Het lijkt over

13-01-2011 20:58 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:meds schreef op 01 februari 2011 @ 01:52:

en misschien ook even goed om te beseffen dat je in de schuldsanering niet je hele schuld aflost, je lost slechts datgene af dat maximaal haalbaar is. De rest word je kwijtgescholden, wat dus betekent dat je schuldeisers naar hun geld kunnen fluiten.

Nee alles wordt afgelost. we hebben een schuldt van ongeveer 30.000 en er wordt 30.000 betaald.

Elke schuldeiser heeft aan het eind van dit traject zijn geld terug
quote:Gamina schreef op 01 februari 2011 @ 01:59:

[...]

Nee alles wordt afgelost. we hebben een schuldt van ongeveer 30.000 en er wordt 30.000 betaald.

Elke schuldeiser heeft aan het eind van dit traject zijn geld terug

Natuurlijk niet, wie denk je dat het traject en de bewindvoerder betaalt?

Waar hangt het vanaf dan of je in therapie gaat? Want je laat het nu maar passief gebeuren. Als je zegt, ik wil dat nooit weer, dan moet je er ook mee aan de slag. Dan zoek je morgen een therapeut en zit je daar overmorgen voor een intake. Fijn dat je man je vertrouwt maar als ik hem was zou ik daar grote vraagtekens bij hebben. Heb je al geanalyseerd waarom je dit gedrag hebt vertoond?
quote:Tijntje schreef op 15 januari 2011 @ 04:16:

Door relatietherapie ga jij je geld problemen niet oplossen, dat kan ik jou zo ook wel vertellen, daar hoef je niet voor naar een psycholoog. Ik snap trouwens nog niet helemaal waarom dit punt nog niet aangepakt is toen je in de schuldsanering kwam. Het eerste wat je doet wanneer je zoiets overkomt is toch zorgen dat het never fucking ever nog een keer kan gaan gebeuren en daar alles aan gaat doen om dat probleem op te lossen. Heel fijn allemaal dat je direct geen schulden meer hebt , maar dat is meer een quick fix dan het oplossen van het daadwerkelijke probleem. Zorg dat je hulp voor jezelf krijgt, waar je man niet bij is. Het is niet zijn schuld dat er schulden zijn. Hij heeft gehandeld uit vertrouwen. Iets wat je in een relatie moet kunnen. Het is niet gek dat hij de bui weer ziet hangen als jouw problemen nog niet opgelost zijn.Afijn dit is twee weken geleden ook al tegen je gezegd. Maar jij blijft gewoon de verantwoordelijkheid van je afschuiven.
quote:meds schreef op 01 februari 2011 @ 02:02:

[...]

Natuurlijk niet, wie denk je dat het traject en de bewindvoerder betaalt?dat betalen we zelf aangezien we dat kunnen betalen dat is ons van te voren verteld en dat zien wij ook elke maand weer op de afschriften

Waar hangt het vanaf dan of je in therapie gaat? Want je laat het nu maar passief gebeuren. Als je zegt, ik wil dat nooit weer, dan moet je er ook mee aan de slag. Dan zoek je morgen een therapeut en zit je daar overmorgen voor een intake.Dat hangt af van wat de psychiater morgen zegt als hij het nuttig vindt dat ik alleen in therepie ga dan doe ik dat als hij het nuttig vindt dat we het samen doen dan doen we dat als hij het beter vindt om het beide te doen dan doen we dat. Fijn dat je man je vertrouwt maar als ik hem was zou ik daar grote vraagtekens bij hebben. Heb je al geanalyseerd waarom je dit gedrag hebt vertoond?Ik kom er voor mezelf niet uit daarom heb ik hulp gezocht niet alleen voor mezelf maar voor ons samen omdat het een samenwerking van is geweest.

Ik gaf teveel uit en loog daarover

Mijn man heeft mijn leugens altijd doorzien (dit heeft hij mij zelf verteld) maar heeft zijn kop ervoor in het zand gestoken.
er zijn trouwens ondernemers die kapot gaan aan wanbetalers. Jouw schuldeisers zijn op de grote hoop terechtgekomen, eerst gaan de kosten voor het traject, de rechtzaak en de bewindvoerder eruit, (dat is geen kattenpist) dan de belastingdienst en wat er over is wordt verdeeld over de anderen. Kleine ondernemers zijn daar heel erg de dupe van
Maar nu leg je dus de verantwoordelijkheid voor therapie in handen van een psychiater? Therapie is geen oplossing, therapie kan je helpen bij het aanpakken van je problemen, maar je moet het zelf doen. Jij moet zelf besluiten dat je iets aan je gedrag wil doen, daar heeft een psychiater niks over te zeggen. Een psycholoog kan je slechts ondersteunen. Als jij niet zelf initiatief wil nemen om dit aan te pakken en je verschuilt achter de relatietherapie dan geef ik het weinig kans
quote:meds schreef op 01 februari 2011 @ 02:09:

[...]

Afijn dit is twee weken geleden ook al tegen je gezegd. Maar jij blijft gewoon de verantwoordelijkheid van je afschuiven.Ik schuif het niet van mij af, die afspraak voor de intake is weken geleden al door mij gemaakt. Er is nou eenmaal een wachtlijst voor psychische hulp. Ik kan die telefoniste wel vertellen dat ik nu hulp wil maar dan verteld ze me doodleuk dat dat niet kan vanwege die desbetreffende wachtlijst.
quote:Gamina schreef op 01 februari 2011 @ 02:14:

[...]

Ik schuif het niet van mij af, die afspraak voor de intake is weken geleden al door mij gemaakt. Er is nou eenmaal een wachtlijst voor psychische hulp. Ik kan die telefoniste wel vertellen dat ik nu hulp wil maar dan verteld ze me doodleuk dat dat niet kan vanwege die desbetreffende wachtlijst.Je kan de afspraak voor relatietherapie toch omzetten in individuele therapie? Je kan boeken lezen over koopverslaving, je kan je aansluiten bij een lotgenotengroep, je kan in online therapie, kortom mogelijkheden te over.
quote:meds schreef op 01 februari 2011 @ 02:13:

Maar nu leg je dus de verantwoordelijkheid voor therapie in handen van een psychiater? Therapie is geen oplossing, therapie kan je helpen bij het aanpakken van je problemen, maar je moet het zelf doen. Jij moet zelf besluiten dat je iets aan je gedrag wil doen, daar heeft een psychiater niks over te zeggen. Een psycholoog kan je slechts ondersteunen. Als jij niet zelf initiatief wil nemen om dit aan te pakken en je verschuilt achter de relatietherapie dan geef ik het weinig kansNee maar ik geef dus net aan dat ik daar zelf vastloop ik weet het niet meer, er zal hulp aan te pas moeten komen om daarachter te komen. Want ik kom er zelf niet uit, ik weet niet waarom ik deed wat ik gedaan heb. Ik loop tegen een muur aan in mezelf, een muur die ik niet eigenhandig naar beneden krijg, ik heb daar hulp bij nodig, dit lukt me niet alleen.
quote:meds schreef op 01 februari 2011 @ 02:17:

[...]

Je kan de afspraak voor relatietherapie toch omzetten in individuele therapie? Je kan boeken lezen over koopverslaving, je kan je aansluiten bij een lotgenotengroep, je kan in online therapie, kortom mogelijkheden te over.Die afspraak is ook niet specifiek voor relatietherapie het wordt morgen pas beslist, ik heb mezelf aangemeld het probleem zo volledig mogelijk uitgelegd, en zij hebben mij gevraagd mijn man te vragen mee te komen. Ik noem het hier relatietherapie maar ik weet helemaal niet of dat het is waar het morgen op uitdraait.
quote:meds schreef op 01 februari 2011 @ 02:10:

er zijn trouwens ondernemers die kapot gaan aan wanbetalers. Jouw schuldeisers zijn op de grote hoop terechtgekomen, eerst gaan de kosten voor het traject, de rechtzaak en de bewindvoerder eruit, (dat is geen kattenpist) dan de belastingdienst en wat er over is wordt verdeeld over de anderen. Kleine ondernemers zijn daar heel erg de dupe vanwe zitten trouwens niet in de wsnp maar in de schuldsanering van het gkb daar is een heel groot verschil ook met betrekking tot schuldeiseres en dergelijke.
Sorry ik was even gaan slapen. Ok. Ik snap het, maar jij bepaalt wat er gedaan wordt, als jij zegt, ik wil in therapie dan doe je dat. Ik snap niet dat dat kwartje nu pas valt want je zegt dat jullie al twee jaar in de Schulsanering zitten
Ik bepaal niet wat er gebeurt, ik zag er simpel weg geen gat meer in samen komen we op dit moment niet verder. Dus wil ik graag hulp van een derde die ons handvaten kan bieden hier uit te komen, ongeacht wat die uitkomst ook is.

Dat dit kwartje behoorlijk laat valt staat niet buiten kijf maar dat is voor zowel mijn man als mij het geval. We hadden (hoe stom het ook klinkt) tot voor kort geen van beide echt door waar hem nou de kneep zat.

Nu weten we dat maar daar mee zijn we er uiteraard nog niet.

Het gesprek vandaag liep goed het wordt samen en voor in ieder geval mij individueel.

Waar het schip ook strand ik moet mijn probleem aanpakken hoe dan ook. en falen is geen optie!
.
quote:Gamina schreef op 01 februari 2011 @ 13:39:

Ik bepaal niet wat er gebeurt, ik zag er simpel weg geen gat meer in samen komen we op dit moment niet verder. Dus wil ik graag hulp van een derde die ons handvaten kan bieden hier uit te komen, ongeacht wat die uitkomst ook is.

Dat dit kwartje behoorlijk laat valt staat niet buiten kijf maar dat is voor zowel mijn man als mij het geval. We hadden (hoe stom het ook klinkt) tot voor kort geen van beide echt door waar hem nou de kneep zat.

Nu weten we dat maar daar mee zijn we er uiteraard nog niet.

Het gesprek vandaag liep goed het wordt samen en voor in ieder geval mij individueel.

Waar het schip ook strand ik moet mijn probleem aanpakken hoe dan ook. en falen is geen optie!Liefde maakt blind? Geen beschuldiging, gewoon een vraag.
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
quote:vraagtekenxy schreef op 01 februari 2011 @ 13:51:

Liefde maakt blind?ja mischien wel, maar waarom is dat hier van toepassing? of bedoel je van dat kwartje wat laat valt?
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
Misschien mosterd. Niet alle reacties gelezen. M.i. kan het geen kwaad dat je dubbel zo hard aan het werk gaat als je man. Niet alleen relatietherapie maar ook therapie voor jezelf. Buiten dit, wanneer jullie straks heelhuids uit de sanering komen is het denk ik geen overbodige luxe dat je man alle financiën regelt en bankzaken beheerd. Desnoods beginnen met een vast bedrag aan contant huishoudgeld en zakgeld, waardoor jullie weer een buffer op kunnen bouwen. Man de veiligheid dat je niet weer dezelfde fout maakt en voor jou een leerproces om echt met geld om te leren gaan. Succes.
quote:Gamina schreef op 01 februari 2011 @ 13:52:

[...]

ja mischien wel, maar waarom is dat hier van toepassing? of bedoel je van dat kwartje wat laat valt?Ik zou verwachten dat het kwartje valt op het moment dat je in de schuldsanering komt. Waarom is het zo lang onopgemerkt gebleven? Misschien dat je daar binnenkort achter komt
@vraagtekenxy ah zo ja als jij het weet mag je het zeggen

@Aliveandkicking Als hij het me vraagt ga ik door het stof ik kruip van hier naar Rome als dat zou zijn wat nodig is. Het is wel eens oplossing natuurlijk om de financieen uit mijn handen te nemen in zoverre, daarmee zorg je ervoor dat het niet weer op schulden aankomt. Maar daar leer ik zelf uiteindelijk natuurlijk eigenlijk niks van, en dat vindt mijn man ook ik moet leren verantwoordt om te gaan met de centen. Dus zal ik moeten weten waar het vandaan komt en daar wat mee moeten doen.

Even een klein schouderklopje voor mezelf. Het gaat financieel nu al 3 weken goed houd netjes alles bij een weersta de verleiding dingen te kopen die ik niet kopen moet. Sterker nog we hielden zelfs wat over afgelopen maand.
Ja ik begrijp ook niet dat niet eerder een lampje is gaan branden dat er iets mis is met jouw gedrag. En natuurlijk bepaal jezelf wat er gebeurt. Als je echt bewust bent van je schuld in deze ellende en je neemt je verantwoordelijkheid, dan had je twee jaar geleden al bij een therapeut gestaan om hulp te zoeken voor jouw koopgedrag.
quote:meds schreef op 01 februari 2011 @ 14:08:

Ja ik begrijp ook niet dat niet eerder een lampje is gaan branden dat er iets mis is met jouw gedrag. En natuurlijk bepaal jezelf wat er gebeurt. Als je echt bewust bent van je schuld in deze ellende en je neemt je verantwoordelijkheid, dan had je twee jaar geleden al bij een therapeut gestaan om hulp te zoeken voor jouw koopgedrag.Of je het nou begrijpt of niet, het is zoals het is. En gedane zaken nemen geen keer. Ik kan niet veranderen wat er fout ging maar kan wel weer proberen het recht te zetten en nu hulp te zoeken.
@Gamina:

Wat je tot nu toe gedaan hebt is symptoombestrijding, schuldsanering om schulden weg te werken, je relatie niet kapot laten gaan, je uitgaven onder controle houden.

Ergens zit de werkelijke oorzaak, plus een aantal dingen die de oorzaak verborgen houden. Op een bepaald moment moet je kunnen zeggen: Dit was er fout met mij en ik had dat niet door omdat ....

Tot nu toe zien we alleen symptomen. Nu moet de werkelijke oorzaak naar boven komen.

Veel succes met vinden van de oorzaak .
@ vraagtekenxy Dankje

We hebben trouwens volgende week maandag de volgende afspraak al, het gaat nu ineens heel erg vlot gelukkig
quote:Gamina schreef op 01 februari 2011 @ 14:11:

[...]

Of je het nou begrijpt of niet, het is zoals het is. En gedane zaken nemen geen keer. Ik kan niet veranderen wat er fout ging maar kan wel weer proberen het recht te zetten en nu hulp te zoeken.Maar je zoekt nu geen hulp, je gaat in relatietherapie. En ook nog meer vanwege het feit dat je man aan jullie relatie ging twijfelen dan vanuit de motivatie dat jij zelf nu helemaal doordrongen bent van het feit dat JIJ een probleem hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven