eigen risico en tandarts

dinsdag 1 februari 2011 om 21:49
Als je een tandartsverzekering hebt wordt het van je tegoed daarvan afgetrokken. Dus je krijgt bijv. tot 250,- per jaar vergoed. Als je dan een rekening van 100,- krijgt, mag je dat jaar nog 150,- aan tandartskosten maken. Anders moet je het zelf betalen. Het gaat in elk geval niet van je eigen risico af.
@ Cateautje: mijn tandarts berekent zeker wel kosten voor een controle. Dit kan dus per tandarts verschillen.
@ Cateautje: mijn tandarts berekent zeker wel kosten voor een controle. Dit kan dus per tandarts verschillen.
dinsdag 1 februari 2011 om 21:53
Tandarts valt niet onder de basisverzekering, en gaat dus ook niet van je verplichte eigen risico af. Of je iets vergoed krijgt, hangt van je aanvullende verzekering af. Als je een tandarts verzekering hebt, of een aanvullend pakket waar tandarts onder valt, krijg je het grootste deel waarschijnlijk vergoed, zo niet dan moet je het dus zelf betalen, en telt dat niet voor je eigen risico.
dinsdag 1 februari 2011 om 22:31
Ja, is ook zo Ateliermadame. Maar heel veel mensen weten niet precies wat nu wel en wat niet onder basisverzekering valt.
En zoals die uitzondering huisarts consult. Die gaat niet van je v.e.r af. Maar stuurt hij je door naar iknoemmaarwat internist. Ja.. Dan betaal je direct je hele v.e.r.
Het is allemaal een hoop geld en ik begrijp wel waarom mensen twijfelen.
En zoals die uitzondering huisarts consult. Die gaat niet van je v.e.r af. Maar stuurt hij je door naar iknoemmaarwat internist. Ja.. Dan betaal je direct je hele v.e.r.
Het is allemaal een hoop geld en ik begrijp wel waarom mensen twijfelen.
dinsdag 1 februari 2011 om 22:47
quote:Atelier_madame schreef op 01 februari 2011 @ 22:12:
mensen snappen t ook nooit:p je eigen risico van t basispakket is wat anders dan n eigen bijdrage uit je aanvullende verzekering..
sorry, dat ik iets vraag, komt denk ik omdat ik nooit iets snap.
Maar voor de andere reactie,s bedankt, ik wist door de nieuwe regeling niet meer wat nu onder basis verzekering viel, maar nu begrijp ik het.
mensen snappen t ook nooit:p je eigen risico van t basispakket is wat anders dan n eigen bijdrage uit je aanvullende verzekering..
Maar voor de andere reactie,s bedankt, ik wist door de nieuwe regeling niet meer wat nu onder basis verzekering viel, maar nu begrijp ik het.
woensdag 2 februari 2011 om 07:59
Alles wat bij de tandarts gebeurt, valt inderdaad onder je evt. afgesloten tandartsverzekering. Zodra er iets in het ziekenhuis, bijv. bij de kaakchirurg gebeurt, valt het onder je basispakket (met het daarbij behorende verplichte eigen risico).
Laatst moest ik 2 OPG-foto's laten maken, 1x bij de tandarts en 1x bij de kaakchirurg. De eerste werd niet vergoed, de tweede wel. Daarna wortelpunten schoon laten maken bij de kaakchirurg. De tandarts had het ook gekund, maar dan had ik het zelf moeten betalen...
Laatst moest ik 2 OPG-foto's laten maken, 1x bij de tandarts en 1x bij de kaakchirurg. De eerste werd niet vergoed, de tweede wel. Daarna wortelpunten schoon laten maken bij de kaakchirurg. De tandarts had het ook gekund, maar dan had ik het zelf moeten betalen...
woensdag 2 februari 2011 om 08:40
quote:Atelier_madame schreef op 01 februari 2011 @ 22:12:
Wellicht hadden ze het dan iets simpeler moeten houden.
We zijn niet allemaal zo slim om dit soort dingen te begrijpen.
Ben soms zelf een halve avond bezig om bepaalde dingen uit te zoeken (qua polis/dekking) en dan nog schijn ik het niet goed te hebben
Wellicht hadden ze het dan iets simpeler moeten houden.
We zijn niet allemaal zo slim om dit soort dingen te begrijpen.
Ben soms zelf een halve avond bezig om bepaalde dingen uit te zoeken (qua polis/dekking) en dan nog schijn ik het niet goed te hebben
woensdag 2 februari 2011 om 12:21
quote:zuchtervan schreef op 01 februari 2011 @ 22:47:
[...]
Maar voor de andere reactie,s bedankt, ik wist door de nieuwe regeling niet meer wat nu onder basis verzekering viel, maar nu begrijp ik het.Tis geen persoonlijke aanval hoor :p maar we hebben al sinds begin 2006 de nieuwe basisverzekering, dus dat is toch al heel wat jaartjes. Ik heb jaren op een klantenservice van een grote zorgverzekeingsmaatschappij gewerkt en echt deze vraag wordt zo vaak gesteld, terwijl het voor mijn gevoel zo makkelijk is basispolis vs aanvullende.. maar blijkbaar is het toch lastiger dan i kdacht!
[...]
Maar voor de andere reactie,s bedankt, ik wist door de nieuwe regeling niet meer wat nu onder basis verzekering viel, maar nu begrijp ik het.Tis geen persoonlijke aanval hoor :p maar we hebben al sinds begin 2006 de nieuwe basisverzekering, dus dat is toch al heel wat jaartjes. Ik heb jaren op een klantenservice van een grote zorgverzekeingsmaatschappij gewerkt en echt deze vraag wordt zo vaak gesteld, terwijl het voor mijn gevoel zo makkelijk is basispolis vs aanvullende.. maar blijkbaar is het toch lastiger dan i kdacht!