Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Spannend Porec!!!
Mwaoh...

Shit happens
Hahaha, als we weten wanneer het is kunnen we duimen heeft al minstens 3 keer goed gewerkt het afgelopen halfjaar hier
Lisa, let er op dat je naar een andere arts gaat, ivm onafhankelijk advies.

Straks mijn ena laatste rijles. Toch geloof ik er niet in dat ik volgende week mijn papiertje zou kunnen hebben.
Oh rijlessen daar komen de herinneringen . Het is alweer een tijdje geleden dat ik dat moest doen maar ik wens jullie veel succes allemaal dames. Van alle examens die ik heb moeten doen vond ik mijn rijexamen veruit de verschrikkelijkste. (Dat helpt natuurlijk ook niet haha). Maar ik heb uiteindelijk de 2e keer mijn examen gehaald en rij nu hartstikke lekker rond in onze auto. Zet hem op!
Vanochtend introles gehad en het was leuk! En het ging lekker! nu ben ik ff druk maar ik kom later nog wel uitgebreid verslag doen!
Omg echt drama!! ik ga het nooit halen. Zelfs een vette ingreep.
Geen zorgen Flashy. Ik had de les voor mijn examen ook een ernstige ingreep zoals nooit tevoren. Kan gebeuren, soms juist op het eind. Waarom heb je er geen vertrouwen in? Hoe gaan de lessen verder?
Ruza, fijn dat het leuk was! Nu zijn de eerste zenuwen eraf. Hoe vaak ga je lessen?
Ik denk 4 uur per week (dus 2x2 uur) en dan 35 of 40(ik vind 40 zo veel!! Of overschat ik mezelf nu?) lessen.maar zit nog te twijfelen over welk pakket ik zal nemen. Iemand ervaring met de RIS methode? Het spreekt me wel aan. Maar is ook meteen 300 euro duurder.
Ja op zich gaat het wel, maar mijn moeder heeft het ook nooit gehaald, dus ben bang dat t erfelijk is ofzo. Ik les nu al meer dan een jaar.
quote:Flashy schreef op 07 februari 2011 @ 17:36:

Ja op zich gaat het wel, maar mijn moeder heeft het ook nooit gehaald, dus ben bang dat t erfelijk is ofzo. Ik les nu al meer dan een jaar.Niet doen!! Als je er zo in gaat maak je het jezelf alleen maar moeilijk.
Hey mensen, moet ff spuien hoor.

Vorige week heb ik vrijstelling gekregen voor mijn bijzondere verrichtingen. Toen mijn instructrice dit aanvroeg bij het cbr zou ze ook het examen aanvragen. niet gedaan dus.

Na een tijdje erachteraangezeten te hebben heb ik nu net eindelijk een datum gekregen.

We hadden afgesproken eind feb begin maart.

En de datum eind maart!

Baal er als een stekker van!

En rijden in stappen duurder dan normaal vind ik best vreemd eigenlijk, nooit van gehoord!
quote:annie2 schreef op 07 februari 2011 @ 21:15:

Hey mensen, moet ff spuien hoor.

Vorige week heb ik vrijstelling gekregen voor mijn bijzondere verrichtingen. Toen mijn instructrice dit aanvroeg bij het cbr zou ze ook het examen aanvragen. niet gedaan dus.

Na een tijdje erachteraangezeten te hebben heb ik nu net eindelijk een datum gekregen.

We hadden afgesproken eind feb begin maart.

En de datum eind maart!

Baal er als een stekker van!

En rijden in stappen duurder dan normaal vind ik best vreemd eigenlijk, nooit van gehoord!Moet ik wel bij zeggen dat je dan ook een TTT, theorie en praktijkboek enzo erbij krijgt. Wat dus in het andere pakket nog erbij gekocht moet worden als je wilt.
Annie, waar rij je af? Er kunnen nog behoorlijke wachttijden zijn ivm het slechte weer een maand terug. Veel examens werden toen afgezegd. Sowieso is een wachttijd van 3-5 weken niet vreemd.
Ruza, als je geen RIS doet heb je geen praktijkboek nodig. Ook hoef je niet per se een ttt te doen. Zat mensen die het niet doen.

Ik weet niet of RIS echt een toegevoegde waarde heeft, zelf geen ervaring mee.
Slechte weer heb ik nog niet echt aan gedacht. Heb haar nog niet gesproken zal het wel horen van de week.

Mijn examinator tijdens de ttt had bijna niks aan te merken, dus baal gewoon ff. Kost toch weer een paar lessen meer!

Rij af in alkmaar.
Ja, kan ik me voorstellen. Anders ga je vanaf nu 1 uur in de week lessen? Of deed je dat al? Hoeveel lessen heb je gehad?

Maar goed, als je hem straks hebt maken die 3 lessen extra ook niet uit. Ik heb ook wat onzinlessen gereden.
Ik zou dan voor 2300 euro het volgende kunnen krijgen:

•40 rijlessen van 60 minuten

•RIS praktijk werkboek

•Theorie lesdag (met examentraining)

•Theorie leerboek

•Deeltoets I en II

•Deeltoets III = Tussentijdse toets (TTT)

•CBR Praktijkexamen

•Eigen Verklaring

•Examengarantie (mits binnen half jaar verreden)

Ruzaman wil de 400 euro die ik tekort kom wel betalen, maar toch doe ik dingen ook graag zelf. Dus als ik binnenkort een baan kan vinden(straks solliciteren dus duimen please) dan ga ik er wel voor!! En anders laat ik hem misschien toch mee betalen Mja, 2300 is wel veel. Aan de andere kant heb ik wel een heel fijn gevoel bij die rijschool en volgens mij is dat ook wel wat waard.

Wat zouden jullie doen?
Als het voor jou heel goed voelt en je hebt het geld ervoor dan zou ik er voor gaan.

Let wel op dat je niet onverwacht méér moet uitgeven..

Je zegt 40 lessen, maar als je meer nodig hebt?

En examengarantie, maar 3x examen doen betekent ook weer extra lessen.

Dat zit er vaak niet bij in!

Als ik slaag (binnenkort én als) dan heb ik 32 lessen gehad.

Ook examen en lessen en eigen verklaring plus theorieboek en examen....samen nog geen 1500 euro..

Dan vind ik 2300 euro best veel.

@Annie, bij CBR kun je de wachttijden bekijken, bij Alkmaar staat nu een wachttijd van 1 week.. Dus wel een beetje vreemd.

Of kun je alleen bepaalde dagen/tijden, dan is het lastiger.
Shit happens
Ik wil niet eens weten hoe veel geld ik uitgegeven heb om mijn rijbewijs te halen.... Volgens mij had ik er een hele HBO opleiding van kunnen doen!

Maar het enige waar ik spijt van heb is dat ik zo lang gewacht heb.
Ik heb altijd gedacht dat ik vast nooit zou kunnen leren autorijden, daarom uitgesteld en uitgesteld..

En goh, ik kan het wel!

Had ik dát nou maar eerder gedaan.

Dussss, same here Bittermoon..
Shit happens
@Annie, bij CBR kun je de wachttijden bekijken, bij Alkmaar staat nu een wachttijd van 1 week.. Dus wel een beetje vreemd.

Of kun je alleen bepaalde dagen/tijden, dan is het lastiger.[/quote]

Porec ik ben op zoek maar kan het niet vinden! Heb je een link voor mij.

Heb vandaag gebeld mij mijn instructeur, het was de allereerste datum volgens hem!

En nu zeg jij dit, is toch op zijn minst erg opmerkelijk!
De link wil niet plakken, dus zo maar even;

Ga naar CBR homepagina, onder uitgelicht staat 'reseveringstermijn auto praktijk', klik, en dan de bovenste link, dus niet van de herexamens.
Shit happens
ja sorry gevonden, hoe scheel kan je kijken!

Ik ga morgen eens bellen met het cbr, ben benieuwd of ze mij die informatie gaan geven.

Of ben ik aan het overdrijven? Moet ik het gewoon zo laten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven