Help, carnaval!

19-01-2011 12:34 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 17 jaar een relatie, die goed is. De laatste tijd zie ik in onze vriendengroep steeds meer mensen scheiden én mannen last krijgen van een midlife-crisis. Ineens moeten er allerlei activiteiten met "de mannen" gedaan worden (komt neer op zuipen en uitgaan), waarbij de vrouwen ineens niet meer uitgenodigd worden. In het voorjaar hebben ze mannen-weekend en binnenkort willen ze nu ineens carnaval vieren. Nou staat dat laatste voor mij synoniem voor verkleden, zuipen, vreemdgaan en slechte muziek. Mijn vriend heeft er altijd een grondige hekel aan gehad, maar nu wil hij ineens gaan en ik wil dat niet. Ik word er heel onzeker van. Dan kan hij wel zeggen dat ik hem moet vertrouwen, maar het is wel carnaval.

Ik maak mezelf gek door maar te bedenken wat er kan gebeuren; heb al twee dagen de hele avond gehuild en weet me even geen raad. Sorry, maar moet het even kwijt. Ik kan het toch ook niet echt verbieden? Of mag je in een relatie wel van iemand vragen het niet te doen? Of moet ik mij aanpassen, omdat ik zo onzeker ben? Ik geloof dat het erom gaat dat ik mij sowieso, als vrouw, buitengesloten voel. Ineens mag ik niet meer mee met allerlei dingen. En ten tweede begrijp ik niet waarom mijn vriend ineens carnaval wil vieren, terwijl hij dat altijd reuze-stom vond. Ben bang dat hij door zijn vrijgezelle vrienden en de vriend met midlife-crisis "meegesleurd" wordt. En mijn onzekerheid zit mij erg in de weg. Ik heb zelfs gedacht om maar even bij mijn moeder te gaan slapen, maar die wil altijd alles bespreken en analyseren en ik weet wel dat zij zegt dat ik mij niet zo druk moet maken. Kijk, als dat nou lukte...

Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen, want ik weet het even echt niet meer....
quote:poppetje2006 schreef op 09 februari 2011 @ 09:50:

Eens met Rastafun!!!!!!!!!!!!!!!

Vind jij carnaval wel leuk eigenlijk? Ik nm niet dus ik blijf lekker thuis en laat mijn vriend zijn gang gaan.!!!! Ieder zijn eigen ding hoor!!

Nee, ze gruwelt van carnaval (zie OP). Maar ze gaat nu toch ineens gezellig mee omdat het zo leuk is om weer eens iets met elkaar te doen. Ze moet alleen nog wat vrouwen optrommelen, kunnen ze gezellig samen over de kids van die vrouwen praten, want dat vindt ze ook heel leuk.

En nee, het is NIET om te controleren....
quote:Very Cherry schreef op 08 februari 2011 @ 18:49:

[...]

Ik citeer je even, uit je eigen openingsposting;

"...en binnenkort willen ze nu ineens carnaval vieren. Nou staat dat laatste voor mij synoniem voor verkleden, zuipen, vreemdgaan en slechte muziek".

God wat een triestigheid, dit, om je in allerlei narigheid te gaan begeven, alleen om je vent in de smiezen te houden. Braak braak braak.

Eens met Very Cherry.

Ik zie TO al met een zuur gezicht in de kroeg staan zeuren tegen vriend wanneer ze naar huis gaan want er is niks aan en zie je wel Jan zit idd achter de vrouwen aan en Kees kan zijn handen niet thuis houden.En blij dat de vriend van TO is dat ze erbij is.

Gegarandeerd dat dit de laatste keer is dat ze carnaval vieren....
Ook al zou mijn vriend zeggen dat hij het leuk zou vinden als ik mee zou gaan, na alle drama's en gesprekken zou ik me afvragen of hij dat echt meent. Ik zou in ieder geval niet mee gaan, ook al zou ik mezelf nog zo ellendig voelen. Het lijkt me voor je vriend allemaal erg krampachtig worden zo.

Wel goed dat je naar de psycholoog gaat hiervoor. Hoe was de intake?
Dit meen je toch zeker niet Oki?

Ik ben oprecht benieuwd waarom jij iets wil gaan doen wat je eigenlijk helemaal niet leuk vindt om te doen? Waarom laat je die gasten in vredesnaam niet met elkaar lekker carnaval vieren en organiseer je ietan anders met elkaar wat iedereen en vooral jijzelf leuk vindt?

Ik denk dat het heel verstandig is dat je een intake gehad hebt. Dit is niet lullig bedoeld maar het is i.m.o. ongezond als je je vriend zo wilt controleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven