limburg

03-02-2011 10:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er komen hier geregeld goede tips voorbij dus ik vraag wederom om een advies.

Ik wil graag in het voorjaar lekker met man een weekend weg. 1 of 2 nachtjes weg. Mijn man wil graag naar Limburg, mooie omgeving, lekker fietsen etc. Nu zijn we al vaker in maastricht geweest, dus dat gaat het nu niet worden.

Wie heeft er een goede tip voor een leuke overnachtingsplek? Mag een hotel zijn mag ook een BenB zijn, budget is ong 60-85 euro per nacht voor 2 pers.
Valkenburg een TOPPER en slapen in de De Geulhemermolen
Valkenburg is best leuk maar wel haske druk in het hoogseizoen. Wel een mooie omgeving en genoeg te doen
Oh TO wil in t voorjaar, dan is het nog niet zo belachelijk druk
Klopt het dat je dan een douche en toilet hebt op de gang? Ben ik persoonlijk nooit zon fan van.
Ze hebben alles opgeknapt ECHT heel mooi geworden kijk eens op hun site!
quote:Daan39 schreef op 03 februari 2011 @ 11:34:

Ze hebben alles opgeknapt ECHT heel mooi geworden kijk eens op hun site!dat heb ik gedaan. En het trekt met niet zo.
Ligt een beetje aan wat je wilt doen.

Om te wandelen of fietsen hoef je niet per se naar Valkenburg te gaan.

Al is dit wel mooi tussen bijv Heerlen en Maastricht in.

Welk gebied van Limburg denk je aan?

Zuid, Midden, Noord?

Sinds een jaar woon ik zelf in Valkenburg.

Is vanalles te doen.In het voorjaar is het niet al te druk al moet ik zeggen dat het toeristen seizoen (helaas) eigenlijk altijd wel doorloopt.

Er zijn voldoende betaalbare hotels maar die heb je op meerdere plekken in limburg.
Valkenburg trekt mij ook niet zo, iets te massaal. Mag wel een rustige plek zijn, mooie omgeving van waar we lekker kunnen gaan fietsen.

Denk zelf aan zuid limburg.
Is Vaals of iets in de die omgeving iets? Bij het drielandenpunt.
Dit is in de buurt van Heerlen, landgraaf etc.

http://www.booking.com/se ... onth=2&checkout_year=2011

Prima uitvalsbasis om dingen te ondernemen. En fietsen kun je er ook (geloof me, ik heb de heuvels vervloekt tijdens de middelbare )
Ja, dat vind ik echt.
Wat dacht je van Thorn midden limburg het witte stadje ook wel genoemd.
Valkenburg te massaal?

Vind het wel meevallen hoor.

Heerlen, Langraaf?Dan zijn er veel mooiere plekken al is de overste hof in landgraaf een super mooi en goedkoop hotel.

Tja Maastricht is dan ook te massaal dus valt al af toch?

Vaals is best wel uit de buurt van alle andere dingen en ik vind Vaals vreselijk saai.

1 grote lange straat en je bent klaar.
Thorn, Roermond zijn inderdaad ook erg leuk.
Thorn is leuk! Zit ook een leuk hotel (en het enige volgens mij).
Thorn is prachtig. Maar wel klein en plat
Ja, dat vind ik echt.
quote:mupke32 schreef op 03 februari 2011 @ 12:34:

Valkenburg te massaal?

Vind het wel meevallen hoor.

Heerlen, Langraaf?Dan zijn er veel mooiere plekken al is de overste hof in landgraaf een super mooi en goedkoop hotel.

Tja Maastricht is dan ook te massaal dus valt al af toch?

Vaals is best wel uit de buurt van alle andere dingen en ik vind Vaals vreselijk saai.

1 grote lange straat en je bent klaar.

Maastricht valt af omdat we daar al vaak zijn geweest.

Valkenburg an sich trekt mij niet zo, we zijn daar wel eens een dagje geweest maar niet mijn ding om daar te logeren.

Thorn lijkt me wel leuk.

Iemand wel eens in Epen geweest?
Epen is qua omgeving echt heel mooi. Wat dat betreft zou ik het zeker doen! In het seizoen ook voldoende restaurantjes enzo. Maar ik ben wezen kamperen daar en zoek je geloof ik niet;-)
Epen is ook heel klein hoor ben je vrij snel uitgekeken. Zelfde geldt ook voor Slenaken ligt trouwens wel ontzettend mooi,maar niet geschikt voor een flinke fietstocht. Electrische fiets misschien nog wel om tegen de heuvels op te komen
Thorn is idd leuk! Ook al is het dan geen Zuid-Limburg, je bent met een half uur vanuit Thorn wel in Maastricht en Heerlen. Roermond is ook leuk, zeer gezellige binnenstad en het Outlet Center en Retailpark erbij. Ligt een kwartiertje van Thorn af, evenals Weert.

Verder is Epen ook mooi. Al heb ik dat vroeger vervloekt, omdat er altijd moest gaan wandelen met mijn ouders . gingen altijd bij Ons Krijtland eten... Zucht, nostalgie...
Ik zou even in de buurt van Gulpen, wittem, margraten, sibbe, ubachsberg kijken.

Daar is het echt prachtig qua wandelen, fietsen, leuke hotelletjes, lekker eten en genoeg te doen!
arcen
Eens met Madelievv. De kleine dorpjes in Zuid-Limburg zijn erg leuk. Epen is een rustig dorpje en een perfecte uitvalsbasis om prachtig te fietsen en je kunt er wandelen langs de Geul. Een aanrader om te overnachten is Herberg De Smidse. Vanuit Epen kun je richting dorpjes als Slenaken en Mechelen of het iets grotere Vaals, Gulpen en Valkenburg. Ook Maastricht en Aken zijn goed te bereiken, mocht je behoefte hebben om nog een dagje naar een leuke stad te gaan. Overnachten in Valkenburg vind ik persoonlijk vreselijk!
www.deoudebrouwerij.nl in Mechelen.

Heel gemoedelijk, sfeervol en het eten is goed voor niet teveel geld heb je halfpension erbij en dat is echt prima verzorgd.

Prachtig wandelen en fietsen! (ik weet niet of ze fietsen verhuren). Wij zijn er meerdere malen geweest met familieweekendjes. De laatste keer is wel al een jaar of 6 geleden, dus mijn 'recensie' is niet heel 'vers'.
quote:Madelievv schreef op 03 februari 2011 @ 13:00:

Ik zou even in de buurt van Gulpen, wittem, margraten, sibbe, ubachsberg kijken.

Daar is het echt prachtig qua wandelen, fietsen, leuke hotelletjes, lekker eten en genoeg te doen!Tips voor hetels/ bed and breakfasts in deze omgeving blijven welkom, ben nog steeds op zoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven