Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Nu we het over het Nederlands zijn hebben......

Ja, ik ben dus 100% Nederlands, geboren, getogen, etc.

Maar hoe voelen jullie je?

Voelen jullie je 100% Nederlands?

Mijn vriend vroeg of ik ooit mijn burgerschap op zou geven als we naar Amerika zouden verhuizen. En ik zei nee.

Ik voel me allang niet meer 100% Nederland. Ik ben een mengelmoes geworden van alle landen waar ik heb gewoond. In Nederland pas ik niet meer, in ieder geval niet in Groningen.

Ik woon op Aarde zeg ik wel eens.... Dat past beter bij mij.
Mijn NL paspoort is me echt heilig, maar me helemaal NL voelen? Lastige vraag. Ik heb toch behoorlijk wat gezien van de wereld, dat beinvloedt je kijk hierop, maar mijn normen en waarden zijn bijv. wel heel Westers.
Ja, ik ben ook wel heel Westers, dat zeker.

En mijn NL paspoort geef ik niet op, omdat ik toch echt Nederlandse ben en dat wil blijven, en ook omdat het een goed paspoort is te hebben. We mogen elk land in, of krijgen redelijk makkelijk een visum, en er zijn gewoon weinig landen die problemen met Nederland hebben.
Ik heb een beetje Belgs bloed, mijn opa was een Belg, dus niet 100% nederlands dus. Ik heb mijn nederlands paspoort ook niet opgegeven en heb ook een duits paspoort. Ik voel me niet nederlands, maar ook niet duits, misschien is werelds het juiste woord.

Na mijn eerste vriendje, ben ik ook naar het buitenland gegaan, ja vandaar, vivagirl, verder alleen buitenlandse vriendjes. Heb geen leuke Nederlander ontmoet in het buitenland...
Ik heb zelfs nooit een leuke Nederlander ontmoet in Nederland.
Da's een goeie, Philein!
quote:heidelberg schreef op 02 februari 2011 @ 15:41:

Da's een goeie, Philein!
Ik heb ook al jaren geen Nederlandse date of vriend meer gehad, wat dat reizen niet allemaal met ons doet hè... Als het aan mijn ligt, houd ik het bij deze ene Portugees, daar heb ik m'n handen al vol aan haha.

Ik ben overigens ook helemaal Nederlands, nou ja, m'n oma was Duits, maar daar kwam ik pas achter toen ik al 15 was of zo, dus dat telt niet echt. En ik zou mijn Nederlandse paspoort ook niet opgeven hoor. Ik voel me overigens Europees, en ik voel me ook Limburgs (ook al spreek ik nooit dialect en houd ik niet van carnaval).

Heb nog niks gehoord van Brazilië, afwachten dus... Niet mijn sterkste kant... Maar, het is ook pas woensdagmiddag.
O Looola, ben jij ook z'on Jantje Ongeduld?

Ik ook!

Gaat me lang niet snel genoeg met solliciteren. Ik had verwacht dat de werkgevers hier met rijen voor de deur zouden staan. Valt dus tegen. Maar ik heb wel al een sollicitatie, dus eigenlijk gaat het zo slecht nog niet.

Ik ken wel leuke Nederlandse mannen hoor, maar die zijn wel zeldzaam en ik geef zeker de voorkeur aan Macedoniers, en 1 in het bijzonder natuurlijk.
Spannend (en frustrerend ook ja) zeg, dat wachten op antwoord over Brazilie Looola...hoop voor je dat je die kant op kunt, dat zou super zijn he!

VG, zie je je sollicitatie voor morgen nog zitten? Goed gevoel over de baan?

Ik ben lekker thuis en moet het een en ander doen voor studie (zucht) maar wil ook Criminal Minds gaan kijken, er komen drie afleveringen achter elkaar!
Haha, ja ik ben ook zo ongeduldig. Verschrikkelijk zeg. Heb ik van mijn moeder geërfd, die is nog erger! Gelukkig heb je morgen al een sollicitatiegesprek, ik vind het toch wel snel gaan bij jou hoor, ook al staan de werkgevers niet in de rij.

Philein, ik hoop inderdaad dat het gaat lukken.....

Ik heb ook al geen zin meer in de studie hoor, dus ik stem voor tv kijken. Veel plezier.
Zo, ik heb al drie artikelen gelezen. Nog 1 te gaan. Nu even kijken naar een opdracht die ik moet maken. Zucht...word er nu al moe van! :/
Ik zie de sollicitatie wel zitten, maar ik verwacht er weinig van. Ze zijn al heel lang op zoek en hebben al veel mensen afgewezen. Ze zoeken echt iets specifieks. Maar wie weet heb ik dat.

Verder zit ik de hele dag al lui tv te kijken.

My so called life. Heerlijk old school
Probeer er nog maar even van te genieten VG, voor je het weet zit je weer achter een bureau de hele dag
Alvast voor 6 maart!

6 maart? Ik snap er niet veel van, Philein!

Wanneer heb je je gesprek vandaag, vivagirl? Ik vind je heel representatief, dus als het dat is wat ze zoeken, zit je wel goed denk ik.

Looola en Philein, jullie genieten van het studentenleven, lees ik!!

En Looola, bak je wel eens een rijstevlaai? Je oma is Duits, dan ben je dus ook een "halfbloedje".

Heeft iemand al eens gehoord van Corendon Airlines?
Ik snap 'em ook niet, Philein.

Corendon ken ik. Ik vind het geen goeie tour operator. Toen ik in Turkije werkte waren ze net in opkomst en waren er veel problemen. Maar ik moet toegeven dat ze zich wel hebben gebeterd. Maar ja, ik blijf Neckermann fan.

Corendon zit nu in Macedonie toch?
Met Corendon Airlines extra vluchten van Amsterdam naar Ohrid, vanaf mei. Ze willen in Macedonie ook helpen de airports te moderniseren en vergoten. Hoe lang is het geleden dat je in Turkije werkte?

Blijkbaar zijn ze goed gegroeid in die tijd.

Ik heb er nog nooit van gehoord, moet eens kijken of die ook ze ook vanuit Frankfurt of Stuttgart naar Ohrid vliegen.
Ik heb 2 jaar in Turkije gewerkt, 2005 en 2006.

Volgens mij is Corendon echt een Nederlands bedrijf.

Ik moet rechtstreekse vluchten hebben vanuit London!!!!!!!!

Zit nu te kijken voor een vlucht naar Thessaloniki en dan verder naar Macedonie. Maar dat is ook nog een hele reis. Kan ik net zo goed gewoon een overstap maken.
6 maart, omdat ik het er niet of kon krijgen, maar Peter's strips (zeurkalender) wel altijd erg leuk vind en moest lachen om deze.
Grappig, ik had nog nooit van Corendon gehoord en zag net een advertentie van ze.
Heb wat gelezen over Corendon, maar nix goeds...totnutoe...

we wilden sowieso eigenlijk met de auto naar MK. Met tussenstop in Slovenie en dan nog ergens onderweg, Belgrado wrschl. want we hebben vakantie!

Mijn man wilde over Griekenland terug, maar ik vertrouw die Grieken voor geen cent.
Ik ga zo eens lekker shoppen.
Heb je je tas al, Philein?

Net terug van sollicitatie.

Op zich een positief gevoel over, maar het is altijd afwachten.

En verder nog geen sollicitaties gekregen.

Weet echt niet meer wat ik nog meer kan doen.
Heidel, ik zou niet weten hoe ik een rijstevlaai moet bakken, jammer haha! Met de auto naar Macedonië, hoelang doe je daarover?

Philein, hoe is het met je vandaag?

Vivagirl, afwachten dus maar weer, hebben ze iets gezegd wanneer ze je iets laten weten? Als het vandaag goed ging, dan krijg je misschien al snel goed nieuws! Ik duim voor je in ieder geval.

Ik heb vandaag een interessant college gehad, waarin een student begon te bekvechten met de professor, erg vermakelijk want het liep een beetje uit de hand. Uiteindelijk is alles weer koek en ei, maar het was wel even interessant.

En ik heb bericht gekregen van Brazilië, ik heb morgenmiddag een telefonisch gesprek! Spannend.................

(Grrrr ik had weer zo'n irritante foutmelding, hebben jullie dat ook wel eens?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven