ben ik een rebound?

07-02-2011 09:41 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een kleine introductie:

Heb nu een jr een relatie met mijn vriend, na een jr om elkaar heen gedraaid te hebben. Mijn vriend had voor mij net een relatie van 8 jr achter de rug, dus dat laatste jr van die relatie hadden wij ook regelmatig sms en bel contact.( hij vertelde me dat het uit was en ik wist niet beter) Ben daar later achtergekomen en daar had hij spijt van. Hij is dus eigenlijk van de ene in de andere relatie gestapt. In het begin ging alles tussen ons perfect en vlogen de vonken ervan af. In oktober hebben we een dipje gehad waarin hij aangaf te twijfelen. Maar vlgs hem kwam dat niet door zijn ex maar hij had meer angst gekregen aangezien hij wat ouder wordt en dat deze relatie toch wel voor altijd zou moeten zijn. Ook al had ik echt zo'n vervelend onderbuikgevoel en wist ik niet of ik hem wel geloofde. Ondanks dat kozen we ervoor om samen door te gaan. Nu paar mnd later gaat het wat wisselend, de ene keer gaat het weer helemaal zoals in het begin en soms is hij weer wat afstandelijk etc. Nu heb ik stiekem, ja ik weet het heel slecht van mij.. zijn smsjes doorgelezen en dat had ik beter niet kunnen doen. In oktober heeft hij sms en belcontact gehad met zijn ex. stond in dat ze nog veel aan elkaar dachten en dat het tijd nodig had om erachter te komen of t ooit nog goed zou kunnen komen. ook gaf zijn ex aan hem al uit zijn hoofd gezet te hebben maar door zijn sms te twijfelen. dit was het eerste smsje. in t laatste smsje (paar wkn later) bleek dat ze elkaar gesproken hadden en dat ze t moeilijk vond en dat t miss niet meer goed kon komen maar nog wel veel van hem houdt. Op dit moment gaat t echter goed met onze relatie en speelt dit gsms van een paar mnd later, maar nu ik dit weet draait mijn maag helemaal om. En nog wil k m niet kwijt.. een echte rebound of???
Tja ik denk helaas dat je gelijk hebt cervantes, heb ook wel het idee dat ik gekker op hem ben dan hij op mij... en ik vraag me echt af waarom het dan zo ontzettend moeilijk is, als ik alles op een rijtje zet dat ik geen afstand van hem kan nemen.
Omdat je gek op die jongen bent! Dat vind ik niet zo vreemd hoor. Maar het is wel zo gezond om nog gekker te zijn op jezelf en voor jezelf te besluiten dat jij meer waard bent dan tweede keus zijn. Of om jezelf de pijn te besparen van iemand die niet helemaal voor jou gaat zoals jij voor hem gaat.
Hij begon wat met jou toen hij nog met haar was. Hij wil niet alleen zijn.

Toen wilde hij haar terug, maar omdat hij bang was om alleen te zijn, heeft hij eerst gepeild of zij nog wel wilde. Zij wilde niet meer, dus heeft hij jou gehouden.

Iemand die na al een tijdje een relatie te hebben met jou, nog steeds twijfelt of dit het wel is, zou ik zelf al niet willen.
Cum non tum age
@tukkertjem

Ben je nu echt aan het afwegen of op zoek naar de argumenten om een breuk aan jezelf te verkopen? Cervantes verwijt je vriend dat hij de oorzaak buiten zichzelf zoekt, maar dit hele topic blinkt uit in aannames en generalisaties over je vriend. Je kan niet anders dan vanuit jezelf te redeneren, voor jezelf te kiezen en dus te bepalen wat je zelf wilt. Als je dat weet, dan kan je het gesprek aangaan door te vertellen hoe jij de toekomst ziet.

Aan de hand van zijn reactie zal je onderbuik vanzelf vertellen welke kant het uiteindelijk opgaat. Hou die onderbuik dus in de gaten, die heeft meestal gelijk.
quote:tukkertjem schreef op 07 februari 2011 @ 12:06:

Tja ik denk helaas dat je gelijk hebt cervantes, heb ook wel het idee dat ik gekker op hem ben dan hij op mij... en ik vraag me echt af waarom het dan zo ontzettend moeilijk is, als ik alles op een rijtje zet dat ik geen afstand van hem kan nemen.

Ja dat vraag ik mij ook af......

Wil jij niet dat er minstens net zo veel gehouden wordt als jij van een ander doet?

bijvoorbeeld door jezelf? Als jij minstens net zoveel van jezelf houdt als van hem, zou je dan willen zijn met een man die jij niet (terrecht) vertrouwt?
Tukkertjem,

Natuurlijk is het moeilijk om van iemand afstand te doen als je van hem houdt/aan hem gehecht ben geraakt.

Maar ik zou liever voor geluk op de lange termijn kiezen dan op de korte termijn.

Als je het nu uit maakt, zal je een periode verdrietig zijn. Maar je geeft jezelf de kans om een man te ontmoeten die wel helemaal voor je gaat en met wie je dus gelukkiger kunt zijn dan je nu bent.

Want ik kan me niet voorstellen dat je nu helemaal gelukkig bent, met een vriend voor wie je niet overduidelijk eerste keus bent.

Op zijn minst zou ik hem zeggen dat hij over een jaar of zo nog eens mag proberen of je hem dan nog terug wil.

Sterkte!
Als mijn vriend al een smsje van zijn ex krijgt, dan vertelt hij mij dat gewoon of hij laat het me lezen, staat ook niets byzonders in, de laatste was paar weken terug, ging over nog wat af te handelen dingen. Hij doet sowieso niet geheimzinnig met zijn telefoon.

Mijn vriend en zijn ex zijn nu 3 jaar uit elkaar, en een paar maanden daarna ontmoetten wij elkaar. In het begin dacht ik ook, is het niet wat te vroeg, maar ja we zijn nu 3 jaar verder en het gaat prima tussen ons. Ik heb zijn ex een paar keer ontmoet, prima meid, merk ook dat er niets meer is tussen hun.

Als mijn ex een smsje stuurt, is het meestal een zeursms, iets over de kinderen, maar ook die smsjes verzwijg ik niet voor mijn vriend.

Het feit dat jouw vriend die smsjes voor jou verzwijgt, vind ik een teken aan de wand.

Succes vanavond.
quote:tukkertjem schreef op 07 februari 2011 @ 11:27:

Iedereen bedankt voor de reacties, hier heb ik echt wat aan!

Ik heb in oktober toen hij twijfelde ook voorgesteld om een tijdje afstand van elkaar te nemen zodat hij over zijn twijfels kon nadenken, dat wilde hij niet. Hij was bang dat we dan uit elkaar zouden groeien etc. Maar achteraf, nu ik die smjes gelezen heb best raar, want hij wilde (zie sms) dat het het goed zou komen met z´n ex, dus als hij dat echt gewild had had hij toen een punt achter onze relatie kunnen zetten. Dat heeft hij dus niet gedaan. Klinkt naief maar daar put ik wel weer wat hoop uit nu ik daarover nadenk. En ja ik ben helaas helemaal gek op die jongen geworden ondanks mijn onderbuikgevoelens. Dus eerst maar een goed gesprek met hem.

Jij put hoop uit het feit dat hij (aan de lopende band) liever eerst nieuwe schoenen heeft, voordat ie zijn oude schoenen weggooit? Vreemd.

Hij gaat niet voor jou, hij gaat voor een relatie om maar niet alleen te zijn.
Gisteren dus een uitgebreid gesprek met hem gehad. Heb hem niet verteld dat ik zijn smsjes had gelezen want wilde eerst wel eens weten of hij misschien wel eerlijk zou kunnen zijn over zijn gevoelens. Met hem besproken hoe hij onze relatie zag, en dat was hoe ik het ook zag: dat het heel wisselend ging, de ene wk super en de andere wk weer minder. Hij wilde er wel aan gaan werken en hoopte dat het goed zou komen. daarna ben ik begonnen over zijn gevoelens, of hij nog wat voelde voor zijn ex, ik gaf aan dat ik er wel eens aan twijfelde of hij nog weleens aan zijn ex dacht en dan vooral tijdens de momenten dat het even minder ging. Hij gaf daarna aan dat dit alleen in het begin vd relatie was maar dat die gedachten al lang niet meer speelde. Ook gaf hij aan totaal geen contact meer te hebben met zijn ex. Natuurlijk had ik niet verwacht dat hij eerlijk zou zeggen dat hij ooit hoopte dat het weer goed zou komen met zijn ex maar om nu helemaal te verzwijgen dat ze contact hadden gehad. We gaan nu een pauze inlassen omdat ik echt na wil gaan denken. Begin nu langzaam in te zien dat ik echt wel beter verdien en hem echt idealiseerde. Bedankt in ieder geval voor de reacties
Goed dat je met hem gepraat hebt. Iemand die zaken verzwijgt is moeilijk om te vertrouwen. Als hij hier niet eerlijk over is, hoe weet je dan of hij wel eerlijk is over andere zaken? Ik denk inderdaad dat je beter verdiend. Iemand die wel helemaal voor je gaat en iemand die eerlijk tegen je is.
Je verwijt hem niet eerlijk te zijn, zelf ben je ook niet eerlijk....

Had opgebiecht wat je weet, dan ben jij tenminste eerlijk en wie weet breekt het gesprek open en geef je hem ook een kans iets op te biechten.....'

Nu zijn jullie beide leugenaars/ verzwijgers en heeft jullie relatie sowieso geen kans van slagen.. Jullie vertrouwen elkaar cruciale informatie niet toe en komen dus ook niet tot een open en eerlijk gesprek.
liselore je hebt wel gelijk, ik vind ook dat ik het moet vertellen, ik ben tenslotte degene die van hem eistte om eerlijk te zijn dan moet ik dat op zijn minst ook zijn. had gister daar niet zo'n behoefte aan maar ik ben wel van plan dit alsnog te doen. ben ook eigenlijk niet meer zo bang voor zijn reactie hierop.
Ik zou je aanraden dit zo snel mogelijk te doen als je nog iets van deze relatie wil maken.

Geef jezelf en hem de kans op een echt gesprek in plaats van dat jullie om de hete brei heen draaien en elkaar niet zeggen wat er echt speelt... Als dit lukt ( of niet) weet je gelijk hoe de vlag er bij hangt heb je die pauze ook niet meer nodig.

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven