Kat en vakantie
maandag 7 februari 2011 om 05:38
Een klein probleempje hier in huis, waarschijnlijk gaan we in maart twee weken met vakantie. Sinds een paar maanden hebben we een kat die het reuze naar zijn zin heeft bij ons.
Wat doen we nu met de kat als we weg gaan? Optie naar een pensioen, wat ons eigenlijk geen goed idee lijkt. Of thuis laten en vragen of ons oppas meisje elke dag een uurtje bij hem komt. Eten geven, kattenbak schoonmaken en eventjes met hem spelen. Heeft iemand anders een andere tip? Om een kat naar vrienden te brengen vind ik ook al zowat.
Wat doen we nu met de kat als we weg gaan? Optie naar een pensioen, wat ons eigenlijk geen goed idee lijkt. Of thuis laten en vragen of ons oppas meisje elke dag een uurtje bij hem komt. Eten geven, kattenbak schoonmaken en eventjes met hem spelen. Heeft iemand anders een andere tip? Om een kat naar vrienden te brengen vind ik ook al zowat.
maandag 7 februari 2011 om 11:22
Als ik weg ben komen vrienden van mij op de katten passen, ze hebben zelf geen katten en vinden het wel leuk om een paar weken te troetelen.
Die vrienden wonen vlakbij dus in principe is het ook mogelijk dat zij de katten in huis nemen, maar een verandering van omgeving kan heel stressvol zijn voor katten.
Nou heb ik twee katten, die elkaar en zichzelf goed kunnen vermaken. En ik heb een tuin, dus ze zitten niet opgesloten.
Die vrienden wonen vlakbij dus in principe is het ook mogelijk dat zij de katten in huis nemen, maar een verandering van omgeving kan heel stressvol zijn voor katten.
Nou heb ik twee katten, die elkaar en zichzelf goed kunnen vermaken. En ik heb een tuin, dus ze zitten niet opgesloten.
maandag 7 februari 2011 om 13:37
maandag 7 februari 2011 om 16:54
dinsdag 8 februari 2011 om 05:23
Familie in huis dat gaat niet, die wonen te ver weg en daar gaan we juist naar toe. Toen we de kat namen dachten we er wat gemakkelijker over, hij gaat gewoon naar een pensioen maar nu het een maal zo ver is is het toch anders. Kat, wacht s'ochtends al op me als ik uit bed kom.
Na al jullie oppas verhalen durf ik het wel aan. Maar toch denk ik dat het wel een beetje eenzaam voor hem zal zijn. Zodra de ticket geboekt is ga ik met het buurmeisje praten.
Na al jullie oppas verhalen durf ik het wel aan. Maar toch denk ik dat het wel een beetje eenzaam voor hem zal zijn. Zodra de ticket geboekt is ga ik met het buurmeisje praten.
dinsdag 8 februari 2011 om 22:49
Ik zorg ervoor dat er iemand op mijn huis past. Via www.holidaylink.com is het vrij simpel om een betrouwbare vakantieoppas te vinden. Ik heb er nu al een paar keer gebruik van gemaakt en ben erg tevreden. Voor mijn katten de ideale oplossing, want ik laat ze liever niet voor een langere periode alleen. Bij holidaylink kun je referenties opvragen van degene die op je huist komt passen. Meestal zijn het wat oudere, vaak gepensioneerde, mensen waar je geen omkijken naar hebt.
dinsdag 8 februari 2011 om 22:50
woensdag 9 februari 2011 om 04:05
Ik heb zelf jaren zo'n bedrijf gehad, ja had nog een paar dierenbedrijven maar met dat bedrijf ben ik begonnen. Destijds was het bij pensions nog niet verplicht je dieren in te enten en afgezien in het hoogseizoen dat ze vol zitten, kwamen er ook een hoop dieren ziek terug. Die kans is nu minder met verplichte inenting. Maar reken die inenting wel mee in je kosten. Bij een service die je katten thuis verzorgen ben je dat geld al niet kwijt.
Verder kan ik zo een A4tje schrijven waarom ik vind dat het beter is dat de dieren in hun eigen omgeving verblijven. Ik zou zeggen, kijk of je iemand kan vinden die het voor je wilt doen, of een bedrijf. Ik denk dat ik een stuk of 8 a 900 klanten in totaal heb gehad maar allemaal tevreden dat hun huisdier veilig thuis was in hun eigen vertrouwde omgeving met hun eigen voer, hun eigen dingetjes. Ik heb heel af en toe nu nog wel mensen van toen die mij bellen en voor die ouwe garde kan ik geen nee zeggen, leuk om die dieren na al die jaren weer te zien.
Verder kan ik zo een A4tje schrijven waarom ik vind dat het beter is dat de dieren in hun eigen omgeving verblijven. Ik zou zeggen, kijk of je iemand kan vinden die het voor je wilt doen, of een bedrijf. Ik denk dat ik een stuk of 8 a 900 klanten in totaal heb gehad maar allemaal tevreden dat hun huisdier veilig thuis was in hun eigen vertrouwde omgeving met hun eigen voer, hun eigen dingetjes. Ik heb heel af en toe nu nog wel mensen van toen die mij bellen en voor die ouwe garde kan ik geen nee zeggen, leuk om die dieren na al die jaren weer te zien.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 10 februari 2011 om 20:33
Ik heb met alle voornoemde opties ervaring opgedaan. Aanvankelijk waren er vrienden die nog niet op zichzelf woonden en het leuk vonden mijn appartement tijdelijk te betrekken en er was familie van verderaf die een weekje 'vakantie' in mijn stad wel zag zitten. Eenmaal is het mij niet gelukt om op deze manier iets te regelen en zijn de poezen naar een pension geweest. In hun geval pakte dit goed uit. Ze mochten met zijn tweetjes in een eigen verblijf en leken mij niet ontevreden; ze liepen er vrij rond, aten goed en zagen er verzorgd uit. Heb na thuiskomst niet gemerkt dat ze extra gestresst waren, maar zou het gevoelsmatig niet zo snel weer doen, vanwege het 'verkassen' uit de vertrouwde omgeving. De laatste jaren heb ik altijd vrienden gehad die langs kwamen. Zij vinden poezen leuk, maar kunnen ze om diverse redenen zelf niet houden. Zij bleven, uit zichzelf, altijd even om een tijdschrift te lezen wat klaar lag, wat te drinken en te knuffelen. Tijdens mijn laatste vakantie heb ik een kattenoppas gehad, omdat de poes die ik toen had een chronische ziekte had waarvoor extra verzorging nodig was. De oppas deed het oppassen als bijverdienste om haar hobbie (fokken van raskatten) te financieren. Ze kwam kennismaken om haar werkwijze toe te lichten (o.a. dat ze altijd een ronde maakt om te zien of ergens 'ongelukjes' gebeurd waren) en kijken hoe de toediening van de medicatie ging. Het gaf mij een goed gevoel te zien hoe de poes op haar reageerde. Ik heb goede afspraken kunnen maken met haar, zoals dat ze me bij verslechtering van de situatie zou bellen, omdat ik dan terug wilde komen. Als ik dit niet had gevraagd was haar standaard beleid dat ze de dierenarts zou benaderen, evt. na overleg met mij. Ik mocht zo vaak bellen en sms-en als ik wilde. Daarvoor was alle begrip. De poezenoppas kostte mij 12,50 per dag. Dat is iets meer dan ik in de andere mail las. Poes maakte ook na deze vakantie een verzorgde, ontspannen indruk.
donderdag 10 februari 2011 om 20:37
donderdag 10 februari 2011 om 20:41
Ik weet niet hoe oud het oppasmeisje is.
Want ik heb ook vaak moeten oppassen op drie katten, maar die hadden speciale zorg nodig. Dus als de eigenaren van de katten bijvoorbeeld twee weken op vakantie ging, woonde ik twee weken in hun huisje
Ik moet wel zeggen dat ik familie ben. Maar ik ben best wel jong
Want ik heb ook vaak moeten oppassen op drie katten, maar die hadden speciale zorg nodig. Dus als de eigenaren van de katten bijvoorbeeld twee weken op vakantie ging, woonde ik twee weken in hun huisje
Ik moet wel zeggen dat ik familie ben. Maar ik ben best wel jong
greyli wijzigde dit bericht op 10-02-2011 20:43
Reden: spelfoutje
Reden: spelfoutje
% gewijzigd