Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
@ Kantineke: leuk om van je te horen! Wat fijn dat jullie een leuke kraamverzorgster hebben. Uit ervaring weet ik dat je dat zoveel vertrouwen kan geven!

En idd, spieren waarvan je het bestaan niet eens wist voel je plotseling allemaal tegelijk haha. Ik hoop voor je dat de stuwing vandaag al wat minder is.

Hoe gaat het verder met Yara? Is het een tevreden meisje? Geniet er lekker van hoor!

@ Feb: Och jeetje wat een rot nieuws. Daar zat je nou net niet op te wachten. Een dikke knuffel meid ik weet hoe je je voelt!

@ Meekletser: En.. en.. en....?!

@ Fem: Na jouw 'beangstigende' praatje over je onderkantje was ik zelf ook wel nieuwsgierig geworden haha. Het ziet er inderdaad... ehm... anders uit hahaha. Maar dat is dus normaal.. oke. Weten we dat ook weer

@ Jennifer: Super goed van je dat je gebeld hebt. Altijd je gevoel volgen hoor!

Maarre, nu heb ik wel een vraag... Ik zie eigenlijk al heel lang elke dag wel eens sterretjes en vaak hoofdpijn. Maar ik ben so wie so erg gevoelig voor hoofdpijn, dus daar schuif ik het dan altijd maar op af.

Maar nu schrijf je ook dat je geen drukkende pijn rechts boven in je buik moet hebben. Ik dacht altijd dat je dat dan rondom moest voelen, als een trekkende/drukkende riem om je middel. Ik heb namelijk al heel lang rechts bovenin mn buik een drukkende pijn (bij vlagen), maar ik dacht ten eerste dat het niks was omdat ik dacht dat ik het dan rondom moest voelen en ten tweede dacht ik, dan zal het de baby wel zijn die het leuk vind daar steeds met zn kont tegen aan te drukken en dat het me daarom zeer doet.

Ik maakte me over die pijn/sterretjes zien/hoofdpijn nooit zorgen over omdat mn bloeddruk wel altijd goed is. Of ben ik nou heel naief bezig....

@ Lente: Ook nog geen baby... Jij bent ook al bijna uitgerekend, heel veel trouwens de komende dagen. Echt spannend! Rommelt het nog steeds door bij jou?

Ik ga straks naar het zkh met vriend en dochter. We hebben o.a. een gesprek met de anesthesist en nog wat gezondheidstestjes enzo voordat ze geopereerd gaat worden. En die afspraak hebben ze heel fijn gepland om 12:30u. Dat wordt dus een kind met super humeur straks aangezien ze haar middagslaapje nu overslaat. Gelukkig is vriend dan ook thuis haha

Ik twijfel nu wel of ik niet aan mn VK moet vragen of de klachten die ik heb niet erg zijn. Ik ben echt een ster in mezelf opvreten van binnen en piekeren haha

Fijne dag meiden!
Ansari, heb je net gemist. Frustrerend dat er nog niks gaande is zeg. Idd wel een voordeel dat je man er nu is. Hoewel, voordeel... Je snapt denk ik wel wat ik bedoel

Nou, zet em op en ik hoop dat er snel wat gaat gebeuren!
Goedemorgen !!

hier een lekker nacht gehad (met natuurlijk de altijd en eeuwige wakkere omdraaipogingen en vroeg wakker) maar daarna nog lekker geslapen tot half 9 of zo. Buik is weer rustig. Vandaag extra controle inm het ziekenhuis. ze belden net maar ik was net te laat bij de telefoon.

@meekletser: succes !! misschien ben je al bevallen!!!!!!!!

@feb : over nog niet inleiden. als je baarmoeder nog helemaal niet verweekt is kan het inderdaad heel lang duren. daar waarschuwwde de Vk bij mij met 38 weken ook voor. Hadden ze nu wel getoucheerd? hopelijk ben je maandag (dan moest je toch weer) wel aan het verweken. Ik duim voor je !!

Lief werkt thuis vandaag en ligt nu nog lekker te slapen. Vandaag ng een dagje genieten van mijn buik en de schopjes en dan morgen..........
Meld

Amelief gewoon even met je VK/GYN bellen! Vinden ze echt niet erg. Wist ook niet van die ene plek en laat beeb daar nu altijd met zijn billen zitten... Mijn bloeddruk is wel hoog dus moest ik extra op sterretjes en hoofdpijn letten en een band. Tegen mij zei ze ook bel liever 10 keer teveel dan 1 keer te weinig! Dus hup:) bellen:)

Hier kon ik me vannacht om 3.00 inhouden om even te kijken of er babynieuws was en viel gewoon weer in slaap! Niet dat het uitmaakt, was om 5.30 klaawakker. Heb net nog een uurtje geslapen maar voel me zo blegh en moe:( helemaal geen zin in! Wil wat energie!!!

Maar 4% bevalt op de uitgerekende datum, dus het is wel extra spannend!! Go meekletser
ha lieverds

meld! tot vanaaf! hier ff een relaxdagje ipv al dat geren en gevlieg.

iedereen een en tot snel!

liefs mb
Goedemorgen!

Zou het doorgezet hebben bij Meekletser?? Spannend hoor.

Vraag het anders voor de zekerheid even na Amelief. Kan nooit kwaad. Succes straks in het ziekenhuis.

Balen Mikado, maar alvast heel veel succes morgen!

Dikke voor jou Feb

Ah Ansari....schiet niet op he. Startknopje dus nog niet gevonden

Ik wist niet dat Lentekind op D-day geboren is. Wat leuk zeg

Fijn dat baby weer goedgekeurd is Fem.

Hier ook een relaxed dagje.Heb besloten dat ik lekker binnen blijf vandaag. Gossie wat een woei buiten zeg.
Meld! Wat harde buiken gehad,meer niet. Wachten tot maandag dus... Ik ga nog even een tukkie doen...
Jaaa, Lentekind is op D-day geboren..! Dus ik ga er gewoon weer voor..!

De ananassen zijn in de bonus

Amelief, succes straks in het zh. En gewoon bellen hoor als je je zorgen maakt!
Amelief ik zou ook gewoon bellen. Toen ik een keer pijn had en de VK twee dagen later belde omdat jullie allemaal hadden gezegd dat ik moest bellen :-) bood ze aan om meteen langs te komen om de bloeddruk te meten. Opletten trouwens, een collega van mij had overdag altijd een normale bloeddruk en 's avonds wel heel hoog. Dat werd dus nooit gezien en ze had dus al een poosje zwangerschapsvergiftiging voor ze het doorhadden. Dus als de bd nu goed is en vanavond heb je weer pijn: gewoon weer bellen!!!

Ansari: hopen dat het toch gaat doorzetten nu! Als je het beu bent komt het vaak inderdaad, heb ik ook gehoord.

Senshi, er gebeurt zoveel qua strippen, verwekingsgel, inleiden etc, ik kan het niet meer bijhouden... zou het wat zijn om dat er in de tabel bij te zetten? dus datum en wat ze gaan doen? Wordt wel 'veel' werk voor je omdat het vaak kort dag is en snel kan veranderen (zie mikado) maar van de andere kant volgens mij hang je hier genoeg rond of niet :-)? En als jij je kleintje hebt kun je er altijd nog mee ophouden...

Zo, ik ga naar de VK voor BPK. En daarna verder met het bodemloze kluslijstje.
Vannacht om 2.17u is onze tweede dochter geboren. Ze weegt 4000 gram en is een mooi lief dikkertje!

Alles gaat prima, ze heeft ook al 3x goed en lang aan de borst gedronken. Een heel verschil met onze eerste.

Binnenkort meer op hyves! Ga nu eerst geboortekaartjes bestellen!

Meekletser..!! Gefeliciteerd..!! Dan is het nog best snel gegaan zeg..!! Ik ben benieuwd naar je verhaal, maar voor nu lekker uitrusten en heerlijk genieten. Zo te lezen doet ze het goed, helemaal fijn..!!
Morgen meiden!

Ik heb wat goed te maken dus lees ik eerst alles even door…

Meekletser: Jeaahhh...gefeliciteerd! Wat leuk een prachtige dochter die het zo goed doet! GENIETEN!!!

Wie volgt?

feb: ik hoop dat je je beter voelt vandaag. Zwangerschapsvergiftiging lijkt me geen pretje.

Gelukkig was je urine dus goed. Jammer dat je zo voor je rechten moet vechten.

Kooka: Spannend al dat gerommel!

Prinsesje: Is het dan zo fijn om t zat te zijn (volgens je vriendin)? Haha

Foto’s: leuk leuk!

Fem: Fijn dat ons onderkantje er zo mag uit zien. Al ziet t er bij mij vrij normaal uit…

Senshi: Ik hou inderdaad ook maar 42 weken aan maar stiekem lukt t niet helemaal.

Ik wil zo graag…

Mikado: Wat zit jij in een spannende tijd zo…je bent dan ineens zo bewust bezig met bevallen dat je nergens anders aan kunt denken, lijkt mij. Moet je vandaag ook naar t zkh?

Lente: Wat maakt bevallen op de uitgerekende datum zo speciaal?

Ansari: Spannend maandag! Fijn dat manlief thuis is dit weekend.

Amelief: Ik kreeg gisteren en vandaag zo vaak te horen, in t zkh, dat t zo goed is dat ik gebeld heb dat ik je aan raad om,voor de zekerheid, te bellen. Gewoon omdat je zeker wil weten of je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Beschrijf je ‘klachten’ en vraag of dit ‘normaal’ is.

Ik bel ook nooit maar weet nu dat ik er echt goed aan heb gedaan! Het hoofdje van mijn kleintje zit ook precies op die rechter plek in mijn buik…dus ik heb ook lang gedacht dat dat het zou zijn. Maar in t zkh wilden ze t zeker weten…

Succes in het zkh!

Kwik: doe je wel een beetje rustig aan? Je klinkt zo druk…

Vandaag ben ik weer naar de gyn. gemoeten na de zkh middag van gisteren.

Manlief dacht dat ze me zouden houden maar gelukkig was mijn onderdruk (daar draait t om) gedaald met 10. Nu was hij niets te hoog. Verder echo baby check gehad en alle andere uitslagen waren goed (niet wijzend op zw.verg.). Ik helemaal blij maar de gyn. vond t belangrijker hoe ik me voelde. En of ik de kleine wel 10 keer per dag voelde enzo.

Nu moet ik woensdag terug komen en in de tussentijd weer meteen bellen als mijn gevoel zegt dat t niet lekker zit of ik klachten heb. Ze heeft me wel gezegd dat al zou mijn bloeddruk weer hoger worden en het toch op zw.verg gaan lijken ik blij mag zijn dat ik al zo ver ben in mijn zwangerschap want dan kan ik gewoon gaan bevallen. Ons kleintje was trouwens weer wat gegroeid naar iets meer dan 5 pond. Ik moet wel rustig aan doen dus dat doen we dan maar…
Gefeliciteerd Meekletser!!! Geniet lekker van je tweede meisje!
Freggel present!

Rusteloze nacht achter de rug, vrijpartijtje met lief heeft voor flink wat harde buiken gezorgd, maar niks heeft doorgezet hoor.

Amelief, gewoon zelf ook je vk bellen! Twijfel sucks en kost veel te veel energie! Niet alleen Jennifer, maar ook jij mag je intuitie volgen! *Oprah modus uit*

Maar wel herkenbaar hoor, bd is voor mij ook een belangrijke graadmeter, verder bij het meeste wat ik voel denk ik, 'zal wel standaard zijn, ik wil niet zeuren'... Alhoewel, na dat verhaal van Kwik....

Kwikzilver, goed idee om de 'activiteiten' van iedereen bij te houden, zo blijft het een beetje overzichtelijk, maar misschien is het handiger dat op hyves te doen, zodat iedereen het bij zichzelf kan wijzigen? Kunnen we gewoon een nieuwe blog ofzo voor openen. Scheelt Senshi een hoop werk lijkt me...

Vriendlief sprak gister zijn zenuwen uit... Hij krijgt de woensdag als 'papadag' en de gedachte om helemaal alleen met de kleine te zijn vind 'ie vreselijk spannend maar kijkt er ook echt naar uit. Ik heb dat met de eerste nacht na de bevalling, als ik nog in de kraamkliniek zal liggen en hij 's avonds naar huis gaat...
Jennifer: Wat fijn dat je bloeddruk iets is gezakt. En helemaal fijn dat ze je zo goed in de gaten houden!

Bevallen op de uitgerekende dag is vast niet specialer dan op een andere dag. Het is altijd speciaal, op welke dag je ook bevalt. Maar ik vind de uitgerekende datum toch iets "magisch" hebben. En dat je kindje dan op die dag wordt geboren, precies na 40 weken vind ik gewoon bijzonder, zo vaak komt het niet voor. Dus vandaar dat ik het een beetje speciaal vind.
Gefeliciteerd Meekletser!!!!

Geniet van je moppie!!

Hier nog steeds kwaad en verbaasd, had het zo graag anders gezien allemaal..... Ik kan en wil niet nog 3 weken doortobben.

Heb gisteravond die slaappil genomen, maar evengoed veel wakker geweest hoor. Ik viel wel snel weer in slaap maar had liever gewoon een hele lange winterslaap gehouden.

Ze kan natuurlijk altijd nog uit zichzelf komen, maar dat verwacht ik totaal niet. Maandag weer terug naar de Gyn en dan zien we wel.

@Mikado: Nee, ze hebben nog helemaal niet getoucheerd dus misschien werkt er wel al iets.

@Amelief: Gewoon bellen hoor!

@Lente: Succes in het ziekenhuis zo!

@Kooka: Jammer dat er nog niks gebeurd zeg...

@Ansari: Nog even volhouden meid! het zal echt niet lang meer duren.

Ik zit nog lekker in m'n bedje, vindt mezelf nog een beetje zielig vandaag!
Au...hier veel pijnlijke harde buiken...maar meer constant dan met enige regelmaat...even liggen dus...

Lente: Ik merk dat ik zo graag wil dat ik niet zo bezig ben met de D-day. Al zou bv 14 feb wel weer leuk zijn...erg liefdevol.

Maar ik teken voor eerder als dat zou kunnen.
@meekletser: gefeliciteerd met jullie dochter !!!

ik mag vanmiddag om 3 uur naar het ziekenhuis voor een extra controle. Verder net lekker lang gedoucht en mijn haar gewassen. lief heeft mijn benen geschoren dus ik ben er helemaal klaar voor!!!! Verder vind ik het niet zo erg dat ik een dagje moet wachten. Eigenlijk wel relaxed. Lief heeft nu bv de box naar beneden gebracht (eindelijk). en vanavond gaan we lekker naar een filmpje kijken of zo. nog geven genieten van met z'n tweetjes zijn.
Oké even over die pijn rechts dan. Ik heb dat ook wel, maar dat zijn meer steken en denk altijd dat dat de baby is die daar in me ribben zit te schoppen.

Is het een blijvende pijn of af en toe?

Oh ja, over die tabel, op hyves is ook een idee idd!

Je kan toch ook een agenda bijhouden??

zal zo is even kijken.

Als dat ook maar alleen zichtbaar voor jullie is, want voor de rest weet niemand iets van de gyn enzo.
Even een xtra knuffel voor Feb!! Sterkte meid. en maandag gewoon goed op je strepen gaan staan. Vriend/man mee en van tevoren afspreken wat je wilt zeggen. Mijn lief is daar ook altijd veel duidelijker in dan ik. ik vind het ok altijd wel mee vallen maar zij zegt het altijd lekker krachtig. en geloof me een huilbui of dreigende huilbui helpt!!!!!!
@Meekletser: Gefeliciteerd met jullie dochter! Is nog lekker snel gegaan Geniet er lekker van met z'n 4en. Hoe reageerde je dochter op haar zusje?

Ben benieuwd naar de naam en foto
Ja, kan op hyves.

Hij is alleen zichtbaar voor ons!

Ik sta erin
Feb: Och meis toch. Ik vind het zo vervelend dat je je zo naar voelt! Kon ik maar een beetje van je overnemen... Maar net wat Mikado zegt, maandag goed op je strepen staan hoor!

Mikado: Ook wel lekker idd, nog een heerlijk avondje samen. Geniet er lekker van! Succes vanmiddag.

Jennifer: Ja ik snap volkomen dat je graag wilt dat het eerder komt als je je zo voelt. Rust lekker uit.

Hyves: Zeker een goed idee om zelf het een en ander bij te houden!

Fem: Heelherkenbaar hoor hoe je vriend zich voelt. Dat had mijn vriend ook bij de 1e. Ik ben tijdens mijn verlof op zijn "papadag" wel eens een paar uurtjes weggegaan zodat ze er samen aan konden wennen. En de 1e keer met je baby is ook heel spannnend! Maar het komt allemaal goed.
Oh super feb, ik ga meteen kijken!
Hey zeg kan ik niet eens wat administratie doen....haha

Meekletser:

Super gefeliciteerd meid. Fijn dat het allemaal zo snel en goed gegaan is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven