stinkende diepvries/koelkast
woensdag 26 januari 2011 om 18:59
Ik zit met een vervelend probleem zoals je hierboven wel kan lezen!
Mijn diepvries-koelkastcombinatie stinkt enorm! Vanboven is de koelkast en onderaan de diepvries. Ik heb hem volledig leeggemaakt vorige week. En volledig uitgewassen (al 2x). Met soda en met een goede scheut allesreiniger! Maar de stank blijft! En niet zomaar een stankje maar echt een geur waar je van gaat kotsen!
Ook hem eens een nachtje openlaten staan brengt niets op!
Nu liggen er vier opengesneden citroenen in maar nog steeds is die vreselijke geur er!
Ook een potje droge koffie erin helpt niet!
Mijn koelkast is amper 2 jaar oud!
Is er iemand die weet wat ik hieraan kan doen?
Mijn diepvries-koelkastcombinatie stinkt enorm! Vanboven is de koelkast en onderaan de diepvries. Ik heb hem volledig leeggemaakt vorige week. En volledig uitgewassen (al 2x). Met soda en met een goede scheut allesreiniger! Maar de stank blijft! En niet zomaar een stankje maar echt een geur waar je van gaat kotsen!
Ook hem eens een nachtje openlaten staan brengt niets op!
Nu liggen er vier opengesneden citroenen in maar nog steeds is die vreselijke geur er!
Ook een potje droge koffie erin helpt niet!
Mijn koelkast is amper 2 jaar oud!
Is er iemand die weet wat ik hieraan kan doen?
woensdag 26 januari 2011 om 19:03
Heb je een losse combinatie? Aan de achterkant zit vaak een opvangbakje voor vocht uit de koelkast. Dit vocht kan erg bedorven zijn en een vieze lucht geven. Ook de afvoer van de koelkast (klein gaatje onderin de koelkast kan verstopt zitten, dit geeft ook een smerige lucht. Verder de rubbers goed nakijken.. Succes ermee... niet leuk als het zo stinkt.
Horen, zien en .... reageren
woensdag 26 januari 2011 om 19:05
Eerst goed checken of er niets iets tussen de rubbers of ergens in een kiertje is gelekt wat is gaan stinken.
Schoonmaken met water met daarin een scheut Dettol
Daarna nog een keer schoonmaken met water met flink wat Citro-Ol erin (te halen bij drogist of supermarkt).
En blijft het dan nog stinken, dan echt de winkel inschakelen waar je ´m hebt gekocht, want je koelkast zou natuurlijk niet zo mogen stinken als hij goed schoon is.
Schoonmaken met water met daarin een scheut Dettol
Daarna nog een keer schoonmaken met water met flink wat Citro-Ol erin (te halen bij drogist of supermarkt).
En blijft het dan nog stinken, dan echt de winkel inschakelen waar je ´m hebt gekocht, want je koelkast zou natuurlijk niet zo mogen stinken als hij goed schoon is.
woensdag 26 januari 2011 om 19:19
quote:monaflora schreef op 26 januari 2011 @ 19:15:
De rubbers zijn schoongemaakt enzo!
Ben net gaan kijken en er zit inderdaad ook zo'n gaatje, en daar zit wel vuil in, maar hoe haal je dat er uit?
't Is echt zeer vervelend want ik durf er niets meer in bewaren!Eruit pulleken met iets duns, een breinaald ofzo (ik brei niet dus heb er ook geen ).
De rubbers zijn schoongemaakt enzo!
Ben net gaan kijken en er zit inderdaad ook zo'n gaatje, en daar zit wel vuil in, maar hoe haal je dat er uit?
't Is echt zeer vervelend want ik durf er niets meer in bewaren!Eruit pulleken met iets duns, een breinaald ofzo (ik brei niet dus heb er ook geen ).
woensdag 26 januari 2011 om 19:25
woensdag 26 januari 2011 om 20:12
quote:mimootje schreef op 26 januari 2011 @ 20:01:
monaflora, dan toch misschien de lekbak in of achter je koelkastquote:mimootje schreef op 26 januari 2011 @ 20:01:
monaflora, dan toch misschien de lekbak in of achter je koelkastMorgen vriendlief de koelkast eens laten wegtrekken! Kan er niet zelf bij (dernet geprobeerd).
monaflora, dan toch misschien de lekbak in of achter je koelkastquote:mimootje schreef op 26 januari 2011 @ 20:01:
monaflora, dan toch misschien de lekbak in of achter je koelkastMorgen vriendlief de koelkast eens laten wegtrekken! Kan er niet zelf bij (dernet geprobeerd).
zaterdag 5 februari 2011 om 23:18
Dit is een reactie die ik via google heb kunnen vinden, misschien heb je daar wat aan.
navraag in de winkel gedaan waar de stank vandaan kan komen. wat ik al dacht, uit het afvoerkanaaltje! Als daar iets in komt wat gaat bederven verspreid het condenswater zich weer door de koelkast, met een constante stank als gevolg.
navraag in de winkel gedaan waar de stank vandaan kan komen. wat ik al dacht, uit het afvoerkanaaltje! Als daar iets in komt wat gaat bederven verspreid het condenswater zich weer door de koelkast, met een constante stank als gevolg.