Wij gaan ervoor...............deel 3!!

20-03-2007 22:19 1066 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat dit maar weer een heel vruchtbaar topic mag gaan worden
Maria, mijn dochter hoeft straks niet naar de bso en ik heb dan een dag voor mezelf. Niels gaat nu twee dagen naar het kdv, maar zuslief heeft nu een omadag. Als zus naar de basisschool gaat, krijgt broertje een omadag. Maar blijft twee dagen kdv houden. Wat een luizenleven krijg ik dan!!! Ik kijk er al erg naar uit.
Hai meiden,

even snel want de laptop is bijna leeg en ik heb geen zin om achter de pc te gaan zitten.Probeerde vd week tot twee keer toe een buikenfoto op de group te zetten maar dat wilde niet lukken.Probeer het volgende week weer.

Wij zitten nu ook in de ziekenboeg.Wijzelf niet maar dochter heeft een dubbele oorontsteking.Man is vanmorgen met haar nij de huisartsenpost geweest want ze had om half tien vanmorgen al 39 graden koorts.Zo zielig.En hij heeft de hele nacht met haar beneden gezten omdat hij mij wilde laten slapen.Lief hè?Ze heeft geen AB gekregen omdat het volgens de arts daar ij de griep hoorde.Nou heb ik totaal geen tekenen van griep gezien, maar ja.Heb nu voor haar homeopathische neusspray en oordruppels gehaald.Nu maar hopen dat het helpt.Ze ligt nu te slapen op een paracetamol dus dat zal wel niet van hele lange duur zijn.Ik ga daarom ook zo mn bed opzeoekn.

En as dinsdag krijg ik toch een darmonderzoek.Helaas niet met roesje.Dat gaat niet als je zwanger bent.Maar als het goed is zit het in het laatste stuk van mijn darm dus hoeft hij niet zo ver met die slang mn kont in.Hij heeft belooft om heel erg voorzichtig te zijn.Nou moet ik maandag de hele dag laxeren en mag ik maandagochtend voor het laatst wat eten tot aan dinsdagmiddag 12 uur.Gelukkig mag ik wel gezeefde boullion en sportdrank dus wordt ik hopelijk niet al te flauw.

Ik ga naar bed.Laat wel weten hoe het is afgelopen.

Groetjes moon
Moon hoe is het gegaan?
Meiden wat is het hier rustig! Hoe gaat het met iedereen?

Moon hoe is het darmonderzoek gegaan? Hopelijk viel het mee zonder roesje. Lijkt me echt een heel naar onderzoek. Heb je de uitslag al? Dus die arme meid had een dubbele oorontsteking? Wat akelig! Gaat het alweer wat beter met haar? Onze zoon heeft vorige week bronchitis gehad. Weer een inhaler en antibiotica, gelukkig is hij alweer opgeknapt. Heb wel het gevoel dat op dit moment half Nederland ziek is.

Ben maandag weer geweest voor een follikelmeting. Wonder boven wonder waren er nu maar 2 follikels doorgegroeid! Dat was echt een pak van m'n hart. Eén follikel bestond uit twee delen, dat vond ik een beetje raar (ik ga er maar vanuit dat deze niet helemaal goed is, dat zei de echoscopiste overigens niet hoor, die zegt meestal niet zoveel ) en de andere zag er (voor zover ik dat kan beoordelen) normaal uit. De echoscopiste dacht dat ze wel elk moment zouden springen. Morgen moet ik weer terug komen. Hopelijk ziet alles er dan normaal uit. Ik heb nu al drie dagen een vervelende pijn thv m'n rechtereierstok (daar zitten de twee follikels). Ik denk dat ik gisteren m'n eisprong heb gehad, vanochtend had ik wel een iets hogere temperatuur maar dat kan natuurlijk ook eenmalig zijn geweest. Even morgen afwachten. Herkennen jullie dat trouwens? Dat je dan echt een paar dagen een vervelende pijn hebt? Ik heb ergens gelezen dat de pijn ná de eisprong veroorzaakt kan worden door vrijgekomen vocht (uit de follikel). Het zou toch gek zijn als ik m'n eisprong nog niet gehad zou hebben, dat hoop ik maar niet, heb nl vanavond echt geen zin meer in sex , duik zo m'n bed in!

Vandaag gehoord dat een vriend van me voor de tweede keer papa wordt. Hun eerste kindje is nog geen jaar oud ! Ik gun het ze heel erg, maar ik wil nu ook wel eens een keer! Tot later!
Hoi meiden,

Kennen jullie me nog? (schaam schaam)

De reden dat ik hier zolang niet geweest ben is omdat het hier niet lekker gaat.

Volgens mij had ik wel verteld van het vele spugen en slechte slapen van Roán. Nou het spugen hebben we redelijk onder controle gelukkig maar helaas heeft hij zeer waarschijnlijk last van reflux. Roán heeft echt last van de voeding die bij hem omhoog komt. Daarbij slaapt hij alleen maar hazeslaapjes van hooguit een half uur, tel daar het voortdurende gekrijs op.........heel vermoeiend en zwaar dus. Inmiddels alle huis tuin en keukenmiddeltjes geprobeerd en nu vond het CB dat we toch maar door moesten naar een kinderarts omdat we het gewoon niet trokken zo. Vorige week dus eerst bij de huisarts geweest, die reageerde gelukkig direct heel goed. Gisteren moesten we naar het ziekenhuis met Roán. We werden erg serieus genomen gelukkig. Het is heel lastig te zeggen natuurlijk waarom Roán zo overmatig huilt maar ze gaan ons zeker helpen. We moeten nu elke week langs komen met hem en als het niet gaat dan moeten we aan de bel trekken. Eventueel, in het ergste geval, kunnen ze de zorg dan voor een paar dagen overnemen (liever niet natuurlijk). Ze heeft Roán verder ook nog helemaal nagekeken maar gelukkig is hij verder helemaal gezond en natuurlijk liet hij zich van zijn beste kant zien haha. Lachen dat ie deed, de boef.

Ook is hij nog even gewogen en hij weegt nu met 12 weken 4850 gram super goed dus.

Gelukkig heeft hij afgelopen week een behoorlijk goede week gehad, hij kletst en lacht wat af, is echt zo lief!!

Mijn verlof loopt volgende week af maar gelukkig heb ik nog 2 weken extra opgenomen. Voor mezelf wil ik wel weer aan het werk maar zolang het met hem nog niet zo fijn gaat vind ik dat niet zo prettig. Daarnaast komt hij vaak 's nachts ook nog dus dat is wel balen.

Sorry dat ik niet actief deel neem op het moment maar mijn gezin kost me momenteel al mijn energie. Net mijn dochter met 40 graden koorts opgehaald van het kinderdagverblijf.

Het is iig geen desinteresse van mijn kant.

Hopelijk tot gauw.

Liefs Luna
moon hoe is het gegaan?

luna, geeft helemaal neits hoor. als het niet lekker gaat heb je echt geen zin op te gaan typen. komt echt wel weer goed joh!

indien het helpt een keer mag alleen klagen ook, vinden we ook niet erg. je hoeft echt niet de hele tijd te reageren. iedereen heeft weleens een periode gehad dat reageren enzo er niet van kwam.

je gezin gaat voor he. en je eigen ook.

ik hoop dat de stijgende lijn aan blijft houden! en dat het dus snel wat beter gaat.
ff nog wat voor de tabel. IK BEN GEEN 28 MAAR 27 hihihihi

en dames, ik heb gisteren een besluit genomen. deze maand gaan we er nog voor. (gisteren had ik wss mijn vruchtbare dag)

maar volgende maand(en) gaan we er even niet voor. dan gaan we kijken hoe we er in gaan staan verder. hoe het definitief moet.

ik vind het heel erg moeilijk om te beslissen dat we wss niet meer door gaan maar aan de andere kant wil ik ook verder met ons gezin met ons leven. nu zit je toch de hele tijd met de gedachte rekening te houden dat er mss een baby bij komt. en dat al 1,5 jaar (en daarvoor al omdat de wens er wel was)

ooit moet je door en nu zoonlief ook al weer 5 is moet je voor je gevoel steeds meer opnieuw ook beginnen met alles.

dus conclusie; echt definitief is het nog niet maar het einde zit er wel aan te komen.
Hai meiden,

ik had vd week echt geen tijd/puf om te reageren.Ik moest alle dagen werken en ik kon het niet opbrengen om ook nog eens achter de pc te kruipen.

Het darmonderzoek viel me erg mee.Bedankt voor het vragen ernaar.De arts deed het heel erg voorzichtig en ik mocht op het scherm meekijken.Het scheelde ook dat het nu maar een klein stukje hoefde (20 cm) en dat het heel erg licht ontstoken was.Vorige keer was het veel erger en was er ook een veel groter stuk ontstoken.Ik heb nu zetpillen gekregen en die kunnen geen kwaad voor de zwangerschap omdat ze alleen maar in de eerste 20 cm komen en niet verder.Over 4,5 week moet ik weer een darmonderzoek om te kijken of de medicijnen zijn aangeslagen.Dan mag ik gelukig laxeren met bitterzout.Dat is niet lekker om in te nemen maar dan mag ik wel gewoon de dag ervoor eten.Niet zwaar tafelen maar een soepje savonds mag.Nu mocht ik ruim 24uur niks eten.Dat viel op zich nog wel mee maar het laxeren was echt niet prettig.Ik heb eigenlijk de hele dag vrij weinig last gehad en toen heb ik savonds 1 uur enorme kramp gehad.Ik was er echt heel erg beroerd van.Ik zat te bibberen in de badkamer op de vloer (vloerverwarming en dicht bij de wc) tegen de kachel aan.Man had de warme deken in bed voor me aangezet en daar ben ik met kleren en al op gaan liggen want ik was helemaal bevroren.

En ik kan me niet voorstellen dat zo'n kramp goed is voor de kleine.Dat zei de arts dus zelf ook.Dus vandaar de volgende keer bitterzout.Hij zei ook dat ik waarschijnlijk de rest van mijn leven aan de medicijnen moet maar dat wil ik helemaal niet.Ik ben eigenwijs en wil het (als de ontsteking goed weg is) zonder medicijnen proberen.De ontsteking was vorige keer veel en veel erger en toen was ik ook met drie maanden helemaal "schoon".Dat ben ik nu 2,5 jaar geweest dus dan had ik 2,5 jaar voor niks medicijnen geslikt.

Luna:Wat vervelend dat Roán reflux heeft!Erg zielig voor hem.Geloof graag dat hij daar erg veel last van heeft.Hij kan zich nog niet zelf omhoog helpen dus als het uit zn maagje terugloopt doet dat natuurlijk hartstikke zeer.En nu ook een ziek dochter erbij...Je mag lekker komen klagen hoor!Dat lucht vaak even op!Veel sterkte ermee.

Maria:Hoe was je meting?Was alles goed?Ik hoop het wel.Het ziek zijn heerst nu trouwens wel met de kindertjes.Ze zijn zo vatbaar nu in deze tijd.Met onze dochter gaat het wat de oorontsteking betreft gelukkig beter maar nu is ze weer heel erg aan het hoesten.Ik ga maandag even bij de apotheek Balsoclase zetpillen halen.Dan heb ik die maar vast in huis.Die hed ze ooit eens van de HA gekregen en die hielpen zo goed.Ik heb er alleen nu nog maar eentje en als ze zo blijft hoesten doet ze snachts ook geen oog dicht (en wij ook niet)!

Gutje:Het lijkt me erg moeilijk om zo'n beslissing te nemen maar idd hoe lang ga je door als voor de derde gaat en het leeftijdsverschil met de jongste steeds groter wordt.Misschien als je het los kan laten dat het dan alsnog lukt.Dat hoor je tenslotte vaak genoeg.

Met mij gaat het verder wel goed.Ik heb de kleine vandaag al een paar keer gevoeld.Heel erg bijzonder.Heb de afgelopen week geen tijd gehad om erop te letten maar vandaag was mijn laatste werkdag en toen ik klaar was voelde ik de kleine.Net alsof t wilde zeggen dat t blij was dat ik nu vakantie heb en rust.Ik had gister en vadaag wel last van een harde buik.Toch een teken dat ik teveel heb gedaan.Maar ik kan het niet helpen.Die afspraken stonden al en kon ik niet afzeggen.Het kan natuurlijk wel maar dan heb ik ook geen geld.Dat is wel weer een van de nadelen als je voor jezelf werkt.Geen werk,geen inkomsten!

Heb afgelopen donderdag een kenningsmakingsgesprek met het kraambureau gehad.Dat was ik helemaal glad vergeten.Ik had van 16:00 tot 20:00 gewerkt en was net naar boven gegaan om te strijken.Toen riep mn man dat die mevrouw er was.Het was echt een hele leuke vrouw.Het is een heel kleinschalig kraambureau (maar 10 kraamhulpen) en ze leggen de lat wat hoger dan de grote kraambureau's.Ze zijn twee jaar geleden begonnen en toen ik voor het eerst een advertentie van hun zag heb ik meteen tegen manlief gezegd dat ik bij een tweede naar dat kraambureau wilde.Ik had er zo'n ontzettend goed gevoel bij!En nu na dat gesprek is dat alleen maar versterkt.Ze nemen niet meer aan als dat ze kunnen en garanderen dat ze de volle 8 dagen dezelfde kraamhulp kunnen bieden.Ze kijken na het kennismakingsgesprek ook welke kraamhulp ze bij welk gezin kunnen plaatsen.Dat er naar hun inzicht de best bij het gezin passende kraamhulp komt.Ik ben er helemaal blij mee.Degene die ze voor je in gedachten hebben komt ook het gesprek doen met 30 weken en die is ook bij de bevalling.En dat vind ik ook een erg prettig idee want zo iemand weet dan ook hoe de bevalling is verlopen.Ik heb me meteen aangemeld.Gelukkig kon ik nog terecht.Voor (begin) juli zitten ze namelijk al vol en kunnen niemand meer aannemen.

Wat gaan jullie allemaal doen met de kerstdagen en oud en nieuw?

Wij zijn kerstavond bij mn schoonouders (broodmaaltijd) en 1e kerstdag bij mijn ouders (heerlijk 3 gangen menu).2e kerstdag gaan we lekker thuis met zn 3en gourmetten.Dat wordt de eerste keer dat we dat met onze dochter gaan doen en ik ben benieuwd hoe ze het vindt.

Oud en nieuw vieren we bij vrienden.Dan gaan we ook gourmetten.Dochter gaat dan ook mee en en gaat daar dan naar bed.We nemen haar dan snachts weer mee naar huis.Dat wordt ook voor het eerst dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaat doen.

Hoe vinden jullie het de afgelopen dagen?Mooi hè met al dat ijs?Ik vind het prachtig!Als het ijs nog niet te slap is ga ik morgen met dochterlief nog even de ijsbaan op.Niet schaatsen maar gewoon lopen.Ze is vandaag met mn man geweest en vond het helemaal super.Want ijs heb je natuurlijk niet elke dag.

Ik ga nog even bij het mei 2008 topic kijken en dan waarschijnlijk lekker mn bed in.Even een paar uurtjes pakken.

fijn weekend allemaal!

Groetjes moon
Net de "kleine blonde dood" op tv gekeken. Aangrijpende film zeg, jeetje je kind dood. Je grootste nachtmerrie.

Moon gelukkig viel het darmonderzoek mee! Dat klinkt best heftig zeg met dat laxeren en dan 24 uur niet eten?? Beetje gek dat ze dat bij een zwangere vrouw adviseren. Gelukkig kan je het de volgende keer anders doen! Dat klinkt inderdaad goed van dat kraambureau. Heel belangrijk dat je er zelf een goed gevoel bij hebt!

Gutje ik kan me jullie beslissing heel goed voorstellen. Het is ook nogal een tijd; 1,5 jaar. Ik ben er zelf soms ook verbaasd over dat we al zolang bezig zijn. Moet wel zeggen dat de tijd vliegt en dat het aan de ene kant lijkt alsof we nog niet zolang bezig zijn maar aan de andere kant is er natuurlijk wel enorm veel gebeurd in die 1,5 jaar. Je moet het er samen over eens worden en ik begrijp je motivatie wel. Inderdaad het leeftijdsverschil en weer helemaal opnieuw moeten beginnen en jullie hebben al twee kinderen. Dat gevoel heb ik ook regelmatig. Onze zoon gaat over een half jaar al naar school, we zouden weer wat verdere reizen kunnen gaan maken, we hebben best veel tijd voor onszelf, ik ben al 37. Met een babytje erbij heb je weer ineens een totaal ander leven. Maar wat mij toch drijft is dat het nooit mijn ideaalplaatje is geweest "één kind" en ik kan me er ook niet goed bij neerleggen. Soms zou ik willen dat ik even met een cameraatje bij ons binnen kon kijken....zwemmen die zaadjes nou te traag en komen ze daardoor niet op tijd bij de eitjes aan? Of zijn mijn eitjes van minder goede kwaliteit waardoor de bevruchting niet lukt? Of is mijn luteale fase te kort en daardoor de innestelomstandigheden niet optimaal? Of is het gewoon domme pech? Ik kan het niet uítstaan dat ik niet weet waaróm het dit keer niet lukt. Het is de bedoeling dat we in januari met IUI starten (mits het zaad van manlief daarvoor geschikt is, over die uitslag zal ik volgende week eens bellen). Dat willen we (denk ik nu) een keer of 3 proberen. Als het dan niet gelukt is denk ik dat we ermee stoppen, hoewel...dat is zo moelijk te voorspellen, maar je moet inderdaad toch wel een keer een grens trekken. Gutje, ik hoop dat wij gewoon allebei heel binnenkort zwanger zijn en dat ook wij een mooie gele balk krijgen in de tabel :)!

F5 voor de nieuwe tabel!
Effe een dikke knuffel voor Maria en Gutje. Meiden ik hoop dat jullie in 2008 allebei een gele streep hier krijgen en dus allebei snel zwanger mogen worden.

Ik wens iedereen hier hele fijne kerstdagen toe. Geniet ervan met jullie gezinnetjes en tot gauw.

Heel veel liefs van Luna

Hele fijne kerstdagen toegewenst!!!

hoi dames!

nee, ik ben jullie niet vergeten... (schaam schaam)

wil mijn excuses aanbieden waarom ik al lange tijd niet gereageerd heb. daar zijn heel veel (niet zo belangrijke) redenen voor.

als ik zo lees wat er bij jullie allemaal speelt, luna met haar zoon, moon met haar darmonderzoek, gutje met haar beslissing en maria met haar mmm verhaal. ik voel me dan een beetje schuldig dat hier alles zo heerlijk goed gaat.

zoonlief heeft zijn advies gegeven voor voortgezet onderwijs (erg goed) en we zijn rustig aan het nadenken over zijn nieuwe school. manlief heeft zijn moeder hieren geniet daar enorm van. en dochterlief? dat is een perfect lief, gezellig makkelijk kind. zo'n beebje wens ik iedereen...

ik wens jullie fijne dagen, en alle goeds die jullie nodig hebben EN verdienen

liefs,

wil
Hoi Meiden,

Ook hier even een fijne kerst en een gelukkig 2008 voor jullie allemaal.

In het bijzonder hoop ik dat Maria en Gutje heel snel zwanger mogen worden. Ik gun het jullie zo!

Verder zie ik behoorlijk op tegen de kerst en oud en nieuw. Het is bij ons helaas allemaal nogal anders natuurlijk dan vorig jaar. We gaan ons best doen om er goed doorheen te komen!
Jullie ook allemaal fijne kerstdagen en alvast een gelukkig 2008 toegewenst. Josephine heel veel sterkte deze dagen, het zal inderdaad heel anders zijn dan vorig jaar, zeker ook voor je moeder.

Wil hartstikke fijn toch dat het zo goed bij jullie gaat! Daar hoef je je toch niet schuldig over te voelen? Jullie hebben de afgelopen jaren meer dan genoeg narigheid meegemaakt dus geniet er maar lekker van! Afgezien van het feit dat ik nog steeds niet zwanger ben, heb ik een heerlijk leven hoor en geniet ik ook volop van alle leuke dingen!

Luna hopelijk wordt 2008 voor jullie een stuk rustiger, in ieder geval minder getob met Roán zodat jullie heerlijk kunnen gaan genieten!

Tot later allemaal!
fijne feestdagen allemaal!!!!!!!!

en idd wil schuldig voelen hoeft niet hoor. iedereen krijgt zijn portie in het leven en als het goed gaat moet je er gewoon van genieten!!

en inderdaad ga ik hier net als maria gewoon ook door met de leuke dingen van het leven.
Wat is het hier rustig zeg!

Maria:Weet je al wat?Of heb je nog niet gebeld?Was even nieuwsgierig.

Gaan vanavond lekker naar de film."The golden compass".Schijnt n hele mooie film te zijn.Ik ben benieuwd.Mijn ouders passen lekker op dus morgenochtend geen "wekker" om kwart over 7.Al is dat toch wel gezellig hoor.Vanmorgen was ze sint maartenliedjes aan het zingen.Dan liggen wij echt helemaal in een deuk in bed.Geweldig vind ik dat.Ik ben zo blij dat ze geen last heeft van een ochtendhumeur.Dat lijkt me echt vreselijk.Een kind dat eerst een uur nodig heeft om wakker te worden.Zou niks voor mij zijn.Ik ben zelf ook meteen van de babbel 's morgens.Ik ben echt zo benieuwd hoe de tweede zal gaan worden.Wordt die net zo vrolijk,is het wel een slaper,hoe zal het met bv gaan,wordt deze ook eerder geboren of zal ik dit keer overlopen?Ik vind het best wel spannend.Aan de ene kant gaat het zo snel maar aan de andere kant duurt het nog zo lang!Ik ben zo nieuwsgierig wat er in zit.Of het een jongetje of meisje zal zijn.Dochter denkt van een jongetje en dat denk ik dus zelf ook.Hoop dat ik me met de 20 weken echo kan beheersen.Ik wil het niet weten maar ben wel erg nieuwsgierig.Hoop ergens stiekem dat het per ongeluk zichtbaar is.Maar mn schoonmoeder gaat dan ook mee en die kan dat echt niet voor zich houden.En ik zelf trouwens ook niet.Ik ben een mega flapuit dus zoiets geheim houden gaat niet lukken.

Ik ga lekker nog even mn ogen dichtdoen want anders slaap ik vanavond onder de film.Groetjes
Ik wil jullie allemaal een fijne oud en nieuw wensen met veel liefde en geluk voor in 2008.

Liefs Swane
een heel erg gelukkig fijn prachtig gezond maar vooral ook leuk 2008 gewenst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een gelukkig 2008 met goede zwangerschappen, vlotte bevallingen en gezonde baby's toegewenst !!!
Ik wens jullie allemaal een geweldig en gezond 2008 toe!

Ik ben helaas weer ongesteld geworden, maar ach het went!

Wat wel gek is is dat ik echt super weinig ongesteld ben, het begon zondag met een beetje bruine prut en ik had verwacht dat het gisteren wel goed zou zijn doorgezet maar nog steeds hetzelfde. Vandaag lijkt het alweer over. Dit heb ik in het verleden wel vaker gehad en ik dacht dat ik dan die maand geen eisprong had gehad (en dus weinig opbouw baarmoederslijmvlies) en daardoor zo licht ongesteld was maar deze maand heb ik wel degelijk een eisprong gehad (bewezen door de follikelmetingen), dus dat vind ik wel gek . Voel me wel echt super ongesteld en ook m'n temperatuur is gedaald.

Morgen hoor ik of ik (in het kader van de IUI) met Clomid of Puregon moet starten en vrijdag heb ik een telefonisch consult met de gynaecoloog en hoor ik de uitslag van de semenanalyse van manlief. Ben benieuwd. Heb wel m'n twijfels of de IUI deze maand wel doorgaat. De kans is natuurlijk groot dat er weer een kink in de kabel komt (te veel IUI aanvragen, te veel follikels etc). Van de week dacht ik zelfs: "heb ik eigenlijk wel zin in dat hele circus??" Maar ik denk dat als we nu niet met IUI doorgaan dat we er mogelijk later spijt van krijgen omdat we dan niet alles geprobeerd hebben. Soms heb ik er goed m'n buik van vol!

Moon hoe was de film? En heb je lekker uit kunnen slapen?

Gutje, voel jij je ongesteldheid al naderen? Zou toch fijn zijn als we 2008 met een zwangerschap voor jou konden beginnen!

Tot later allemaal!
he jammer maria!

ik voel nog niets naderen. zaterdag zou ik niet ongi moeten worden hahaha.

tot nu toe ook geen pijnlijke borsten terwijl als ik dit heb ik eigenlijk altijd al weet dat ik ongi wordt. dus er is nog een kansje.

we hebben in ieder geval op de goede dagen wat gedaan dus...............ben benieuwd.............
Hey meiden,

Een heeeeeeeel gelukkig 2008 voor iedereen!!!

Poeh, lang geleden dat ik een berichtje heb achter gelaten. Het is druk hier, zelfs in de vakantie een heel gedoe. Vandaag is de stucadoor in huis om het kamertje (jippie) te stucen en nog een stukje ravage van de dakrenovatie te herstellen.

Vorige week hebben we het kamertje besteld bij Praxis...spannend!!! En ik heb me opgegeven voor zwangerschapsyoga, volgende week de 1e keer. Daar heb ik wel zin in.

Maandag bij de VK geweest. 3,5kg zwaarder geworden in totaal; volgens mij heb ik 1 kg links en rechts...tja van D naar F... als het hier maar bij blijft. Buik groeit nu echt heel snel, baarmoeder zit net iets onder mijn navel.

We hebben ook het hartje gehoord voor het eerst, echt leuk. Ze kon 'm eerst niet goed vinden. 't Zat heel ver weg, maar kwam steeds dichter bij. Zo leuk om te horen.

Nu gaan we de kinderopvang regelen. Oppassen van opa's en oma's wil ik liever niet. (zal op de group een toelichting geven)

Ik wil nu zoooo graag weten of het een jongen of een meisje wordt. We hebben echt een namencrisis hier. Ik dacht dat we wel dezelfde smaak hadden...niet dus...haha!

Wil: wat een super foto's, echt heel bijzonder. Wat is Norah al gegroeid zeg, ze wordt al echt een meisje nu. Lief hoor! Hoe gaat het op je werk?

Maria: balen zeg! Hoe is het consult verlopen? En over spijt...je hebt nu een begin gemaakt, probeer nog even door te bijten!!!

Gutje: spannend zeg! Nog nieuws...

Moon: hoe was de film. Ik wil er ook nog graag naartoe deze vakantie...ff checken of het de moeite waard is. Hoe gaat het met je buik? Groeit ie ook al zo snel? Ik zie dat je morgen naar de VK gaat! Krijg je weer een echo, of alleen een controle? Hoe gaat het met je darmen?

Luna: hoe gaat het met jullie? Alles weer een beetje op orde met je kleine mannetje?

Nou ik ben vast de helft van jullie vergeten! Maar ben ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat!!!

Veel groetjes,

Purper 17+3
Naja, ik had alle namen dik gedrukt, nu staat alles er gewoon tussen. Beetje vervelend lezen voor jullie...stom internet!
Zo, alle drukte zit er weer op

Iedereen een fijne jaarwisseling gehad?

Ik heb en tijd niet geschreven want druk druk druk.

Ik was 24 dec. jarig en heb dat voor ruim 30 man 23 dec gevierd. Voor het eerst niet op 24 dec want dan kwam iedereen altijd 's avonds en daar had ik geen zin in. Nu dus lekker overdag dus konden we 's avonds bijkomen. Joost was super lief ondanks de drukte, alleen 's avonds zette ie het op een huilen, misschien omdat het te stil was.. ha ha (hij huilt nooit 's avonds alleen als er drukke dagen zijn, zoals ook met kerst, ik denk echt dat ie dan de drukte aan het verwerken is ofzo) Met de kerst in een hotel gebruncht en dat ging ook goed. (joost heeft lekker geslapen daar en met de serveerster gesjanst...)

Oud&Nieuw vierde we thuis met wat vrienden en was ook erg gezellig!

Hebben jullie kindjes nog "last"gehad van de harde knallen??

Sinds gister zijn we met een groentehapje begonnen. Hij vond het heerlijk en probeerde al gelijk de lepel zelf erin te doen. We hebben een helft van het potje 's ochtends gegeven en de andere helft 's avonds. Hoe deden/doen jullie dit?? Geven/gaven jullie elke dag een potje? Joost heeft nu nog vijf flessen van 200 cc. De potjes komen er dus extra bij want we merken dat hij niet genoeg heeft aan de flessen, hij jammert elke keer als de fles op is. (cb gaf een suggestie om hem 4 flessen te laten drinken maar dat lukt echt niet, misschien allleen als er 240 cc in mag) Nu hij bijna 6 maanden is gaat er veel veranderen maar ik weet niet zo goed nog wat. (qua voeding) Ik moet 15 jan. naar het cb en zal het daar ook vragen alleen vindt ik hun vaak zo vaag. Hoe hebben jullie de voedingen aangepast rond een half jaar???

Gutje: Spannend hoor, zou het.......... (ik duim voor je)

Purper: gelukkig gaat alles goed, leuk he shoppen voor je kindje!! Nog even wachten tot 16 januari dan weet je (als het goed is) wat het wordt. Over het oppas verhaal, je moet doen wat je zelf het beste lijkt. Voor mij is dat ook het kdv omdat ik er geen goed gevoel bij heb om hem naar mijn moeder of vader te brengen, ondanks dat familie is. Alleen naar mijn schoonouders en daar is Joost ook op de zaterdagen. Wat ik al eerder schreef is dat de kdv ons maar 80 euro in de maand kost voor 2 dagen in de week, is dus goed te doen. Na je verhaal begrijp ik het ook, ook al was er geen verhaal en kies je zowiezo voor het kdv omdat je dat wilt, dat is toch ook geen probleem. (of wordt je daar door mensen om je heen op aangekeken?)

Moon: Ook ik hoor graag hoe de film geweest is. Wil binnenkort even een avond voor ons samen plannen met een etentje en film dus ben benieuwd of het de moeite is om naar toe te gaan.

Maria: Hoe is het gesprek gegaan vandaag, en succes voor vrijdag. Ik kan me voorstellen dat je soms je "buik ervan vol hebt". Maar je kan altijd nog stoppen na een x aantal IUI behandelingen, al hoop ik zo voor jullie dat het de 1e keer gelijk raak is en dan zal je zien dat je erg blij bent dat je doorgezet hebt.

Josephine: de afgelopen dagen zullen wel erg moeilijk geweest zijn, hopelijk zijn jullie de dagen goed doorgekomen.

Wil: wat een leuke foto's, wat geweldig dat beide oma's haar nu vast kunnen houden. Je man zal ook wel super blij zijn!

Nou meiden, de groetjes aan iedereen!

En voor degene die nu lekker vakantie hebben: geniet er nog even van.
Swane nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik heb je leeftijd in de tabel veranderd, je bent nu toch 31? Zo te lezen hebben jullie drukke dagen gehad, maar wel gezellig! Ik kan je helaas geen antwoord geven over de voeding van Joost want eerlijk gezegd ben ik dergelijke details al weer helemaal vergeten! Ik meen me te herinneren dat ze maximaal 1 liter melk mogen drinken op een dag (volgens mij gaven wij wel een fles van 220 of 240cc toen hij wat ouder was) en daar komt dan inderdaad het groente/fruithapje nog bij. Dat ventje van jullie heeft gewoon bérehonger, je kunt hem toch slechts honger laten lijden? Geef je hem al pap, dat vult ook een stuk beter.

Purper ik heb op je verhaal op de group gereageerd. Netjes toch die 3,5 kilo erbij? Hihihi het lijkt er wel op alsof het heel erg plaatselijk is gaan zitten! Lastig is dat toch als je zo'n verschillende smaak hebt qua namen, heel erg herkenbaar! Mijn man's voorkeur ging meer uit naar Engelstalige namen maar de jongensnaam die ik in gedachten had, stond eigenlijk al 100% vast voor mij hahaha (al vóórdat ik überhaupt zwanger was!). De naam die zijn voorkeur had is toen z'n tweede naam geworden !

Gutje?? Ik hoop zó dat je zwanger bent! (en dáárna wil ik! ) Ik duim voor je!

Moon je gaat morgen naar de verloskundige! Laat je even weten hoe het was? Veel plezier!

Nou, vandaag ben ik dan tóch nog écht ongesteld geworden! Ik schreef al eerder dat ik vanaf zondag alleen wat bruine afscheiding had maar vanochtend had het toch ineens doorgezet. Wel gek overigens, zo'n lange "aanloop" heb ik zelden! Heb contact gehad met de assistente van de gynaecoloog en zij zei dat ik vandaag dan moest rekenen als m'n eerste cyclusdag. En dát betekent dat ik nu een cyclus heb gehad van 30 dagen en m'n eisprong op dag 17, dus zowaar een luteale fase van 13 dagen! Jippie!!! (zou het komen doordat ik deze maand vroeger naar bed ben gegaan; ik heb altijd moeite om op tijd naar bed te gaan waardoor ik meestal niet meer sliep dan 6 á 7 uur per nacht)

Ik mag doorgaan met Clomid 25 mg! Ik ben helemaal blij, gelukkig niet starten met die Puregon. Puregon wordt niet vergoed door m'n zorgverzekeraar, dus dat zou een dure grap zijn geworden . Maar het belangrijkste nadeel vond ik nog wel het risico op overstimulatie, aangezien ik al zo heftig reageer op Clomid. A.s. vrijdag belt de gynaecoloog me en hoor ik de uitslag van m'n man, dat is nog wel even spannend. Hopelijk krijgen we nu niet te horen dat IUI helemaal geen optie is, maar dat kan ik me eerlijk gezegd amper voorstellen. Duimen jullie voor me? Tot later!

En weer even F5 voor de nieuwe tabel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven