NS in de bocht
dinsdag 1 februari 2011 om 13:20
FF stoom afblazen.
Wie o wie kan me zeggen of ik gelijk heb of de NS.
Pas geleden ben ik van Arnhem naar Amsterdam gereisd met de trein.
Ik heb een kortingskaart en ik dacht: lekker makkelijk in de spits, geen file, wel boek lezen.
Ik had de auto dan ook onder / naast het station in Arnhem staan.
Op de site van de NS gekeken wat voor parkeergelegenheid daar is.: Betaald parkeren.
Als ik doorklik op betaald parkeren staat er dit:
Betaald parkeren
Met de auto naar het station
• Bij elk station is parkeergelegenheid.
• Het Parkeer en Reis (P+R) terrein wordt vanaf de snelweg aangegeven.
• Bij dit station vindt u een P+R terrein.
• Als klant van NS krijgt u flinke korting op de parkeertarieven.
• Lees meer over parkeergelegenheden bij station.
Dus ik denk Joepie! korting. Mooi meegenomen.
Ik klik nog verder en ik lees dit:
Cashfree betalen
U betaalt cashfree, dus zonder contant geld. Cashfree betalen werkt als volgt:
• Steek bij het inrijden uw Chipknip, creditcard of Mobility Mixx kaart in de kaartlezer van de inrijdterminal.
• U ontvangt geen parkeerkaartje.
• Op vertoon van een geldig treinkaartje (of abonnement) krijgt u een kortingskaart bij de NS-servicebalie op het station.
• Bij het uitrijden voert u eerst uw kortingskaart in de kaartlezer van de uitrijdterminal en daarna uw betaalkaart.
De parkeerkosten worden volgens het voordelige reizigerstarief verrekend. Er zijn geen aparte betaalautomaten op het terrein. U rekent af bij de inrijdterminal.
Ik rij met mijn chipknip de garage in en ik loop naar het loket.
Wat denk je: GEEN KORTING! Want die garage valt niet onder deze 'actie'.
Ik heb al een mailtje naar de NS gestuurd met de vraag of ze me de korting alsnog willen geven maar de meneer net aan de telefoon blijft ook volhouden dat de garage niet onder de kortingsactie valt en dat hij me geen korting kan geven waar ik geen recht op heb.
Volgens mij heb ik er toch echt wel recht op
Wie helpt met hoe ik dit verder aan moet pakken?
Wie o wie kan me zeggen of ik gelijk heb of de NS.
Pas geleden ben ik van Arnhem naar Amsterdam gereisd met de trein.
Ik heb een kortingskaart en ik dacht: lekker makkelijk in de spits, geen file, wel boek lezen.
Ik had de auto dan ook onder / naast het station in Arnhem staan.
Op de site van de NS gekeken wat voor parkeergelegenheid daar is.: Betaald parkeren.
Als ik doorklik op betaald parkeren staat er dit:
Betaald parkeren
Met de auto naar het station
• Bij elk station is parkeergelegenheid.
• Het Parkeer en Reis (P+R) terrein wordt vanaf de snelweg aangegeven.
• Bij dit station vindt u een P+R terrein.
• Als klant van NS krijgt u flinke korting op de parkeertarieven.
• Lees meer over parkeergelegenheden bij station.
Dus ik denk Joepie! korting. Mooi meegenomen.
Ik klik nog verder en ik lees dit:
Cashfree betalen
• Steek bij het inrijden uw Chipknip, creditcard of Mobility Mixx kaart in de kaartlezer van de inrijdterminal.
• U ontvangt geen parkeerkaartje.
• Op vertoon van een geldig treinkaartje (of abonnement) krijgt u een kortingskaart bij de NS-servicebalie op het station.
• Bij het uitrijden voert u eerst uw kortingskaart in de kaartlezer van de uitrijdterminal en daarna uw betaalkaart.
De parkeerkosten worden volgens het voordelige reizigerstarief verrekend. Er zijn geen aparte betaalautomaten op het terrein. U rekent af bij de inrijdterminal.
Ik rij met mijn chipknip de garage in en ik loop naar het loket.
Wat denk je: GEEN KORTING! Want die garage valt niet onder deze 'actie'.
Ik heb al een mailtje naar de NS gestuurd met de vraag of ze me de korting alsnog willen geven maar de meneer net aan de telefoon blijft ook volhouden dat de garage niet onder de kortingsactie valt en dat hij me geen korting kan geven waar ik geen recht op heb.
Volgens mij heb ik er toch echt wel recht op
Wie helpt met hoe ik dit verder aan moet pakken?
dinsdag 1 februari 2011 om 14:21
quote:Maja82 schreef op 01 februari 2011 @ 14:13:
Als ik trouwens op de site van de ANWB kijk (op de site van de NS kan je de locaties van de P&R niet vinden) is arnhem CS wel degelijk een P&R:
P+R locatie
Arnhem, Gelderland
P+R Arnhem CS
Afstand tot postcode arnhem : kilometer
Kaartje en route
Geef uw mening over deze P+R
Kenmerken van deze P+R
Kosten: ¤ 8,00
OV fiets aanwezig
Greenweels auto aanwezig
Trein
Bus
Metro/Tram
Ledeninformatie
Veiligheid: 100 %
Bewegwijzering: 100 %
Bereikbaarheid: 100 %
Verlichting: 100 %
Kwaliteit weg: 50 %
Belangrijkste verbindingen (klik voor vertrektijden)
Arhem Velperpoort, Zutphen, Deventer, Zwolle
Nijmegen, Tiel, 's-Hertogenbosch, Roosendaal
Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Den Helder
Doetinchem, Winterswijk, Duitsland
http://www.anwb.nl/azf/de ... id=penr&_azfindex=0&id=35
T gaat gvd om 4 euro zoveel maar ik zal het krijgen! Er staat dat het een kilometer reizen is. Ze hebben het over het terrein van Gelredome..... Die 4 euro ga je gewoon niet krijgen.
Als ik trouwens op de site van de ANWB kijk (op de site van de NS kan je de locaties van de P&R niet vinden) is arnhem CS wel degelijk een P&R:
P+R locatie
Arnhem, Gelderland
P+R Arnhem CS
Afstand tot postcode arnhem : kilometer
Kaartje en route
Kenmerken van deze P+R
Kosten: ¤ 8,00
OV fiets aanwezig
Greenweels auto aanwezig
Trein
Bus
Metro/Tram
Ledeninformatie
Kwaliteit weg: 50 %
Belangrijkste verbindingen (klik voor vertrektijden)
Arhem Velperpoort, Zutphen, Deventer, Zwolle
Nijmegen, Tiel, 's-Hertogenbosch, Roosendaal
Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Den Helder
Doetinchem, Winterswijk, Duitsland
http://www.anwb.nl/azf/de ... id=penr&_azfindex=0&id=35
T gaat gvd om 4 euro zoveel maar ik zal het krijgen! Er staat dat het een kilometer reizen is. Ze hebben het over het terrein van Gelredome..... Die 4 euro ga je gewoon niet krijgen.
dinsdag 1 februari 2011 om 14:23
De P&R bij het gelredome staat op de site van de ANWB apart vermeld
http://www.anwb.nl/azf/de ... id=penr&_azfindex=2&id=37
Arnhem, Gelderland
P+R Arnhem Transferium Gelredome
Kaartje en route
Kenmerken van deze P+R
Kosten: ¤ 2,50
OV fiets aanwezig
Greenweels auto aanwezig
Trein
Bus
Metro/Tram
Ledeninformatie
Kwaliteit weg: 100 %
http://www.anwb.nl/azf/de ... id=penr&_azfindex=2&id=37
Arnhem, Gelderland
P+R Arnhem Transferium Gelredome
Kaartje en route
Kenmerken van deze P+R
Kosten: ¤ 2,50
OV fiets aanwezig
Greenweels auto aanwezig
Trein
Bus
Metro/Tram
Ledeninformatie
Kwaliteit weg: 100 %
dinsdag 1 februari 2011 om 14:23
dinsdag 1 februari 2011 om 14:24
Ik ben toch niet gek. Op dik kaartje staat hij echt aangegeven bij arnhem CS.
http://route.anwb.nl/rout ... 902986&name=P%2BR-locatie Arnhem CS&zoom=4
http://route.anwb.nl/rout ... 902986&name=P%2BR-locatie Arnhem CS&zoom=4
dinsdag 1 februari 2011 om 14:31
dinsdag 1 februari 2011 om 14:33
quote:hanneke000 schreef op 01 februari 2011 @ 14:31:
Ik kan je linkje niet zien, maar als hij CS aangeeft, dan heb je inderdaad een punt. Dat wist ik niet! (omdat het terrein bij Gelredome dus vanaf de snelweg staat aangegeven als P+R terrein) Toch maar een civiele procedure Nog 1 mailtje en anders de consumentenbond.
Ik kan je linkje niet zien, maar als hij CS aangeeft, dan heb je inderdaad een punt. Dat wist ik niet! (omdat het terrein bij Gelredome dus vanaf de snelweg staat aangegeven als P+R terrein) Toch maar een civiele procedure Nog 1 mailtje en anders de consumentenbond.
dinsdag 1 februari 2011 om 14:36
Cashfree betalen
Steek bij het inrijden uw Chipknip, creditcard of Mobility Mixx kaart in de kaartlezer van de inrijdterminal.
U ontvangt geen parkeerkaartje.
Op vertoon van een geldig treinkaartje (of abonnement) krijgt u een kortingskaart bij de NS-servicebalie op het station.
Bij het uitrijden voert u eerst uw kortingskaart in de kaartlezer van de uitrijdterminal en daarna uw betaalkaart.
De parkeerkosten worden volgens het voordelige reizigerstarief verrekend.
Er zijn geen aparte betaalautomaten op het terrein. U rekent af bij de inrijdterminal.
Met name die een na laatste zin, die betaalautomaten staan er wel bij de Qpark.
En het gaat er toch niet om wat de anwb zegt, je wilt geld terugkrijgen van de NS.
Maar je gaat denk ik toch echt aan het kortste eind trekken.
Qpark bij het station wordt niet aangegeven als P+R voor het station, geloof was als P Centrumring
Steek bij het inrijden uw Chipknip, creditcard of Mobility Mixx kaart in de kaartlezer van de inrijdterminal.
U ontvangt geen parkeerkaartje.
Op vertoon van een geldig treinkaartje (of abonnement) krijgt u een kortingskaart bij de NS-servicebalie op het station.
Bij het uitrijden voert u eerst uw kortingskaart in de kaartlezer van de uitrijdterminal en daarna uw betaalkaart.
De parkeerkosten worden volgens het voordelige reizigerstarief verrekend.
Er zijn geen aparte betaalautomaten op het terrein. U rekent af bij de inrijdterminal.
Met name die een na laatste zin, die betaalautomaten staan er wel bij de Qpark.
En het gaat er toch niet om wat de anwb zegt, je wilt geld terugkrijgen van de NS.
Maar je gaat denk ik toch echt aan het kortste eind trekken.
Qpark bij het station wordt niet aangegeven als P+R voor het station, geloof was als P Centrumring
dinsdag 1 februari 2011 om 14:37
quote:borderwalk schreef op 01 februari 2011 @ 14:31:
Wat heeft een kaartje op de site van de ANWB te maken met de voorwaarden van de NS? Bovendien zoals eerder gezegd, een parkeergarage midden in het centrum als P+R is toch ook onlogisch. Het spijt me voor je van die korting, maar ik denk dat verder zoeken naar je gelijk zinloos is.
Op de site van de NS is nergens te vinden waar de P&R zitten.
Als je gaat googlen kom je ook geen site tegen met P&R parkeerplaatsen in nederland. En daarbij waarom zou een NS-klant zo ver moeten gaan om te kijken om hij/zij wel geen recht heeft op korting. Ik kijk op de NS-site -> ik klik -> ik zie : Bij dit station vindt u een P+R terrein. en Als klant van NS krijgt u flinke korting op de parkeertarieven. -> ik krijg korting!
Wat heeft een kaartje op de site van de ANWB te maken met de voorwaarden van de NS? Bovendien zoals eerder gezegd, een parkeergarage midden in het centrum als P+R is toch ook onlogisch. Het spijt me voor je van die korting, maar ik denk dat verder zoeken naar je gelijk zinloos is.
Als je gaat googlen kom je ook geen site tegen met P&R parkeerplaatsen in nederland. En daarbij waarom zou een NS-klant zo ver moeten gaan om te kijken om hij/zij wel geen recht heeft op korting. Ik kijk op de NS-site -> ik klik -> ik zie : Bij dit station vindt u een P+R terrein. en Als klant van NS krijgt u flinke korting op de parkeertarieven. -> ik krijg korting!
dinsdag 1 februari 2011 om 14:55
quote:Maja82 schreef op 01 februari 2011 @ 14:37:
[...]
Als je gaat googlen kom je ook geen site tegen met P&R parkeerplaatsen in nederland. En daarbij waarom zou een NS-klant zo ver moeten gaan om te kijken om hij/zij wel geen recht heeft op korting. Ik kijk op de NS-site -> ik klik -> ik zie : Bij dit station vindt u een P+R terrein. en Als klant van NS krijgt u flinke korting op de parkeertarieven. -> ik krijg korting!En helaas blijkt dat een beetje te simpel gedacht. Ik zou het laten gaan, je schiet er niets mee op.
[...]
Als je gaat googlen kom je ook geen site tegen met P&R parkeerplaatsen in nederland. En daarbij waarom zou een NS-klant zo ver moeten gaan om te kijken om hij/zij wel geen recht heeft op korting. Ik kijk op de NS-site -> ik klik -> ik zie : Bij dit station vindt u een P+R terrein. en Als klant van NS krijgt u flinke korting op de parkeertarieven. -> ik krijg korting!En helaas blijkt dat een beetje te simpel gedacht. Ik zou het laten gaan, je schiet er niets mee op.
dinsdag 1 februari 2011 om 15:07
dinsdag 1 februari 2011 om 15:07
[...]
Als je gaat googlen kom je ook geen site tegen met P&R parkeerplaatsen in nederland. En daarbij waarom zou een NS-klant zo ver moeten gaan om te kijken om hij/zij wel geen recht heeft op korting. Ik kijk op de NS-site -> ik klik -> ik zie : Bij dit station vindt u een P+R terrein. en Als klant van NS krijgt u flinke korting op de parkeertarieven. -> ik krijg korting!Jawel hoor! Klik!!!
[...]
Als je gaat googlen kom je ook geen site tegen met P&R parkeerplaatsen in nederland. En daarbij waarom zou een NS-klant zo ver moeten gaan om te kijken om hij/zij wel geen recht heeft op korting. Ik kijk op de NS-site -> ik klik -> ik zie : Bij dit station vindt u een P+R terrein. en Als klant van NS krijgt u flinke korting op de parkeertarieven. -> ik krijg korting!Jawel hoor! Klik!!!
dinsdag 1 februari 2011 om 15:08
[...]
[...]
dinsdag 1 februari 2011 om 15:17
quote:Xander68 schreef op 01 februari 2011 @ 15:08:
[...]
Jawel hoor! Klik!!!
Tarieven geldig vanaf 1 januari 2009 t/m 31 december 2009.
en
Alle diensten met NS-Business Card
En ik heb ook tegen die gozer aan de telefoon gezegd dat het niet duidelijk aangegeven stond en dat ik een link wil bij de 1e pagina naar een pagina waar je kan checken of je er wel of geen recht op heb. Zelf dat kon hij niet toezeggen. Of erger hij gaf aan dat ik geen verdere terugkoppeling krijg op mijn klacht. Hij zei alleen maar 'ja maar u heeft er geen recht op dus we keren het niet uit'
[...]
Jawel hoor! Klik!!!
en
En ik heb ook tegen die gozer aan de telefoon gezegd dat het niet duidelijk aangegeven stond en dat ik een link wil bij de 1e pagina naar een pagina waar je kan checken of je er wel of geen recht op heb. Zelf dat kon hij niet toezeggen. Of erger hij gaf aan dat ik geen verdere terugkoppeling krijg op mijn klacht. Hij zei alleen maar 'ja maar u heeft er geen recht op dus we keren het niet uit'
dinsdag 1 februari 2011 om 15:19
quote:borderwalk schreef op 01 februari 2011 @ 14:55:
[...]
En helaas blijkt dat een beetje te simpel gedacht. Ik zou het laten gaan, je schiet er niets mee op.Laat ik het anders vragen dan. Wat hadden jullie gedacht op basis van de gegevens op de NS-site. Zo ver als dat je 'normaal' kijkt als je even wat checkt.
[...]
En helaas blijkt dat een beetje te simpel gedacht. Ik zou het laten gaan, je schiet er niets mee op.Laat ik het anders vragen dan. Wat hadden jullie gedacht op basis van de gegevens op de NS-site. Zo ver als dat je 'normaal' kijkt als je even wat checkt.
dinsdag 1 februari 2011 om 15:29
quote:Maja82 schreef op 01 februari 2011 @ 15:17:
[...]
en
Het gaat nu niet even om de tarieven...die zijn oud uit 2009. Het gaat er bij mij dat de P+R lokaties wel vermeld staan op de NS site.
Verder is nergens te vinden dat Parkeergarage Centraal Arnhem, waar jij je auto parkeert, een P+R lokatie is.
[...]
en
Het gaat nu niet even om de tarieven...die zijn oud uit 2009. Het gaat er bij mij dat de P+R lokaties wel vermeld staan op de NS site.
Verder is nergens te vinden dat Parkeergarage Centraal Arnhem, waar jij je auto parkeert, een P+R lokatie is.