeh spannend Kooka, ben benieuwd of het wat uithaald

Mikado morgen aan de beurt!!

Hihi Grappig Fem dat je jezelf even bestudeerd hebt.

Leuk Kaat baby knuffelen.

Ik ga me nu toch wel kaal voelen hoor zonder zo'n hip patroontje op mn buik..... Maar ach ik doe nooit mee aan de laatste mode trents, haha

Oh poesjes hebben honger
Gefeliciteerd Kantineke! We zijn ontzettend benieuwd naar de verhalen... je bent zo lang bezig geweest...hoop dat het goed met je gaat en ook met Yara en met je man natuurlijk! En we smachten naar de eerste foto op hyves...

@lente en amelief: vervelend zeg, off-day en vervelend gedoe bij de VK.... laat je lekker verwennen vanavond, vroeg naar bed en morgen is er een nieuwe dag!

@Kooka: spannend! Ben jij de volgende?

@juuls: je kunt ook een tweede matras op je bed leggen.

Alle anderen: en tot morgen...
Nou, wat een warm welkom! Dank voor de tips over bedklossen. Heb net onze boxspring gemeten en die is al 65 cm hoog. Morgen maar eens even contact opnemen met de kraamzorg of we het bed zo mogen laten. Met de klossen (of kratten) is het namelijk enorm hoog! Nogal eng als ik 's nachts moet plassen....

@douze jaloers!!! Ik smeer me een ongeluk maar 't lijkt onderhand inderdaad wel een zebrapad onder m'n navel.

@femfreggel I KNOW! Niemand in mijn omgeving heeft er last van en de vk zegt ook dat het meevalt en ze 'veel ergere gevallen' ziet, maar ik vind het al een aardig breipatroon zo. Ik heb nog niet zo'n beeld bij die baarmoedermond van je, maar bedoel je dat het allemaal gezakt is en je het zelf kunt zien zitten? Lijkt me best maf.

@kooka sorry, ik loop achter, verwachten jullie een stevige meid dat je al voor je uitgerekende datum gestript wordt?

Gosh meiden, ik heb echt niets gepresteerd vandaag behalve een bezoek aan de vk. Die overigens zei dat ze dacht dat ik niet over tijd ging lopen want m'n buik voelt al behoorlijk 'vol'. Tell me about it Maar stiekem heb ik toch wel een klein paniekje als ik er aan denk dat het volgende week al zou kunnen gebeuren.

Zien jullie op tegen de pijn?
@Mikado: Spannend strippen. Mijn vk heeft er nog nooit over gesproken. Morgen moet ik ook, maar ben dan nog maar 38,5 dus ze zullen nog niks doen denk ik. Ooh ik heb trouwens 2 dozen doekjes gekocht, die sensitive! Bedankt voor de tip. Scheelde idd de helft!

@Lente: Wat een eigenwijs kindje heb jij zeg

@Kooka: Wat spannend dat ze je gestript hebben. Nu kán het vanacht doorzetten hé.. en anders donderdag weer dus?

@Straie: Ik denk dat ik win!!!!!!! Mijn buik zit aan de voorkant helemaal onder. Boven mijn heupen ook een paar streepjes. En op mijn bovenbenen zeg maar net onder mijn onderbroek ook wat kleintjes. Het ziet er niet uit, maar zoals de vk zegt je kunt er idd niks aan doen. Het smeren is alleen voor de bovenste huidlaag en de 2e scheurt juist.

@Fem: Bedankt voor je uitleg! Ik ga dus echt niet kijken met een spiegel. Het klinkt nogal ranzig haha. En dan moet manlief dalijk zo op de poes kijken tijdens de bevalling. Hopen dat de schaamte wat zakt als je daar eenmaal ligt ;)

Ik heb de naamslinger klaar voor voor het raam. Hij is zooo mooi geworden. Maar kan helaas geen foto plaatsen want het is zijn naam Hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven