NS in de bocht

01-02-2011 13:20 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
FF stoom afblazen.

Wie o wie kan me zeggen of ik gelijk heb of de NS.

Pas geleden ben ik van Arnhem naar Amsterdam gereisd met de trein.

Ik heb een kortingskaart en ik dacht: lekker makkelijk in de spits, geen file, wel boek lezen.

Ik had de auto dan ook onder / naast het station in Arnhem staan.

Op de site van de NS gekeken wat voor parkeergelegenheid daar is.: Betaald parkeren.

Als ik doorklik op betaald parkeren staat er dit:

Betaald parkeren

Met de auto naar het station

• Bij elk station is parkeergelegenheid.

• Het Parkeer en Reis (P+R) terrein wordt vanaf de snelweg aangegeven.

• Bij dit station vindt u een P+R terrein.

• Als klant van NS krijgt u flinke korting op de parkeertarieven.

• Lees meer over parkeergelegenheden bij station.

Dus ik denk Joepie! korting. Mooi meegenomen.

Ik klik nog verder en ik lees dit:

Cashfree betalen

U betaalt cashfree, dus zonder contant geld. Cashfree betalen werkt als volgt:

• Steek bij het inrijden uw Chipknip, creditcard of Mobility Mixx kaart in de kaartlezer van de inrijdterminal.

• U ontvangt geen parkeerkaartje.

• Op vertoon van een geldig treinkaartje (of abonnement) krijgt u een kortingskaart bij de NS-servicebalie op het station.

• Bij het uitrijden voert u eerst uw kortingskaart in de kaartlezer van de uitrijdterminal en daarna uw betaalkaart.

De parkeerkosten worden volgens het voordelige reizigerstarief verrekend. Er zijn geen aparte betaalautomaten op het terrein. U rekent af bij de inrijdterminal.

Ik rij met mijn chipknip de garage in en ik loop naar het loket.

Wat denk je: GEEN KORTING! Want die garage valt niet onder deze 'actie'.

Ik heb al een mailtje naar de NS gestuurd met de vraag of ze me de korting alsnog willen geven maar de meneer net aan de telefoon blijft ook volhouden dat de garage niet onder de kortingsactie valt en dat hij me geen korting kan geven waar ik geen recht op heb.

Volgens mij heb ik er toch echt wel recht op

Wie helpt met hoe ik dit verder aan moet pakken?
Het parkeerterrein bij Arnhem CS is geen P+R terrein. Ik denk dat dat het is.

Oftewel: je hebt geen recht op korting, want je stond in een gewone parkeergarage, en geen P+R plek. Dus je hebt nergens recht op.
(P+R Arnhem zit trouwens bij het Gelredome geloof ik, voor de toekomst eventueel)
Klopt, Arnhem is geen P+R terrein...jammerdebammer jôh!
Waarom staat er dan als ik op 'betaald parkeren' druk: • Bij dit station vindt u een P+R terrein.?

Dan mag ik er vanuitgaan dat het zo is, toch?

*gaat volgende keer weer in de file staan*
Omdat het idee achter een P+R terrein is, om auto's uit "de drukte" te halen. Vanaf het Gelredome kan je met een shuttledienst naar Arnhem CS worden gebracht, en blijven de auto's uit het centrum. Dát is het idee achter P+R. P+R staat ook altijd vanaf de snelweg aangegeven, en die borden leiden niet naar CS.
Niet de NS, maar JIJ bent in de bocht
Edit: Te laat gepost.. want was al beantwoord. En te laat weggehaald, want al gequote

Ach, vertraging mag in een NS topic
quote:Primabella schreef op 01 februari 2011 @ 13:31:

Maar er staat toch "bij dit station vindt u een p+r terrein"?Ja, maar dat P+R terrein is dus bij het Gelredome, alwaar je met een Shuttledienst naar CS wordt gebracht. P+R is niet naast het station. (Voor zover ik weet nergens.)
Oh oke, dank voor de uitleg Hanneke!
Er staat letterlijk op deze link dat je korting krijgt bij station arnhem.

http://www.ns.nl/cs/Satel ... ude/1187093989620/betaald+parkeren?p=1190105472304&stationid=1195558065284
Ik vind dat het niet heel duidelijk wordt omschreven, maar nergens staat dat je ook die korting krijgt bij de parkeergarage centraal in de willemstunnel, dus je kunt het ook niet claimen.
quote:mooiedromen schreef op 01 februari 2011 @ 13:37:

Er staat letterlijk op deze link dat je korting krijgt bij station arnhem.

http://www.ns.nl/cs/Satel ... ude/1187093989620/betaald+parkeren?p=1190105472304&stationid=1195558065284Waar dan? Er staat bij het P+R terrein van Arnhem CS dat vanaf de snelweg wordt aangegeven. Nogmaals, dat terrein is dus bij het gelredome. De parkeergarage bij CS is een gewone parkeergarage.
quote:borderwalk schreef op 01 februari 2011 @ 13:39:

Ik vind dat het niet heel duidelijk wordt omschreven, maar nergens staat dat je ook die korting krijgt bij de parkeergarage centraal in de willemstunnel, dus je kunt het ook niet claimen.Mijn idee is dat nergens staat dat het niet zo is. Het lijkt er in ieder geval op dat het wel zo is. Er staat bijvoorbeeld niet bij dat het alleen geld voor Q-park en ook niet dat je om de korting te krijgen bij het gelredome moet parkeren.
quote:hanneke000 schreef op 01 februari 2011 @ 13:42:

[...]

Waar dan? Er staat bij het P+R terrein van Arnhem CS dat vanaf de snelweg wordt aangegeven. Nogmaals, dat terrein is dus bij het gelredome. De parkeergarage bij CS is een gewone parkeergarage.Laat ik nou net niet via de snelweg komen. iig niet via de snelweg waar dat staat aangegeven.
Voor die 11 euro had ik ook naar amsterdam kunnen rijden.
Het staat inderdaad onhandig op de site, maar ze hebben het heel duidelijk over een P+R terrein. Q-park is dit duidelijk niet, dus helaas heb je geen poot om op te staan, sorry.
Q-park heeft toch alleen bij de NS P+R terreinen?
Toch vind ik dat dit 'Bij dit station vindt u een P+R terrein' het idee geeft dat je op het parkeerterrein bij het station korting krijgt. Niet op de P&R aan de andere kant van de stad alleen bereikbaar met de bus tegen het normale OV tarief.

En er staat nergens duidelijk dat het (korting bij cashfree betalen)alleen geldt bij Q-park en/of P&R. Er staat wel dat ik korting krijg op de parkeertarieven op het betaaldparkeren bij het station. Maar blijkbaar geldt dat niet voor station arnhem.
quote:Xander68 schreef op 01 februari 2011 @ 13:57:

Q-park heeft toch alleen bij de NS P+R terreinen?? Q-park is toch "gewoon" een parkeerterrein, zonder die extra dingen wat een P+R terrein heeft?
PR terrein is niet naast het station inderdaad.

Maar uhh, je hebt al wel winst in je zak gestoken, want met je kortingskaart reizen mag niet in de spits.

Je kaart is pas geldig vanaf 9uur

Dus eigenlijk heb je daarmee nog mazzel dat je geen boete heb gekregen, tenzij jouw spits na 9uur 's morgens was?
quote:Maja82 schreef op 01 februari 2011 @ 14:02:

Toch vind ik dat dit 'Bij dit station vindt u een P+R terrein' het idee geeft dat je op het parkeerterrein bij het station korting krijgt. Niet op de P&R aan de andere kant van de stad alleen bereikbaar met de bus tegen het normale OV tarief.Dat is ook vaag. Als het goed is, is het P+R terrein trouwens met een gratis shuttle te bereiken, dus niet tegen OV tarief. Je zou een civiele procedure kunnen opstarten?
quote:vlindertje86 schreef op 01 februari 2011 @ 14:03:

PR terrein is niet naast het station inderdaad.

Maar uhh, je hebt al wel winst in je zak gestoken, want met je kortingskaart reizen mag niet in de spits.

Je kaart is pas geldig vanaf 9uur

Dus eigenlijk heb je daarmee nog mazzel dat je geen boete heb gekregen, tenzij jouw spits na 9uur 's morgens was?

T was 's avonds.

Ben sowieso pissed op de NS. Met hun zogenaamde zoutactie. 1e klas reizen buiten de spits Zout toch op actie!
Als ik trouwens op de site van de ANWB kijk (op de site van de NS kan je de locaties van de P&R niet vinden) is arnhem CS wel degelijk een P&R:

P+R locatie

Arnhem, Gelderland

P+R Arnhem CS

Afstand tot postcode arnhem : kilometer

Kaartje en route

Geef uw mening over deze P+R

Kenmerken van deze P+R

Kosten: ¤ 8,00

OV fiets aanwezig

Greenweels auto aanwezig

Trein

Bus

Metro/Tram

Ledeninformatie

Veiligheid: 100 %

Bewegwijzering: 100 %

Bereikbaarheid: 100 %

Verlichting: 100 %

Kwaliteit weg: 50 %

Belangrijkste verbindingen (klik voor vertrektijden)

Arhem Velperpoort, Zutphen, Deventer, Zwolle

Nijmegen, Tiel, 's-Hertogenbosch, Roosendaal

Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Den Helder

Doetinchem, Winterswijk, Duitsland

http://www.anwb.nl/azf/de ... id=penr&_azfindex=0&id=35

T gaat gvd om 4 euro zoveel maar ik zal het krijgen!
Bij arnhem CS is idd een P+R, maar er staat toch nergens ook op de site van de ANWB dat de Centraal parkeergarage bij de Willemstunnel een P+R is, dat is die bij het Gelredome.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven