Geld & Recht alle pijlers

Kopen bij BOL.COM? $%$W%W$^

29-01-2011 22:29 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin januari een XBOX 360 besteld bij BOL.COM. Meteen betaald met iDeal - 380 euro. Twee dagen later een mooie kartonnen doos. Blijkt de doos alleen de kinnect (de bewegingssensor) te bevatten.

Bellen met klantenservice.. Op ongeinteresseerde toon wordt me meegedeeld dat ik dan de doos maar terug moet sturen en ik dan mijn geld terugkrijg en ik opnieuw kan bestellen. Ik geef aan dat ik niet terug wil sturen, maar mijn ontbrekende XBOX nagezonden wil hebben. Sorry meneer, maar dat doen we niet. U moet terugsturen en anders kunnen we niks voor uw doen..

Dus teruggestuurd... Na een paar dagen kijk ik nog eens op de site van BOL.COM welke termijnen er genoemd worden voor geldteruggave. Opeens zie ik dat je een retourzending moet aanmelden daar.. Waarom heeft die muts van klantenservice me dat nou niet verteld..? Gelukkig is mijn retourzending nog niet bij BOL.COM aangekomen (volgens track & trace van TNT), dus ik meld mijn zending gauw retour.

Ik wacht geduldig af.. controleer af en toe of mijn zending is ontvangen bij BOL.COM.. en op de 14e wordt deze volgens TNT afgeleverd..

Na een paar dagen maar eens bellen... Klantenservice weet van niks, ik moet maar gewoon afwachten.

Na een paar dagen NOG maar eens bellen, klantenservice weet van niks, ik moet maar gewoon afwachten.

Na een paar dagen NOG maar eens bellen, klantenservice weet van niks...

Ik stuur mails, maar krijg geen antwoord.. ik bel nog eens, ik stuur meer mails... maar alle reacties blijven uit.

Op 24 januari krijg ik eindelijk een mail van BOL.COM. Wat??? Ze zeggen mijn retourzending niet te hebben ontvangen???

Ik bel klantenservice.. maar die weten nergens van en doorverbinden met de afdeling die erover gaat kunnen ze ook niet... Ik stuur per mail de TNT barcode van mijn zending en waneer ik heb verzonden heb.. Maar ik krijg opnieuw TOTAAL geen reactie van BOL.COM. Ik mail opnieuw verschillende malen maar het blijft stil..

Intussen heb ik bijna een maand geleden 380 euro betaald, niet gekregen wat ik besteld heb en wil ik mijn geld nu eindelijk wel eens terug.

Over zes dagen is het een maand geleden en ga ik mijn klacht bij thuiswinkel.org neerleggen..

Hebben jullie ook dit soort k** ervaringen met BOL.COM???

Uur later:

Ik heb eerder bij BOL.COM besteld en nooit problemen gehad. Laat ik dat ook nog even melden.

1 februari 2011:

Vandaag een mail van BOL.COM gekregen:

"Bij navraag is gebleken dat uw retourzending wel is aangekomen, maar niet juist retour is verwerkt. Ik heb dit heden voor u gecorrigeerd."

In de mail worden excuses aangeboden. Ook wordt me verteld dat ik op 6 januari mijn bestelling niet retour had kunnen melden omdat die procedure toen nog niet bestond op de website.

Vooralsnog voel ik me opgelucht. Hoop dat ik inderdaad op korte termijn nu ook mijn geld terug krijg zoals beloofd is.

Ik blijf met het gevoel zitten dat als er iets mis gaat bij BOL.COM het allemaal wel errrruggg veel moeite kost e.e.a. corrigeren..
Schrijf een aangetekende brief, wedden dat je reactie krijgt? Eis het bedrag voor die brief ook terug van bol.com
Jeetje wat ontzettend balen...

Sinds mijn zusje wat problemen heeft gehad met een levering boeken (blijkbaar op verkeerde adres afgeleverd waarna ze de helft in een opengescheurde doos kreeg en de andere helft nooit meer heeft gezien) bestel ik ook alleen nog maar met acceptgiro (had zij gelukkig ook gedaan).

Heb er wel mijn spiegel reflex camera besteld. Levertijd van 5-10 dagen. Netjes afgewacht. Weer kijken op de site, levertijd onbekend. Later ineens weer levertijd 5 dagen. Heb Bol een mailtje gestuurd met de vraag waarom hun levertijd voor die camera net zo hard schommelde als de koers van de dollar. Had hem uiteindelijk de volgende dag binnen.

Verder (gelukkig) geen problemen met Bol.

En sinds ik een iPad heb download ik m'n boeken direct via Amazon op de iPad, de betaling via CC volgt dan wel een keer...
Vandaag - 1 februari - mail van BOL.COM gekregen.

Heb de OP aangevuld.
Heb zelf fantastische ervaringen met bol.com, ook bij problemen - alles wordt in mijn ervaring heel netjes en snel afgehandeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven