meiden feestjes
dinsdag 1 februari 2011 om 20:37
Ik zou graag wat advies, hulp en meningen horen over het volgende:
Ik loop al maanden met het idee rond om kinderfeestjes te gaan organiseren. Heb het plan helemaal in mijn hoofd maar moet nu nog even over de laatste drempel heen om echt te gaan starten.
Mijn idee is om meidenfeesten te gaan organiseren. (leeftijd ongeveer 7 tot 12 jaar) Opmaken, omkleden en daarna een fotoshoot. (ben geen professioneel fotograaf maar heb al heel wat mooie plaatjes gemaakt en goede reacties hierop)
Ik ga de meiden opmaken met mijn eigen meegebrachte make-up spulletjes (of ze doen het zelf) haren mooi maken (opsteken, vlechten etc) omkleden/aankleden met eigen mooie kleding en mijn meegebrachte kettingen, boa's, sjaaltjes, armbanden etc. Daarna ga ik van ieder afzonderlijk een aantal mooie foto's maken en uiteraard nog een leuke groepsfoto.
Tussendoor zou het nog mogelijk zijn om een fotolijstje te versieren waar de uiteindelijke groepsfoto in kan. Hier wil ik dan wel graag wat hulp bij hebben van de moeder. Ik neem zelf alles mee dus het is alleen even de begeleiding.
Er zouden een aantal varianten mogelijk zijn.
* Alleen de make up, kleding en fotoshoot
* Lijstjes versieren en bovenstaande
* All incl. dus met drinken, taart, snoepjes erbij.
Als afsluiting wil ik ieder nog een kleinigheidje mee geven.
Al met al zou het feestje ongeveer 2 1/2 a 3 uur gaan duren.
Ik zorg voor alle attributen en zorg dat een paar dagen na die tijd er een cd komt met alle foto's.
Nu is mijn vraag: zouden jullie hiervoor kiezen en zo ja wat zou dit dan mogen gaan kosten. Hebben jullie nog tips of ervaringen?
Uiteraard heb ik al volop op internet gekeken, vele ideeen opgedaan en zit het plan aardig in mijn hoofd.
Hier in de buurt is eigenlijk nog helemaal niet zo veel op dit gebied. Ik wil een website gaan maken, foldertjes en uiteraard moet ik het gaan hebben van mond op mond reclame.
Allemaal best spannend vandaar dat ik hier ook even wil polsen wat de meningen hierover zijn.
Ik loop al maanden met het idee rond om kinderfeestjes te gaan organiseren. Heb het plan helemaal in mijn hoofd maar moet nu nog even over de laatste drempel heen om echt te gaan starten.
Mijn idee is om meidenfeesten te gaan organiseren. (leeftijd ongeveer 7 tot 12 jaar) Opmaken, omkleden en daarna een fotoshoot. (ben geen professioneel fotograaf maar heb al heel wat mooie plaatjes gemaakt en goede reacties hierop)
Ik ga de meiden opmaken met mijn eigen meegebrachte make-up spulletjes (of ze doen het zelf) haren mooi maken (opsteken, vlechten etc) omkleden/aankleden met eigen mooie kleding en mijn meegebrachte kettingen, boa's, sjaaltjes, armbanden etc. Daarna ga ik van ieder afzonderlijk een aantal mooie foto's maken en uiteraard nog een leuke groepsfoto.
Tussendoor zou het nog mogelijk zijn om een fotolijstje te versieren waar de uiteindelijke groepsfoto in kan. Hier wil ik dan wel graag wat hulp bij hebben van de moeder. Ik neem zelf alles mee dus het is alleen even de begeleiding.
Er zouden een aantal varianten mogelijk zijn.
* Alleen de make up, kleding en fotoshoot
* Lijstjes versieren en bovenstaande
* All incl. dus met drinken, taart, snoepjes erbij.
Als afsluiting wil ik ieder nog een kleinigheidje mee geven.
Al met al zou het feestje ongeveer 2 1/2 a 3 uur gaan duren.
Ik zorg voor alle attributen en zorg dat een paar dagen na die tijd er een cd komt met alle foto's.
Nu is mijn vraag: zouden jullie hiervoor kiezen en zo ja wat zou dit dan mogen gaan kosten. Hebben jullie nog tips of ervaringen?
Uiteraard heb ik al volop op internet gekeken, vele ideeen opgedaan en zit het plan aardig in mijn hoofd.
Hier in de buurt is eigenlijk nog helemaal niet zo veel op dit gebied. Ik wil een website gaan maken, foldertjes en uiteraard moet ik het gaan hebben van mond op mond reclame.
Allemaal best spannend vandaar dat ik hier ook even wil polsen wat de meningen hierover zijn.
dinsdag 1 februari 2011 om 20:41
En dan neem je een scherm mee ; evt. met een mooie achtergrond? En professionele flitsers etc. ?
Als het huis-, tuin- en keukenachtergrond wordt kan een ouder net zo goed zelf foto's maken.
Wat moet het opbrengen wil jij uit de kosten zijn?
Druk je de foto's direct af?
Ik denk dat veel ouders tegenwoordig liever een feestje UIT geven dan zoveel koters in hun eigen huis te halen.
Als het huis-, tuin- en keukenachtergrond wordt kan een ouder net zo goed zelf foto's maken.
Wat moet het opbrengen wil jij uit de kosten zijn?
Druk je de foto's direct af?
Ik denk dat veel ouders tegenwoordig liever een feestje UIT geven dan zoveel koters in hun eigen huis te halen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 1 februari 2011 om 20:43
Tja, ik weet niet... Het klinkt super leuk hoor - maar een fotoshoot van opgemaakte meisjes, ik zou graag willen weten wat er verder met die foto's gebeurd enz. enz. snap je. Ik verdenk je totaal nergens van hoor begrijp me niet verkeerd, maar ouders zijn (terecht met wat steeds meer in het nieuws komt) misschien erg schichtig tegenover dit soort dingen.
Maar ik kan het ook fout hebben.
Maar ik kan het ook fout hebben.
dinsdag 1 februari 2011 om 20:47
quote:mimootje schreef op 01 februari 2011 @ 20:45:
Zorg dat je een printer hebt, beetje sneu dat ze een lijstje en de foto's maken en afhankelijk zijn van hun ouders of ze wel of niet de foto laten afdrukken.
Goeie tip!
Inderdaad; meteen na afloop de foto's mee.
Zorg dat je een printer hebt, beetje sneu dat ze een lijstje en de foto's maken en afhankelijk zijn van hun ouders of ze wel of niet de foto laten afdrukken.
Goeie tip!
Inderdaad; meteen na afloop de foto's mee.
dinsdag 1 februari 2011 om 20:47
Ben ik niet helemaal met je eens, blijfgewoonbianca. Er zijn genoeg ouders die het heerlijk vinden om alles te laten regelen en ik zit dan niet te denken aan cola maar aan kinderchampagne in (plastic) champagneglazen en een taart met een foto. Sommige ouders willen dit wel en anderen doen het zelf, vandaar ook de keuze.
Ik wil inderdaad wat achtergrond doeken meenemen alhoewel je vaak buiten ook hele mooi plaatjes kan schieten. En een kleine compactcamera is toch wat anders dan een goede digitale spiegelreflexcamera.
Ik wil inderdaad wat achtergrond doeken meenemen alhoewel je vaak buiten ook hele mooi plaatjes kan schieten. En een kleine compactcamera is toch wat anders dan een goede digitale spiegelreflexcamera.
dinsdag 1 februari 2011 om 20:48
quote:Solveig schreef op 01 februari 2011 @ 20:46:
Ik zou er nooit voor kiezen. Wordt hoe dan ook te duur waarschijnlijk en ik vind 7 jarigen die zich gaan optutten voor een fotoshoot best wel fout eigenlijk.
Mee eens. Zullen ook niet alle ouders even leuk vinden.
Wat wel zou kunnen is dat ze zich laten schmincken tot prinses, of poes, of elfje, of vlinder, of........ Maar ja, dat moet TO zich dan ook eigen maken.
Ik zou er nooit voor kiezen. Wordt hoe dan ook te duur waarschijnlijk en ik vind 7 jarigen die zich gaan optutten voor een fotoshoot best wel fout eigenlijk.
Wat wel zou kunnen is dat ze zich laten schmincken tot prinses, of poes, of elfje, of vlinder, of........ Maar ja, dat moet TO zich dan ook eigen maken.
dinsdag 1 februari 2011 om 20:50
quote:bammie schreef op 01 februari 2011 @ 20:47:
Ben ik niet helemaal met je eens, blijfgewoonbianca. Er zijn genoeg ouders die het heerlijk vinden om alles te laten regelen en ik zit dan niet te denken aan cola maar aan kinderchampagne in (plastic) champagneglazen en een taart met een foto. En die foto moeten ze eerst zélf maken, naar jou mailen, daar moet jij mee naar de bakker...... kostenplaatje, hoor. Voor jou ( tijd is geld ) , maar zeker voor die ouders. Sommige ouders willen dit wel en anderen doen het zelf, vandaar ook de keuze.
Ben ik niet helemaal met je eens, blijfgewoonbianca. Er zijn genoeg ouders die het heerlijk vinden om alles te laten regelen en ik zit dan niet te denken aan cola maar aan kinderchampagne in (plastic) champagneglazen en een taart met een foto. En die foto moeten ze eerst zélf maken, naar jou mailen, daar moet jij mee naar de bakker...... kostenplaatje, hoor. Voor jou ( tijd is geld ) , maar zeker voor die ouders. Sommige ouders willen dit wel en anderen doen het zelf, vandaar ook de keuze.
dinsdag 1 februari 2011 om 20:52
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2011 @ 20:48:
[...]
Dat is weer iets anders inderdaad, maar ik vind de hele setting nogal raar dan. Het wordt ook nogal een toestand: én omkleden en optutten én een fotolijstje versieren én foto's maken én taart eten en dergelijke. Dat red je niet in zo weinig tijd lijkt me.
Daarbij gaat dit hoe dan ook een duur grapje worden en heel veel ouders zullen dat er nu niet voor over hebben. Er zijn vast ouders die daar wel budget voor hebben, maar dan nog, je moet het dan hebben van ouders van dochters, die het ook nog eens leuk vinden om een fotoshoot te laten doen (en ik denk eigenlijk dat er maar weinig ouders van kinderen van pakembeet 10 zijn die dat een tof idee vinden) én er een bak geld voor over hebben.
Kinderfeestjes organiseren kan best werken, maar ik denk dat je het dan wat breder moet aanpakken óf erop moet rekenen dat je maar weinig klandizie hebt. Als Truusje zo'n feestje heeft gehad gaat haar vriendinnetje niet óók hetzelfde feestje geven, want dat is dan al een keer geweest.
[...]
Dat is weer iets anders inderdaad, maar ik vind de hele setting nogal raar dan. Het wordt ook nogal een toestand: én omkleden en optutten én een fotolijstje versieren én foto's maken én taart eten en dergelijke. Dat red je niet in zo weinig tijd lijkt me.
Daarbij gaat dit hoe dan ook een duur grapje worden en heel veel ouders zullen dat er nu niet voor over hebben. Er zijn vast ouders die daar wel budget voor hebben, maar dan nog, je moet het dan hebben van ouders van dochters, die het ook nog eens leuk vinden om een fotoshoot te laten doen (en ik denk eigenlijk dat er maar weinig ouders van kinderen van pakembeet 10 zijn die dat een tof idee vinden) én er een bak geld voor over hebben.
Kinderfeestjes organiseren kan best werken, maar ik denk dat je het dan wat breder moet aanpakken óf erop moet rekenen dat je maar weinig klandizie hebt. Als Truusje zo'n feestje heeft gehad gaat haar vriendinnetje niet óók hetzelfde feestje geven, want dat is dan al een keer geweest.
dinsdag 1 februari 2011 om 20:52
Je kan het altijd proberen; als je alle spullen al hebt en je hoeft je er niet eerst voor in de schulden te steken.... Maar ik zou mijn baan er - nog - maar niet voor opgeven. tenslotte moet je het vooral van de woensdagmiddagen hebben. En meer dan één feest per middag kun je ook niet.
dinsdag 1 februari 2011 om 20:54
dinsdag 1 februari 2011 om 20:55
Ik vind het idee niet eens zo slecht voor mijn dochters feestje. maar eerlijk is eerlijk; ik zie niet in waarom ik daar iemand voor zou willen in huren. Foto's zou ik sowieso al niet fijn vinden, wel voor mijzelf leuk maar zou niet prettig vinden dat een ander er ook beschikking over heeft/houd.
Sowieso denk ik dat mensen die een feestje laten doen door betaalde mensen ze dit sowieso niet in huis willen en je dit idee ook profesioneel in een studio met echte visagist kan laten doen voor niet eens zo'n heel shockerend bedrag.
Sowieso denk ik dat mensen die een feestje laten doen door betaalde mensen ze dit sowieso niet in huis willen en je dit idee ook profesioneel in een studio met echte visagist kan laten doen voor niet eens zo'n heel shockerend bedrag.
dinsdag 1 februari 2011 om 20:55
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2011 @ 20:52:
Je kan het altijd proberen; als je alle spullen al hebt en je hoeft je er niet eerst voor in de schulden te steken.... Maar ik zou mijn baan er - nog - maar niet voor opgeven. tenslotte moet je het vooral van de woensdagmiddagen hebben. En meer dan één feest per middag kun je ook niet.En dat dus. Dus je doelgroep is meisjes tussen de 7 en 12, waarvan de ouders het een goed idee vinden om een fotoshoot te doen én die een vrij ruim budget hebben voor een feestje én je kunt het maar op een beperkt aantal middagen aanbieden.
Je kan het altijd proberen; als je alle spullen al hebt en je hoeft je er niet eerst voor in de schulden te steken.... Maar ik zou mijn baan er - nog - maar niet voor opgeven. tenslotte moet je het vooral van de woensdagmiddagen hebben. En meer dan één feest per middag kun je ook niet.En dat dus. Dus je doelgroep is meisjes tussen de 7 en 12, waarvan de ouders het een goed idee vinden om een fotoshoot te doen én die een vrij ruim budget hebben voor een feestje én je kunt het maar op een beperkt aantal middagen aanbieden.
dinsdag 1 februari 2011 om 20:58
mijn dochter heeft vorig jaar zo'n feestje gegeven en de meiden vonden het het beste feestje ever!! ze hebben het er nu nog over.
de meiden waren toen 10,11 jaar oud.
We hebben de foto's laten maken door een kennis,tegen een kleine vergoeding,en ze begeleidt in het opmaken.
Dit feestje was in de zomer dus de foto's zijn buiten gemaakt en later ook nog bewerkt door fotograaf,achtergronden enz.
Bij alle 6 de meiden zijn er na het feestje nabestellingen gekomen voor opa en oma's en dat dus ook gedaan want we hadden de foto's op een cd-rom gekregen.
Na de shoot zijn ze lijstjes wezen versieren.
Dus ik denk dat meisjes dit erg leuk vinden alleen is 7 misschien erg jong
de meiden waren toen 10,11 jaar oud.
We hebben de foto's laten maken door een kennis,tegen een kleine vergoeding,en ze begeleidt in het opmaken.
Dit feestje was in de zomer dus de foto's zijn buiten gemaakt en later ook nog bewerkt door fotograaf,achtergronden enz.
Bij alle 6 de meiden zijn er na het feestje nabestellingen gekomen voor opa en oma's en dat dus ook gedaan want we hadden de foto's op een cd-rom gekregen.
Na de shoot zijn ze lijstjes wezen versieren.
Dus ik denk dat meisjes dit erg leuk vinden alleen is 7 misschien erg jong
dinsdag 1 februari 2011 om 20:58
Ik heb zoiets gezien in dat programma van Jort Kelder, "Bij ons in de PC". Daar waren ouders die niet op 1000 euro meer of minder keken en een locatie afhuurden met stylistes en kleedsters en visagistes en weet ik veel wat al meer, en dan gaven die meisjes aan het eind een modeshow. Was wel heel professioneel opgezet en kostte een duizend of 3. Maar ja, dan heb je ook wat, en als je in Amsterdam Oud Zuid woont dan maakt geld weinig uit geloof ik..........
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
dinsdag 1 februari 2011 om 21:00
Stel dat je alles doet; het hele pakket.
laten we zeggen; 8 kinderen.
Je moet naar de bakker met je foto.
Taart later weer ophalen. Tijd, benzine, evt. parkeerkosten.
Kost zo'n taart; 25 euro?
2 flessen kinderchampie . 7 euro. Glazen er nog bij. Servetten/ bordjes taart.
3 uur uurloon tijdens 't feest. Eh..........30 euro?
Je fotolijstjes; 8 keer 1 euro.
Met plaktroep nog eens minimaal 5 euro erbij.
Je benzinekosten.
Afschrijving materiaal ( flitser, batterijen, cd rom, printer, fotopapier )
't Lijkt mij een héél duur feest te worden.
Je benzinekosten.
't Lijkt mij een héél duur feest te worden.
dinsdag 1 februari 2011 om 21:04
dinsdag 1 februari 2011 om 21:05
Ik vond die andere beginnende ondernemer op het gebied van kinderfeestje van vandaag toch origineler. Ik bedoel het klinkt als een leuk kinderfeestje, maar ook als eentje dat mensen zeker voor de jongere doelgroep makkelijk zelf kunnen organiseren. Spiegelreflex en fotoprinter hebben steeds meer mensen, knutselspul van de action, voorraadje sap, chippies en haarfrutsels erbij. Paar lappen stof en oude eigen kleding en een paar riempjes om jurken te draperen, dan kom je natuurlijk wel heel duur uit in vergelijking.
dinsdag 1 februari 2011 om 21:05
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2011 @ 21:00:
Kinderfeestjes zijn toch altijd duur een middagje bowlen met friet was vroeger al prijzig en toch deed iedereen het.
Je benzinekosten.
't Lijkt mij een héél duur feest te worden.Kinderfeestjes zijn toch altijd prijzig. Een middagje bowlen met frites en cola was ook niet goedkoop denk ik en toch deed iedereen het.
Kinderfeestjes zijn toch altijd duur een middagje bowlen met friet was vroeger al prijzig en toch deed iedereen het.
Je benzinekosten.
't Lijkt mij een héél duur feest te worden.Kinderfeestjes zijn toch altijd prijzig. Een middagje bowlen met frites en cola was ook niet goedkoop denk ik en toch deed iedereen het.