Gezondheid alle pijlers

Ongewenst zwanger

03-02-2011 19:30 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal...

21 december ben ik voor het laatst ongesteld geweest. Midden januari heb ik onveilige seks gehad. Hierna heb ik binnen 12 uur een morning after pil gehaald. Op dit moment ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Daarna heb ik nog een keer onveilige seks gehad, heel dom, ik weet het, ik heb ook spijt... Ook toen heb ik een morning afterpil gehaald. Binnen een periode van 1 maand heb ik dus twee morningafterpillen geslikt.

Vandaag heb ik een zwangerschapstest gehaald, deze bleek positief. Ik vroeg me af hoe groot de kans is dat ik nu echt zwanger ben, of dat de test wordt beinvloed door de grote hoeveelheid hormonen die in mijn lichaam zitten.

Ik vind mijzelf nog veel te jong voor een zwangerschap, ben pas 22 jaar en zit midden in mijn studie. Ik ben benieuwd of iemand iets soortgelijks is overkomen... Ik hoop heel erg op een reactie. Ik kan morgen pas de dokter bereiken voor een afspraak.
Als die test zeg dat je zwanger bent, dan is dat ook zo. Zwangerschapshormoon zit echt niet in een morningafterpil..

En je zegt niet gewenste sex? misschien moet je niet alleen naar de huisarts gaan?

sterkte in ieder geval
quote:meds schreef op 03 februari 2011 @ 19:41:

[...]

Later zegt ze dat het niet vrijwillig was. Ik denk dan hoe kan het dat je na die eerste nare omstandigheid, binnen twee weken in weer een nare omstandigheid belandt?

Dat vraag ik me ook ten zeerste af.

Tsja, tips. Ga naar de dokter. Of maak een afspraak bij de abortuskliniek. Of de Fiom. Ligt er aan wat je wilt hè.
TO heeft het toch nergens over verkrachting? Dit kan toch ook binnen een relatie zijn gebeurd?

Eerst even het verhaal afwachten, dan roepen.
Wat ze kan doen??? Suck it up, leef met de concequenties van je daden!!!
Ehm, wow. Ik wist niet dat vrouwen zo gemeen konden zijn.

Enfin, ik ben blij met een aantal reacties. Ik heb op dit moment 209 soa´s, ik doe het gemiddeld per week met 20 mannen, het liefst onveilig en m´n droom is om later een kindertehuis te beginnen. Geen enkele man wilt bij mij blijven namelijk..

Nu ga ik weer wat doen met m´n echte leven.
Wat ze nu, vanavond, kan doen is:

Op papier zetten wat haar plan van aanpak is als ze a. echt zwanger is en b. als ze niet zwanger is.

Kortom: Met de stroom meegaan maar er óók van leren.
Nou, veel plezier dan maar.
Sterkte.

Ik ben ook ooit zwanger geraakt ondanks de morning after pil, ik was toen ook 22 en studeerde ook. Ik ben met de studie gestopt, ben gaan werken en heb een gezonde zoon gekregen. (Ik was bang dat ik hem beschadigd had door de morning after pil, wist ik veel.)

Het enige waar ik spijt van heb is dat ik gestopt ben met mijn studie.
quote:lovefloor schreef op 03 februari 2011 @ 19:44:

Enfin, ik ben blij met een aantal reacties. Ik heb op dit moment 209 soa´s, ik doe het gemiddeld per week met 20 mannen, het liefst onveilig en m´n droom is om later een kindertehuis te beginnen. Geen enkele man wilt bij mij blijven namelijk..

Nu ga ik weer wat doen met m´n echte leven.

Niet letten op de pittige reacties Floor, er zitten hier genoeg forummers die goed kunnen luisteren en adviseren.

Wil je je verhaal nog aanvullen?

Nu ga ik weer wat doen met m´n echte leven.Oke, prima. Fijne avond. Have a nice life. Vraag dan niet om tips als je er geen bal van meent. Respectloos naar degenen die er moeite insteken je tips te geven en sterkte te wensen.
quote:Ska schreef op 03 februari 2011 @ 19:46:

Sterkte.

Ik ben ook ooit zwanger geraakt ondanks de morning after pil, ik was toen ook 22 en studeerde ook. Ik ben met de studie gestopt, ben gaan werken en heb een gezonde zoon gekregen. (Ik was bang dat ik hem beschadigd had door de morning after pil, wist ik veel.)

Het enige waar ik spijt van heb is dat ik gestopt ben met mijn studie.Zeker zonde, ooit nog afmaken?
Nou ik snap best dat je even niet niet zit te wachten op kritiek als je op je 22e net postief hebt getest.

shoot me
TO, gelukkig is er na onveilige seks altijd nog de mogelijkheid voor een abortus als je geen kind wilt. Ga naar je huisarts en vraag een doorverwijzing naar een abortuskliniek. Sterkte!

(en let in het vervolg wat beter op met anticonceptie )
Ik bedoelde het ook serieus, maar enkele reacties die worden geplaatst heb ik niet bijzonder veel aan. Dan bespreek ik het toch liever met mijn huisarts, alleen kan ik deze pas morgen bereiken. Ik vroeg mij alleen af of de test beinvloed kon worden door een teveel aan hormonen in mijn lichaam.
quote:DeKenau schreef op 03 februari 2011 @ 19:43:

TO heeft het toch nergens over verkrachting? Dit kan toch ook binnen een relatie zijn gebeurd?

Eerst even het verhaal afwachten, dan roepen.Ze zegt dat het onvrijwillige seks was. Dat betekent dus onder dwang of druk. In dat geval moet ze idd niet alleen langs de dokter maar ook langs de politie en slachtofferhulp
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 februari 2011 @ 19:48:

TO, gelukkig is er na onveilige seks altijd nog de mogelijkheid voor een abortus als je geen kind wilt. Ga naar je huisarts en vraag een doorverwijzing naar een abortuskliniek. Sterkte!

(en let in het vervolg wat beter op met anticonceptie )Als je voor abortus zou kiezen, hoe eerder hoe beter. Steeds verder in de zwangerschap wordt het steeds moeilijker.

Nu ga ik weer wat doen met m´n echte leven.Neem verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag en leg het niet bij een ander
quote:lovefloor schreef op 03 februari 2011 @ 19:48:

Ik bedoelde het ook serieus, maar enkele reacties die worden geplaatst heb ik niet bijzonder veel aan. Dan bespreek ik het toch liever met mijn huisarts, alleen kan ik deze pas morgen bereiken. Ik vroeg mij alleen af of de test beinvloed kon worden door een teveel aan hormonen in mijn lichaam.

Nee, de test reageert alleen op zwangerschapshormoon. Niet op hormonen in de morningafter pil of de reguliere pil.

Nog meer vragen?
quote:Moppetje schreef op 03 februari 2011 @ 19:44:

Wat ze kan doen??? Suck it up, leef met de concequenties van je daden!!!

En een abortus ondergaan is geen consequentie? Dit vind ik nou altijd zo'n domme opmerking, alsof het kind laten komen de enige manier is om 'de consequentie te aanvaarden'.

TO: zoals hierboven al gezegd, de zwangerschapstest reageert op HCG, en dat zit niet in de morning after pil. Wat je nu het beste kan doen is een afspraak maken bij je huisarts of bij siriz om je opties te bespreken.

Als je er niet klaar voor bent om een kind op te voeden en geen morele bezwaren hebt tegen abortus, dan is het ondergaan van abortus ook zeker 'de consequenties aanvaarden'. Je behoedt daarmee jezelf en een toekomstig kind voor een rotsituatie, dat kan voor jou misschien de minst slechte keuze zijn nu. Het gaat er om waar jij mee kan leven, al de forummers die zo hard roepen dat je het kind moet houden gaan dat kind echt niet voor je opvoeden! Denk er goed over na en bespreek het met een vertrouwenspersoon.

Ik bedoelde het ook serieus, maar enkele reacties die worden geplaatst heb ik niet bijzonder veel aan. Dan bespreek ik het toch liever met mijn huisarts, alleen kan ik deze pas morgen bereiken. Ik vroeg mij alleen af of de test beinvloed kon worden door een teveel aan hormonen in mijn lichaam.Nee, dat kan dus niet. In morningafterpillen zit geen HCG, wat de test positief maakt. Ga er dus maar gevoegelijk van uit dat de test betrouwbaar is en je zwanger bent.
quote:_avril_ schreef op 03 februari 2011 @ 19:48:

[...]

Zeker zonde, ooit nog afmaken?Ik wil volgend jaar de opleiding voor doktersassistente gaan doen, de studie die ik deed was hbo-v, maar dat zie ik mezelf niet meer oppakken, ben ondertussen moeder van drie kinderen.

Ik bedoelde het ook serieus, maar enkele reacties die worden geplaatst heb ik niet bijzonder veel aan. Dan bespreek ik het toch liever met mijn huisarts, alleen kan ik deze pas morgen bereiken. Ik vroeg mij alleen af of de test beinvloed kon worden door een teveel aan hormonen in mijn lichaam.Je geeft nogal tegenstrijdige informatie, vrijwillige seks of onvrijwillige seks is nogal een verschil. In het eerste geval ben je ongelofelijk stom om twee keer dezelfde fout te maken en in het tweede geval ben je een betreurenswaardig slachtoffer dat blijkbaar in een dreigende situatie leeft want anders kan je niet twee keer in een maand verkracht worden. Dat heeft dus nogal invloed op de reacties die je krijgt. In het eerste geval, get your act together, en in het tweede geval zoek hulp
quote:Madieken schreef op 03 februari 2011 @ 19:51:

[...]

al de forummers die zo hard roepen dat je het kind moet houden gaan dat kind echt niet voor je opvoeden! Denk er goed over na en bespreek het met een vertrouwenspersoon.Dat heb ik hier nu echt nog niemand zien roepen.

De zwangerschapstest is positief door HCG. Een van de vliezen maakt dit aan.

In de morning after pil zit Levonorgestrel, dat is dus wat anders.
Lovefloor, je moet door de "gemene" reacties heen lezen en datgene eruit pikken waar je iets mee kunt.

Op een forum is het nu eenmaal zo dat mensen hun mening kunnen en mogen geven en dat dus logischerwijs ook doen.

Ik zou er vanuit gaan dat ik bij een positieve test wel zwanger zou zijn.

Ik denk dat je het best een afspraak met je huisarts kunt maken (misschien ook nog een test er tegen aan gooien voor de zekerheid?) en voor je zelf uitmaken wat je wilt.

Wil je op dit moment helemaal geen kind, dan is het zaak om zo snel mogelijk aan te geven dat je een abortus wilt ondergaan. Hoe eerder je die hebt gehad hoe beter.

Ben je aan het twijfelen en weet je het niet geheel zeker dan zou ik niet kiezen voor een abortus. Daar ga je dan geheid spijt van krijgen en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Heb je zoiets van "Het ligt op dit moment helemaal niet in de planning, maar ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om een abortus te laten doen" dan kun je altijd nog besluiten om je kind wel te krijgen en eventueel te kiezen voor adoptie (hoewel mij dit persoonlijk wel de aller-, allermoeilijkste keuze lijkt)..

En je kunt natuurlijk een paar dagen wachten, de voors en tegens tegen elkaar afwegen en dan alsnog bekijken hoe je er dan over denkt.

Ik wens je in ieder geval heel erg veel succes....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven