Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
pff, nou als je meer verdien dan 6320 op jaarbasis, mag je ook nog een belasting over het bedrag daarboven gaan betalen. Heb van de week gebeld met de belastingdienst, dus ik ga nu maar 2 dagen in de week werken, anders kom ik erboven en ik heb geen zin om nog een af te betalen ook!

Dankjewel voor de tip.

Liefs,
@Blondisbetter: ook met PGB kan je meer gaan werken hoor. Als je daarboven komt, dan is een deel voor de belasting (net als bij een 'gewone baan', je moet het alleen zelf achterhouden). Als je weinig verdient, dan is het amper 1/3 deel van je salaris. Op een uurloon van 20 euro valt dat toch best mee!
ik ben 24 en doe financieel administratief werk en heb een mbo3 diploma (puur omdat school me niet ligt, uit toetsen is gebleken dat ik havo/hbo niveau heb), het is overigens ook een hbo functie

ik verdien 2200 euro bruto (fulltime).

Daarnaast zijn de secundaire voorwaarden best goed, 38 vrije dagen per jaar, en een uit te geven budget van 750 euro pj.

Ook mag ik opleidingen volgen van het bedrijf, maar school ligt me nog steeds niet dus heb ik voor een boekhouding avondopleiding gekozen, ipv meteen een dure hbo opleiding te kiezen.

Ik hoop wel te gaan stijgen in salaris, want ergens ben ik nog niet helemaal tevreden.
quote:love2havefun schreef op 16 januari 2011 @ 23:10:

ik ben 24 en doe financieel administratief werk en heb een mbo3 diploma (puur omdat school me niet ligt, uit toetsen is gebleken dat ik havo/hbo niveau heb), het is overigens ook een hbo functie

ik verdien 2200 euro bruto (fulltime).

Daarnaast zijn de secundaire voorwaarden best goed, 38 vrije dagen per jaar, en een uit te geven budget van 750 euro pj.

Ook mag ik opleidingen volgen van het bedrijf, maar school ligt me nog steeds niet dus heb ik voor een boekhouding avondopleiding gekozen, ipv meteen een dure hbo opleiding te kiezen.

Ik hoop wel te gaan stijgen in salaris, want ergens ben ik nog niet helemaal tevreden.Aan wat voor salaris denk je dan? Denk dat het helemaal geen verkeerd salaris is voor iemand van 24 met een MBO 3 diploma.
Hoi allemaal!

Ik heb vandaag gesolliciteerd naar de functie van marketing en communicatieadviseur en ik mag terugkomen. Volgend gesprek gaan we het over mijn salaris hebben (gok ik zo). Iemand enig idee wat een redelijk salaris is? Ik ben 27 jaar en heb HBO en WO gestudeerd, dit is mijn eerste baan (als het doorgaat) heb dus geen ervaring in deze richting. Ben benieuwd of er hier mensen zijn die in dit vakgebied werkzaam zijn of een idee hebben van wat ik kan gaan vragen???
Hoi,

Interessant om de verschillen te zien!

Heb zelf HBO-technische natuurkunde gedaan. Afgestudeerd oktober 2010 en per 22 november begonnen met werken.

Mijn inkomen is 2300 euro bruto per maand. Best veel als starterssalaris. Nu op zoek naar een huurwoning in de sociale/vrije huursector. Maar dat valt allemaal nog niet mee.
Leeftijd: 26

Functie: Marketing

Branche: ICT

Opleidingsniveau: HBO

Werkervaring: 2 jaar

Salaris: 1900 bruto

Aantal uur: 40 uur per week (overuren niet uitbetaald, gemiddeld werk ik denk ik 44 uur per week)

Onkosenvergoeding: Ja

Twee jaar geleden begonnen met een salaris van 1750 bruto.

Werkzaam in een klein team van zo'n 10 pesonen. Ik doe de marketing (beursorganisaties, nieuwsbrieven, webcontent, advertenties, folder materiaal, strategische planning, etc.) en hierbij ben ik leiddinggevende over 1 part time markting assistent. Een stukje management dus ook. Een vrij diverse functie en aangezien ik de enige ben binnen het bedrijf die zich met marketig bezig houdt zorg ik zowel voor strategie als het uitvoerenvan operatonele activiteiten. Alles wat ik doe verantwoord ik wel aan de directeur die over alles uiteindelijk beslissingsbevoegd is. Ik werk dus niet met een bepaald budget, maar draag initiatieven voor. Let wel: het is een klein bedrijf dus qua marketing activiteiten is het allemaal niet heel groots, we proberen met beperkte middelen activiteiten te ontplooien.

Daarnaast ben ik als 'Office manager' verantwoordelijk voor de inkoop van kantoorartikelen, eerste screening en sollicitatieronde van nieuwe medewerkers en het beheer van alle bedrijfsprocesse. Dit betekent dat alle processen die aangepast worden door mij vastgelegd worden maar dat ik ook samen met de directeur zorg voor het beleid, procedures en constant kijk waar het bedrijf de bedrijfsprocessen kan verbeteren.

Bovendien doe ik regelmatig ook ondersteunende taken op de verkoopafdeling (drukke perioden, ziekte of vakantie collega's).

Afgelopen week een zeer goede beoordeling gehad maar over salaris is niet geproken. Had het eigenlijk zelf ook voor moeten leggen... Ik ben zeer benieuwd wat andere mensen in een dergelijke functie verdienen. Mijn gevoel zegt namelijk dat ik als marketing of sales medewerker bij een ander bedrijf veel meer kan verdienen. En me bovendien ook nog eens kan toesplitsen op een specifieker takenpakket. Wat denk ik voor mij persoonlijk voor veel meer rust zo zorgen in mijn werkzaamheden.

Heel verhaal, maar ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaringen.
@SLS: Ik vind het niet veel voor iemand met een HBO-opleiding en jouw leeftijd. Starters krijgen vaak al 2300 euro. En je bent de afgelopen jaren amper gestegen. Ik zou om een verhoging vragen.
Ben je zelf ook werkzaam in zo'n functie?

Ik werk natuurlijk ook in een klein bedrijf. Wat ik merk is dat ik daarom vanwege de vele werkzaamheden ook weinig focus heb op specifieke werkzaamheden. In een groot bedrijf zou ik denk als marketing medewerker met een manager naast me een veel kleiner takenpakket hebben, meer begeleiding maar wel een hoger salaris.
Zelf niet werkzaam in zo'n functie. Wel beleidsmedewerker onderwijs geweest bij een ICT opleiding en die studenten hadden allemaal een hoger startsalaris dan jij nu hebt.

Kijk anders eens op loonwijzer of zoek op vacatures met een soortgelijke functieomschrijving om te zien watvoor salaris daarbij staat genoemd.
Hoi SLS,

Onze banen zijn enigszins vergelijkbaar. Ik ondersteun mijn directeur op alle mogelijke manieren, dus ook de marketing manier. Ik heb een aantal maanden geleden zelf ook ondersteuning gekregen. Op kantoor zijn ook wij maar met een kleiner aantal personeelsleden.

Ik ben 23, 2 jaar werkervaring bij dit bedrijf en verdien 2100 bruto. Ik heb een (niet aansluitende) MBO-opleiding gedaan.

V.w.b. het gedeelte waarin je aangeeft dat je meer rust zou hebben wanneer je baan toegesplits zou zijn op een "functie", hier kan ik me helemaal in vinden. Tegelijkertijd ben ik dol op de hectiek / afwisseling en zou ik niet weten of ik het leuk zou vinden minder afwisseling te hebben.

Overigens ben ik van mening dat ik te weinig verdien voor wat ik doe. Ik denk wel (?) dat ik gezien mijn opleiding / leeftijd redelijk verdien.
Bedankt voor jullie reacties.

Voor mijn gevoel werk ik heel hard, maar komen de resultaten er ook altijd uit. Maar dit komt vooral ook doordat ik teveel dingen doe. Alles wat ik nu doe moet ik snel doen, en heb het idee dat indien ik wat meer rust heb ik die nieuwsbrief (die best goed is) eens echt zou kunnen doorlichten, aanpassen en teksten goed door te lopen.

@Celiny

Ik denk dat we een functie hebben die redelijk overeen komt.

Ik weet niet wat je exact doet betreft marketing?

Maar over het algemeen heb ik het gevoel dat ik niet alles gerealiseerd krijg wat ik zou willen, maar dat komt gewoon omdat ik teveel taken heb. Daarnaast is mijn baas wel enorm tevreden en dus heb ik steeds meer het idee dat mijn salaris te laag is. Bovendien ben ik altijd van mening dat het salaris besproken moet worden tijdens een beoordeling. Ook al wordt het niet hoger, dan kan dat gewoon met argumenten uitgelegd worden...

Maar goed, moet er nog maar eens goed over nadenken. Betreft onderhandelingen met klanten/leveranciers let ik op alles wat ik uitgeef. En voor mezelf vind ik het al lastig om 100 euro er bij te vragen. Stom is dat..
@lsl: ik vind dat je zeker om loonsverhoging kunt vragen. Ik heb net een marketing assistent aangenomen die net afgestudeerd is aan het HBO, die verdient krijgt 2400 euro (al vind ik dat weer een erg hoog startsalaris). Bedrijf is niet vergelijkbaar, want een stuk groter, maar toch...

Vragen kan altijd he... kijk anders eens op de website van intermediair, daar vind je allerlei tips over salarisonderhandelingen e.d. En een tip van mij... doe net alsof het om iemand anders gaat. Als je beste vriend met dit verhaal zou komen, zou je ook allerlei goede argumenten hebben.

Succes!
Bedankt voor jullie reacties.

@1eendje

Waar ik dan vooral heel erg benieuwd naar ben is de functie inhoud van die assistent.
Iemand werkzaam in de fitnessbranche 0 uren contract?
@sls: wat de naam al zegt: assisteren...

brochures inpakken, verzendlijsten maken, hotels boeken, etc. Echt handson werk.
Docent Nederlands

Werk fulltime

Netto per maand 2475
Ik ben 19 jaar, fulltime (40 uur p/w) administratief medewerkster bij een belastingadvieskantoor en zit in m'n eerste jaar HBO SPD bedrijfsadministratie, betaald door m'n werkgever. Ik verdien ¤1120,- bruto per maand, ¤7,- per uur.
Jemig Eendje, een HBO-er die dat soort werkzaamheden gaat doen? En voor dat bedrag? Phoe. Hier doet een MBO-stagiaire die werkzaamheden tegen een stage-vergoeding... Het salaris is ruim voor die HBO-er, maar met die werkzaamheden zal ie snel uitgekeken zijn en gaan lopen denk ik...

SLS, je hebt je bewezen en een goede beoordeling, dus ik zou zeker om tafel gaan om een verhoging te bespreken.
Bedankt voor jullie feedback.

Inmiddels heb ik me wat meer verdiept en realiseer me dat het een te laag salaris is. Klein bedrijf of niet.

Natuurlijk, het bedrijf is geen multinational met een groot budget maar de actviteiten die we ontplooien leveren goede respons op.

Inmiddels heb ik het nog niet voorgelegd, ook nog geen tijd voor gehad. Maar aangezien mijn beoordeling goed was vind ik het wel voor de hand liggen.

Bovendien heb ik mezelf voor genomen ook verder te gaan kijken naar vacatures. Mijn gevoel zegt steeds meer dat ik op zoek moet naar een volgend bedrijf. Al is het maar om weer te ervaren hoe het is met nieuwe mensen en in een nieuwe functie.
WO Bachelor

29 jaar

3 jaar werkzaam

Klinisch onderzoek

Fulltime basis: 2970 euro bruto

Netto (24 uur): 1450 euro incl auto van de zaak, telefoon, internet, onkostenvergoeding. Excl 13e maand, 14e maand en vakantiegeld.

Partner:

HBO

28 jaar

5 jaar werkzaam

Sales/buitendienst

Fulltime basis: 3200 euro bruto

Netto (32 uur): 1200 euro incl auto van de zaak, privegebruik auto, telefoon, internet, onkostenvergoeding, ziektenkosten voor hele gezin . Excl bonussen (ong 4500 euro jaarlijks netto) en vakantiegeld

Beide 30 vrije dagen, pensioenopbouw en spaarloon
anoniem_108236 wijzigde dit bericht op 31-01-2011 20:16
Reden: Extra info
% gewijzigd
Havo opleiding

30 jaar

Juridisch secretaresse

Bruto 2800 euro op basis van 36 uur

Premievrij pensioen

Korting op ziektekosten verzekering, hypotheekrente, afsluitprovisie, 13 e maand, 31 vrije dagen
Geen opleiding

Telefoniste, 1 jaar werkzaam

Netto ca 1200,- per maand, 32 uur p/w

Daarbij nog reiskostenvergoeding en auto van de zaak.

Daarnaast ook een bonus systeem.

Niet slecht toch voor iemand zonder opleiding?
Leerkracht, drie dagen, 1350 euro netto. Man: beleidsfunctie, 2200 netto op basis van 36 uur.
Leeftijd: 32 jaar

Opleiding: MTS-E

Functie: projectmanager

Salaris: 3400 bruto per maand (38 uur)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven