Geld & Recht alle pijlers

Kopen bij BOL.COM? $%$W%W$^

29-01-2011 22:29 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin januari een XBOX 360 besteld bij BOL.COM. Meteen betaald met iDeal - 380 euro. Twee dagen later een mooie kartonnen doos. Blijkt de doos alleen de kinnect (de bewegingssensor) te bevatten.

Bellen met klantenservice.. Op ongeinteresseerde toon wordt me meegedeeld dat ik dan de doos maar terug moet sturen en ik dan mijn geld terugkrijg en ik opnieuw kan bestellen. Ik geef aan dat ik niet terug wil sturen, maar mijn ontbrekende XBOX nagezonden wil hebben. Sorry meneer, maar dat doen we niet. U moet terugsturen en anders kunnen we niks voor uw doen..

Dus teruggestuurd... Na een paar dagen kijk ik nog eens op de site van BOL.COM welke termijnen er genoemd worden voor geldteruggave. Opeens zie ik dat je een retourzending moet aanmelden daar.. Waarom heeft die muts van klantenservice me dat nou niet verteld..? Gelukkig is mijn retourzending nog niet bij BOL.COM aangekomen (volgens track & trace van TNT), dus ik meld mijn zending gauw retour.

Ik wacht geduldig af.. controleer af en toe of mijn zending is ontvangen bij BOL.COM.. en op de 14e wordt deze volgens TNT afgeleverd..

Na een paar dagen maar eens bellen... Klantenservice weet van niks, ik moet maar gewoon afwachten.

Na een paar dagen NOG maar eens bellen, klantenservice weet van niks, ik moet maar gewoon afwachten.

Na een paar dagen NOG maar eens bellen, klantenservice weet van niks...

Ik stuur mails, maar krijg geen antwoord.. ik bel nog eens, ik stuur meer mails... maar alle reacties blijven uit.

Op 24 januari krijg ik eindelijk een mail van BOL.COM. Wat??? Ze zeggen mijn retourzending niet te hebben ontvangen???

Ik bel klantenservice.. maar die weten nergens van en doorverbinden met de afdeling die erover gaat kunnen ze ook niet... Ik stuur per mail de TNT barcode van mijn zending en waneer ik heb verzonden heb.. Maar ik krijg opnieuw TOTAAL geen reactie van BOL.COM. Ik mail opnieuw verschillende malen maar het blijft stil..

Intussen heb ik bijna een maand geleden 380 euro betaald, niet gekregen wat ik besteld heb en wil ik mijn geld nu eindelijk wel eens terug.

Over zes dagen is het een maand geleden en ga ik mijn klacht bij thuiswinkel.org neerleggen..

Hebben jullie ook dit soort k** ervaringen met BOL.COM???

Uur later:

Ik heb eerder bij BOL.COM besteld en nooit problemen gehad. Laat ik dat ook nog even melden.

1 februari 2011:

Vandaag een mail van BOL.COM gekregen:

"Bij navraag is gebleken dat uw retourzending wel is aangekomen, maar niet juist retour is verwerkt. Ik heb dit heden voor u gecorrigeerd."

In de mail worden excuses aangeboden. Ook wordt me verteld dat ik op 6 januari mijn bestelling niet retour had kunnen melden omdat die procedure toen nog niet bestond op de website.

Vooralsnog voel ik me opgelucht. Hoop dat ik inderdaad op korte termijn nu ook mijn geld terug krijg zoals beloofd is.

Ik blijf met het gevoel zitten dat als er iets mis gaat bij BOL.COM het allemaal wel errrruggg veel moeite kost e.e.a. corrigeren..
Boeken gekocht, aperatuur gekocht, speelgoed gekocht.

Nooit problemen gehad, altijd met acceptgiro betaald.

@ Jalissa, even je afschriften nakijken en kopie maken van de afschrijving van het artikel.

Dit aangetekend opsturen naar de klantenservice.

http://www.bol.com/nl/m/k ... jn-facturen-of-betalingen
Ja, dat vind ik echt.
Henk, ik zou je gegevens even weghalen. Een minuutje Google leverde mij jouw prive-gegevens al op. Tenzij je dat niet erg vindt natuurlijk
Ik ben heel positief voor wat betreft bol.com.

Een enkele keer problemen gehad maar telkens keurig geholpen.

Ik blijf er dus bestellen (maar betaal altijd achteraf!).
quote:summerbreeze21 schreef op 29 januari 2011 @ 23:01:

Henk, ik zou je gegevens even weghalen. Een minuutje Google leverde mij jouw prive-gegevens al op. Tenzij je dat niet erg vindt natuurlijk

En beviel het?

Lol.. ik bedacht al dat het me iets te ver ging.

Al kan het eigenlijk ook niet zoveel kwaad... toch?

Alhoewel, al die wilde viva dames hier..
quote:henkkelder schreef op 29 januari 2011 @ 23:04:

[...]

En beviel het?

Lol.. ik bedacht al dat het me iets te ver ging.

Al kan het eigenlijk ook niet zoveel kwaad... toch?

Alhoewel, al die wilde viva dames hier..

Nou, het beviel me ontzettend!

Je weet maar nooit wat voor gekken en zieke geesten er op de wereld rondlopen. Ik zou het niet onderschatten en het zekere voor het onzekere nemen.

Net zoals inbrekers actief zijn op Twitter bij mensen die schrijven dat ze lekker op vakantie zijn. En het huis dus wordt leeggeroofd (las ik vandaag toevallig in een tijdschrift).

Ander voorbeeldje, maar je weet gewoon maar nooit toch.
@ Henk: Haha kleine moeite;) Misschien wordt er dit weekend al naar gekeken hoor, dan wordt er ook gewerkt. Maar mocht het niet zo zijn dan kijk ik maandag:)

Ik ga off.. lekker mijn bedje opzoeken. Truste alvast!
quote:summerbreeze21 schreef op 29 januari 2011 @ 23:07:

[...]

Net zoals inbrekers actief zijn op Twitter bij mensen die schrijven dat ze lekker op vakantie zijn. En het huis dus wordt leeggeroofd (las ik vandaag toevallig in een tijdschrift).

Ander voorbeeldje, maar je weet gewoon maar nooit toch.I know.. ik waarschuw mijn kids ook altijd.. en je weet inderdaad nooit.. Voorlopig leek het me vrij onschuldig en het enige dat inbrekers nu weten is dat ik geen XBOX in huis heb en 400 euro rood sta...

quote:Kiekeboow schreef op 29 januari 2011 @ 23:09:

Ik ga off.. lekker mijn bedje opzoeken. Truste alvast!

Hulp nodig bij het zoeken?

Dank je en slaap lekker.
Dat jij 400 euro rood staat daar kan Bol.com niks aan doen. Dat had je namelijk ook gestaan als alles wel goed was geleverd.
quote:Jalisa schreef op 29 januari 2011 @ 22:53:

Nooit problemen gehad tot vorige maand.

Ik had wat besteld en per acceptgiro netjes betaald. Niks aan de hand dus. Totdat ik een paar weken geleden een boek wilde bestellen. Op mijn account stond de factuur nog open. Ik heb toen gebeld met de klantenservice en mijn betalingsbewijs gemaild en toen was het opgelost.

Dacht ik...

Ik kan nog steeds geen bestellingen doen want die worden direct geannuleerd en vervolgens word ik per mail doorverwezen naar hun incassobureau omdat er nog een factuur open zou staan. Ik heb het incassobureau gebeld en zij weten van niks. De klantenservice kan zien dat er geen betalingen openstaan maar kan er ook niks aan doen.

Ik heb het hele verhaal al verschillende keren gemaild. Ook heb ik er duidelijk bij vermeld dat het incassobureau geen gegevens van mij heeft en mij dus ook niet kan helpen. Toch krijg ik steeds weer het antwoord dat ik contact op moet nemen met het incassobureau.

Van het kastje naar de muur dus

Dat zou mijn verhaal kunnen zijn. Het incassobureau wil ook niet luisteren. Word er doodmoe van.

Nu wacht ik maar tot ze me voor de rechter dagen, leg ik daar m'n verhaal wel uit.
Nee dat heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt. Wat ik wel een paar keer heb gehad is dat mijn bestelling ineens na 3-4 weken geannuleerd werd. Dat is ook erg leuk voor de feestdagen en verjaardagen natuurlijk. Had begin deze maand eindelijk een DVD gevonden die ik al heel lang zocht en hij was nog afgeprijsd ook. Kreeg ik eer gister een mail dat het de bestelling geannuleerd was
quote:plops schreef op 29 januari 2011 @ 23:13:

Dat jij 400 euro rood staat daar kan Bol.com niks aan doen. Dat had je namelijk ook gestaan als alles wel goed was geleverd.Klopt, maar dan had ik iig wel de lol ervan gehad.
quote:henkkelder schreef op 29 januari 2011 @ 23:12:

[...]

Hulp nodig bij het zoeken?.Met dit soort opmerkingen moet je èrrug zuinig zijn. Pfffft.
Tsjah.....

Ik zou trouwens geen lol van iets kunnen hebben waardoor ik 400 euro rood zou staan......
Nee tot nu toe geen negatieve ervaringen met bol. Ik krijg altijd wat ik besteld heb. Als ik iets retour zend dan krijg ik altijd netjes een mail dat een artikel retour is gekomen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:roodmetwittestippen schreef op 29 januari 2011 @ 23:18:

[...]

Met dit soort opmerkingen moet je èrrug zuinig zijn. Pfffft.Sorry, ben een beetje melig.
Helemaal mee eens Roodmet..... Ik krijg een beetje vage smaak bij dit topic.
Ik heb vaak gekocht, altijd goed gegaan, tot een tijd geleden. Ik had 2 dingen gepreorderd en betaald met mijn creditcard. De 2 producten kwamen kort na elkaar uit. Een van de producten, , werd plotseling geannuleerd vanwege onvoldoende saldo. Ik baalde omdat ik opnieuw zou moeten bestellen en dus weer verzendkosten zou moeten betalen De andere, die inmiddels wel uit was werd netjes geleverd met een een nota waar "betaalld" op stond maar mijn creditcard was niet belast. Ik belde met de helpdesk en legde daar uit dat waarschijnlijk mis ging doordat mijn creditcard was ingeslikt in een betaalautomaat en ik een nieuwe had gekregen. Dat werd door degene aan de lijn weggewuifd als onziin. Uiteindelijk heb ik het ene product opnieuw besteld en het andere dus nooit hoeven te betalen.
quote:plops schreef op 29 januari 2011 @ 23:20:

Tsjah.....

Ik zou trouwens geen lol van iets kunnen hebben waardoor ik 400 euro rood zou staan......Ik wel, al sta ik helemaal geen 400 euro rood. dat was voor de inbrekers bedoeld.
Nee. Maar ik heb nu een 2e-hands aerikel gekocht en ben in gespannen afwachting.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:roodmetwittestippen schreef op 29 januari 2011 @ 23:18:

[...]

Met dit soort opmerkingen moet je èrrug zuinig zijn. Pfffft.Ik snap je (zo las ik het ook), maar volgens mij bedoelde TO het niet op die manier. Zegt denk ik meer over ons dan over TO
Ik vind je een rare knakker Henk........
quote:plops schreef op 29 januari 2011 @ 23:21:

Helemaal mee eens Roodmet..... Ik krijg een beetje vage smaak bij dit topic.Waarom?
quote:plops schreef op 29 januari 2011 @ 23:30:

Ik vind je een rare knakker Henk........

Mooi, dat is dan nu uit je systeem.

Je hoeft dit topic niet te lezen hoor.

Zijn er nog veeeeeeeeeeel meer.
quote:summerbreeze21 schreef op 29 januari 2011 @ 23:30:

[...]

Ik snap je (zo las ik het ook), maar volgens mij bedoelde TO het niet op die manier. Zegt denk ik meer over ons dan over TO

Leg eens uit hoe ik het ook kan lezen dan?

Maar goed, opmerking met randjes wat mij betreft, maar verder zeer onbelangrijk.

Henk, ik zou wel een nickchange overwegen. Niet voor dit onderwerp, maar in z'n algemeenheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven