Voel me zo down... wie heeft er tips?
maandag 7 februari 2011 om 09:22
Ik voel me down. Ik heb altijd "last" van de winter. Dit jaar extra. Mede door prive omstandigheden. Die omstandigheden kan ik op dit moment niet veranderen, daar wordt wel heel hard aan gewerkt. Maar... mijn "normale" middeltjes zoals lief zijn voor mezelf, lekker bad nemen, heel soms een zonnebankje voor die noodzakelijke warmte... het helpt op dit moment niet. Hebben jullie misschien nog tips, een lekker theetje, een homeopatisch middeltje dat me er door kan helpen? Dank!
Volg je hart. Dat klopt.
maandag 7 februari 2011 om 09:38
Hier heb je waarschijnlijk helemaal geen zin in met dit weer, maar het helpt echt: maak eens een stevige wandeling. Minimaal een uur. Lekker muziekje mee en uitwaaien. Daarna thuis even onder de hete douche of in bad.
Ik heb ook 'last' van de winter. Ik word er heel verdrietig van maar die wandelingen helpen echt. Ik vind het 's avonds laat trouwens ook heel lekker. Daarna glaasje wijn en het bed in.
Veel sterkte er mee.
Ik heb ook 'last' van de winter. Ik word er heel verdrietig van maar die wandelingen helpen echt. Ik vind het 's avonds laat trouwens ook heel lekker. Daarna glaasje wijn en het bed in.
Veel sterkte er mee.

maandag 7 februari 2011 om 09:41
5htp - heeft mij weleens erg goed geholpen
http://www.smeetsengraas. ... OOw_JHT9aYCFcOJDgodMShHBA
http://www.smeetsengraas. ... OOw_JHT9aYCFcOJDgodMShHBA
Computer says nooooo
maandag 7 februari 2011 om 09:46
Vervelend dat je je zo voelt, Pink. Heb zelf ook nogal last van de winter. Wat bij mij helpt is veel naar buiten gaan, even flink de wind door je haren. Ook als je geen zin hebt. Probeer zo veel mogelijk zonlicht te zien. En ook sporten helpt wel, daarna voel ik me altijd wel wat fijner.
En tis verleidelijk om 's avonds op de bank te hangen met een zak chips. Maar het helpt wel om gezond te eten, vooral veel groente en fruit. Een homeopatisch middeltje gebruik ik niet. Heb wel een eens Passiflora Rustgevend gebruikt, van A. Vogel. Maar dat gebruikte ik in stress-situaties voor bijv. studie/werk. Het hielp bij mij wel heel goed.
En tis verleidelijk om 's avonds op de bank te hangen met een zak chips. Maar het helpt wel om gezond te eten, vooral veel groente en fruit. Een homeopatisch middeltje gebruik ik niet. Heb wel een eens Passiflora Rustgevend gebruikt, van A. Vogel. Maar dat gebruikte ik in stress-situaties voor bijv. studie/werk. Het hielp bij mij wel heel goed.
maandag 7 februari 2011 om 09:47
Je schijnt in de winter veel vitamine D te missen, die je normaal door de zon krijgt. Ik slik nu een halfjaartje multivitamine en ik moet eerlijk zeggen dat ik me minder down voel dan normaal.
Ik neem ook wel eens Bach in, een homeopatisch middeltje om wat rustiger te worden, als ik me door het down voelen ook een beetje stress heb. Helpt goed!
Verder een wandelingetje doet wonderen en sporten!! Misschien heb je er minder trek in nu, maar het helpt echt als een tiet!
Ik neem ook wel eens Bach in, een homeopatisch middeltje om wat rustiger te worden, als ik me door het down voelen ook een beetje stress heb. Helpt goed!
Verder een wandelingetje doet wonderen en sporten!! Misschien heb je er minder trek in nu, maar het helpt echt als een tiet!
maandag 7 februari 2011 om 09:57
Dames, bedankt! Ik ga vanmiddag Bach en St. Janskruid kopen. De andere dingen deed ik inderdaad ook al. Ik fiets naar mijn werk, ruim half uur heen en weer terug ook. Dat werkt goed. Hardlopen helpt me ook. Wandelen doe ik in het weekend. Mijn huis lijkt een bloemenwinkel en dat maakt me inderdaad blij.
Ik ben super blij met jullie herkenning en tips! Bedankt!
Ik ben super blij met jullie herkenning en tips! Bedankt!
Volg je hart. Dat klopt.
maandag 7 februari 2011 om 10:08
Ik kamp momenteel met angst- en paniekaanvallen, en op advies van psycholoog ben ik met lichttherapie begonnen. Dat is een lamp van 10.000 lux waar je gedurende 5-10 dagen 30 minuten per dag voor moet zitten. Schijnt te helpen bij winter depressie. Ik zit pas op dag 4, dus kan er nu nog niet veel over zeggen.
maandag 7 februari 2011 om 11:33
Ik ken het.. elke winter is het bij mij weer raak.
Je hebt dan de neiging om stil te gaan zitten, maar dat moet je juist niet doen. Wat anderen al zeiden, wandelen, hardlopen, sporten, allemaal goed. Gezond eten is heel belangrijk. En bezig blijven. Niet op de bank gaan hangen.
Doe iets constructiefs met je tijd, zo geef je aan de winterperiode weer een nieuwe functie: niet die van droevig zijn, maar die van bijleren. Neem een nieuwe hobby, doe iets creatiefs, ga naar buiten om te fotograferen, doe een cursus, verdiep je in films of boeken. Dan voel je je in ieder geval beter over jezelf.
Je hebt dan de neiging om stil te gaan zitten, maar dat moet je juist niet doen. Wat anderen al zeiden, wandelen, hardlopen, sporten, allemaal goed. Gezond eten is heel belangrijk. En bezig blijven. Niet op de bank gaan hangen.
Doe iets constructiefs met je tijd, zo geef je aan de winterperiode weer een nieuwe functie: niet die van droevig zijn, maar die van bijleren. Neem een nieuwe hobby, doe iets creatiefs, ga naar buiten om te fotograferen, doe een cursus, verdiep je in films of boeken. Dan voel je je in ieder geval beter over jezelf.