
Vliegen bij KLM
dinsdag 23 november 2010 om 20:05
maandag 31 januari 2011 om 17:23
maandag 31 januari 2011 om 17:34
Als je bij KLM werkt, vlieg je nooit voor KLC. Je vliegt ook andere type toestellen, KLM europa is 737 en KLC Fokker of Embraer.
Bij KLC vlieg je meer naar de kleinere steden zoals Düsseldorf, Frankfurt, Luxemburg, Bordeaux etc. Bij KLM vlieg je meer op de hoofdsteden zoals Rome, Barcelona, Lissabon etc.
het is inderdaad een beetje verwarrend want het vluchtnummer bij beide maatschappijen is gewoon een KLM vluchtnummer.
Bij KLC vlieg je meer naar de kleinere steden zoals Düsseldorf, Frankfurt, Luxemburg, Bordeaux etc. Bij KLM vlieg je meer op de hoofdsteden zoals Rome, Barcelona, Lissabon etc.
het is inderdaad een beetje verwarrend want het vluchtnummer bij beide maatschappijen is gewoon een KLM vluchtnummer.
maandag 31 januari 2011 om 18:35
maandag 31 januari 2011 om 21:32
Vooralsnog niemand. Er hebben 2 mensen een herkansing gehad, maar de testen zijn nu achter de rug. Vandaag eerste praktijkexamen gehad en komende donderdag general exam. Heb wel gehoord dat er mensen zijn uitgevallen in groepen die net voor of net na ons zijn begonnen. De regels zijn echt heel strak.
maandag 31 januari 2011 om 21:47
Maar als je dus afvalt zit je dus helemaal zonder baan?
Want ik neem aan dat je je oude baan hebt opgezegd voor die 6 weekse cursus begon?
Het is best een risico wat je neemt natuurlijk.
Maar ik neem aan dat als je goed leert en het serieus neemt ,dat het niet enorm moeilijk is om alles te halen of wel? (of is dit weer zo'n vooroordeel dat stewardess zijn niet moeilijk is??
)
Want ik neem aan dat je je oude baan hebt opgezegd voor die 6 weekse cursus begon?
Het is best een risico wat je neemt natuurlijk.
Maar ik neem aan dat als je goed leert en het serieus neemt ,dat het niet enorm moeilijk is om alles te halen of wel? (of is dit weer zo'n vooroordeel dat stewardess zijn niet moeilijk is??

maandag 31 januari 2011 om 22:07
quote:Lizzl schreef op 31 januari 2011 @ 20:53:
Ik vlieg geen airbus, dus geen idee wat de mogelijkheden zijn. Gokje: 3/3 Dubai
Hoeft niet perse. Ik kreeg toendertijd een IAH (Houston) in mijn maag gesplitst. Was 3 om 6 omloop, ik kreeg maar 3 dagen vrij
Kan dus goed dat je ook 'even' naar Dallas op en neer mag of Addis Abeba, Washington, Dubai, Bahrein, Abu Dhabi.
Kortom genoeg keus!
Leuk dat je ons op de hoogte houdt STB! Succes verder!
Ik vlieg geen airbus, dus geen idee wat de mogelijkheden zijn. Gokje: 3/3 Dubai
Hoeft niet perse. Ik kreeg toendertijd een IAH (Houston) in mijn maag gesplitst. Was 3 om 6 omloop, ik kreeg maar 3 dagen vrij
Kan dus goed dat je ook 'even' naar Dallas op en neer mag of Addis Abeba, Washington, Dubai, Bahrein, Abu Dhabi.
Kortom genoeg keus!
Leuk dat je ons op de hoogte houdt STB! Succes verder!
dinsdag 1 februari 2011 om 02:17
Ha, ik had ook een Houston. als ICA toen. Toen ik de OCR voor het eerst zag, viel m'n bek echt open. Na 2 jaar 'af' te zijn gegaan achter een gordijn in een stoel in het rokersdeel van de 747 bij Martinair was het echt van de hel in de hemel! ("oh kijk Jan hier zitten ze te slapen!!")
Die 9 daagse BKK komt dit jaar nog wel een keer. Dan kom ik wel ff een bakkie bij je doen!
Americagirl, nee de examens zijn niet enorm moeilijk. Met gewoon gezond verstand en iedere avond een uurtje studeren haal je alles met gemak.
Die 9 daagse BKK komt dit jaar nog wel een keer. Dan kom ik wel ff een bakkie bij je doen!
Americagirl, nee de examens zijn niet enorm moeilijk. Met gewoon gezond verstand en iedere avond een uurtje studeren haal je alles met gemak.
dinsdag 1 februari 2011 om 15:03
quote:mayou schreef op 01 februari 2011 @ 02:17:
Ha, ik had ook een Houston. als ICA toen. Toen ik de OCR voor het eerst zag, viel m'n bek echt open. Na 2 jaar 'af' te zijn gegaan achter een gordijn in een stoel in het rokersdeel van de 747 bij Martinair was het echt van de hel in de hemel! ("oh kijk Jan hier zitten ze te slapen!!")
Hihi... jaaaaa Mayou dat had ik ook. Wat een shock. Ben van Trans naar KLM gegaan. Ook zo'n fantaaastisch hightech-gordijn om te 'rusten' hadden wij daar Even bijkomen tijdens vluchten zoals: AMS-Luxor-Hurghada-AMS, AMS-TelAviv-Ovda-AMS. Werd je gewoon in je arm of schouder gepookt door het gordijn heen; 'Hep u effe een cola voor mijn? Ik hept zukke verschrikkuluke dorst....'
En dan kom je bij de KLM met slaapcabines en joggingpakken, waar je prinsesheerlijk gewoon een paar uur kunt tukken, tijdens je werk. Super! Dat was echt geweldig!
Geniet ervan meiden!
Ha, ik had ook een Houston. als ICA toen. Toen ik de OCR voor het eerst zag, viel m'n bek echt open. Na 2 jaar 'af' te zijn gegaan achter een gordijn in een stoel in het rokersdeel van de 747 bij Martinair was het echt van de hel in de hemel! ("oh kijk Jan hier zitten ze te slapen!!")
Hihi... jaaaaa Mayou dat had ik ook. Wat een shock. Ben van Trans naar KLM gegaan. Ook zo'n fantaaastisch hightech-gordijn om te 'rusten' hadden wij daar Even bijkomen tijdens vluchten zoals: AMS-Luxor-Hurghada-AMS, AMS-TelAviv-Ovda-AMS. Werd je gewoon in je arm of schouder gepookt door het gordijn heen; 'Hep u effe een cola voor mijn? Ik hept zukke verschrikkuluke dorst....'
En dan kom je bij de KLM met slaapcabines en joggingpakken, waar je prinsesheerlijk gewoon een paar uur kunt tukken, tijdens je werk. Super! Dat was echt geweldig!
Geniet ervan meiden!
dinsdag 1 februari 2011 om 15:25
quote:kateke schreef op 01 februari 2011 @ 14:25:
Ok, dan laat ik morgen mijn gsm geen seconde onbewaakt
haha ja ik ging er ook mee naar de WC, maar toen belden ze precies toen ik in de AH liep met een volle boodschappenmand en alles! Dus heb gevraagd of ze over kwartiertje wilde terugbellen
Was bang dat ze dat zouden vergeten of dat het meteen een dag later zou worden maar echt stipt 15 minuten later hingen ze weer aan de lijn gelukkig
Ok, dan laat ik morgen mijn gsm geen seconde onbewaakt
haha ja ik ging er ook mee naar de WC, maar toen belden ze precies toen ik in de AH liep met een volle boodschappenmand en alles! Dus heb gevraagd of ze over kwartiertje wilde terugbellen
Was bang dat ze dat zouden vergeten of dat het meteen een dag later zou worden maar echt stipt 15 minuten later hingen ze weer aan de lijn gelukkig

woensdag 2 februari 2011 om 11:45
Ik ben gebeld door Manpower en mag half maart op gesprek. Pff dat duurt nog lang, heb er zo'n zin in! Ik krijg eerst een gesprek met een andere sollicitant(e) en 2 recruiters en vervolgens een individueel gesprek waarin ook mijn Engels getest zal worden. Iemand enig idee wat ik hiervan kan verwachten? Moet ik bijv. iets over mezelf vertellen in het Engels of zal ik vragen moeten beantwoorden? Ik wil me graag goed voorbereiden. Mijn Engels is prima, maar ik ben bang dat ik door de zenuwen dicht klap.
Ben nu al aan het nadenken over mijn outfit. Ik heb een mooi grijs colbertje wat ik graag aan wil doen, kan ik hieronder een net zwart jurkje tot op de knie aantrekken? Of moet ik echt in een mantelpakje? En moet ik onder dat jurkje of mantelpakje een huidskleurige panty met pumps? Of een zwarte panty? Vind een huidskleurige panty in de winter zo gek haha..
In dezelfde tijd dat ik bij KLM solliciteerde heb ik ook bij Transavia gesolliciteerd. Mag daar nu ook op gesprek komen, maar vraag me af of dit wel handig is. Ik lees dat ze met seizoenscontracten werken, maar van en tot wanneer loopt het seizoen dan precies? En weet iemand of er ook een wachtlijst bij Transavia is. Het zou natuurlijk ideaal zijn als ik eerst een seizoen bij Trans kan vliegen en zo de wachtlijst van KLM kan overbruggen (jaja ik ga er nu even heel positief van uit dat ik bij beide wordt aangenomen ). Maar wat nou als mijn contract bij Trans bijv. tot december loopt en ik word ik november bij KLM opgeroepen voor de training? Wat denken jullie?
Ben nu al aan het nadenken over mijn outfit. Ik heb een mooi grijs colbertje wat ik graag aan wil doen, kan ik hieronder een net zwart jurkje tot op de knie aantrekken? Of moet ik echt in een mantelpakje? En moet ik onder dat jurkje of mantelpakje een huidskleurige panty met pumps? Of een zwarte panty? Vind een huidskleurige panty in de winter zo gek haha..
In dezelfde tijd dat ik bij KLM solliciteerde heb ik ook bij Transavia gesolliciteerd. Mag daar nu ook op gesprek komen, maar vraag me af of dit wel handig is. Ik lees dat ze met seizoenscontracten werken, maar van en tot wanneer loopt het seizoen dan precies? En weet iemand of er ook een wachtlijst bij Transavia is. Het zou natuurlijk ideaal zijn als ik eerst een seizoen bij Trans kan vliegen en zo de wachtlijst van KLM kan overbruggen (jaja ik ga er nu even heel positief van uit dat ik bij beide wordt aangenomen ). Maar wat nou als mijn contract bij Trans bijv. tot december loopt en ik word ik november bij KLM opgeroepen voor de training? Wat denken jullie?
woensdag 2 februari 2011 om 14:01
Bij allebei solliciteren want je weet nooit waar je aangenomen wordt. En als je al bij Trans vliegt en je kunt bij KLM in de training kun je toch ontslag nemen bij Trans. Je zal niet de eerste zijn. Een zomerseizoen loopt gemiddeld van april tot en met oktober.
Een jasje met een jurkje kan natuurlijk ook en de kleur panty mag je helemaal zelf weten. Het gaat er om dat je er goedverzorgd uitziet en je speelt op safe door dan geen broek aan te trekken, ook al is die nog zo netjes.
Ze stellen je een paar vragen in het Engels. Is echt niets om je zorgen over te maken.
Een jasje met een jurkje kan natuurlijk ook en de kleur panty mag je helemaal zelf weten. Het gaat er om dat je er goedverzorgd uitziet en je speelt op safe door dan geen broek aan te trekken, ook al is die nog zo netjes.
Ze stellen je een paar vragen in het Engels. Is echt niets om je zorgen over te maken.