verliefd op Dahab

06-02-2011 20:06 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie is er ook weleens in Dahab geweest en er helemaal verliefd op geworden? De rust, de relaxte mensen, de magische atmosfeer, de spiritualiteit etc. Ik ben net terug en wil er zo snel mogelijk weer heen!
Wat is Dahab? waar ligt het? nooit van gehoord. Ga even googlen.

Oh aha in egypte, nee daar ben ik niet zo dol op sorry. Vind het een vreselijk land.
Ja, ik!

Wat een geweldige plek. Ben er maar één dag geweest tijdens mijn vakantie in Sharm el Sheikh (waar ik het overigens vreselijk vond) en was direct verkocht.

Ik weet zeker dat ik er nog eens naar terug wil, maar dan voor een langere vakantie.
The time is now
quote:Rogue_22 schreef op 06 februari 2011 @ 20:07:

Wat is Dahab? waar ligt het? nooit van gehoord. Ga even googlen.

Oh aha in egypte, nee daar ben ik niet zo dol op sorry. Vind het een vreselijk land.Idem.
Ik ben er geweest, zeker leuke plek maar het duiken viel zwaar tegen, zelfs de Blue Hole en voor het duiken was ik gekomen. Balen dat dit zoveel minder is, want Dahab zelf is helemaal leuk.
Ik ben ook verlieft op Dahab en vind het duiken er juist wel helemaal geweldig!! Ik ben afgelopen jaar in Marsa Alam geweest om te duiken en vond dat in vergelijking met Dahab vies tegen vallen.

Ik ben trouwens net als andere hier absoluut niet gecharmeerd van Egypte op zich (sterker nog, het is de enige keer geweest dat ik op vakantie was (eerste keer Egypte, rondreis) en naar huis wilde!!) maar ga wel graag naar Dahab. En het duiken in Egypte is natuurlijk helemaal fantastisch!!
Sorry Techniek ik vind en het duiken helemaal niet fantastisch in Egypte. Heb denk ik te veel echt mooie duikplaatsen op de wereld gezien en daar kan Egypte zeker niet tegenop. Maar het is misschien maar net wat je gewend bent ofzo.
Misschien heb je wel helemaal gelijk hoor Scuba, ik heb nog helemaal niet veel mooie duikplekken op de wereld bezocht en ik kan echt nog ontzettend genieten van het moois dat ik tegenkom onder water in Egypte.

Daarnaast is het natuurlijk ook lekker dichtbij en goed betaalbaar.

In het hotel waar wij meestal verblijven in Dahab staat blue hole ook helemaal niet goed aangeschreven. De duikinstructeurs geven zelf al eerlijk aan dat de enige aantrekking van blue hole de diepte is. Koraal is er kapot/dood.
Ik ben er ook maar 2 dagen geweest na een week in de woestijn en bergen te hebben gezeten. Ook 1 dag Sharm en vond het er verschrikkelijk. Ik was er met een vriendin en aan het eind van de dag beiden hoofdpijn, alsof alle energie uit ons gezogen was. Dahab daarentegen vond ik magisch mooi. Ik was er zo kort, maar wil er zeker dit jaar nog terug voor een langere vakantie. En van daaruit naar Jordanie, zag leuke excursies.... Verder vind ik Egypte ook tegenvallen. Ben meerdere malen in Marokko geweest en vond het er zo mooi, de eerste keer in Egypte had ik verwacht dat het zoals in Marokko was en het viel flink tegen. Maar Dahab vind ik anders.
Nee de Blue Hole is echt tegenwoordig een Dead Hole en zeker geen aanrader. Geen moer te beleven daar. Het is inderdaad dat Egypte zo dichtbij is maar ik ging 10.000x liever naar Azie om te duiken. Maar ja, 12 uur in het vliegtuig heen en weer voor een weekje duiken is ook zo wat he
Ik vond het ranzig, pushy en toeristisch. Ik vond Tarabin wel heel relaxed.
Bijzondere tegenhanger, dit topic, na al het andere nieuws uit Egypte. Heb je daar iets van meegekregen? Met de vliegreis misschien?
Ik ben er 25 jaar geleden geweest, toen stonden er alleen rieten hutjes zonder wc en een paar restaurantjes. Ik vond het geweldig!
Ik ken Dahab zelf niet, maar ken toch wel mensen, die er heel enthousiast over zijn, en ook

wel over het duiken. Zelf ga ik voor echt mooi duiken liever naar bijvoorbeeld Zuid-Soedan.
Ehm Melpomene, heeft Zuid-Sudan zee?

Ik vond Dahab ook geweldig, niet te vergelijken met Hurghada of Sharm. Een heerlijke backpackersfeer, geen hoogbouw (aan de baai althans) en gewoon alles op z'n dooie gemak. Ben er een dag of 5 geweest, na twee weken in m'n eentje rondreizen in Egypte.

Iets noordelijker ligt Nuweiba (waar de boten naar Jordanië vertrekken), dat is nog wat rustiger en meer onontdekt.
Ik heb ook goede verhalen gehoord over Dahab, wij zijn van plan om eind maart die kant op te gaan. Tenminste... als het dan weer wat rustiger is in Egypte.

Bij welke hotels en duikscholen zijn jullie geweest? En zou je die aanraden? Wij hebben nl nog niks geboekt dus zijn nog op zoek.
Ik ben al een paar keer in Daniela village geweest. Ligt wel buiten Dahab (5 minuten met een busje of taxi) maar erg prettig en klein hotel. Ook de daarbij horenden duikschool heb ik als erg prettig en professioneel ervaren.
Ik heb in een hotel in het centrum geslapen, geen idee meer hoe het heette, maar het was net na 'het bruggetje', bij de laundry service (vanuit het zuiden gezien). Er zitten enorm veel campsites/kleine hotelletjes rond de baai die voor een euro of 10 een mooie, schone kamer bieden. Ontbijten kun je overal aan het strand en er is zelfs een heuse minisupermarkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven