Woning Berlijn
donderdag 3 februari 2011 om 11:59
Ik weet niet of dit nu onder de juiste pijler staat, anders moet hij even verplaatsd worden
Ik zit met het volgende; ik ga van 1 maart tot 1 augustus in Berlijn wonen. Alles is geregeld, behalve het huis. Nu kreeg ik net een telefoontje dat ik via via een appartement kan krijgen in hartje centrum, voor een fijne prijs. Probleem is alleen dat het gestoffeerd is. Er zit wel een keuken en badkamer in, maar that's it.
Ik zou er samen met een vriendin gaan wonen, en we hebben circa 3 weken om het dan daar in te richten.
Iemand hier ervaring mee, of het haalbaar is en -niet geheel onbelangrijk- te betalen? Alvast bedankt!
Ik zit met het volgende; ik ga van 1 maart tot 1 augustus in Berlijn wonen. Alles is geregeld, behalve het huis. Nu kreeg ik net een telefoontje dat ik via via een appartement kan krijgen in hartje centrum, voor een fijne prijs. Probleem is alleen dat het gestoffeerd is. Er zit wel een keuken en badkamer in, maar that's it.
Ik zou er samen met een vriendin gaan wonen, en we hebben circa 3 weken om het dan daar in te richten.
Iemand hier ervaring mee, of het haalbaar is en -niet geheel onbelangrijk- te betalen? Alvast bedankt!
donderdag 3 februari 2011 om 12:08
Wij weten toch niet of het te betalen is voor jou? Dan zul je eerst je inkomen, de huurprijs en je overige lasten moeten doorgeven. En voor 5 maanden zou ik even langs een kringloop o.i.d. daar gaan. Of een keertje rijden met meubels van hier. Twee bedden, een bank, een tafel en een paar stoelen en je bent een heel eind.
donderdag 3 februari 2011 om 12:15
slaapzak en kampeermatje mee, en kleding die je alle dagen dragen kunt.
En net als bij het kamperen neem je een bord, een mes en een lepel mee.
Als je eraan gehecht bent: je favoriete leesboek en cd.
De rest koop je in de plaatselijke kringloopwinkel.
En net als bij het kamperen neem je een bord, een mes en een lepel mee.
Als je eraan gehecht bent: je favoriete leesboek en cd.
De rest koop je in de plaatselijke kringloopwinkel.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
donderdag 3 februari 2011 om 12:26
Je kunt toch ook alsnog gaan zoeken naar een gemeubileerd appartement? Ik zou tenminste voor die paar maanden echt geen meubels gaan aanschaffen, en dan ook nog moeten zorgen dat het daar komt en weer zorgen dat het weggehaald wordt als je vertrekt....
Mijn zusje heeft een jaar in Berlijn gewoond, en heeft heel snel een apartement gevonden via city-wohnen.de
Ik weet natuurlijk alleen niet wat jij een fijne prijs noemt, dus of het te betalen is voor jullie moet je zelf even checken.
Veel succes en plezier daar in ieder geval!
Mijn zusje heeft een jaar in Berlijn gewoond, en heeft heel snel een apartement gevonden via city-wohnen.de
Ik weet natuurlijk alleen niet wat jij een fijne prijs noemt, dus of het te betalen is voor jullie moet je zelf even checken.
Veel succes en plezier daar in ieder geval!
donderdag 3 februari 2011 om 12:40
donderdag 3 februari 2011 om 13:22
Ook wel eens voor een half jaar een ongemeubileerd appartement gewoond. Is idd niet zo ingewikkeld. Waar je moeilijk zonder kunt is een koelkast (maar die staat er misschien wel) en -vreemd genoeg vond ik- een stofzuiger (evt uit NL meenemen of een goedkope aanschaffen). En natuurlijk iets om op te slapen.
Altijd wel ergens een tweede handswinkel te vinden om wat spullen te kopen (heb nog steeds een hele mooie tafel die ik toen tweedehands voor een prikkie heb gevonden), en anders heeft IKEA ook nog wel een idioot goekope slaapbank, die je aan het eind weer kado kan doen of voor een paar tientjes kan verkopen. Lukt echt wel om in een weekendje iets bewoonbaars van te maken.
Altijd wel ergens een tweede handswinkel te vinden om wat spullen te kopen (heb nog steeds een hele mooie tafel die ik toen tweedehands voor een prikkie heb gevonden), en anders heeft IKEA ook nog wel een idioot goekope slaapbank, die je aan het eind weer kado kan doen of voor een paar tientjes kan verkopen. Lukt echt wel om in een weekendje iets bewoonbaars van te maken.
zondag 6 februari 2011 om 09:38
CharlotteH, ik weet niet wanneer je in Berlijn hebt gewoond, maar de huren zijn de laatste jaren echt ontzettend gestegen. Ik woon hier nu 8 jaar. Toen ik hier kwam had je de woningen voor weinig geld voor het uitzoeken. Nu zoeken we een nieuwe woning, maar we hebben de zoektocht maar even opgegeven, want we kunnen niets betaalbaars vinden (we willen per sé in een bepaalde buurt blijven). Goedkope woningen zijn nog steeds makkelijk te vinden, maar dan moet je wel in Reinickendorf, Hohenschönhausen, Marzahn ofzo willen wonen.
600 Euro voor hartje centrum (vraag me wel af waar dat is?) voor een woning met keuken, vind ik niet zo heel raar.
600 Euro voor hartje centrum (vraag me wel af waar dat is?) voor een woning met keuken, vind ik niet zo heel raar.