Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten

Volgens mij is zo'n certificeringstraject is doodsaai.

Ik ben klaar, lekker naar bed. Trusten!
Alle reacties Link kopieren
ik ga ook; trusten!
Heu, ik had een grappig plaatje maar kzie'tnie?
Wat voor certificatie Sokje? ISO? Ik heb daar redelijk veel ervaring mee, dus als je vragen hebt.

Miffy beterschap! Kunnen de kinderen overdag wel naar het kdv, zodat jij je rust kan pakken? En ik hoop dat de hormoonzalf snel aanslaat bij Nino.

Hier ook nog steeds een zieke Maby. Ze blijft maar tobben, ik houd haar elke keer thuis en dan lijkt ze weer fit, maar als ik haar een paar uurtjes naar de Kindergarten laat gaan is het weer mis. Samen met ook kwakkelende Ot (ze zullen wel hetzelfde hebben) en een hoop uitval op school en Kindergarten (studiedagen, feestweken etcetera) is het maar goed dat ik nu even thuis ben. Ik had serieus niet geweten hoe we dit met een baan (en veel reizende A-man) en een uitvallende oppas ooit op hadden lossen (dat had dus gewoon niet gekund). Geeft maar weer aan hoe fragiel alles is qua opvang en hoezeer kinken in de kabels voor problemen kunnen zorgen.

Vannacht was Maby weer erg koortsig en dat is balen voor haar want ze is jarig vandaag en ik kan haar traktaties niet bewaren. Iemand nog zin in 25 zelfgebakken slagroomsoesjes?
hiep hiep hoera voor maby! En wat sneu dat ze nog zo ziek is! En ik kom die soesjes met alle liefde opeten, maar ja, de afstand he?
Gefeliciteerd, Anky! Wat sneu voor Maby dat ze ziek is. (ik weet dat t een onaantrekkelijke optie is, maar volgens mij wordt bij koorts die verdwijnt en weer terugkomt aangeraden naar de huisarts te gaan.)

Ik ben weer een nachtje mijn bed uit gezwommen, maar voel me wel iets beter. Zo nog maar even slapen, want Nino was weer behoorlijk aan het spoken. Als ik niet in beeld ben, laat hij vijf uur tussen twee voedingen, anders ongeveer drie. Lief hoor, dat hij zo graag bij me wil zijn, maar ik ga toch maar eens hard nadenken hoe we dat kunnen doorbreken.
Oh ja, certificeringstraject: ik benijd je niet, Sok!
Soesjes maar aan A-man meegegeven naar het werk. Morgen nieuwe kansen voor Maby.

Huisarts voor Maby zal wel niet zo veel opleveren vrees ik. Ze is gewoon snipverkouden (stinkt ook al weken enorm uit haar mond), maar koorts is niet hoog, dus duidelijk een virusinfectie. Zal wel een kwestie van uitzieken zijn. Gelukkig is ze vanmorgen weer redelijk te pas, dus ik hoop dat ze in ieder geval morgenochtend een paar uur naar de Kindergarten kan, want dan moet ik zelf naar de dermatoloog voor controle van mijn voet en dat is gezien de wachttijden daar niet echt een fijne optie met zieke Maby erbij.

Slaap lekker Miffy. Even goed uitrusten/bijtanken is wel weer nodig na zo'n nacht (Maby was ook aan het spoken vannacht en ik wist weer meteen hoe dat voelde).
Gefeliciteerd met je kleine grote meisje Ank!

Ga je morgen dan weer nieuwe soesje maken? Heeft ze geen keelontsteking? Krijgen ze ook vieze adem van.

Hoe is het nu met jou Mif, heeft een dagje alleen geholpen?

Ik ben gesloopt. Collega is nog ziek dus ik ondersteun 2 leidinggevenden. Of nou ja, eentje bij de acute dingen alleen is alles acuut, niks past in de agenda Lastig werken zo. Wel een positief punt vandaag, zal het zo even in de ak zetten.
In bad met boek en nu in bed met boek. trusten
Inderdaad weer nieuwe soesjes gemaakt. Bij A-man op het werk vielen ze in ieder geval goed in de smaak.

Maby was gisteren heel actief, maar stortte om 16 uur helemaal in (ging op een bank in de kleedkamer in de sporthal liggen met de mededeling dat ze ging slapen). Thuis om 17 uur wou ze naar bed en arme kind was blij dat ze lag. Vanmorgen gaan we toch maar proberen of ze een paar uur naar de Kindergarten kan, zodat ik naar de arts kan. En ze belden gisterenavond laat ook nog of ik voor een spoeddonatie naar de bloedbank kan komen, dus dat doen we dan ook nog maar even.

Klinkt als een vermoeiende dag Pammie.

Hoe is het met de hypotheekellende nu Citronella?
anky: zou je een donatie 'in jouw toestand' wel doen? Overleg iig even met de arts van de bloedbank.
Hoe kwam Maby uit bed, Anky? En inderdaad, is het verstandig je lijf nu extra te belasten?

Ga me langzaam weer wat beter voelen, maar wel nog steeds op paracetamol. En ik ben dat nachtzwemmen onderhand wel zat!
Fijn dat het ietsje beter gaat Mif.

Ik zou denk ik ook even stoppen met doneren als je zelf niet helemaal in orde bent en ook nog niet weet wat er aan de hand is.

Hier gaat het wat minder: moe, keelpijn. Vandaag wordt zo'n heen-en-weer-rijdag en ook de helft van mijn vrije ochtend wordt weggesnoept door maandsluiting. Beetje jammer.

Vanmorgen met de juf van Mannie gesproken. De extra test die hij moest doen is goed gegaan; alleen de letters herkennen in een woord ging wat minder. Dat kunnen we gaan oefenen. En hij heeft ook al bijna zijn strikdiploma De juf heeft hem 'in de tang' zoals ze zelf zegt en inmiddels vaart hij er wel bij: ik hoor hem thuis niet meer over buikpijn/ziek klagen en hij is hartstikke lief en behulpzaam.
Donatie was ook een beetje uit schuldgevoel omdat ik de vorige keer mijn afspraak vergeten was en ze dus zonder bloedplaatjes zaten. Ik heb wel even overlegd met de arts daar en die heeft zelfs nog even collega gebeld. Maar omdat bloedplaatjesgehalte bij mij standaard erg hoog is zagen ze geen problemen. Wat wel weer balen was, was dat mijn bloeddruk ineens weer veel te hoog was. Kan momentopname zijn, maar na een jaar van keurige waarden toch weer even een tegenvaller.

Maby kwam goed uit bed,maar toen ik net bij de dermatoloog zat belden ze alweer op dat het niet goed ging. Kon godzijdank nog net consult bij dermatoloog afmaken (ik was binnen 10 min aan de beurt, ik ben nu nog flabbergasted , ze kunnen het dus wel! ) en daarna dus gelijk door om Maby weer op te halen. Die ligt nu op bed. Ga morgen toch maar met haar naar de huisarts, want dit duurt nu al zo lang en ze knapt ook niet echt op. Vind het bij haar ook moeilijk in te schatten of ze nu echt ziek is of dat ze zich enigszins aanstelt. Thuis is ze in ieder geval een stuk vrolijker dan op de Kindergarten, maar overdag slapen is heel abnormaal voor haar, dat doet ze al ruim een jaar niet meer.

Ot is nu ook thuis, want die begon enorm te zeiken toen ik Maby kwam ophalen. Ik had even geen zin in discussie, dus hij mocht mee, maar ik heb hem heel goed duidelijk gemaakt dat hij vanmiddag zichzelf moet vermaken en dat ik geen tijd heb om met hem te spelen.

Fijn dat je een beetje opknapt Miffy, al geeft nachtzwemmen natuurlijk nog wel aan dat je er nog niet bent.

Pammie, fijn dat het nu goed gaat bij Mannie en dat hij wel vaart bij nieuwe aanpak juf.

Ik ga zo maar eens een boterham eten met Ot en mijn afspraak bij de tandarts afzeggen, want dat gaat het hem niet worden met hangerige Maby (ik schaam me een beetje, want dit is al tweede keer dat ik afspraak moet verzetten wegens ziek kind).
En wat zei de dermatoloog? Hoezo is je bloeddruk al een jaar goed? Dat is toch nog geen jaar geleden dat het iedere keer veel te hoog was?

Sterkte met Maby, huisartsbezoekje lijkt me wel verstandig als ze zo blijft kwakkelen.

Mannie is uitspelen bij een nieuw meisje uit zijn klas. Met Mini tosties gemaakt en ze is nu heerlijk rustig in haar eentje aan het spelen. Zodirect breng ik haar naar hockeytraining, dan Mannie halen (ik heb half 5 afgesproken maar dat vind ik eigenlijk te lang) en met hem de dames weer ophalen. Dan ben ik wel weer klaar mee. Mini heeft daarna wel een date maar daar kan ze zelf heen fietsen.

Het is wel superlekker weer zeg.
Krijg nu een of andere hormoonzalf om wond op voet (nog restant van de wondroos) weer in model te krijgen. En meteen ook nog een andere zalf gekregen tegen kloven in mijn vingertoppen. Ik hoop dat het gaat helpen.

Je hebt trouwens gelijk Pammie, hoge bloeddruk was precies een jaar geleden zag ik en het was nu weer een half jaar helemaal goed.

Maby slaapt nog steeds trouwens. Ben nu benieuwd of ze vannacht nog gaat slapen.

Hier ook lekker weer, net wat met Ot in de tuin gerommeld en zo meteen gaan we Sien halen (als ik Maby dan tenminste uit bed krijg).
Ik sta bij de hockeytraining en erger me 3 slagen in de rondte: die meiden zeuren en miepen en doen niet mee. zit geen sprankje motivatie in. heb echt medelijden met de trainer.
Arme trainer. Wat kunnen meiden onderling erg zijn hè.

Hier lopen Sien en de buurmeiden 's morgens naar school. Het is een kwartier lopen en toch slagen ze er in om er een half uur over te doen en om 7.59 uur de klas in te stormen. Hoe lang ze er 's middags over doen wil je niet weten.

Maby is weer in het land der levenden. Begint zowaar weer vrolijk rond te stappen, dus wie weet, wordt het nog wat vandaag.

A-man zit ergens ver weg in den lande. Hoop wel dat hij een beetje op tijd thuis is, want anders moet ik de hele kinderschare weer meeslepen naar de gym van Sien vanavond.
Ik trainde op die leeftijd ook (tennis - speelde ook competitie met 7 jaar) maar haalde het niet in mijn hoofd om zo tegen de trainer te doen of te lopen lapschwanzen tijdens een wedstrijd. Er liep er eentje bij die vertikte om het hesje aan te doen, ging zonder stick in het veld (of helemaal niet), voetballend de oefening deed. Echt belachelijk, kind is net 8!
Arme trainer. Geloof dat ik het heel snel gezien zou hebben met zulk gedrag. Deden ze allemaal zo?
pfff... rare meiden, arme trainer

Heb hoofdpijn, de ventilatie op het werk doet niets meer, het was bloedheet en benauwd binnen, erg irri want ik kan de deur niet open laten staan ivm geluidsoverlast

Ik zou nog gaan collecteren vanavond (heb me laten strikken, spijt van) maar ik crash op de bank.

Het hypotheekverhaal gaat eindelijk heel binnenkort rondkomen, ik ben geaccepteerd bij de verzekeraar, moet de officiele offerte nog krijgen, ondertekenen en dan weer door laten sturen naar de bank, maar dan kan er weinig meer mis gaan, pak van mijn hart.

Limoen was ook helemaal gecrashed trouwens. Ze kon geen boe of bah meer zeggen, kon alleen maar mopperen en huilen. Ik heb de laatste tijd wel wat meer begrip voor haar gekregen, ik zie wel aan haar dat ze echt niet anders kan, dat het geen aanstelleritis is. Heb haar vanavond onder de douche gezet en daarna helemaal ingesmeerd, in bed gelegd en slaapliedjes voor haar gezongen, ze was zo vertrokken.

Anky, gelukkig dat het met Maby wat beter lijkt te gaan, dat duurt al lang genoeg zo (ik lees wel mee hoor, ook al reageer ik weinig)

Ik geloof dat ik je niet eens met Maby gefeliciteerd heb? was het gisteren?

Miffy, fijn dat het met jou ook weer beter gaat..

zo, volgende bladzijde ga iik nu teruglezen
Man heeft bouwtekeningen van ons huis opgevraagd, er blijkt al een vergunning te zijn voor een uitbouw die nooit gebouwd is dus nu heeft man het weer op zijn heupen, gaat offertes opvragen voor een uitbouw
Ik lig alweer in bed, was bij mini in slaap gevallen. voel me niet bepaald geweldig, stem laat het steeds meer afweten. dus nu met een hotcoldrex fluks gaan slapen.
Beterschap, Pammie.

Ik blijf morgen nog thuis, maar als ik me een klein beetje behoorlijk voel, ga ik wel proberen hier wat te doen.

Ben wel blij met Man, want die heeft zich de afgelopen dagen rot gerend. Als hij nou ook de voedingen nog over kon nemen ...

(Er ligt genoeg in de vriezer om dat een keer te doen, maar griep had toch al niet zo'n goed effect op de productie, dus ik sla maar even niks helemaal over.)

Uitbouw, Citro? Jullie zaten financieel toch al aardig aan jullie maximum?

Fijn dat het wat soepeler loopt met Limoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven