Gezondheid alle pijlers

MAP met dubbele gevoelens

07-02-2011 11:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren na de seks, tot de conclusie gekomen dat ik afgelopen donderdag met de pil had moeten beginnen. Dom!

Ik ben ziek geweest afgelopen week, dus veel op bed gelegen, thuis geweest en er eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan dat donderdag mijn pil dag is (stoppen of starten).

Nu met gemengde gevoelens de morning afterpil gehaald en meteen geslikt, zodat ik er niet teveel over na ga denken.

De enigste reden waarom ik nu niet zwanger wil worden is dat ik middenin een studie zit. (werk full time en studeer deeltijd)

Ik ben 'oud' genoeg, heb een geweldige vase relatie, het huis is net klaar ect. Als ik zwanger zou zijn, zou ik eigenlijk heel blij zijn, maar ik zit nu in het tweede jaar van de 4 jarige opleiding en ik zou niet weten hoe ik die af moet ronden als we nu een kindje krijgen.

Dus tja, gemengde gevoelens en daarom bij thuiskomst meteen dat pilletje geslikt.

Wie heeft dit zo ook wel eens gehad?
Waarin zit voor jou het verschil (gevoelsmatig) tussen de pil en een MAP?

Het is beide anticonceptie, de pil slik je elke dag zonder er bij na te denken en deze 1 keer achteraf.

Wat is het verschil?
Het verschil ik dat er een redelijke kans is, dat ik zwanger zou zijn van mijn vriend waarvan ik veel hou.

Dan zou ik een zangerschap afbreken ipv voorkomen.

Daarbij begin ik te verlangen naar het krijgen van kinderen, de enigste reden is nu gewoon mijn studie. We moeten echt nog ,5 jaar wachten.
quote:Aster schreef op 07 februari 2011 @ 11:23:

Het verschil ik dat er een redelijke kans is, dat ik zwanger zou zijn van mijn vriend waarvan ik veel hou.

Daarbij begin ik te verlangen naar het krijgen van kinderen, de enigste reden is nu gewoon mijn studie. We moeten echt nog ,5 jaar wachten.

In mijn beleving is de MAP ook om een zwangerschap te voorkomen maar misschien is mijn mening gekleurd doordat ik hem ipv de pil geslikt heb een tijdje.

En wb die kinderwens dat kan ik snappen dat het dan dubbel voelt maar heb je dat dan niet elke ochtend als je de pil slikt?

(niet aanvallend of rot bedoeld hoor maar ik snap het verschil gewoon niet zo goed)

Daarbij begin ik te verlangen naar het krijgen van kinderen, de enigste reden is nu gewoon mijn studie. We moeten echt nog ,5 jaar wachten.Is het ook niet iets wat je samen bespreekt voordat je de stap zou nemen om zwanger te worden (en dus geen pil meer zou nemen etc.).

Daarbij begin ik te verlangen naar het krijgen van kinderen, de enigste reden is nu gewoon mijn studie. We moeten echt nog ,5 jaar wachten.Je breekt geen zwangerschap af met een MAP. Je voorkomt innesteling.
@ quinty, ja zo moet ik het maa bekijken denk ik.

En ik bedoelde trouwens dat we nog 1,5 jaar moeten wachten, geen 5. We hebben er al wat gesprekken over gehad en willen allebei best wel kinderen, maar ik wil ook deze studie afronden, als ik zover ben, willen we ervoor gaan, maar dat duurt gewoon even. Een scriptie verdedigen kan ik met een dikke buik, maar even tussendoor bevallen en nachten niet slapen is gewoon teveel in combinatie met werk en studie. Zou gewoon niet zo slim zijn.

En het echte verschil zit hem in mijn gevoel: het kan dus best zijn dat we gisteren en de geweldig fijne sex zwanger ben geraakt en de dus gister een kindje verwekt zouden kunnen hebben. En dan zou ik nu dus iets afbreken ipv voorkomen.

Dat geeft me een ander gevoel dat het dagelijks slikken van de pil.

Daarom kan ik het maar beter bekijken zoals Quinty het zegt, dat voelt net ff anders...
quote:Quinty schreef op 07 februari 2011 @ 11:29:

[...]

Je breekt geen zwangerschap af met een MAP. Je voorkomt innesteling.voor sommige mensen is dat gelijk aan abortus
quote:Aster schreef op 07 februari 2011 @ 11:34:

@ quinty, ja zo moet ik het maa bekijken denk ik.

Als ik je kan helpen met nog een relativerend standpunt:

Anders had je de pil toch gewoon geslikt, en was je ook niet zwanger geworden. Die pil ben je vergeten, dus heb je een 'noodpil' gehaald.
Nee joh, je had nu nog niet zwanger geweest. afgelopen donderdag moest je beginnen met de pil. Is niet gebeurd. Je hebt dan niet meteen je ovulatie. De kans dat je zwanger was geraakt was volgens mij erg klein geweest.

Wat wel had kunnen gebeuren is dat je volgende week nog een keer sex had gehad en dan had je wel tegen je ovulatie aan gezeten en was je ws wel zwanger geworden. De MAP kan je nu zien als een sterke pil.

Zou nog wel voorzichtig zijn met de pil en onbeschermde sex. Bedoel, zou even dubbel veilig sex hebben.
Hoi, zit hier met een dikke zwangere buik na het (correct) slikken van de MAP. De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
quote:Starshine schreef op 07 februari 2011 @ 11:35:

[...]voor sommige mensen is dat gelijk aan abortusBen ik mij van bewust.
quote:Quinty schreef op 07 februari 2011 @ 11:46:

[...]

Ben ik mij van bewust.

Het is ook geen veroordeling van mijn kant hoor. je hebt gelijk dat je leven nu niet ingericht is op een kind ook al zou je het met liefde laten komen als het zo zou zijn.

Succes met je studie en het wachten. Ik weet hoe lang dat kan duren als je zo graag wilt.
@ Mirrimpie Ja ik moet het nog 7 dagen met condoom doen en ben dus gewoon giseravond weer met de pil begonnen.

@ Quinty: klopt, zo is het ook hoor. Maar ik merk dus gewoon wel dat ik er inmiddels wel aan toe ben, anders zou ik me niet zo voelen.

@ Starshine: dat is ook zo dus. Tenminste voor mijn gevoel. Ik zou dus nooit een abortus doen, omdat ik simpel weg graag kinderen wil, en of het me dan wel of niet uitkomt, een abortus zou ik niet doen.

Omdat ik dus el toe ben aan kinderen, maar nog heel even wil wachten omdat de timing niet goed is heb ik de MAP gehaald, anders was ik ws gister gewooon maar helemaal gestopt met de pil. Daar hebben we het al vaker over gehad en mijn vriend wil dat ook best, maar vind het ook slimmer om nog heel even te wachten.

Zo'n jaar geleden merkte ik dat ik er aan toe begon te raken (of hoe zeg je dat?)

Ik merkte dat ik zwangere vrouwen begon te benijden en dat ik dat ook wil. Wat typisch is dat de apothekersassistente die mij hielp, zelf zwanger was. En ze was denk ik nog wel iets jonger dan ik (ik ben 29).

Dus tja, ik moet maar gewoon onder ogen zien dat ik toe ben aan kinderen en ik die gevoelens echt wel heb. Nu begin ik ook de frustratiewel te begrijpen die stellen hebben als het niet echt wil lukken.
quote:Aster schreef op 07 februari 2011 @ 11:49:

@ Quinty: klopt, zo is het ook hoor. Maar ik merk dus gewoon wel dat ik er inmiddels wel aan toe ben, anders zou ik me niet zo voelen.

Koester dat verder alle 'basisingredienten' wel aanwezig zijn nu je die zwangerschapswens zo sterk hebt. (Vriend, huis, liefde, allebei een kinderwens).

En wat deze cyclus betreft, de kans dat je inderdaad echt zwanger zou kunnen zijn geraakt was nagenoeg nihil geweest omdat je je eisprong nog niet hebt gehad.
quote:luna30v schreef op 07 februari 2011 @ 11:42:

Hoi, zit hier met een dikke zwangere buik na het (correct) slikken van de MAP. De wonderen zijn de wereld nog niet uit!Mijn MAP-kindje komt straks uit school
En het is heel logisch ook dat je kriebelende moedergevoelens nu even sterk opspelen omdat het wel dichtbij komt ( ik begon te kriebelen toen ik eens het angstzweet op de rug had ivm overtijd en het helemaal niet wilde ) maar probeer het wel rationeel te bekijken: Je hebt niks afgebroken, je hebt voorkomen net als je elke dag doet met de gewone pil.
Bedankt, ja het is gewoon even relativeren. Mijn vriend belde en smste me nog, zo lief. En hij zei: onze tijd komt straks wel.

En zo is het ook, Nu kan het gewoon even niet, maar ik weet wel echt heel zeker dat ik graag kinderen wil en dat was jaren terug wel heel anders.

Toen was ik ervan overtuigd dat ik nooit kinderen wilde.
Het zou wel heel toevallig zijn dat je nadat je 1 keer de pil vergeten bent gelijk zwanger zou zijn. Hoe lang slik je de pil al? En ik vind inderdaad zoals vaker gezegd: Het verschil tussen een MAP en de pil zie ik ook niet.
Ik slik de pil al....(even denken) 13 a 14 jaar. Lang dus...

Het nare gevoel is alweer gezakt hoor, maar op zulke momenten merk ik dus wel dat ik het heel leuk zou vinden een kindje te krijgen en er eigenlijk maar 1 obstakel is en dat ik zeker kinderen wil.

In mijn vorige relatie vergat ol nooooit een pil, maar toen wou ik ook absoluut geen kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven