Lengte kitten/kattenstaart
donderdag 3 februari 2011 om 23:46
Goede dag,
Sinds de komst van ons kitten verbaas ik me steeds over de lengte van haar staart.
Ze is nu 4 1/2 maand en de lengte van haar staart is 28 cm.
Ik google graag en veel, maar over dit onderwerp heb ik weinig tot niets kunnen vinden.
De informatie die ik vond ging over raskatten, maar ik heb een gewoon huis, tuin en keukenmodel, een Europese korthaar.
Wie heeft informatie, of weet waar ik die kan vinden?
Thanks!
Sinds de komst van ons kitten verbaas ik me steeds over de lengte van haar staart.
Ze is nu 4 1/2 maand en de lengte van haar staart is 28 cm.
Ik google graag en veel, maar over dit onderwerp heb ik weinig tot niets kunnen vinden.
De informatie die ik vond ging over raskatten, maar ik heb een gewoon huis, tuin en keukenmodel, een Europese korthaar.
Wie heeft informatie, of weet waar ik die kan vinden?
Thanks!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 4 februari 2011 om 00:03
vrijdag 4 februari 2011 om 00:12
vrijdag 4 februari 2011 om 00:39
Ja, ze hebben allebei een flinke lange zwiepstaart, maar goed, dat hoort bij het ras dus. Jouw kat heeft echt een enooorme lange staart voor haar leeftijd, ik hoop wel dat die eerder is uitgegroeid dan de rest Ik vind het wel erg mooi hoor, een lange staart.
En ik zie nu allerlei forummers voor me die met een centimeter aan het meten slaan
En ik zie nu allerlei forummers voor me die met een centimeter aan het meten slaan
Ik ben mijn eigen bananenschil
vrijdag 4 februari 2011 om 07:05
Oosterse katten hebben een langere staart dan andere rassen, net als dat ze vaak dunner zijn, hoger op de poten staan en grote oren hebben.
Als iets hiervan genetisch in een HTK-kat terecht komt kunnen ze ook een lange staart krijgen en dan zijn het meestal de tengere katjes die ook hoog op de poten staan.
Als iets hiervan genetisch in een HTK-kat terecht komt kunnen ze ook een lange staart krijgen en dan zijn het meestal de tengere katjes die ook hoog op de poten staan.
vrijdag 4 februari 2011 om 08:13
vrijdag 4 februari 2011 om 08:36
Mijn HTK dames van 3 en 5 hebben een staart van respectievelijk 30 en 28 cm (bij benadering, want ze liepen iedere keer weg.)
De jongste is klein en bonkig gebouwd met een "lange" staart en de oudste is heel tenger en wat groter, maar met een "kleinere" staart dus.
(Wat een heerlijke non-informatie)
De jongste is klein en bonkig gebouwd met een "lange" staart en de oudste is heel tenger en wat groter, maar met een "kleinere" staart dus.
(Wat een heerlijke non-informatie)
vrijdag 4 februari 2011 om 09:44
vrijdag 4 februari 2011 om 09:48
Mijn ene kater is heel grof, met dikke poten, een dikke katerkop en een dikke staart en mijn andere kater is veel fijner gebouwd met een dunne staart (en een hangbuikje van het lekkere eten ).
Mijn poesje is 16 jaar, maar zo groot als een halfwasje en uitzonderlijk tenger: een mager lijfje, hoog op poten, een klein koppie en minivoetjes.
Mijn poesje is 16 jaar, maar zo groot als een halfwasje en uitzonderlijk tenger: een mager lijfje, hoog op poten, een klein koppie en minivoetjes.