verliefd op Dahab
zondag 6 februari 2011 om 20:12
zondag 6 februari 2011 om 21:01
Ik ben ook verlieft op Dahab en vind het duiken er juist wel helemaal geweldig!! Ik ben afgelopen jaar in Marsa Alam geweest om te duiken en vond dat in vergelijking met Dahab vies tegen vallen.
Ik ben trouwens net als andere hier absoluut niet gecharmeerd van Egypte op zich (sterker nog, het is de enige keer geweest dat ik op vakantie was (eerste keer Egypte, rondreis) en naar huis wilde!!) maar ga wel graag naar Dahab. En het duiken in Egypte is natuurlijk helemaal fantastisch!!
Ik ben trouwens net als andere hier absoluut niet gecharmeerd van Egypte op zich (sterker nog, het is de enige keer geweest dat ik op vakantie was (eerste keer Egypte, rondreis) en naar huis wilde!!) maar ga wel graag naar Dahab. En het duiken in Egypte is natuurlijk helemaal fantastisch!!
zondag 6 februari 2011 om 21:11
Misschien heb je wel helemaal gelijk hoor Scuba, ik heb nog helemaal niet veel mooie duikplekken op de wereld bezocht en ik kan echt nog ontzettend genieten van het moois dat ik tegenkom onder water in Egypte.
Daarnaast is het natuurlijk ook lekker dichtbij en goed betaalbaar.
In het hotel waar wij meestal verblijven in Dahab staat blue hole ook helemaal niet goed aangeschreven. De duikinstructeurs geven zelf al eerlijk aan dat de enige aantrekking van blue hole de diepte is. Koraal is er kapot/dood.
Daarnaast is het natuurlijk ook lekker dichtbij en goed betaalbaar.
In het hotel waar wij meestal verblijven in Dahab staat blue hole ook helemaal niet goed aangeschreven. De duikinstructeurs geven zelf al eerlijk aan dat de enige aantrekking van blue hole de diepte is. Koraal is er kapot/dood.
zondag 6 februari 2011 om 21:20
Ik ben er ook maar 2 dagen geweest na een week in de woestijn en bergen te hebben gezeten. Ook 1 dag Sharm en vond het er verschrikkelijk. Ik was er met een vriendin en aan het eind van de dag beiden hoofdpijn, alsof alle energie uit ons gezogen was. Dahab daarentegen vond ik magisch mooi. Ik was er zo kort, maar wil er zeker dit jaar nog terug voor een langere vakantie. En van daaruit naar Jordanie, zag leuke excursies.... Verder vind ik Egypte ook tegenvallen. Ben meerdere malen in Marokko geweest en vond het er zo mooi, de eerste keer in Egypte had ik verwacht dat het zoals in Marokko was en het viel flink tegen. Maar Dahab vind ik anders.
zondag 6 februari 2011 om 21:20
maandag 7 februari 2011 om 16:54
Ehm Melpomene, heeft Zuid-Sudan zee?
Ik vond Dahab ook geweldig, niet te vergelijken met Hurghada of Sharm. Een heerlijke backpackersfeer, geen hoogbouw (aan de baai althans) en gewoon alles op z'n dooie gemak. Ben er een dag of 5 geweest, na twee weken in m'n eentje rondreizen in Egypte.
Iets noordelijker ligt Nuweiba (waar de boten naar Jordanië vertrekken), dat is nog wat rustiger en meer onontdekt.
Ik vond Dahab ook geweldig, niet te vergelijken met Hurghada of Sharm. Een heerlijke backpackersfeer, geen hoogbouw (aan de baai althans) en gewoon alles op z'n dooie gemak. Ben er een dag of 5 geweest, na twee weken in m'n eentje rondreizen in Egypte.
Iets noordelijker ligt Nuweiba (waar de boten naar Jordanië vertrekken), dat is nog wat rustiger en meer onontdekt.
maandag 7 februari 2011 om 21:19
dinsdag 8 februari 2011 om 16:12
Ik heb in een hotel in het centrum geslapen, geen idee meer hoe het heette, maar het was net na 'het bruggetje', bij de laundry service (vanuit het zuiden gezien). Er zitten enorm veel campsites/kleine hotelletjes rond de baai die voor een euro of 10 een mooie, schone kamer bieden. Ontbijten kun je overal aan het strand en er is zelfs een heuse minisupermarkt!