
Vliegen bij KLM
dinsdag 23 november 2010 om 20:05
dinsdag 8 februari 2011 om 10:12
Mocht je 'm toch nodig hebben (voor nu of in de toekomst), dan kan je (voor een vervangende versie) contact opnemen met DUO:
http://www.ib-groep.nl/pa ... a_kwijt/diploma_kwijt.asp
Mmm... laat maar.... het is dus niet mogelijk
*eerst lezen voor je iemand blij maakt *
http://www.ib-groep.nl/pa ... a_kwijt/diploma_kwijt.asp
Mmm... laat maar.... het is dus niet mogelijk
*eerst lezen voor je iemand blij maakt *
dinsdag 8 februari 2011 om 10:44
dinsdag 8 februari 2011 om 11:09
quote:americagirl schreef op 08 februari 2011 @ 09:25:
LiefKippetje: Ik heb mijn VWO diploma en cijferlijsten nog, maar ik kan mijn HBO diploma nergens vinden :-S
Ik heb wel een gewaarmerkte kopie hiervan met stempel van de school, maar het origineel dus niet
Er staat dat ik ál mijn diploma's mee moet nemen, maar aangezien de eis minimaal HAVO is ben ik met mijn VWO diploma dus eigenlijk ook al binnen toch?
Of móet dat originele HBO diploma ook nog mee?
Ik neem sowieso die gewaarmerkte kopie mee natuurlijk.Volgens mij delen wij, naast vliegen, nog een gezamenlijke interesse.... The good o'l USA
LiefKippetje: Ik heb mijn VWO diploma en cijferlijsten nog, maar ik kan mijn HBO diploma nergens vinden :-S
Ik heb wel een gewaarmerkte kopie hiervan met stempel van de school, maar het origineel dus niet
Er staat dat ik ál mijn diploma's mee moet nemen, maar aangezien de eis minimaal HAVO is ben ik met mijn VWO diploma dus eigenlijk ook al binnen toch?
Of móet dat originele HBO diploma ook nog mee?
Ik neem sowieso die gewaarmerkte kopie mee natuurlijk.Volgens mij delen wij, naast vliegen, nog een gezamenlijke interesse.... The good o'l USA
dinsdag 8 februari 2011 om 11:27
quote:mayou schreef op 08 februari 2011 @ 10:44:
Ik heb met duiken op Tioman (ja inderdaad óók in de baas z'n tijd!!) een Portugees oorlogsschip gezien. Niet normaal, dat beest was groot!! Heeeeee daar heb je ook je zwemdiploma voor nodig, duiken! Brevet gehaald in Tanzania, en jullie raden het al, óók.....
Ooohhh maak me gek zeg haha! Nu ik dat lees denk k helemaal IK WILLLL! Heb zelf ook mijn brevet dus duiken in de baas zijn tijd.. hoe vet!
Ik mag op gesprek maar ben bang dat uiteindelijk toch wordt gevallen over mijn diploma eis.. heb mbo 3 en een mbo + diploma.. Maar mocht toch op gesprek bij Mp.. Can't wait!
Ik heb met duiken op Tioman (ja inderdaad óók in de baas z'n tijd!!) een Portugees oorlogsschip gezien. Niet normaal, dat beest was groot!! Heeeeee daar heb je ook je zwemdiploma voor nodig, duiken! Brevet gehaald in Tanzania, en jullie raden het al, óók.....
Ooohhh maak me gek zeg haha! Nu ik dat lees denk k helemaal IK WILLLL! Heb zelf ook mijn brevet dus duiken in de baas zijn tijd.. hoe vet!
Ik mag op gesprek maar ben bang dat uiteindelijk toch wordt gevallen over mijn diploma eis.. heb mbo 3 en een mbo + diploma.. Maar mocht toch op gesprek bij Mp.. Can't wait!
dinsdag 8 februari 2011 om 11:27
quote:kenduskeag schreef op 07 februari 2011 @ 17:09:
Natuurlijk mag je dat vragen! Ik studeer geschiedenis met specialisatie Amerikanistiek en ik heb hiervoor Engels gedaan. Het zijn beiden overigens geen studies waarvan ik denk; daar ga ik een carrière van maken. Sowieso verdienen afgestudeerden in geesteswetenschappelijke studies gemiddeld genomen nou niet echt bergen geld (veel werkloosheid onder afgestudeerden ook) en ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik er mee moet doen. Alleen al van het onderwijs bijvoorbeeld gaan mijn haren recht overeind staan.
Ik heb nooit één opleiding gedaan voor vliegen (afgezien natuurlijk van de INI). Ik ben erin komen rollen nadat ik na de middelbare een tijdje in Amerika heb gezeten. Ik was daar au pair en zorgde voor de kids van...jawel een stewardess, hoe kan het ook anders!
Mijn Amerikaanse host mom zei; je moet echt gaan vliegen als je weer terug bent in NL (zegt ze nu, bijna 10 jaar na dato, nog steeds als ik in de US ben) en zo gegezegd zo gedaan! Ben na 1x proberen direct aangenomen bij HV, DBR en AH en heb toen voor de laatste gekozen vanwege het hele ongewisse en de stopjes. Je wist écht niet waar je de week erop zou zitten. Het kon Schotland zijn, maar ook Afghanistan of drie weken Australië.
Ik ben destijds aangenomen vanwege die Amerika-ervaring. Je leert van 'buitenlandwerk' precies die vaardigheden die ze zoeken bij airlines; je bent zelfstandig genoeg om je alleen te redden in het buitenland, je leert je talen spreken én er blijkt uit dat je het leuk vindt om jezelf in vreemde culturen onder te dompelen. Gezien het percentage collega's dat soortgelijke ervaringen had zou ik een luchtvaartopleiding dan ook niet direct aanraden.
Als je meer wilt weten dan mag je me altijd PM'en ofzo! Kan je over KLM niet heel veel vertellen maar wel over het werken in de lucht!Konnichiwa~!
Genki desuka? Watashi wa nihon-jin dewa arimasen
Ik ben gewoon altijd dol geweest op Japan en heb mezelf een beetje Japans aangeleerd
Geschiedenis met specialisatie Amerikanistiek klinkt interessant, wat houdt het precies in? Weet ook nog niet helemaal zeker wat ik aan de Uni wil studeren en ik moet me al bijna inschrijven
Ga je er dan niets mee doen als je afgestudeerd ben?
Dus ik kan het beste gewoon solliciteren en de cursus/opleiding daar volgen? Ik las iets over Cityshopper in de voorgaande berichten... als ik solliciteer kom ik eerst bij Cityshopper terecht en dan KLM? Wat is het verschil tussen Cityshopper en KLM?
En kan je ook zelf vragen waar je naartoe wilt vliegen of kan dat pas wanneer je al een aantal jaartjes in het vak zit? Ik wil deeltijd werken vanwege mijn studie..hoe verloopt het voor jou? Is het combineren zwaar?
Ik heb ervaring in dienstverlening en en beheers de Engelse en Nederlandse taal goed...voldoe aan zowat alles [behalve de zwemdiploma, maar die komt eraan]. Ik heb trouwens stage gelopen bij Inspectie Verkeer en Waterstaat en mijn baas hield zich bezig met het checken van vliegtuigen, of ze in orde waren om de lucht in te gaan. En ik heb ook weleens schiphol passen voor mensen moeten aanvragen ect...denk je dat dit misschien doorslaggevend zou kunnen zijn om aangenomen te worden?
Bedankt voor de reactie en je aanbod op te helpen!
Begon al een beetje hopeloos te worden
Natuurlijk mag je dat vragen! Ik studeer geschiedenis met specialisatie Amerikanistiek en ik heb hiervoor Engels gedaan. Het zijn beiden overigens geen studies waarvan ik denk; daar ga ik een carrière van maken. Sowieso verdienen afgestudeerden in geesteswetenschappelijke studies gemiddeld genomen nou niet echt bergen geld (veel werkloosheid onder afgestudeerden ook) en ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik er mee moet doen. Alleen al van het onderwijs bijvoorbeeld gaan mijn haren recht overeind staan.
Ik heb nooit één opleiding gedaan voor vliegen (afgezien natuurlijk van de INI). Ik ben erin komen rollen nadat ik na de middelbare een tijdje in Amerika heb gezeten. Ik was daar au pair en zorgde voor de kids van...jawel een stewardess, hoe kan het ook anders!
Mijn Amerikaanse host mom zei; je moet echt gaan vliegen als je weer terug bent in NL (zegt ze nu, bijna 10 jaar na dato, nog steeds als ik in de US ben) en zo gegezegd zo gedaan! Ben na 1x proberen direct aangenomen bij HV, DBR en AH en heb toen voor de laatste gekozen vanwege het hele ongewisse en de stopjes. Je wist écht niet waar je de week erop zou zitten. Het kon Schotland zijn, maar ook Afghanistan of drie weken Australië.
Ik ben destijds aangenomen vanwege die Amerika-ervaring. Je leert van 'buitenlandwerk' precies die vaardigheden die ze zoeken bij airlines; je bent zelfstandig genoeg om je alleen te redden in het buitenland, je leert je talen spreken én er blijkt uit dat je het leuk vindt om jezelf in vreemde culturen onder te dompelen. Gezien het percentage collega's dat soortgelijke ervaringen had zou ik een luchtvaartopleiding dan ook niet direct aanraden.
Als je meer wilt weten dan mag je me altijd PM'en ofzo! Kan je over KLM niet heel veel vertellen maar wel over het werken in de lucht!Konnichiwa~!
Genki desuka? Watashi wa nihon-jin dewa arimasen

Ik ben gewoon altijd dol geweest op Japan en heb mezelf een beetje Japans aangeleerd
Geschiedenis met specialisatie Amerikanistiek klinkt interessant, wat houdt het precies in? Weet ook nog niet helemaal zeker wat ik aan de Uni wil studeren en ik moet me al bijna inschrijven

Ga je er dan niets mee doen als je afgestudeerd ben?
Dus ik kan het beste gewoon solliciteren en de cursus/opleiding daar volgen? Ik las iets over Cityshopper in de voorgaande berichten... als ik solliciteer kom ik eerst bij Cityshopper terecht en dan KLM? Wat is het verschil tussen Cityshopper en KLM?
En kan je ook zelf vragen waar je naartoe wilt vliegen of kan dat pas wanneer je al een aantal jaartjes in het vak zit? Ik wil deeltijd werken vanwege mijn studie..hoe verloopt het voor jou? Is het combineren zwaar?
Ik heb ervaring in dienstverlening en en beheers de Engelse en Nederlandse taal goed...voldoe aan zowat alles [behalve de zwemdiploma, maar die komt eraan]. Ik heb trouwens stage gelopen bij Inspectie Verkeer en Waterstaat en mijn baas hield zich bezig met het checken van vliegtuigen, of ze in orde waren om de lucht in te gaan. En ik heb ook weleens schiphol passen voor mensen moeten aanvragen ect...denk je dat dit misschien doorslaggevend zou kunnen zijn om aangenomen te worden?
Bedankt voor de reactie en je aanbod op te helpen!
Begon al een beetje hopeloos te worden
dinsdag 8 februari 2011 om 11:56
quote:americagirl schreef op 08 februari 2011 @ 11:52:
Cityshopper
Nou weet ik dat je in de baas zijn tijd waarschijnlijk veel kunt shoppen, maar om daar nou een vliegtuig naar te vernoemen
HAHA!!! CityHOPPER xD
Ik dacht dat her City's hopper was dus heb er cityshopper van gemaakt
Beter die fout nu dan wanneer ik er echt voor ga haha
Wat is het verschil tussen stess and stewardess btw?
Cityshopper
Nou weet ik dat je in de baas zijn tijd waarschijnlijk veel kunt shoppen, maar om daar nou een vliegtuig naar te vernoemen
HAHA!!! CityHOPPER xD
Ik dacht dat her City's hopper was dus heb er cityshopper van gemaakt
Beter die fout nu dan wanneer ik er echt voor ga haha
Wat is het verschil tussen stess and stewardess btw?
dinsdag 8 februari 2011 om 14:18
Een stess is een hele kleine stewardess....
Yukidinges, alle 4 jarige opleidingen voor stewardess zijn absoluut geen garantie op een baan. De enige opleiding die geldt is de opleiding die je bij de luchtvaartmaatschappij krijgt. Die duurt 6 weken en alles wat je moet weten wordt er ingeramd op dusdanige wijze dat je het echt nooit meer vergeet! Verder is je zwemdiploma geen harde vereiste maar natuurlijk sowieso handig om te hebben. En Cityshopper (ik hou'm d'r in!) en KLM zijn 2 afzonderlijke bedrijven dus je begint niet eerst bij Cityshopper, tenzij je daar eerst solliciteert. Cityshopper doet alleen europavluchten.
Verder kun je beginnen met het aanvragen van vluchten wanneer je uit je proeftijd bent. Vraag is alleen of je ze ook krijgt...
Deeltijd kan pas na een jaar, als er plek is.
Poppy, ze nodigen je echt niet uit wanneer je niet aan de eisen voldoet, relaaaaaaaaaaaaax!
Yukidinges, alle 4 jarige opleidingen voor stewardess zijn absoluut geen garantie op een baan. De enige opleiding die geldt is de opleiding die je bij de luchtvaartmaatschappij krijgt. Die duurt 6 weken en alles wat je moet weten wordt er ingeramd op dusdanige wijze dat je het echt nooit meer vergeet! Verder is je zwemdiploma geen harde vereiste maar natuurlijk sowieso handig om te hebben. En Cityshopper (ik hou'm d'r in!) en KLM zijn 2 afzonderlijke bedrijven dus je begint niet eerst bij Cityshopper, tenzij je daar eerst solliciteert. Cityshopper doet alleen europavluchten.
Verder kun je beginnen met het aanvragen van vluchten wanneer je uit je proeftijd bent. Vraag is alleen of je ze ook krijgt...
Deeltijd kan pas na een jaar, als er plek is.
Poppy, ze nodigen je echt niet uit wanneer je niet aan de eisen voldoet, relaaaaaaaaaaaaax!
dinsdag 8 februari 2011 om 18:10
Cityshopper
Als het goed is, weten we donderdag welke ICA we krijgen, we weten al wel met wie van onze cursusgenootjes we vliegen. Ik heb overigens ook een cursusgenoot wiens moeder purser is, dus nog een moeder en dochter straks!
Morgen ARN is alleen op en neer, is wel een plek waar ik altijd al eens heen heb gewild, bof ik even. Ik zal er niks van zien, maar wellicht krijg ik er nog eens een nachtstop.
Dan nog een vraag aan de ervaren dames, ik heb Air Babylon geleend en heb hem bijna uit. Vind het amusant, maar ik wil graag de schifting kunnen maken tussen wat er daadwerkelijk zo gaat in de praktijk en wat overdreven is. Anyone?
Als het goed is, weten we donderdag welke ICA we krijgen, we weten al wel met wie van onze cursusgenootjes we vliegen. Ik heb overigens ook een cursusgenoot wiens moeder purser is, dus nog een moeder en dochter straks!
Morgen ARN is alleen op en neer, is wel een plek waar ik altijd al eens heen heb gewild, bof ik even. Ik zal er niks van zien, maar wellicht krijg ik er nog eens een nachtstop.
Dan nog een vraag aan de ervaren dames, ik heb Air Babylon geleend en heb hem bijna uit. Vind het amusant, maar ik wil graag de schifting kunnen maken tussen wat er daadwerkelijk zo gaat in de praktijk en wat overdreven is. Anyone?
dinsdag 8 februari 2011 om 18:44
Er zijn meerdere vliegende moeders/dochters
Al is ARN heen en weer - dan nog is het mijn favoriet (ik leer zweeds, dus ideale vlucht om te oefenen)
Als ze 'joes' vragen, dan bedoelen ze sinaasappelsap
Air Babylon... Wat een slecht boek vond ik dat zeg! Heb het niet eens uitgelezen! Nog nooit iets meegemaakt wat in het boek staat.
Dagboek van een steward van Marten vd Veen is ook overtrokken, maar dat is nog wel herkenbaar - daarin staan genoeg anekdotes die ik kan plaatsen.
Hoe laat moet je melden en weet je wat je vluchtnummer is vanuit ARN? Vriendinnetje zit daar nu en vliegt morgen dus weer naar AMS.
Zou toch erg toevallig zijn Ze is lang, blond en haar naam heeft 6 letters (eindigend op 'n').
Al is ARN heen en weer - dan nog is het mijn favoriet (ik leer zweeds, dus ideale vlucht om te oefenen)
Als ze 'joes' vragen, dan bedoelen ze sinaasappelsap

Air Babylon... Wat een slecht boek vond ik dat zeg! Heb het niet eens uitgelezen! Nog nooit iets meegemaakt wat in het boek staat.
Dagboek van een steward van Marten vd Veen is ook overtrokken, maar dat is nog wel herkenbaar - daarin staan genoeg anekdotes die ik kan plaatsen.
Hoe laat moet je melden en weet je wat je vluchtnummer is vanuit ARN? Vriendinnetje zit daar nu en vliegt morgen dus weer naar AMS.
Zou toch erg toevallig zijn Ze is lang, blond en haar naam heeft 6 letters (eindigend op 'n').
dinsdag 8 februari 2011 om 20:34
woensdag 9 februari 2011 om 01:25
woensdag 9 februari 2011 om 06:53
Het klopt idd dat we die vragen stellen om dat te checken is gewoon voor de zekerheid.. En het VWO diploma volstaat ook hoor, is meer dat ze weten dat je echt aan de minimale opleidingseis voldoet! Je kunt altijd je HBO diploma opvragen via DUO natuurlijk, altijd hadig voor later!
Over de leeftijden, we mogen zelfs mensen tot de leeftijd van 57 doorzetten voor de 2e selectieronde! Had gister een vrouw van 56 die graag stess wilde worden!
Over de leeftijden, we mogen zelfs mensen tot de leeftijd van 57 doorzetten voor de 2e selectieronde! Had gister een vrouw van 56 die graag stess wilde worden!
woensdag 9 februari 2011 om 07:29
Goedemorgen dames,
Ik lees sinds afgelopen week ook mee op het forum en vind het wel zo leuk om mij ook even aan jullie voor te stellen. Ik ben 25 jaar en ga volgende week ook het sollicitatieproces in van de KLM. Na jaren er van gedroomd te hebben, komt het er nu eindelijk van. Ik ben super benieuwd en al druk bezig met voorbereidingen. Net als enkele andere dames op dit fora heb ik ook Amerika ervaring. Ik heb in de VS gestudeerd en kom net terug uit de States. Ik heb zelfs in de States mijn sollicitatie ingevuld voor A. en midden in de nacht de telefonische vragen beantwoord. Haha.
@Stesstobe: hoe gaat het verder met je ini? Heb je nog een sociaal leven de afgelopen weken of leef je nu als een kluizenaar?
Fijne dag allemaal. Liefs,
Ik lees sinds afgelopen week ook mee op het forum en vind het wel zo leuk om mij ook even aan jullie voor te stellen. Ik ben 25 jaar en ga volgende week ook het sollicitatieproces in van de KLM. Na jaren er van gedroomd te hebben, komt het er nu eindelijk van. Ik ben super benieuwd en al druk bezig met voorbereidingen. Net als enkele andere dames op dit fora heb ik ook Amerika ervaring. Ik heb in de VS gestudeerd en kom net terug uit de States. Ik heb zelfs in de States mijn sollicitatie ingevuld voor A. en midden in de nacht de telefonische vragen beantwoord. Haha.
@Stesstobe: hoe gaat het verder met je ini? Heb je nog een sociaal leven de afgelopen weken of leef je nu als een kluizenaar?
Fijne dag allemaal. Liefs,

woensdag 9 februari 2011 om 08:36
Wat trouwens erg grappig is om te zien:
Vorige week had ik recurrent op Oost. Dus ik stap die bunker binnen, roep tegen de meute: Hallooo!!! en ik krijg me toch een rare en geschokte blikken
WTF... wie is dat? Freak! Kom, we draaien ons gewoon weer
om, duiken weer in ons FSSM en doen net alsof we het niet hebben gehoord en gezien - schaamverwekkend!!!
Dat was wel grappig, omdat het heel sterk het onderscheid maakt tussen wel / niet-vliegenden. Het was een basiscursusgroep en dat was meteen duidelijk omdat ze zich gereserveerd gedroegen. Dat is (zonder het lullig te bedoelen) nog in het stramien zitten van de reguliere baan - ons kent ons en we zeggen vooral geen gedag tegen een vreemde die ons zomaar begroet!
Deze week heb ik weer recurrent - ga ik het lekker weer doen
Vorige week had ik recurrent op Oost. Dus ik stap die bunker binnen, roep tegen de meute: Hallooo!!! en ik krijg me toch een rare en geschokte blikken
WTF... wie is dat? Freak! Kom, we draaien ons gewoon weer
om, duiken weer in ons FSSM en doen net alsof we het niet hebben gehoord en gezien - schaamverwekkend!!!
Dat was wel grappig, omdat het heel sterk het onderscheid maakt tussen wel / niet-vliegenden. Het was een basiscursusgroep en dat was meteen duidelijk omdat ze zich gereserveerd gedroegen. Dat is (zonder het lullig te bedoelen) nog in het stramien zitten van de reguliere baan - ons kent ons en we zeggen vooral geen gedag tegen een vreemde die ons zomaar begroet!
Deze week heb ik weer recurrent - ga ik het lekker weer doen
woensdag 9 februari 2011 om 09:14
Haha Annie, dan weet ik welke groep jij hebt getroffen. We hebben met die groep de wetdrill gehad en er kwam geen boe of bah uit. Ze waren ook niet blij met hun trainer en sommigen van de andere trainers, die wij juist heel leuk en goed vinden, vonden ze ook niks. Gezelligheid ten top daar.
Wij hebben gisteren heel gezellig staan kletsen met dames die een recurrent hadden, want volgens mij vindt iedereen het hartstikke leuk om even te horen hoe wij het hebben. We blijven elke dag maar weer de vraag krijgen of wij een MartinAir groep zijn. Aangezien het daar nogal om het uiterlijk scheen te gaan, vind ik dat ergens wel een compliment
Wanneer ben je op Oost?
Wij hebben gisteren heel gezellig staan kletsen met dames die een recurrent hadden, want volgens mij vindt iedereen het hartstikke leuk om even te horen hoe wij het hebben. We blijven elke dag maar weer de vraag krijgen of wij een MartinAir groep zijn. Aangezien het daar nogal om het uiterlijk scheen te gaan, vind ik dat ergens wel een compliment
Wanneer ben je op Oost?