Luiervraag - bah!

02-02-2011 21:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden,

Weer een babyvraag :-) Af en toe kom ik weer even langs als ik een vraagje heb.

Dochterlief is inmiddels bijna 4 maand en heeft vaak erg dunne poep. Als ze in de wipstoel zit en ze maakt haar luier vol, zit het bijna altijd overal.. BAH dus! Het loopt aan de achterkant omhoog, romper en kleertjes eronder, erg vies dus. Ik gebruik de Kruitvat luiers. Bij pampers gebeurde het ook veel. Ik maak de luier al de rugkant al hoog dicht, maar zonder het gewenste effect dus.

Heeft iemand een goede tip voor mij? Of evt een ander merk luiers waarbij dat minder gebeurt? Het begint nu toch wel erg vervelend te worden omdat ze graag in haar wipstoelje zit maar ze daarin ook heel graag haar luier volmaakt...

Bedankt alvast!
Het bovenrandje van de luier naar binnen omslaan. Dan creeer je een soort gootje dat de poep (even?) tegenhoudt. Succes!
koemelkvrije voeding was hier de oplossing
Huggies schijnen beter te zitten voor dit soort situaties... Maar gewoon nog eens een ander merk proberen.
Hier bleek kind ook op koemelk te reageren. Bijna dagelijkse poep tot in d'r nek inderdaad. De enige "oplossing" die ik verder nog weet (behalve dus oorzaken onderzoeken en proberen uit te sluiten), is accepteren. En een zeiltje/matje/molton onder d'r leggen op het wipstoeltje. Hema heeft fijne waterdichte onderleggers, want die kunnen in de kookwas. Wat met poep wel zo hygiënisch is.
Ik denk dat dit elke ouder gebeurd. Zit ze nog wel in de goede maat? Niet alleen naar de kilo's kijken die op de pakken staan, want die overlappen elkaar vaak met een paar kilo. Misschien een grotere maat proberen en anders een ander merk.
Mijn dochter kreeg dunne poep van appelsap

Misschien goed om te kijken wat ze krijgt te eten of drinken.
quote:Kezz schreef op 02 februari 2011 @ 21:57:

Het bovenrandje van de luier naar binnen omslaan. Dan creeer je een soort gootje dat de poep (even?) tegenhoudt. Succes!Is ook mijn tip. En soms moet je even zoeken naar de juiste luier. Misschien is de Huggie of een huismerk of juist die van de Lidl ideaal voor jouw dochter....
Appelsap zal dochter van TO nog wel niet krijgen met nog geen 4 maanden?

Zoon had ook vaak dunne poep, bij hem was koemelkvrije melk de oplossing. Of in ieder geval bewerkt, hij kreeg Pepti. Na een tijdje weer gewone melk gaan geven (in overleg met huisarts en cb) en dat ging weer goed.

Of een grotere maat luier proberen? Randjes goed naar buiten vouwen bij de beentjes en zo'n 'gootje' maken klinkt ook wel als een oplossing.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Nee, ze krijgt idd alleen nog maar flesvoeding.. Hypo allergeen met Johannesbroodpitmeel. Door dat laatste is de ontlasting dun. Het lijken nog steeds een soort spuitluiers te zijn...

Ik vind het wel lastig hoor, met die luiers. Had Huggies een x geprobeerd, maar ik vond ze toen tegenvallen. Aldi luiers gingen wel, maar ik vond ze stinken en erg stug. Lidl nooit geprobeerd, iemand ervaring?

Het randje omvouwen is een goed idee, hoewel ze het me moeilijk maakt met het verschonen. Zo gauw de luier onder haar ruggetje ligt, hopt ze met een grijns haar rug omhoog en de luier schiet weer weg. Dan ook nog even omvouwen :-) Maar ik ga het proberen!
Hier wel een lidl gehad, maar valt erg klein uit. Ook hier geregeld dunne ontlasting gehad, en ook in de bovenkant luier een vouw gemaakt. Moet je erin strijken als de luier nog niet aan gaat. Goed met een wame hand instijken.

Of toch voeding zonder johannesbrood.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oma gaf Moppebeeb speciaal baby-appelsap. Dat was de eerste en enige keer dat hij tot de nek toe vol zat.

Ik had trouwens Lidl-luiers, en was er heel tevreden over.
Ik heb iemand ooit de tip gegeven om huggies te nemen omdat zoonlief zn bed nat plastte

bij mij had t ook geholpen die zitten wat hoger. Ze zijn nog goedkoper dan pampers ook

en vaak bij ah of etos z pakken halen de helft betalen.
Ik heb iemand ooit de tip gegeven om huggies te nemen omdat zoonlief zn bed nat plastte

bij mij had t ook geholpen die zitten wat hoger. Ze zijn nog goedkoper dan pampers ook

en vaak bij ah of etos z pakken halen de helft betalen.
Alle baby's hebben dat toch weleens? Dochter heeft er regelmatig helemaal onder gezeten. Zowel de voor als de achterkant terwijl ze alleen bv heeft gehad. Wat je eraan doet weet ik niet. Gaat straks vanzelf weer over.
Bij ons ook dunne poep door koemelkallergie.

We gingen over op soya en het was binnen twee voedingen over...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven